Технологічна карта начального заняття
Предмет: Музичне мистецтво 5 клас
Тема уроку: Народження музики
Вчитель: Федоренко Лариса Миколаївна
Проблемне питання |
Що таке музика? Чому і як виникла музика? Для чого вона існує? |
||
Основні поняття |
Ритм, музичні інструменти (духові, струнні, ударні). |
||
Твори |
СМ: звуки природи, спів пташок; Луї Клод Дакен «Зозуля»; Пер Нергар «Образ шуму» (фрагмент). ХТД: «Чудовий край» (муз. А. Олєйнікова, сл. В. Шпорт) — розучування. |
||
Види навчальної діяльності |
Хоровий спів. Сприймання та аналіз муз. творів, висловлювання власних емоційних вражень. |
||
Компетентності |
Соціальна і громадянська, інформаційно-цифрова, ініціативність. |
||
Очікувані результати |
Описує особливості звучання різних музичних інструментів; розрізняє назви і наводить приклади українських народних музичних інструментів; орієнтується в особливостях народного мистецтва рідного краю; наводить приклади зв’язків між народними видами мистецтва; пояснює зв’язки між мистецтвом і життям. |
||
Проведення навчального заняття |
|||
Етап/тривалість |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
Результат |
I. Організаційний етап (3 хв). |
Мотивація. Музичне ранкове коло. Налаштування здобувачів освіти на діяльність. |
Налаштовуються на роботу, співають, обмінюються враженнями. |
Створення позитивного емоційного настрою всіх учасників навчального заняття. |
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв). |
Музичні інструменти |
Розташовують музичні інструменти у відповідну групу. |
Пригадати групи музичних інструментів, іх важливу та незамінну роль у створенні музичних творів. |
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (15 хв). |
Демонструє з поясненням презентацію стосовно нового матеріалу: https://sway.cloud.microsoft/EteKH1YcwAhOicZO |
Сприймають та аналізують, висловлюють власне емоційне враження.
|
Усвідомити засоби впливу мистецтва на людину. Засвоює нові терміни. Описує особливості звучання різних музичних інструментів. Характеризує мелодію, темп, настрій. |
ІV. Творча робота учнів. Вокально хорова робота (15 хв). |
Оголошує завдання: відтворити запропонований ритм (percussion); Виконати розспівку Ознайомитися з піснею. |
Виконують ритмічну вправу, виконують розспівку запропоновані вчителем, знайомляться з піснею |
Освідомлення учнями важливості своєї діяльності. Тримають правильну поставу під час співу. |
V. Підбиття підсумків уроку Актуалізація набутих знань (рефлексія) – (5 хв). |
Пропонує скласти Сенкан – вільний вірш без рими, який складається з п’яти рядків. |
Міркують над новою темою; систематизують щойно здобуті знання; закріплюють новий матеріал; узагальнюють знання з теми. |
Критичне мислення – це одна із м’яких навичок (soft skills), яка допоможе досягти успіхів у будь-якій сфері діяльності й побудувати успішну кар’єру. |
VІ. Самооцінювання (3 хв). |
Пропонує учням оцінити свою роботу: Я навчився ….. Я дізнався ….. |
Здійснює самооцінювання своєї навчальної діяльності під час уроку. |
Учень усвідомив свої сильні сторони, визначив напрями подальшого розвитку, а також отримав упевненість у своїх можливостях. |
VІІ. Закінчення навчального заняття (1 хв). |
Працювали гарно всі! До наступної зустрічі в країні «МУЗИКА» |
Співають поспівку «Закінчився урок». |
|