Технологічна карта "Синтаксис. Підготовка до ЗНО"

Про матеріал
Технологія виконання тестових завдань з розділу "Синтаксис". Програма ЗНО передбачає до вище зазначеного підрозділу такі предметні вміння та способи навчальної діяльності учасників: визначати структуру простого двоскладного речення, способи вираження підмета й присудка (простого й складеного), особливості узгодження присудка з підметом; правильно й комунікативно доцільно використовувати прості речення.
Перегляд файлу

Технологічна карта виконання тестових завдань з української мови

Розділ «Синтаксис» - підрозділ «Просте двоскладне речення»

Програма ЗНО передбачає до вище зазначеного підрозділу такі предметні вміння та способи навчальної діяльності учасників:

  • Визначати структуру простого двоскладного речення, способи вираження підмета й присудка (простого й складеного), особливості узгодження присудка з підметом; правильно й комунікативно доцільно використовувати прості речення.
  • Розпізнавати види другорядних членів та їхні типи й різновиди, визначати способи вираження означень, додатків, обставин, роль порівняльного звороту; правильно й комунікативно доцільно використовувати виражальні можливості другорядних членів речення в мовленні; правильно розставляти розділові знаки при непоширеній прикладці, порівняльному звороті.

І крок - повторення основних правил за посібником (*) або за допомогою онлайнового помічника «ЗНО. Академія» за посиланнями: http://zno.academia.in.ua/mod/book/view.php?id=1382&chapterid=196 та http://zno.academia.in.ua/mod/book/view.php?id=1383.

В загальному плані матеріал подається ґрунтовно, і до нього хотілося б додати деякі акценти.

До структури простого двоскладного речення входять головні та другорядні члени речення, які потрібно визначати, правильно поставивши запитання.

 

Повторюючи характеристики членів речення, з метою їх розрізнення, слід розглянути в таблицях способи вираження головних та другорядних членів речення.

Важливо в цій темі повторити частиномовне вираження складеного підмета й складеного присудка, щоб правильно їх визначати та відрізняти від другорядних членів речення.

 

Складений підмет слід відрізняти від однорідних простих підметів. Наприклад, у реченні Малина й вишні одійшли давно (О. Довженко) підмет не складений, а наявні два однорідні підмети малина й вишні.

 

Дієслово-зв'язку у формі теперішнього часу часто пропускають (на її місці, як правило, ставиться тире): Здоров'я всьому голова (Нар. тв.) = Здоров'я є всьому голова.

Не вважаються складеним дієслівним присудком два граматично пов'язаних дієслова, якщо кожне з них означає окрему дію і виконуються ці дії в різний час: Батько пішов косити. Батько спочатку пішов, а лише потім почав виконувати наступну дію — косити. Отже, слово пішов у цьому реченні — простий дієслівний присудок, а косити — обставина мети (з якою метою пішов?).

 

ІІ крок – ознайомлення із завданням – пояснити його для себе, перефразувавши речення для зручності, визначивши ключові слова.

 

ІІІ крок – виконання навчальних тестів з розділу «Синтаксис»; бажано перевірити їх за допомогою правильних відповідей. За необхідності звернутися до відповідних правил чи теоретичного матеріалу.

Приклад тесту:

Правильні відповіді та пояснення:

 

Використана література (*):

Електронне джерело: http://zno.academia.in.ua/course/view.php?id=8#section-21 – 06.02.2016

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку