«Технології ситуативного моделювання»

Про матеріал
Сюжетно – рольові ігри передбачають добір і комбінування знань не лише з хімії, а також розвиток уміння учнів використовувати ці знання.
Перегляд файлу

                   «Технології ситуативного моделювання»

   Дуже часто говорять про складності викладання хімії, переобтяженість дітей зайвою інформацією, неналагодженість взаємозв’язків між предметами природничо – наукового циклу. Я працюю в ліцеї мистецтв та знаю захоплення та інтереси своїх учнів: одні цікавляться живописом, інші відточують рухи на хореографічного відділення, треті захоплені музикою, а інші професійно засвоює технологію театрального мистецтва. Тому на уроках хімії в нашому учбовому закладі, використовуючи рольови ігри, є чудова можливість зробити так, щоб на уроках було цікаво, щоб факти легко запам’ятовувалися, щоб навчання відбувалося не тільки на рівні відворення матеріалу, а й на рівні логічного мислення, аналізу розрізнених фактів і об’єднання їх у едину картину.

   Гра – це не лише творчість, але й велика праця. Ігрова модель навчання сприяє не лише реалізації дидактичних цілей, але й розвитку зосередженності й самостійності мислення. Під час ігор учні не зауважують на те, що вони залучені до процесу навчання, вони одержують нові знання та запам’ятовують їх, поповнюють запас понять, явищ, розвивають фантазію, тому, що учасники навчального процесу по ігровій моделі перебувають у зовсім інших умовах, ніж при традиційному навчанні.

    Арсенал інтерактивних ігор досить значний. Їх можна проводити як на початку, так і на при кінці вивчення теми. У першому випадку можна наочно представити проблему, вона буде відправною точкою для вивчення нових питань. Проведення гри наприкінці матеріалу дозволяє закріпити знання, більш глибоко осмислити й узагальнити матеріал

                                      

 

 

    

 

    Розвитку розумової діяльності учнів сприяють тренувальні ігри:

  

 

 

 

 

 

 

Наприклад:

«Хрестики – нулики»

    1.Знайдіть правильну відповідь ( поєднайте однією лінією):

Сірка

Цемент

Повітря

Молоко

Золото

Фарба

полівітаміни

сметана

Залізо

 а) чисті речовини   

 

 

CaO

CO2

HCl

H2SO3

FeO

CuO

NaOH

N2O5

SO2

  1.  Знайдіть оксиди    

 

 

  1. Поєднайте однією лінією формули електронних схем атомів хімічних елементів одного й того ж періоду.

 

1s22s1

1s22s2 2p63s1

1s2

1s22s22p63s2

1s22s22p4

1s22s22p63s23p2

1s22s22p1

1s22s22p63s23p6

1s22s2

 

  1. Які метали реагують з розчином сульфатної кислоти:

 

Na

Fe

Ca

Au

Cu

Ba

Zn

Pb

Ag

 

 

«Виправте помилку»

1s22s22p63s1     II період     I група   головна підгрупа

1s22s22p5 II період     VII група   побічна підгрупа

1s22s22p3 II період     IV група   головна підгрупа

Гра «Пасьянс»

 

 

 

 

Кросворд

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

Л

 

Питання:

  1. Російський вчений – автор закону збереження маси та енергії

2. Французький вчений, який довів, що складовою частиною повітря є кисень. Після цього відкинуто теорію флогістону.

  1. Період розвитку хімії, коли вчені шукали «філософський камінь»
  2. Теорія, згідно якої речовини містять у собі невломиву частинку, яка при горінні чи плавленні металу зникає.
  3. Англійський хімік і фізик – запропонував поняття «атомна маса» та першим визначив атомні маси деяких елементів
  4. Англійський хімік і фізик – дав перше наукове визначення хімічного елемента Автор одного з газових законів
  5. Німецький хімік – автор теорії фдогістону.

Відповіді: 1- Ломоносов, 2 – Лавуазье, 3 – Алхімія, 4. – Флогістон,

  1. – Дальтон, 6 – Дальтон, 6 – Бойль, 7 – Шталь

 

Сюжетно – рольові ігри передбачають добір і комбінування знань не лише з хімії, але з інших предметів, а також розвиток уміння учнів використовувати ці знання.

 

 

 

 

 

Рольові ігри вимагають ретельної підготовки як учителя так і учня . Учнями театрального відділення проводилися такі судові слухання, як, наприклад : «Суд над Етанолом», «Суд над Металами», «Суд над Никотином», та інші. Приклади  конференцій : «Мінеральні добрива», «Значення хімії для  розвязання енергетичною проблеми» та ін. Також на уроках я проводжу дискусії, які сприяють не тільки розвитку критично мислення, але дає можливість виявити власну позицію, поглибити знання з обговорюваної теми. Так, в 8 класі при вивченні теми «Радіація»,  «Хімія та Екологія»,  Значення хімії для розвязання сировинної проблеми» та ін. Мої розробки були опубліковані  в журналах «Хімія»  видавничої групі «Основа».

  У 7 -8 класах учням подобається така форма роботи, як складання хімічних казок. Діти з задоволенням залучаються до цієї роботи. Одні пишуть казки, інші вірші, треті роблять малюнки, складають загадки. Починається справжня творчість, що сприяє закріпленню знань.

   Ось приклади творчості наших учнів:

    Вірш учениці 8 класу Саленко О

«Была  земля красивою,

И пахла, и цвела.

Но все-таки такою

Остаться не смогла.

Испортил Землю Человек,

Хоть, может, не хотел.

И от того, что сделал он,

Совсем не оробел.

Все время воздух загрязнял

Заводов дымом он.

С заводов грязь сливает всю

В озера, реки, где

Скелеты плавают одни

В чернеющей воде.

А если рыбы в ней живут,

То очень велики

И от сородичей своих

Уж очень далеки.

Чернобыль – это пик всего!

Мутантов он отец.

Ох, сколько жертв принес он нам,

Сколько разбил сердец!

Убил животных много он.

А сколько есть калек!

И это горе причинил

Земле всей Человек!»

 Вірш учениці Ковриги Влади

                           «У Кислоты был день рождения,

                          Гости ели торты и печенье,

                          Все веселились, играли , плясали

                          И как пролетело время, не увидали.

Пришла пора возвращаться домой,

Гости начали прощаться,

Дарить подарки, целоваться…

                        Пришла очередь Оксида, Оксида Хрома

                       Он подошел к кислоте и сказал:

                      «Будь здорова и счастлива, горделива и умна

                       И никогда не забывай, что я я твой друг»

 Но не успел промолвить это он,

 Как завертелся, закружился дом.

И перед ними оказались соль и вода,

Которые образовались тогда,

Когда Оксид прощался с Кислотой!

                        Тут на улице загремел экипаж,

                        А с Кислотой прощался Метилоранж.

                       Он был прекрасный,

                       Но, отойдя от Кислоты, стал красный! 

Последним уходил немного хромой,

Но очень красивый и молодой

Металл Алюминий.

Но стоило ему подойти к Кислоте,

                   Как что-то появилось в высоте

                   Закрутилось, завизжало

                    И перед ним оказалась Соль

                   И с ней вместе Н2

Вот такие дела

Были на юбилее Кислоты тогда».   

А ось приклади казок:

Казка про воду учениці Зайцевої О:

         «Жила собі якось у теплій країні Н2О. Правили цією країною Спека й Холод. Вони по черзі правили країною, але чогось увесь час не вистачало в царстві. Не було дерев, птахів, звірів. Усе навколо буле сіре й нудне. Були лише рідини, тверді тіла й гази. От одного разу поскаржилися жителі країни уряду, що чогось не вистачає. І сказала Спека Холоду, що потрібні зміни. От вони й вирішили, Що саме формула Н2О повинна стати третім правителем країни. От і стала Вода правити. У країні зявилися рослини й тварини, океани з його мешканцями.

          Коли правив Холод, Вода перетворювалася на лід.

   Коли правила Спека, Вода була газом.

    Країна стала світлою й барвистою»

Казка про «Кисень» учениці 7 класу Фролової В.

«Далеко – далеко в одній казковій країні відбулася дивні історія. Правив   цією країною цар Кисень. Дуже важливий, тому, що він складав 21% повітря, входив до складу морської води – 25%, земною кулі – 49,15%, а також в складав  62% організму людини

   У Кисня був ворог Вуглекислий газ, який йому завжди заздрів. Одного разу він наслав на царство Кисню ураган. Всі жителі почали задихатися й помирати. Але на допомогу прийшов Кисень, який став дути та наповнювати киснем повітря. Жителі вдихали кисень, а видихали вуглекислий газ. Так цар Кисень врятував свою країну від катастрофи. З цих пір ми вдихаємо кисень і знаємо про роль Кисню на землі» 

    Матеріал, приведений в роботі  сприяє закріпленню, систематизації, поглибленню і розширенню знань, умінь та навичок. Стимулює розвитку творчого, продуктивного мислення, самостійності, вміння спілкуватися один з одним.

 

docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку