. Театральна діяльність в групах раннього розвитку дітей : матеріали з досвіду роботи . Конспекти занять

Про матеріал
Представлено матеріали з питання театральна діяльність в групах раннього розвитку дітей. Запропоновано зразки конспектів занять, в яких представлені вправи та ігри для дітей дошкільного віку, зразки артикуляційної гімнастики, вправи на дихання і дикцію та зразки етюдної роботи. Адресовано керівникам гуртків напрямку театрального мистецтва, керівникам груп раннього розвитку дітей, вихователям дошкільних навчальних закладів.
Перегляд файлу

Заняття № 1 «Знайомство»

Мета: Розвивати цікавість дітей до театрального мистецтва. Виховання доброзичливості, товариськості у відносинах з однолітками. Підвищення уваги, пам'яті, спостережливості.

 

Хід заняття

  1.               Гра «Естафета».
    Мета. Знайомство з дітьми. Розвивати увагу, витримку, узгодженість дій.
    Хід гри. Діти сидять на стільцях в півколі. Починаючи гру, встають і сідають по черзі, зберігаючи темпоритм і не втручаючись у дії один одного.
    ЗНАЙОМСТВО. З-за ширми з'являється улюблений герой дитячих казок (Карлсон, Червона шапочка, Буратіно і т.п.). Він хоче познайомитися з дітьми і пропонує встати і назвати чітко своє ім'я та ім’я попереднього.

 

  1.               Гра зі свічкою
    Мета. Розвивати правильне мовне дихання.
    Хід гри. Дітям пропонують зробити безшумний вдих через ніс, потім подути на палаючу свічку, що стоїть на деякій відстані. Завдання в тому, щоб не погасити свічку, а тільки за ставити плавно «танцювати» полум'я. Видих робиться тонкої пружної і плавної струменем повітря через щільно стиснуті губи. Перший раз вправа робиться з цією палаючою свічкою, а потім можна грати з уявним полум'ям.

 

  1.               Казка: «Чарівна кришталева росинка»

Керівник показує дітям казку «Чарівна кришталева росинка» за допомогою ляльок- рукавичок. Проводиться обговорення казки.

- Який герой казки вам найбільше сподобався?

- Хто з героїв казки є добрим, а хто злим?

- Хто з героїв вирішив рятувати чарівну Росинку?

- Хто допоміг Зайчику в дорозі?

- Хто хотів завадити Зайчику врятувати Росинку?

- Що потрібно робити, аби берегти природу?

 

 

Заняття № 2

Мета: Розвивати вміння дітей щиро вірити в будь яку уявну ситуацію.  Розвивати комунікативні навички у дітей. Розвити вміння узгоджувати свої дії з членами групи. Розвиток артикуляційного апарату.

 

Хід заняття

  1.               Вправа «Ходити слід в слід»

Мета: Спрямована на створення позитивного настрою; на розвиток уміння узгоджувати свої дії з членами групи.

Хід вправи: Завдання полягає в підстроювання до партнера, що йде попереду. Ставити ногу можна тільки коли звільнився «слід». Тому хто йде позаду не можна наступати на п'яти тому хто йде попереду. Необхідно дочекатися, коли «слід» звільниться повністю. Виграє той, хто жодного разу не впав в «річку».

  1.               Артикуляційна вправа «Веселий п’ятачок»

Мета: Розвиток артикуляційного апарату, «зарядка» для губ, створення позитивного настрою.

Хід вправи:

а) на рахунок «один» зімкнуті губи витягуються вперед, як п'ятачок у поросяти; на рахунок «два» губи розтягуються в посмішку, не оголюючи зубів;
б) зімкнуті витягнуті губи (п'ятачок) рухаються спочатку вгору і вниз, потім вправо і вліво;
в) п'ятачок робить кругові рухи спочатку в один бік, потім в іншу.
Закінчуючи вправи, дітям пропонується повністю звільнити м'язи губ, фиркнула, як конячка.

  1.               Казка «Розумний колобок»

Показ казки «Розумний Колобок» та обговорення її з дітьми.

-Чи сподобалась вам казка?

-Хто з героїв вам сподобався найбільше?

-Чому лисиця не з’їла Колобка?

- Хто допоміг Колобку врятуватись від лісових мешканців?

- Чому Дід і Баба вирішили не їсти Колобка, а запросили жити разом з ними?

- Чого нас навчає ця казка?

- Чи хотіли в би стати героєм цієї казки і ким?

 

 

Заняття № 3

Мета: Розвивати мовне дихання, правильну артикуляцію, дикцію. Розвивати пам'ять, увагу, уяву. Розвивати артистичні здібності.

 

Хід заняття

  1.               Гра «Що ти чуєш?»
    Мета. Тренувати слухове увагу.
    Хід гри. Сидіти спокійно і слухати звуки, які прозвучать у кімнаті для занять протягом певного часу. Варіант: слухати звуки в коридорі або за вікном.

 

  1.               Гра « Мильні бульки»
    Мета. Розвивати правильне мовне дихання
    Хід гри. Діти розподіляються на дві команди. Перша команда за допомогою уявних соломинок на рівному видиху видуває «мильні бульбашки». Треба старатися, щоб вони лопалися не відразу, а ставали як можна більше і, відриваючись від соломинки, відлітали. Діти другої групи стежать за їх діями та одночасно хором чи за ролями читають вірш Е. Фарджен «Мильні бульбашки»:
    - Обережно - бульбашки!
    Ой, які!
    Ой, дивися! Роздмухуються!
    Блищать!
    Відриваються!
    Летять!
    Мій - зі сливу!
    Мій - з горіх!
    Мій - не лопнув довше за всіх.

 

  1.               Інсценізація казки «Розумний Колобок»

Керівник читає казку «Розумний Клолбок». Розподіляє ролі, роль Колобка залишає собі. Діти сідають колом в тому порядку, що в сценарії казки. Розігрується діалог Баби і Діда, потім Колобок по черзі підходить до кожного і розігрується діалог. Пісеньку Колобка співають всі разом. За бажанням казку можна програти ще раз змінивши ролі.

Заняття № 4

Мета: Розвивати уяву, ініціативу, увагу, вміння діяти узгоджено, розвивати артикуляційний апарат, розслаблення м’язів шиї та щелепи, розвивати вміння передавати емоційний стан за допомогою міміки і жестів.

 

Хід заняття

 

  1.               Гра «Що робили не скажу, але зараз покажу!»
    Мета. Розвивати уяву, ініціативу, увагу, вміння діяти узгоджено, обігравати уявні предмети.
    Хід гри. Кімната ділиться навпіл шнуром або межею. Із одного боку знаходяться вибрані з допомогою лічилки «Дідусь і троє-п'ятеро онуків», з іншого боку - решта дітей і педагог, які будуть загадувати загадки. Домовившись, про що буде загадка, діти йдуть до «дідуся» та «внучатам».
    Діти. Здрастуй, дідусь сивий з довгою-довгою бородою!
    Дідусь. Здравствуйте, внучата! Здравствуйте, малята! Де ви побували? Що ви побачили?
    Діти. Побували ми в лісі, там побачили лисицю. Що робили ми не скажемо, але зараз ми покажемо.
    Діти показують придуману загадку. Якщо «дідусь» і «внучата» дають правильну відповідь, діти повертаються на свою половину і придумую нову загадку. Якщо відповідь дана неправильно, діти кажуть вірну відповідь і після слів «Раз, два, три - дожени!» Біжать за межу, до свого дому, а «дідусь» і «онуки» намагаються наздогнати їх, поки ті не перетнули рятувальні лінії. Після двох загадок вибираються нові «дідуся» і «онуки».
    У загадки діти показують, як вони, наприклад, миють руки, перуть хусточки, гризуть горіхи, збирають квіти, гриби або ягоди, грають в м'яч, підмітають віником підлогу, і т. п.

 

  1.               Артикуляційна гімнастика (вправи для щелепи і шиї)

Мета: Розвиток артикуляційного апарату, вправи для щелепи і шиї, розслаблення м’язів шиї та щелепи, створення позитивного настрою.

Хід вправи:
1.Здивований бегемот: відкинути різко вниз нижню щелепу, рот при цьому відкривається широко і вільно.
2.Позіхаюча пантера: натиснути двома руками на обидві щоки в середній частині і вимовляти «вау, вау, вау ...», наслідуючи голос пантери, різко опускаючи нижню щелепу широко відкриваючи рот, потім позіхнути і потягнутися.
3.Гаряча картопля: покласти в рот уявну гарячу картоплину і зробити закрите позіхання (губи зімкнуті).
 

  1.               Вправа. Розігрування етюдів

Мета . Ознайомити дітей з поняттям « етюд » ; розвивати вміння передавати емоційний стан за допомогою міміки і жестів.
Хід вправи
1 . Бесіда на тему «Що таке етюд ? »

Діти у творчому півколі . Педагог знайомить їх з новим словом « етюд »: «Це слово французького походження і перекладається як « вчення ». Поняття « етюд » використовується в живописі, музиці , шахах і виконує роль попередньої , тренувальної роботи . У театральному мистецтві етюд - це маленький спектакль , в якому має відбуватися певна подія в запропонованих обставинах , умовах , ситуаціях ».
2 . Робота над етюдами «Покупка театрального квитка» , «Втіха ».
Педагог пропонує дітям скласти етюд на тему «Колективний вихід в театр» , запитує: «Що необхідно зробити , перш ніж іти в театр? А де продаються квитки в театр? ( У театральній касі . ) Хто продає квитки? ( Касир. ) »
Для етюду необхідні стіл і стілець. Діти встановлюють на сцені реквізит. Педагог розставляє на столі табличку з написом «Театральна каса» .
Педагог . У нас є театральна каса . Потрібен виконавець ролі касира. ( Бажаюча дитина сідає за стіл. ) Перш ніж піти в касу за квитками , ви повинні відповісти на питання. Хто ви , звідки прийшли , скільки хочете купити квитків і для кого?
Всі діти встають в чергу в касу.
Педагог . Діти , ви спостерігали коли-небудь за тим , як створюється черга? Це відбувається, коли касир не встигає обслуговувати покупців. Що можна придумати , щоб в касі не було черги ? (Додати касирів. ) Ось так ми і зробимо збільшимо число касирів. Підходити до каси будуть не всі відразу , а поступово по 2-3 людини.
Етюд репетирується декілька разів.
Етюд « Розрада ». Хлопчик ненавмисно зламав іграшку дівчинки, вона плаче, інші хлопці повинні заспокоїти дівчинку, втішити. Виконавиць ролі дівчинки «плаче». Діти оточують її , і кожен пропонує свій варіант розради    ( подає нову іграшку , намагається відремонтувати зламану і т.д.).

 

Заняття № 5

Мета: Розвиток емоційного усвідомлення своєї поведінки, зниження напруги, формування вміння підкорятися вимогам іншого, розвиток свободи «м’якого » звучання, розвиток вміння працювати в групі, синхронно, навчати дітей  діяти в умовах вимислу, спілкуватися і реагувати на поведінку один одного.

 

Хід заняття

  1.               Вправа «Дзеркало»

Мета. Вправа спрямована на емоційне усвідомлення своєї поведінки, зниження напруги, формування вміння підкорятися вимогам іншого, довільний контроль, подолання невпевненості.

Хід вправи

Учасники стають у дві шеренги обличчям один до одного, таким чином розбиваючись на пари. Одна дитина у парі - ведучий, інший - «дзеркало». Ведучий виглядає в дзеркало, а воно відображає всі його рухи. За сигналом ведучого учасники міняються ролями. Починається гра.

 

  1.               Ігри та вправи на свободу звучання

Мета. Розвиток свободи «м’якого » звучання, розвиток вміння працювати в групі, синхронно.

Хід вправи
1. Гра «Хворий зуб »
Хід. Дітям пропонується уявити, що у них дуже болить зуб, і вони починають стогнати на звуці «м». Губи злегка зімкнуті, всі м'язи вільні. Звук монотонний, що тягнеться.

2. Гра «Вередник»
Хід. Діти зображують примхливу дитину, яка ниє, вимагаючи взяти його на ручки. Нити на звуці «н», не завищуючи і не занижуючи звуку, відшукуючи тон, на якому рівно і вільно звучить голос.

3. Гра «Дзвіночки »
Хід. Діти розподіляються на дві групи, і кожна по черзі зображує дзвін дзвонів: удар - бом! І відгомін - ммм ... БУммм - БОммм! БУммм - БОммм! БУммм - БОммм! ДІньнь - Донн! ДІньнь - ДОнн! ДІньнь - ДОнн!

4. Гра «Колискова»
Хід. Діти уявляють, що вони заколисують іграшку, і наспівують колискову, спочатку з закритим ротом на звук «м», а потім ту ж музичну фразу колискової на голосні звуки «а», «о», «у».

 

  1.               Вправа. Розігрування етюдів на основі емоцій: радість, сум, здивування, страх, захоплення, відраза…

Мета. Навчати дітей  діяти в умовах вимислу, спілкуватися і реагувати на поведінку один одного.

Хід вправи

Педагог згадує з дітьми значення слова « етюд », потім запитує: «Що таке емоція? Емоція - це душевне переживання , почуття . Які емоції ви знаєте? ( Радість , смуток . ) Сьогодні ми пограємо в етюди на емоції. Придумайте етюди на такі емоції , як радість , гнів , смуток , здивування , відкидання , страх ».
Діти пропонують свої етюди. Педагог поправляє їх , дає поради .
Кожен етюд розігрують дві дитини. Можна придумати етюд на одну дитину або на всіх дітей , присутніх на занятті .
Етюди на емоцію радість та сум «Клоун не прийшов»
Педагог пропонує дітям сісти на стільчики .
Педагог . «Зараз перед вами виступлять відомі клоуни. Вони покажуть вам свою майстерність. Зустрічайте !»
Хлопці голосно плескають , радісно кричать. Педагог підходить до дверей , щоб зустріти клоунів , але за дверима нікого не виявляється . Наступна подія в етюді - емоційний стан дітей : смуток . Педагог вибачається за те , що клоуни не прийшли на виступ.
 

 

docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку