Технологічна карта навчального проєкту на тему: « Ми за життя без сміття»

Про матеріал
Екологічні проблеми є найбільш актуальними в Україні . -Проблема сміття є «видимою»: люди стикаються з нею щодня: засмічення вулиць і зелених зон, відсутність інфраструктури для сортування і нестачу сміттєспалювальних заводів і саме тому вона турбує найбільше. Утворення відходів супроводжує людство протягом усієї його історії, і, що вище рівень розвитку, то більше слідів її діяльності у вигляді відходів залишається на Землі. І якщо сьогодні без відходів людське життя нажаль уявити ще не можна, то треба принаймні зменшити їх кількість, знизити ту шкоду, яку вони чинять усьому живому. Інтегрований (фізика,хімія, біологія, інформатика) РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ Тема 2. Ми та наше середовище життя (1 год) (Увага !Сміття в нашому селі.) Діяльність людини та довкілля Забруднення повітря, води, ґрунтів; застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини. Метою дослідження — з’ясувати причини та можливі шляхи вирішення; яку екологічну поведінку готові практикувати і як можуть долучитися до покращення екологічної ситуації. -навчальна: сформувати уявлення про тверді побутові відходи, проблеми їх утилізації, вплив сміття на здоров'я планети і людини, вторинну переробку сміття, її економічне значення; поглибити й розширити знання людей про шляхи розв'язання проблеми побутових відходів; -розвивальна: розвивати комунікативну компетентність та навички здорового способу життя; -виховна: виховувати у людей дбайливе ставлення до довкілля, свого здоров'я і здоров'я планети.
Перегляд файлу

Технологічна карта

навчального проєкту на тему: « Ми за життя без сміття»

 «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)»

для закладів загальної середньої освіти

(авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)

 

І частина

ПІБ вчителя :  Шуба Людмила Миколаївна

 

 

Проблема та її актуальність

Екологічні проблеми є найбільш актуальними в Україні .

-Проблема сміття є «видимою»: люди стикаються з нею щодня: засмічення вулиць і зелених зон, відсутність інфраструктури для сортування і нестачу сміттєспалювальних заводів і саме тому вона  турбує найбільше. Утворення відходів супроводжує людство протягом усієї його історії, і, що вище рівень розвитку, то більше слідів її діяльності у вигляді відходів залишається на Землі. І якщо сьогодні без відходів людське життя нажаль уявити ще не можна, то треба принаймні зменшити їх кількість, знизити ту шкоду, яку вони чинять усьому живому.

 

Навчальні предмети

Інтегрований (фізика,хімія, біологія, інформатика)

 

Тема

РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ

Тема 2. Ми та наше середовище життя (1 год)       (Увага !Сміття в нашому селі.)

Діяльність людини та довкілля

Забруднення повітря, води, ґрунтів; застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини.

Мета

Метою дослідження — з’ясувати причини та можливі шляхи вирішення; яку екологічну поведінку готові практикувати і як можуть долучитися до покращення екологічної ситуації.

-навчальна: сформувати уявлення про тверді побутові відходи, проблеми їх утилізації, вплив сміття на здоров'я планети і людини, вторинну переробку сміття, її економічне значення; поглибити й розширити знання людей  про шляхи розв'язання проблеми побутових відходів;

-розвивальна: розвивати комунікативну компетентність та навички здорового способу життя;

-виховна: виховувати у людей дбайливе ставлення до довкілля, свого здоров'я і здоров'я планети.

 

Завдання

-дослідити територію села,

- разом з органами місцевого  самоврядування та громадськістю  села вжити необхідні заходи щодо утилізації сміття та вирішення проблеми стихійних сміттєзвалищ. рекомендувати  жителям села покращення санітарно-епідеміологічного стану села на досліджуваній території, висвітлити проблему в мережі інтернет (фейсбук), а саме на сторінці села ,провести генеральне прибирання.

 

Передбачувані (очікувані, кінцеві) результати

Предметні: відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні й різні думки учасників дискусії; встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті); наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі та просторі, взаємодії людини та природи;

Наскрізні: «Екологічна безпека та сталий розвиток» , «Громадянська відповідальність»,  «Здоров'я і безпека»

Компетентності, що розвиваються: природознавчої ,вільне володіння державною мовою, інноваційності, екологічної, інформаційно-комунікаційної, навчання впродовж життя, громадянської та соціальної, громадянської та соціальної.

Цінності:                                                                                                                                                          Довіра,гідність, справедливість,чесність.Я довіряю всім учням, які працюють в команді класу.      Розвиток. Я розвиваюсь сам і допомагаю розвиватись іншим.                                                                         Повага, рівність, толерантність Я поважаю кожного, незалежно від статі, віку, національності, релігійних переконань, сексуальної орієнтації та матеріального статку.                                                Відповідальність. Я несу відповідальність за свій результат, свідомо ставлюсь до цінностей класу, правил, завдань та обов’язків.                                                                                                            Командність,турбота. Я є частиною успіху в команді класу : працюю, надихаю, ділюсь, допомагаю тим, хто потребує.                                                                                                                                               Лідерство та самореалізація.                                                                                                                                        Еколого-етичні цінності.

Продукт

Відеофільм « Ми за життя без сміття»

Тривалість проєкту

довгостроковий

Склад учасників

груповий

 

ІІ частина

Механізм реалізації проекту (план дій).

Етап реалізації проєкту

Алгоритм діяльності учнів

Алгоритм діяльності вчителя

Форма представлення результатів

Організаційно-підготовчий

1. Обговорення проблеми з учителем, пошук необхідної додаткової інформації, визначення мети і завдань.

2. Вироблення плану дій:

 - визначення джерел інформації;

 - вибір способів збирання інформації;

 - вибір методів аналізу інформації/проведення дослідження ;

 - вибір засобів презентації результатів;

 - розроблення критеріїв оцінювання;

 - розподіл завдань між членами групи;

- визначення термінів виконання завдань

 

Допомога в постановці проблеми,  визначенні завдань та  змісту проєкту, плануванні, розроблення критеріїв оцінювання

 

Текст, фото, картинки по темі

Ресурси  енциклопедії,мережа Інтернет, пошукові системи  Google

Практико-дослідницький

  1. Збирання інформації.
  2. Вирішення проміжних завдань.
  3. Спостереження за об’єктами.
  4. Робота з різними інформаційними джерелами

 

1. Спостереження за роботою.

2. Непряме керування діяльністю

 

-виявлено місця несанкціонованих сміттєзвалищ (фото, відео),

-запропоновано заходи щодо впорядкування сміттєзвалищ та підтримання жителями  присадибних ділянок та околиць села у належному стані,

-презентовано досвід співпраці самоврядування із громадскістю,

-проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу серед жителів міста, провести генеральне прибирання.

 

 

Ресурси  мережа інтернет (фейсбук), а саме  сторінка села

Підсумковий

 

  1. Аналіз інформації.
  2. Формулювання висновків.
  3. Узагальнення та класифікація зібраних матеріалів.
  4. Підготовка презентаційних та інформаційних матеріалів.
  5.          Складання сценарію презентації відеофільму .

6. Спостереження за ходом обробки результатів і аналізу інформації.

7. Корекція підсумкових матеріалів.

8. Консультування.

 

Фото, картинки відповідно до теми

Ресурси   ПК, фотоапарат, телефон

Презентаційний

 

Презентація результатів у формі звіту з демонстрування матеріалів (відеофільм),

1. Консультування у роботі над звітом та під час роботи над створенням відеофільму. 

2. Постановка доцільних запитань.

 

 

Готовий

відеофільм

Ресурси  ПК,програма для створення відеофільмів

 

Рефлексія

 

  1.  Колективне обговорення.
  2.  Самооцінка результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями

 

Оцінка зусиль учнів; їхньої креативності; якості використання джерел інформації.

Виявлення недоліків та урахування їх у подальшій роботі

 

оцінювання діяльності учасників проєкту за критеріями оцінювання

 

Форми та критерії оцінювання діяльності учасників проєкту

(цей пункт має бути, але в межах даного завдання цього робити не потрібно)

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку