Техніка безпеки під час роботи зі слюсарними інтсрументами

Про матеріал
Матеріал містить в собі техніку безпеки під час роботи зі слюсарними інструментами. Вимоги безпеки під час початку роботи, під час закінчення роботи, вимоги до осіб, котрі допускаються до роботи, основні правила техніки безпеки.
Перегляд файлу

Тема: Техніка безпеки під час роботи зі слюсарними інструментами.

Мета: Ознайомити учнів з технікою безпеки під час роботи зі слюсарними інструментами; розвивати критичне і логічне мислення та пам’ять учнів; формувати усвідомлення цінності власного життя і життя інших учнів.

Очікувані результати: учні повинні знати як поводитись зі слюсарними інструментами.

Обладнання: стенди, інструкції, дошка.

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.

План уроку:

І. Організація класу.

1. Перевірка класного приміщення до уроку.

2. Перевірка учнів на готовність до уроку.

3. Перевірка наявності учнів.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань (прийом «Асоціативний кущ»)

  Які асоціації у вас виникають при словосполученні слюсарні інструменти:

- пласкогубці;

- болгарка;

- молоток;

- ключі;

- напильник.

ІV. Мотивація навчальної діяльності (проблемні питання)

  Уявіть собі, що вам потрібно підігнати потрібну деталь до вашого автомобіля, вам потрібно працювати зі слюсарними інструментами. Що ви повинні знати про техніку безпеки при роботі з ними. Ваші дії?

V. Пояснення нового матеріалу

  1. Загальні положення
  1.                     До роботи в навчальних майстернях допускаються особи, що пройшли медичний огляд, відповідне навчання, інструктажі на робочому місці про безпечні методи роботи, з охорони праці.
  2.                     Під час ручної, механічної обробки матеріалів у майстерні можуть трапитися травматичні пошкодження й порізи інструментами різних частин тіла.
  3.                     Можливі небезпечні фактори: рухомі частини устаткування, електричний струм.
  4.                     Можливі небезпечні випадки підчас роботи: дрібні порізи, скалки, удари, опіки, запорошення очей, кровотеча з носа, отруєння чадним газом, переломи.
  5.                     Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуа­цій, слід дотримуватися таких вимог:
  • працювати на справному устаткуванні, справним інструментом;
  • виявивши несправність, повідомити безпосередньо керівника, вчителя;
  • не користуватися відкритим вогнем;
  • дотримуватися технологічної дисципліни;
  • дотримуватися вимог особистої гігієни.

1.6. Виконувати тільки роботу, доручену вчителем.

2. Вимоги безпеки до початку роботи

  1. Правильно одягти спецодяг.
  2. Перевірити справність верстата, токарного верстата.
  3. Підготувати до роботи інструмент і пристрої, впевнившись у їх справності. Розкласти інструмент на верстаті в порядку, встановленому вчителем. На верстаті не повинно бути нічого зайвого.
  4. Не вмикати токарні верстати без дозволу вчителя.
  5. Знати безпечні прийоми роботи ручним інструментом і на токарних верстатах.
  6. Повідомити вчителя про всі помічені недоліки, несправності.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт

  1. Надійно закріпити оброблювальну заготовку в лещатах (оправку при з'єднуванні листового металу).
  2. При з'єднуванні деталей заклепками правильно використовувати пристрої (натягувач, обтискач).
  3. Користуватися справним, добре налагодженим інструментом за призначенням. У разі псування інструменту під час роботи терміново замінити його.
  4. Технологічні операції (розмітку, випрямляння, згинання, рубання, різання, обпилювання, свердління, з'єднування деталей) виконувати на верстаку в установлених місцях, використовуючи пристрої, оправки.
  5.  Не допускати захаращеності верстаків відходами, стружками. Своєчасно класти на місце інструменти загального користування.
  6. Не відволікатися під час роботи, дотримуватися визначених правил.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

  1. Залишки матеріалів, незакінчені вироби здати черговому або вчителю.
  2. Перевірити стан інструментів і покласти їх на місце, визначене вчителем.
  3. Прибрати робоче місце, користуючись щіткою (здувати стружку або змітати рукою забороняється).
  1. Щоб уникнути псування насічок на губках лещат, затискувати їх до встановлення зазору 1-2 мм.
  1.  Про всі несправності, помічені під час роботи, повідомити вчителя.
  2.  Зняти спецодяг. Вимити руки і вмитися з милом.
  3.  З майстерні виходити з дозволу вчителя.

5.  Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. Виявивши несправність під час роботи, негайно вимкнути верстат і повідомити вчителя.

5.2 .У випадку травми, пожежі негайно повідомити вчителя.

5.3. За потреби надати першу допомогу потерпілому.

 

VІ.  Усвідомлення і закріплення знань (бліц-опитування):

- мені сподобалось…

- я запам’ятав…

- я не зрозумів…

- я був вражений…

- я навчився…

- я зрозумів…

VІІ. Підбиття підсумків уроку (висновок)

  Отже, на уроці ми навчились поведінки в слюсарній майстерні та ознайомилися з інструкцією з охорони праці, засвоїли наші дії під час травматичних випадків.

VІІІ. Повідомлення учнів про домашнє завдання.

Д/з. Повторити записаний матеріал.

 

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Мадзігон В.М., Тарара А.М. та інші)
Додано
6 листопада 2020
Переглядів
2874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку