Календарно – тематичне планування з
«ТЕХНОЛОГІЙ» 6 клас НУШ на 2023-2024 н.р.
17 год. на рік 0.5 години тиждень
Кількість проєктів |
Об'єкти проєктно-технологічної діяльності учнів |
Основна технологія |
Додаткова технологія |
Кількість годин |
Примітка |
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності |
|||||
Проєкт 1 |
Підставка під телефон |
Технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП, фанера) |
Технологія обробки деревини. |
4 |
|
Проєкт 2 |
Ялинкова прикраса |
Технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП, фанера) |
Технологія оздоблення виробів |
3-4 |
|
Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб |
|||||
Проєкт 3 |
Виготовлення брелка |
Технологія обробки дроту |
Технологія обробки металу |
3 |
|
|
|||||
Проєкт 4 |
Об’єкт проєктної діяльності. Безпечне користування побутовими електроприладами |
Технологія безпечного користування електроприладами. |
|
4 |
|
Разом |
Проєктів 4 |
|
|
17 год |
|
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
примітка |
|||||||
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності |
|
|||||||||||
1 |
|
Вступ. Вступний інструктаж з БЖ та ОП. Організація робочого місця |
Ознайомлення з роботами учнів та визначення технологій, якими вони виготовлені. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності. |
учень Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності. Спільно з учителем визначає свій рівень навчальної діяльності |
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||||
Об’єкт проектної діяльності: Проєкт 1. Підставка під телефон Основна технологія: Технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП, фанера) Додаткова технологія: Технологія обробки деревини. Формувати групи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації. |
|
|||||||||||
2 |
|
Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології виготовлення підставки. Графічне зображення виробу. |
Складання послідовності виготовлення виробу. |
Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Визначає самостійно або за допомогою інших осіб послідовність технологічних операцій виготовлення проєктованого виробу.
|
|
|||||||
|
|
|
Виконання графічного зображення виробу. Добір матеріалів. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу |
|
||||||||
3 |
|
Добір матеріалів. Виготовлення виробу |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Економне використання матеріалів. Розмічання підставки на картоні. Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Виготовлення та оздоблення виробу Оформлення виробу. |
|
||||||||
4 |
|
Виготовлення виробу Види оздоблень |
|
|||||||||
5 |
|
Презентація виготовленого виробу Вимоги до готового виробу. Практичне застосування: упорядкування, безпечне використання, зберігання |
|
Вміє добирати необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності |
|
|||||||
Об'єкт проєктно-технологічної діяльності учнів: Проєкт2: Ялинкова прикраса Основна технологія. Технологія обробки деревини Додаткова технологія :технологія ажурного випилювання Формувати групи компетентностей: Культурна компетентність, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися, Підприємливість, Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації. |
|
|||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
|||||||
6 |
|
Види декоративно-ужиткового мистецтва. Технології і техніки створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва .Короткі історичні відомості про техніки та технології декоративно-ужиткового мистецтва. |
Ознайомлення з видами декоративно-ужиткового мистецтва. Ознайомлення з технологіями і техніками створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Особливості певного виду декоративно-ужиткового мистецтва Вибір виробу для проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу |
Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва. Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації. |
|
|||||||
7 |
|
Пошук зразків виробу. Значення символіки. Тренувальні вправи з пиляння. Виготовлення виробу. |
Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією. Шляхи пошуку необхідних матеріалів. Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу. Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. |
Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту. |
|
|||||||
8 |
|
Виготовлення виробу. |
Технологічний процес виготовлення виробу. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами Види оздоблення відповідно до технологій та технік |
|
|
|||||||
9 |
|
Оздоблення та презентація виробу |
|
|
|
|||||||
Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб |
|
|||||||||||
Об’єкт проектної діяльності: проект №1. Тонколистовий метал. Дріт Основна технологія: Технологія обробки тонколистового металу Додаткова технологія: Технологія обробки дроту Формувати групи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації. |
|
|||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
|||||||
10
11
12 |
|
Інструктаж з БЖ та ОП. Види тонколистового металу (фольга, жерсть, покрівельна сталь). Види дроту (мідний, алюмінієвий, сталевий), його застосування.
Техніки обробка дроту. Правила обробки. Виготовлення виробу
Оздоблення виробу. Презентація. Захист проекту. |
Вибір виробу для проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу.Економне використання матеріалів. Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією.Шляхи пошуку необхідних матеріалів.Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу.Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. Технологічний процес виготовлення виробу. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами.Види оздоблення відповідно до технологій та технік |
Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва. Називає твори відомих українських майстрів декоративно-ужиткового мистецтва. Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації. Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративно-ужиткового мистецтва |
|
|||||||
Об’єкт проєктної діяльності. Проєкт №4 Безпечне користування побутовими електроприладами Основна технологія. Технологія безпечного користування електроприладами. Формувати групи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації |
|
|||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
|||||||
13 |
|
Інструктаж з БЖ та ОП .Вибір та обґрунтування проєкту. Безпечне користування побутовими електроприладами |
Визначення власних та Правила безпечного користування електроприладами. Користування кухонними електроприладами з дотриманням правил безпеки.. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання знань для приготування страви. Складання плану роботи з виконання проєкту. |
Визначає власні/чужі потреби в організації побуту .Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання. Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб. |
|
|||||||
|
|
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|||||||||
14 |
|
Визначення за технічним паспортом призначення та експлуатаційних характеристик побутового електроприладу |
|
|||||||||
15 |
|
Дотримання правил безпечної праці під час користування побутовими електроприладами. |
|
|||||||||
16 |
|
Захист проєкту .Тест |
|
|||||||||
17 |
|
Підсумковий урок за рік |
|
|||||||||
ПОГОДЖЕНО
____________________________
____________________________
« » ____________________р.
Календарне планування
з предмету «Трудове навчання»
8 клас
Вчитель
Матаржук Оксана Василівна
2023-2024 н.р
1