10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Технологічна карта проекту "Життя у соціумі. Вирішення життєвих ситуацій конструктивним шляхом"

Про матеріал

Технологічна карта проекту "Життя у соціумі. Вирішення життєвих ситуацій конструктивним шляхом"

Цільова група - учні середньої ланки загальноосвітньої коли (5-6клас).

Упродовж життя людина зазнає багато змін, які можуть бути корисними або шкідливими для здоров'я. Ми постійно взаємодіємо один з одним та час від часу відчуваємо дискомфорт у спілкуванні. Реальне життя не можна просто взяти і вимкнути, тому ми повинні володіти вмінням знаходити спільну мову конструктивним шляхом.

Перегляд файлу

Технологічна  карта проекту

"Життя у соціумі. Вирішення життєвих ситуацій конструктивним шляхом"

1

 Тема учбового проекту

"Життя у соціумі. Вирішення життєвих ситуацій конструктивним шляхом"

 2

Автор - розробник

Візантій В.С.

3

Цільова група

Учні середньої ланки загальноосвітньої коли (5-6клас)

4

Опис проблеми, на розв’язання якої спрямовано проект

Упродовж життя людина зазнає багато змін, які можуть бути корисними або шкідливими для здоров’я.  Ми постійно взаємодіємо один з одним та час від часу відчуваємо дискомфорт у спілкуванні. Реальне життя не можна просто взяти і вимкнути, тому ми повинні володіти вмінням знаходити спільну мову конструктивним шляхом.

5 

Мета і завдання проекту

- ознайомити учнів з правилами спілкування з дорослими,

-вказати на значення поваги до себе та інших людей,

-розвивати почуття власної гідності й неповторності;

- вчити поважати себе та інших людей.

-розглянути особливості поведінки з рідними, знайомими, незнайомими людьми.

-виховувати культуру поведінки.

6 

План реалізації проекту

Основні етапи роботи у проекті     

І етап – Організаційний

Ознайомити учнів з правилами поведінки під час знайомства; розвивати уміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські стосунки в класі, між хлопчиками і дівчатками, в школі з однолітками.

 

ІІ етап – Підготовчий

 

Прийом « Центр світу»

уявіть себе центром сонячної системи. Ви будете сонечком, а навколо вас обертатимуться планети. Це ваші мама і тато, брати і сестри, дідусі і бабусі, інші родичі. Найближче поставте тих, з якими у вас склалися найтісніші стосунки, кому ви довіряєте.

 

 

 

 

 

 

 

 

У всіх вас найближче розташовані батьки – ваші мама і тато. Це означає, що вони – найближчі вам люди, які вас оберігають, які про вас піклуються. А як ви про них піклуєтесь? Так, правильно, ви виконуєте свої обов’язки вдома – полегшуєте роботу домашніх. Які у вас обов’язки вдома? Як ви допомагаєте бабусям і дідусям?

 

Ви вже знаєте, що кожна дитина має право на самовизначення, свободу самовираження, захист особистості від будь-якого виду насильства. Але учні не завжди вміють мирно розв’язувати свої проблеми. Тому серед вас трапляються сварки, бійки, знущання над слабшими (прізвиська, обзивання, кривляння, штовхання). Буває й таке, що "сильніші" учні вимагають гроші у інших дітей. Це найнебезпечніші прояви насильства. У таких випадках винуватці та їхні батьки несуть відповідальність за законом.

Зазвичай у подібних конфліктах беруть участь кілька осіб. Серед них:

  •   Агресор – той, хто здійснює насилля.
  •   Спільники – ті, хто підтримує агресора.
  •   Жертва – той, з кого сміються, кого ображають.
  •   Байдужі спостерігачі – ті, хто нічого не робить, щоб припинити насилля.
  •   Захисник – той, хто стає на захист жертви.

Насильством над дітьми може відбуватися в родині (дії старших братів або сестер, батьків), на вулиці (дії незнайомих людей), а також у школі (дії старших школярів та однокласників).

Розгляньте вчинки школярів і визначте, чи є вони насильством над людиною чи діями, які можна дозволити (з’єднайте стрілками).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сховав пенал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підставив підніжку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не дав ударити однокласника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Забрав у кривдника портфель

 

 

Насильство

 

 

 

Вчинки, які дозволяються

 

 

Забрав гроші у малят

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Погрозив не дружити з тим, хто піде на урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не поступився місцем старшокласникові в буфеті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мозковий штурм

Як протидіяти насильству в шкільному колективі?

 

Вчитель записує основні пункти:

 У разі морального тиску не поступайтеся і нічого не бійтеся – ви праві.

 

 Коли вам погрожують однокласники або старшокласники, не показуйте, що вам страшно, наполягайте на своїх правах – іноді достатньо однієї впевненості у своїй правоті.

 

 Якщо ваші прохання не діють на кривдників, зверніться по допомогу до друзів, учителів або класного керівника, розкажіть про ситуацію батькам.

 

 Якщо у вас забирають гроші, вас б’ють і принижують, не мовчіть, відразу розкажіть про це дорослим. Що раніше ви попросите про допомогу, то швидше її отримаєте.

 

 Не слухайте тих, хто каже, що ви нашіптуєте, ябедничаєте; якщо це говорить твій кривдник, то смішно зважати на нього, а якщо ваші приятелі, то нехай краще запропонують свою допомогу
 

ІІІ етап – Проектна робота

Отже, треба пам’ятати про свої права, не давати нікому їх порушувати, а якщо не можна впоратися самим, необхідно звернутися по допомогу до дорослого. Не можна чинити насильство над однокласниками й давати кривдити себе.

Гра "Твій врожай"

Вчитель роздає по три кружечки і говорить: "Зосередьтесь і зафарбуйте кружечки, що лежать на парті, різними кольорами: голубим, зеленим, фіолетовим.

Голубий кружечок ви подаруєте найввічливішому учневі (учениці) у спілкуванні. Його (її) прізвище напишіть на звороті.

Зелений – найпоступливішому, надійному; Фіолетовий – найскромнішому, з вашої точки зору".

Діти підписують кружечки.

Вчитель збирає їх і кладе на парти тим, чиї прізвища там позначені.

- Подивимось, хто зібрав найбільший урожай. Як ви думаєте, чому? Хай кожний, у кого є чи нема кружечків, задумається, чи потрібно йому щось змінити у спілкуванні з іншими.

Бажано спільно виробити "Закони дружби і добра" і помістити їх у класному кутку. При складенні цих законів необхідно дохідливо пояснити дітям суть кожного визначення, кожного морального поняття.

Ось приклад таких законів, вироблених в одному класі:

 У нашому класі існує повага один до одного, терпимість, доброзичливість, турбота.

 У нашому класі всі дружать і допомагають один одному.

 У нашому класі ніколи ніхто не буде жорстоким, не буде нікого ображати, не буде несправедливо ставитись до інших.

 У нашому класі всі радіють успіхам одне одного в навчанні, спорті, іграх.

Рольова гра "Маршрутка"

Учні об’єднуються у дві групи. Кожна з груп розігрує сценки, а потім їх обговорює.

Група 1 – "Антон їде в маршрутному таксі. В цьому виді транспорту посадка має здійснюватися лише на вільні сидячі місця. Та незважаючи на те, що маршрутка повна, на зупинці заходить чоловік напідпитку і каже хлопцеві: "Поступися місцем старшому". Антон встає, але йому нема за що триматися, і на крутому повороті він падає".

Група 2 – "Антон їде у маршрутному таксі з мамою. Посадка у цьому виді транспорту має здійснюватися лише на вільні сидячі місця. Та незважаючи на те, що маршрутка повна, на зупинці заходить чоловік напідпитку і каже хлопцеві: "Поступися місцем старшому". Мама говорить: "Ні, він не їхатиме у маршрутці стоячи." Чоловік відходить."

 

 

Обговорення проблемної ситуації

У Антона старшокласники постійно забирають гроші, які мама дає на обід, і погрожують, що коли розповість – поб’ють. Антон весь тиждень ходить голодний, а батькам сказати боїться. Порадьте, що робити.

ІV етап – Оформлювальний

На цьому етапі відбувається остаточне оформлення кінцевого продукту. Це може відбуватися як у школі, так і вдома.  

 

Учні вдома створюють презентації в яких:

1. Змодельовані конфліктні ситуації:

  • Вдома
  • В школі
  • В магазині, на ринку

 2. Виділяють причини появи конфлікту

 3. Пропонують шляхи вирішення конфлікту.

V етап – Презентація проекту

Коментування створених презентацій

 

VІ етап – Підбиття підсумків

На цьому етапі вчитель та учні аналізують виконану роботу, виявляють її переваги та недоліки, оцінюють свою участь у проекті, складають плани на майбутнє.

7 

 Форми та критерії оцінювання діяльності

Картка самооцінювання
Прізвище, ім’я учня_____________________

Дата _________



Критерії                                                      Оцінка 0-2б.
1.Я брав активну участь у роботі
2.Я вносив вдалі пропозиції,

які врахувала група
3.Я надавав підтримку однокласникам

або заохочував їх до роботи
4.Я запропонував ідею, яка

сподобалась іншим
5.Я вдало узагальнював думки інших
6.Я давав повні відповіді на запитання
Загальна кількість балів

 Презентація проекту буде оцінюватися

8 

Очікувані результати проекту

Учні

Вміють:

- правила,  необхідно дотримуватися, спілкуючись з дорослими.

- свої обов’язки  вдома, вшколі, у соціумі

- вміють уникати конфліктних ситуацій

- володіють навичками протидії агресору

Розвивають навички ефективного спілкування;

Виховують вміння взаємодіяти з різними верствами суспільства.

 

 

 

 9

 Висновок


Людина формується як особистість не тільки завдяки власній індивідуальності, але й спілкуванню та взаємодії з іншими людьми. Проте вплив суспільства на людину має як позитивні, так і негативні вияви

 

docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку