Театралізований урок "Безпека пішоходів" дає змогу повторювати з учнями правила вуличного руху, розширювати їх знання, виробляти спостережливість, вміння мислити, давати оцінку своїм і чужим діям. Виховувати дисциплінованість, точність, безпечність поводження на вулицях.
Театралізований урок :
« Безпека пішоходів»
Мета. Повторювати з учнями правила вуличного руху, розширювати їх знання, виробляти спостережливість, вміння мислити, давати оцінку своїм і чужим діям. Виховувати дисциплінованість, точність, безпечність поводження на вулицях.
Хід заняття
Світ, в якому з тобою живем,
Можна по праву зрівнять з букварем.
Азбуку вулиць розкривши для нас,
Місто уроки дає повсякчас.
Ось вона, азбука – всю треба знать.
Вздовж тротуару, глянь, знаки висять.
Азбуку міста учи до ладу,
Щоб не потрапити раптом в біду.
Любі діти! Сьогодні ми поговоримо про дорогу, азбуку дороги, поведінку
на дорозі, про те, як безпечно дійти до школи і повернутися додому. Зараз послухаємо віршики, відгадаємо загадки і зустрінемо нашого шановного і веселого гостя. Кого? Про це пізніше.
Загадки
На собі вершника тримає.
Роги є і голос має.
Як він зветься, хто вгадає? (Велосипед)
Без вола і без коня
Куди хоч біжить щодня. (Автомобіль)
Дайте випити бензину.
Усіх коней обжену,
Куди хочеш відвезу. (Автомобіль)
Поява учня у костюмі Світлофора.
Учні дають визначення словам: вулиця, дорога, проїжджа частина, тротуар, бордюр, узбіччя, дорожні знаки, перехрестя, майдан, «острівець безпеки», світлофор, регулювальник.
Учень. Світлофори ку, а чому тебе так назвали?
Світлофор. Назва моя походить від двох слів – нашого світло і грецького фора – «несе». Я – той, що несе світло.
Червоне світло – не ходи,
Якщо жовте – то зажди,
А зелене – можна йти!
- Діти, а чи знаєте ви, що місто розмовляє з транспортом і пішоходами? Ця розмова дуже цікава, адже вона незвичайна. Всі мовчать, але розуміють одне одного. Розуміють тому, що бачать. Так-так, бачать! І водії транспорту, і пішоходи бачать мову вулиці.
Ця мова виражена у формі знаків.
Пригадайте свою вулицю. Чи багато на ній знаків? Вони можуть бути розташовані обабіч дороги або над нею. Якщо подивитися на них уважно, то можна побачити, що всі знаки, крім різних малюнків, мають ще й різну форму. Це – кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Ось деякі з них.
Виходять дорожні знаки.
Ми – дорожні знаки,
Нас потрібно знати
Водіям і пішоходам,
І хто їздить, і хто ходить,
І дорослим, і малим –
Знати знаки треба всім!
Ми яскраві і веселі,
Прикрашаєм міста й села.
Де підйом доріг чи злом,
Стоїмо ми за селом.
Гратись в нас нема часу,
Несемо ми не красу.
Ми життя людське рятуєм,
Хоч про те й не репетуєм.
Знати нас повинен кожен.
Зневажати нас не можна.
двохсот дорожніх знаків, які діляться на десять груп. Водій, безперечно, повинен знати кожен із них – інакше він не зрозуміє мову знаків, не розбере інформацію, яку вони дають на дорозі.
Давайте зараз із вами пригадаємо, які ж дорожні знаки ми з вами раніше вивчили. І з’ясуємо, в яких місцях вони повинні бути.
(Повторення правил дорожнього руху)
Світлофор. Ви добре знаєте знаки дорожнього руху. Тепер ми пограємо з вами в гру «Так чи ні».
IY. Підсумок уроку.
Світлофор. Все, що ви побачили –
Все запам’ятайте.
Для життєвої безпеки
Підказок не чекайте.
Щоб не трапилось біди,
Пам’ятайте це завжди!
Дорожні знаки.
На вулицях будьте уважними, діти,
Знання і обачність не зайві і тут.
По правилах руху намагайтеся жити,
І смуток й нещастя вас всіх оминуть.
1