Технологічна карта проекту "Життя у соціумі. Вирішення життєвих ситуацій конструктивним шляхом"
Цільова група - учні середньої ланки загальноосвітньої коли (5-6клас).
Упродовж життя людина зазнає багато змін, які можуть бути корисними або шкідливими для здоров'я. Ми постійно взаємодіємо один з одним та час від часу відчуваємо дискомфорт у спілкуванні. Реальне життя не можна просто взяти і вимкнути, тому ми повинні володіти вмінням знаходити спільну мову конструктивним шляхом.
Технологічна карта проекту
"Життя у соціумі. Вирішення життєвих ситуацій конструктивним шляхом"
1 |
Тема учбового проекту |
"Життя у соціумі. Вирішення життєвих ситуацій конструктивним шляхом" |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Автор - розробник |
Візантій В.С. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Цільова група |
Учні середньої ланки загальноосвітньої коли (5-6клас) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
Опис проблеми, на розв’язання якої спрямовано проект |
Упродовж життя людина зазнає багато змін, які можуть бути корисними або шкідливими для здоров’я. Ми постійно взаємодіємо один з одним та час від часу відчуваємо дискомфорт у спілкуванні. Реальне життя не можна просто взяти і вимкнути, тому ми повинні володіти вмінням знаходити спільну мову конструктивним шляхом. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
Мета і завдання проекту |
- ознайомити учнів з правилами спілкування з дорослими, -вказати на значення поваги до себе та інших людей, -розвивати почуття власної гідності й неповторності; - вчити поважати себе та інших людей. -розглянути особливості поведінки з рідними, знайомими, незнайомими людьми. -виховувати культуру поведінки. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
План реалізації проекту |
Основні етапи роботи у проекті І етап – Організаційний Ознайомити учнів з правилами поведінки під час знайомства; розвивати уміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські стосунки в класі, між хлопчиками і дівчатками, в школі з однолітками.
ІІ етап – Підготовчий
Прийом « Центр світу» уявіть себе центром сонячної системи. Ви будете сонечком, а навколо вас обертатимуться планети. Це ваші мама і тато, брати і сестри, дідусі і бабусі, інші родичі. Найближче поставте тих, з якими у вас склалися найтісніші стосунки, кому ви довіряєте.
У всіх вас найближче розташовані батьки – ваші мама і тато. Це означає, що вони – найближчі вам люди, які вас оберігають, які про вас піклуються. А як ви про них піклуєтесь? Так, правильно, ви виконуєте свої обов’язки вдома – полегшуєте роботу домашніх. Які у вас обов’язки вдома? Як ви допомагаєте бабусям і дідусям?
Ви вже знаєте, що кожна дитина має право на самовизначення, свободу самовираження, захист особистості від будь-якого виду насильства. Але учні не завжди вміють мирно розв’язувати свої проблеми. Тому серед вас трапляються сварки, бійки, знущання над слабшими (прізвиська, обзивання, кривляння, штовхання). Буває й таке, що "сильніші" учні вимагають гроші у інших дітей. Це найнебезпечніші прояви насильства. У таких випадках винуватці та їхні батьки несуть відповідальність за законом. Зазвичай у подібних конфліктах беруть участь кілька осіб. Серед них:
Насильством над дітьми може відбуватися в родині (дії старших братів або сестер, батьків), на вулиці (дії незнайомих людей), а також у школі (дії старших школярів та однокласників). Розгляньте вчинки школярів і визначте, чи є вони насильством над людиною чи діями, які можна дозволити (з’єднайте стрілками).
Мозковий штурм Як протидіяти насильству в шкільному колективі?
Вчитель записує основні пункти: – У разі морального тиску не поступайтеся і нічого не бійтеся – ви праві.
– Коли вам погрожують однокласники або старшокласники, не показуйте, що вам страшно, наполягайте на своїх правах – іноді достатньо однієї впевненості у своїй правоті.
– Якщо ваші прохання не діють на кривдників, зверніться по допомогу до друзів, учителів або класного керівника, розкажіть про ситуацію батькам.
– Якщо у вас забирають гроші, вас б’ють і принижують, не мовчіть, відразу розкажіть про це дорослим. Що раніше ви попросите про допомогу, то швидше її отримаєте.
– Не слухайте тих, хто каже, що ви нашіптуєте, ябедничаєте; якщо це говорить твій кривдник, то смішно зважати на нього, а якщо ваші приятелі, то нехай краще запропонують свою допомогу ІІІ етап – Проектна робота Отже, треба пам’ятати про свої права, не давати нікому їх порушувати, а якщо не можна впоратися самим, необхідно звернутися по допомогу до дорослого. Не можна чинити насильство над однокласниками й давати кривдити себе. Гра "Твій врожай" Вчитель роздає по три кружечки і говорить: "Зосередьтесь і зафарбуйте кружечки, що лежать на парті, різними кольорами: голубим, зеленим, фіолетовим. Голубий кружечок ви подаруєте найввічливішому учневі (учениці) у спілкуванні. Його (її) прізвище напишіть на звороті. Зелений – найпоступливішому, надійному; Фіолетовий – найскромнішому, з вашої точки зору". Діти підписують кружечки. Вчитель збирає їх і кладе на парти тим, чиї прізвища там позначені. - Подивимось, хто зібрав найбільший урожай. Як ви думаєте, чому? Хай кожний, у кого є чи нема кружечків, задумається, чи потрібно йому щось змінити у спілкуванні з іншими. Бажано спільно виробити "Закони дружби і добра" і помістити їх у класному кутку. При складенні цих законів необхідно дохідливо пояснити дітям суть кожного визначення, кожного морального поняття. Ось приклад таких законів, вироблених в одному класі: У нашому класі існує повага один до одного, терпимість, доброзичливість, турбота. У нашому класі всі дружать і допомагають один одному. У нашому класі ніколи ніхто не буде жорстоким, не буде нікого ображати, не буде несправедливо ставитись до інших. У нашому класі всі радіють успіхам одне одного в навчанні, спорті, іграх. Рольова гра "Маршрутка" Учні об’єднуються у дві групи. Кожна з груп розігрує сценки, а потім їх обговорює. Група 1 – "Антон їде в маршрутному таксі. В цьому виді транспорту посадка має здійснюватися лише на вільні сидячі місця. Та незважаючи на те, що маршрутка повна, на зупинці заходить чоловік напідпитку і каже хлопцеві: "Поступися місцем старшому". Антон встає, але йому нема за що триматися, і на крутому повороті він падає". Група 2 – "Антон їде у маршрутному таксі з мамою. Посадка у цьому виді транспорту має здійснюватися лише на вільні сидячі місця. Та незважаючи на те, що маршрутка повна, на зупинці заходить чоловік напідпитку і каже хлопцеві: "Поступися місцем старшому". Мама говорить: "Ні, він не їхатиме у маршрутці стоячи." Чоловік відходить."
Обговорення проблемної ситуації У Антона старшокласники постійно забирають гроші, які мама дає на обід, і погрожують, що коли розповість – поб’ють. Антон весь тиждень ходить голодний, а батькам сказати боїться. Порадьте, що робити. ІV етап – Оформлювальний На цьому етапі відбувається остаточне оформлення кінцевого продукту. Це може відбуватися як у школі, так і вдома.
Учні вдома створюють презентації в яких: 1. Змодельовані конфліктні ситуації:
2. Виділяють причини появи конфлікту 3. Пропонують шляхи вирішення конфлікту. V етап – Презентація проекту Коментування створених презентацій
VІ етап – Підбиття підсумків На цьому етапі вчитель та учні аналізують виконану роботу, виявляють її переваги та недоліки, оцінюють свою участь у проекті, складають плани на майбутнє. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
Форми та критерії оцінювання діяльності |
Картка самооцінювання
які врахувала група
або заохочував їх до роботи
сподобалась іншим Презентація проекту буде оцінюватися |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
Очікувані результати проекту |
Учні Вміють: - правила, необхідно дотримуватися, спілкуючись з дорослими. - свої обов’язки вдома, вшколі, у соціумі - вміють уникати конфліктних ситуацій - володіють навичками протидії агресору Розвивають навички ефективного спілкування; Виховують вміння взаємодіяти з різними верствами суспільства.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 |
Висновок |
|