«Технології інтерактивного навчання»

Про матеріал
Матеріал, приведений в роботі сприяє закріпленню, систематизації, поглибленню і розширенню знань, умінь та навичок. Стимулює розвитку творчого, продуктивного мислення, самостійності, вміння спілкуватися один з одним.
Перегляд файлу

                   «Технології інтерактивного навчання»

 

   Починаючи працювати у 7-х класах, я поступово вводжу елементи інтерактивного навчання, починаючи з найпростіших інтерактивних технологій, таких, як мозковий штурм, мікрофон, робота в парах і малих групах та ін.

  1. Технологія «мікрофон»

   Різновидом групового обговорення є інтерактивна вправа «мікрофон». Ії можна використовувати як на етапі актуалізації та коригування знань учнів, так і під час узагальнення матеріалу. Ця технологія дозволяє кожному дуже швидко відповісти на поставлені питання або висловити свою думку чи позицію. Для цього я даю учням невелику вказівку, що виконує роль мікрофона. Я задаю питання, а учні, передаючи один одному «мікрофон», відповідають на них. Вони повинні говорити швидко й лаконічно. Під час використання цієї технології відповіді не коментуються й не оцінюються. Наприклад:

7 клас

  При узагальненні теми «Початкові хімічні поняття» я пропоную учням такі питання:

  • Речовина
  • Матеріал
  • Чиста речовина
  • Суміш
  • Атом
  • Молекула
  • Проста речовина
  • Складна речовина
  • Хімічний елемент
  • Хімічна формула

  8 клас

   При вивченні теми « Кислоти, назва та їх класифікація» в інтерактивній вправі «мікрофон» готую такі питання:

  • Сировиною для одержання якої простої речовини є вода?
  • З якими складними речовинами реагує вода?
  • Що утворюється при взаємодії води з основними оксидами?
  • Що утворюється при взаємодії води з кислотними оксидами?
  • Назвіть речовини: CaO, CO2, SO2, SO3, P2O5, Fe2O3, K2O, FeO,

                                 H2O, CO, SiO2, CuO

  При узагальнення знань з теми : «Основні класи неорганічних сполук» я пропаную такі питання:

  • Дати визначення «оксид»
  • Дати визначення «основний оксид»
  • Дати визначення «кислотний оксид»
  • Дати визначення «кислота»
  • Дати визначення «основа»
  • Дати визначення «луг»
  • Дати визначення «амфотерний гідроксид»
  • Дати визначення «індикатор»
  • Яка реакція має назву «нейтралізація»
  • Яка реакція має назву «сполучення»
  • Яка реакція має назву «розкладу»
  • Яка реакція має назву «заміщення»
  • Яка реакція має назву «обміну»

9 клас

Тема уроку «Залежність властивостей елементів від періодичної зміни    електронних структур атомів»

  • Що таке електронегативність?
  • Як змінюється радіус атома у періоді?
  • Як змінюється радіус атома у в головній підгрупі?
  • Як змінюється радіус атома в побічній підгрупі?
  • Яка існує залежність між радіусом атома та його електронегативністю?
  • Як змінюється електронегативнівність елементів у періоді?
  • Як змінюється електронегативнівність елементів у головних підгрупах?
  • Назвіть самий електронегативний елемент
  • На якому місці в складних формулах стоїть більш електронегативний елемент?
  1. Технологія «мозковий штурм»

«Метод «Мозковий штурм» застосовую на різних етапах уроку, цей метод базується на використання знань учнів, здобутих на попередніх уроках, він потребує від них короткої, швидкої точної відповіді, передбачає вислуховування ідей без їх обговорювання.

    Так на етапі вивчення нового матеріалу:

7 клас

Тема уроку: «Хімічні властивості води»

  Починаючи викладання нового матеріалу, я формулюю проблему за допомогою таких питань:

  1. Як ви вважаєте, вода хімічно активна речовина?
  2. Чи взаємодіє вода з металами?

Потім, демонструючи дослід взаємодії води з натрієм, ми обговорюємо такі питання:

  1. Чому натрій !бігає» по воді?
  2. Який тип хімічної реакції ви спостерігали?

При демонстрації взаємодії води з основними та кислотними оксидами обговорюємо такі питання:

  1. Як поводять у воді основні оксиди?
  2. Як поводять у воді кислотні оксиди?

 

 

 

 

9 клас

Тема уроку: «Розчинність, ії залежність від різних чинників»

Я формулюю проблему учням за  допомогою таких питань:

  1. Як називається розчин, у якому при даній температурі речовина більше не може розчинятися?
  2. Чи може розведений розчин бути насиченим?
  3. Концентрований розчин завжди буває насиченим?
  4. Які чинники впливають на розчинність?

Учні висловлюють свої ідеї. Потім проводимо загальну дискусію навколо висловлених ідей. Вибираємо найкращу ідею. Та за допомогою лабораторних дослідів доказуємо правильність рішення цієї проблеми.

10 клас

Тема уроку: «Глюкоза»

  Пояснюючи молекулярну формулу глюкози, я задаю питання класу:

  1. Як ви гадаєте, яку будову має глюкоза?
  2. Які функціональні групи входять до ії складу?
  3. Як це можна визначити?

Учні висують гіпотези, складають можливі структурні формули та ідеї, як можна це доказати. За допомогою лабораторних дослідів ми робимо висновок, що глюкоза – альдегідоспирт.

  1. «Метод прес»

   На етапі вивчення нового матеріалу, коли виникають суперечливі питання і необхідно чітко аргуметувати позицію з проблеми, та переконати інших у правоті я використовую цей метод. Учні повинні дати відповіді на поставлені питання, аргументувати за таким алгоритмом:

    Виступ повинен бути чітким і включати:

               Позиція – «Я вважаю, що ( висловити свою думку, пояснити);

               Обгрунтування: «…тому, що ( доказують )

               Висновки: «Отже, я вважаю…»

 

 

 

9 клас

Тема уроку: « Електроліти і неелектроліти»

    При вивченні нового матеріалу я демонструю досліди з електропровідності розчинів: дистильованої води , твердої кухонної солі, ії розчину, розчину хлоридної кислоти, розчину Натрій гідроксиду. Потім задаю питання, та прошу обгрунтувати відповіді.

  1. Чому розчини проводять електричний струм, а у тверді речовини ні?
  2. Чому дистильована вода не проводить електричний струм?
  3. Технологія «Незакінчене речення»

   Часто на етапі узагальнення та систематизації знань я використовую цю інтерактивну технологію. Наприклад:

7 клас.

 Тема «Основні хімічні поняття»

  1. Дрібна частина речовини – це ……
  2. Речовина, що складається з атомів одного хімічного елементу має назву
  3. Певний вид атома називається ….
  4. … води складається з …Оксигену та … Гідрогену.
  5. Гниття м’яса – це … процес, тому що в результаті утворюються …
  6. Скошена трава,  звалена в стіг, швидко нагрівається і …, а звалена в яму, утрамбована й закрита зверху шаром землі, зберігається …
  1. Технологія «Парного та групового навчання»

 При парному та груповому навчанні учні:

- розвивають в собі уміння викладати свої думки повністю і без спотворень

- виробляють навички слухати свого товариша

- придбавають навички взаємодопомоги, взаємовиручки

- вчаться поважати думку іншого...

При вивченні Теми «Кислоти» в 8 класі можна провести такі роботи в парах:

  1. Складіть рівняння реакцій, що дозволяють здійснити такі перетворення:

 

Варіант I      К          К2О                 Варіант I I         S      SO2      H2SO3    

         КОН

Варіант I I I       Ba        BaO            Варіант IV        P        P2O5      H3PO4

 Ba(OH)2

           I I Заповніть картки. Кожна правильна відповідь 1 бал

Варіант 1               Варіант 11

Назва кислоти

Хімічна формула

Назва кислоти

Хімічна формула

Флуороводнева

 

 

HBr

 

H2S

Сульфатна

 

Сірководнева

 

 

H2SO3

 

HI

Ортофосфатна

 

Хлоридна

 

 

HCl

 

H2SiO3

Карбонатна

 

  

   При вивченні теми «Залежність властивостей елементів від періодичної зміни електронних структур атомів» я пропоную учням  роботу в групах. Учні об’єднуються в групи по п’ять осіб, Нагадую їм про ролі, що вони повинні поділити між собою та виконувати під час роботи.

Кожна група одержує завдання.

Завдання для 1-ї та 4-ї груп

  1. Дано ряд хімічних елементів: Li, Be, B, C, N, O, F.
  2. Визначте, за якою ознакою його складено.
  3. Складіть електронні схеми будови атомів хімічних елементів.
  4. Що в них спільного?
  5. Чим вони відрізняються?
  6. Як саме відбувається зміна властивостей елементів в цьому ряді?
  7. Зробіть загальний висновок (з чим пов’язана головна зміна властивостей хімічних елементів у періодах)

Завдання для 2-ї та 5-ї груп

  1. Дано ряд хімічних елементів: Li, Na, K, Rb, Cs/
  2. Визначте, за якою ознакою його складено.
  3. Складіть електронні схеми будови атомів хімічних елементів.
  4. Що в них спільного?
  5. Яка існує відмінність у будові атомів елементів, що належать до однієї родини?
  6. Зробіть загальний висновок (з чим пов’язано періодичне повторення властивостей хімічних елементів)

 Завдання для 3-ї та 6-ї груп

  1. Складіть електронні схеми будови атомів хімічних елементів.

а) Неону та Натрію                  б) Аргону та Калію.

  1. Чим вони відрізняються за будовою атома?

3 Як пояснити хімічну інертність благородних газів з огляду на будову атома?

4 Як пояснити хімічну активність лужних металів з огляду на будову атома?

  1. Зробіть загальний висновок (з чим пов’язана стрібкоподібна зміна властивостей при переході від благородного газу до лужного металу, тобто поява нового періоду)

   Після виконання роботи групи по черзі озвучують проблему, висунуту перед ними. Вносяться доповнення та зміни.

    Матеріал, приведений в роботі  сприяє закріпленню, систематизації, поглибленню і розширенню знань, умінь та навичок. Стимулює розвитку творчого, продуктивного мислення, самостійності, вміння спілкуватися один з одним.

 

docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку