"Театралізовані вправи на формування психофізичної свободи"

Про матеріал
Відомий театральний режисер та педагог Михайло Кіпніс навчав своїх учнів-акторів бути господарями власного тіла, адже, на його думку, часто від хвилювання наші м'язи сковує страх, тіло втрачає звичну гнучкість та рухливість, перестає слухатися; ми стаємо незгарбними і скованими не лише під час виходу на сцену, але й у нестандартних життєвих ситуаціях, незнайомій компанії тощо.
Перегляд файлу

   ТЕАТРАЛІЗОВАНІ  ВПРАВИ  НА  ФОРМУВАННЯ                                                                        ПСИХОФІЗИЧНОЇ  СВОБОДИ

Вправа 1. "М'язовий контролер" (За Михайлом Кіпнісом)

Матеріали: аудіозапис спокійної інструментальної музики.

Тренер: Відомий театральний режисер та педагог Михайло Кіпніс навчав своїх учнів-акторів бути господарями власного тіла, адже, на його думку, часто від хвилювання наші м'язи сковує страх, тіло втрачає  звичну гнучкість та рухливість, перестає слухатися; ми стаємо незгарбними і скованими не лише під час виходу на сцену, але й у нестандартних життєвих ситуаціях, незнайомій компанії тощо. Михайло Кіпніс - автор відомої вправи "М'язовий контролер", яку сам назвав незамінною перед кожним виходом на сцену.

  Отож, навчимося керувати своїм тілом. (Опис вправи тренер супроводжує власним показом) Для цього подумки відправте наказ руці:"Напружся!" Постарайтеся запам'ятати реакцію м'язів та знову повернутися до напруження. Коли цю команду відпрацюєте, переходьте до наступної:"Розслабся!" Знову запам'ятовуйте поведінку тіла і перевірте, чи рука висить вздовж тулуба абсолютно розслабленою.

  Напруження і розслаблення відпрацьовуйте спочатку з однією, а потім з іншою рукою.

  Цю ж вправу виконайте із м'язами ніг, шиї, а потім знову з м'язами рук. Виходить? Михайло Кіпніс запитував своїх учнів після виконання цієї вправи:"Приємно відчувати себе господарем власного тіла?"

 

Вправа 2. "Слідкуй без напруження" (За Володимиром Абрамяном)

  Тренер бере у руки ручку або інший предмет і спочатку повільно, а потім трохи швидше водить ним перед очима учасників. Спочатку рухи тренера впорядковані: зліва - направо, згори - донизу, по колу, але з часом стають хаотичними. Основне завдання для учасників - слідкувати за ручкою чи іншим предметом уважно, але без напруження.

 

Вправа 3. "На болоті"(За Володимиром Абрамяном)

  Один із учасників - ведучий - іде першим. За ним - уся група. Рухатися можна тільки слід у слід: ставити стопу на щойно звільнене попереднім учасником місце. З часом ведучому потрібно підстроїтися під останнього учасника, замкнувши коло. Під час вправи можливі зупинки та зміна швидкості пересування. Головне завдання для учасників - швидко реагувати на зміну рухів, не робити помилок у їх відтворенні, не напружуватися.

 

Вправа 4. "Важкий предмет"(За Володимиром Абрамяном)

  Учасникам потрібно пересунути чи підняти важкі предмети, скажімо стіл, стілець, намагаючись відчути м'язові зусилля, які необхідні для виконання цієї роботи. Після чого виконати ті ж самі дії, але вже із уявними предметами.

 

Вправа 5. "Всюдиходи" (За Михайлом Кіпнісом)

  Тренер просить усіх зосередити увагу на його голосі й уважно слухати завдання. Учасники ходять пр кімнаті у досить швидкому темпі, уявно переносячи себе у різні місця і відтворюючи дії, які проговорює тренер. Пристосовуватися до нових обставин потрібно швидко, без жодних розмов та обговорень.

  Тренер: Йдемо через ліс! Пташки щебечуть, метелики пурхають, висока трава на поляні...Кропива боляче обпікає голі ноги...Комарі "загризають"!!!А це все тому, що потрапили у болото. Страшно! Брудно! Сутеніє...

  Снігове поле, пронизливий зимовий вітер...І кулі свистять над головою. Ще і ще! Де б заховатися?! В окоп! Ні, це не окоп, а урочище з приємною, свіжою і дуже чистою водою...Але дуже холодною, градусів вісім - десять!

  Виходимо на берег і потрапляємо в оточення павуків...Павутина липне до лиця, чіпається до волосся...Нею наповнений увесь простір...Ні, це лише здалося! Йдемо через цитрусовий сад. На деревах чудо-аромат запашної апельсинової шкірки, візьмемо до рота освіжаючу дольку! Скули звело від кислоти - та це ж лимон! Уперед, через наповнений бульбашками лимонаду іскристий сад!

  Берег моря, захід сонця, ідемо по краю води...

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     МЕТОД  "РУХЛИВА  ПЕДАГОКІКА"

       (авторський)

Опис методу:

  - тренер сідає разом з учасниками у спільне коло і пропонує відтворити за допомогою рухів тіла різні словесні  завдання;

  - тренер повідомляє назву дії та називає частини тіла, через які її слід передавати, а учасники придумують та передають дії спонтанно, вільно, беспосередньо, довго не обмірковуючи та не обговорюючи.

  - після виконання кожного короткого завдання учасники за бажанням визначають найкращого "актора".

Тренер: "Вихователь дуже щасливий, адже дирекція дошкільного закладу похвалила його за особливі успіхи у педагогічній діяльності."

  Передайте цю радість за допомогою м'язів свого обличчя…за допомогою рук...ніг...усього тіла.

   "Вихователь втомився. П'ятниця, вечір,у групі залишилася лише одна дитина."

  Передайте цю втому за допомогою м'язів шиї...обличчя...ніг...рук...спини...усього тіла.

   "Вихователь хвилюється  перед початком проведення відкритого заняття."

  Передайте це хвилювання через погляд і м'язи обличчя.

   "Вихователь обмірковує вирішення педагогічної проблеми, яка трапилася із двома вихованцями."

  Передайте цей стан за допомогою м'язів рук та ніг…усього тіла.

 

Вправа !Сміх крізь сльози" (авторська)

Матеріали: картки із цитатою Костянтина Ушинського для кожного учасника.

  Учасники сидять колом. Тренер просить кожного учасника придумати й назвати певну емоційну реакцію(страх, сум,сміх тощо).

Бажано, щоб названі емоції не повторювалися.

  Після цього трене роздає всім однакові картки з цитатою Костянтина Ушинського. Учасникам потрібно прочитати цитату, супроводжуючи читання наперед вибраною емоційною реакцією. Головна умова - передавати емоційний стан потрібно усім тілом.

  Напис на картці:

  "Мистецтво виховання має ту особливість, що майже свім воно здається справою легкою - і тим зрозумілішим і легшим здається воно, чим менше людина з ним обізнана, теоретично чи практично. Майже всі визначають, що виховання вимагає терпіння; дехто вважає, що для цього потрібні природженні здібності вміння, тобто навичка; але мало хто прийшов до переконання, що крім терпіння, вродженої здібності і навички, потрібні ще й спеціальні знання".

      

 

 

 

 

     

      РЕЛАКСАЦІЯ

Вправа "Перекотиполе"(За Михайдом Кіпнісом)

  Тренер вмикає запис заспокійливої інструментальної музики. Учасниками потрібно створити коло щонайбільше із 6-8 осіб і стати обличчям до його середини плечем до плеча. Один із учасників повинен зайняти місце  у центрі кола,заплющити очі, і, "приклеївшись" до підлоги ногами, падати на руки учасників, що створюють коло, не згинаючи тулуб.Ті, що стоять у колі, повинні підхопити тіло центрального учасника і передавати його один одному, плавно перекочуючи по колу.Після чого місце центрального учасника займає хтось інший із кола, і вправа триває.

  Головне завдання для учасника у середині кола - розслабитися і не напружувати м'язів.

 

Вправа "Подушечка" \(авторська)

Матеріали:

  - маленькі подушечки для кожного учасника;

  -аудіозапис спокійної інструментальної музики з колекції                  "Колискова для немовлят"

 Тренер роздає кожному учаснику подушечку. Вмикає аудіозапис і просить учасників почергово покласти спати праву руку, ліву руку, голову, праву ногу...

  Тренер коротко підбиває підсумки тренінгу (за бажанням), дякує учасникам за активну співпрацю і запрошує їх узяти участь у наступному тренінгу.              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    ТЕАТРАЛІЗОВАНИЙ  ТРЕНІНГ

      на  тему:

"Психофізична свобода у професійній діяльності вихователя"

           (для вихователів дошкільного закладу)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Вихователь-методист

          Горкунова Т.Б.

          ДНЗ №7

          с.м.т.Очеретине

 

 

 

 

 

 

 

      2011 р.

 

 

 

doc
Додано
20 травня 2020
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку