Технологічна карта
навчального проєкту на тему: « Ми за життя без сміття»
«Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)»
для закладів загальної середньої освіти
(авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)
І частина
ПІБ вчителя : Шуба Людмила Миколаївна
Проблема та її актуальність |
Екологічні проблеми є найбільш актуальними в Україні . -Проблема сміття є «видимою»: люди стикаються з нею щодня: засмічення вулиць і зелених зон, відсутність інфраструктури для сортування і нестачу сміттєспалювальних заводів і саме тому вона турбує найбільше. Утворення відходів супроводжує людство протягом усієї його історії, і, що вище рівень розвитку, то більше слідів її діяльності у вигляді відходів залишається на Землі. І якщо сьогодні без відходів людське життя нажаль уявити ще не можна, то треба принаймні зменшити їх кількість, знизити ту шкоду, яку вони чинять усьому живому.
|
Навчальні предмети |
Інтегрований (фізика,хімія, біологія, інформатика)
|
Тема |
РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ Тема 2. Ми та наше середовище життя (1 год) (Увага !Сміття в нашому селі.) Діяльність людини та довкілля Забруднення повітря, води, ґрунтів; застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини. |
Мета |
Метою дослідження — з’ясувати причини та можливі шляхи вирішення; яку екологічну поведінку готові практикувати і як можуть долучитися до покращення екологічної ситуації. -навчальна: сформувати уявлення про тверді побутові відходи, проблеми їх утилізації, вплив сміття на здоров'я планети і людини, вторинну переробку сміття, її економічне значення; поглибити й розширити знання людей про шляхи розв'язання проблеми побутових відходів; -розвивальна: розвивати комунікативну компетентність та навички здорового способу життя; -виховна: виховувати у людей дбайливе ставлення до довкілля, свого здоров'я і здоров'я планети.
|
Завдання |
-дослідити територію села, - разом з органами місцевого самоврядування та громадськістю села вжити необхідні заходи щодо утилізації сміття та вирішення проблеми стихійних сміттєзвалищ. рекомендувати жителям села покращення санітарно-епідеміологічного стану села на досліджуваній території, висвітлити проблему в мережі інтернет (фейсбук), а саме на сторінці села ,провести генеральне прибирання.
|
Передбачувані (очікувані, кінцеві) результати |
Предметні: відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні й різні думки учасників дискусії; встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті); наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі та просторі, взаємодії людини та природи; Наскрізні: «Екологічна безпека та сталий розвиток» , «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека» Компетентності, що розвиваються: природознавчої ,вільне володіння державною мовою, інноваційності, екологічної, інформаційно-комунікаційної, навчання впродовж життя, громадянської та соціальної, громадянської та соціальної. Цінності: Довіра,гідність, справедливість,чесність.Я довіряю всім учням, які працюють в команді класу. Розвиток. Я розвиваюсь сам і допомагаю розвиватись іншим. Повага, рівність, толерантність Я поважаю кожного, незалежно від статі, віку, національності, релігійних переконань, сексуальної орієнтації та матеріального статку. Відповідальність. Я несу відповідальність за свій результат, свідомо ставлюсь до цінностей класу, правил, завдань та обов’язків. Командність,турбота. Я є частиною успіху в команді класу : працюю, надихаю, ділюсь, допомагаю тим, хто потребує. Лідерство та самореалізація. Еколого-етичні цінності. |
Продукт |
Відеофільм « Ми за життя без сміття» |
Тривалість проєкту |
довгостроковий |
Склад учасників |
груповий |
ІІ частина
Механізм реалізації проекту (план дій).
Етап реалізації проєкту |
Алгоритм діяльності учнів |
Алгоритм діяльності вчителя |
Форма представлення результатів |
|
Організаційно-підготовчий |
1. Обговорення проблеми з учителем, пошук необхідної додаткової інформації, визначення мети і завдань. 2. Вироблення плану дій: - визначення джерел інформації; - вибір способів збирання інформації; - вибір методів аналізу інформації/проведення дослідження ; - вибір засобів презентації результатів; - розроблення критеріїв оцінювання; - розподіл завдань між членами групи; - визначення термінів виконання завдань
|
Допомога в постановці проблеми, визначенні завдань та змісту проєкту, плануванні, розроблення критеріїв оцінювання
|
Текст, фото, картинки по темі |
|
Ресурси енциклопедії,мережа Інтернет, пошукові системи Google |
||||
Практико-дослідницький |
|
1. Спостереження за роботою. 2. Непряме керування діяльністю
|
-виявлено місця несанкціонованих сміттєзвалищ (фото, відео), -запропоновано заходи щодо впорядкування сміттєзвалищ та підтримання жителями присадибних ділянок та околиць села у належному стані, -презентовано досвід співпраці самоврядування із громадскістю, -проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу серед жителів міста, провести генеральне прибирання.
|
|
Ресурси мережа інтернет (фейсбук), а саме сторінка села |
||||
Підсумковий
|
6. Спостереження за ходом обробки результатів і аналізу інформації. 7. Корекція підсумкових матеріалів. 8. Консультування.
|
Фото, картинки відповідно до теми |
||
Ресурси ПК, фотоапарат, телефон |
||||
Презентаційний
|
Презентація результатів у формі звіту з демонстрування матеріалів (відеофільм), |
1. Консультування у роботі над звітом та під час роботи над створенням відеофільму. 2. Постановка доцільних запитань.
|
Готовий відеофільм |
|
Ресурси ПК,програма для створення відеофільмів
|
||||
Рефлексія
|
|
Оцінка зусиль учнів; їхньої креативності; якості використання джерел інформації. Виявлення недоліків та урахування їх у подальшій роботі
|
оцінювання діяльності учасників проєкту за критеріями оцінювання
|
|
Форми та критерії оцінювання діяльності учасників проєкту (цей пункт має бути, але в межах даного завдання цього робити не потрібно)
|
|
|
|
|
1