Федькіна Оксана Георгіївна,
учитель англійської мови,
спеціаліст першої кваліфікаційної категорії,
загальноосвітньої школи I-III ступенів № 5
імені Валерія Доценка
Мирноградської міської ради
Технологічна карта уроку англійської мови в 8-му класі
«Використання дистанційних форм навчання
під час уроку англійської мови
"Весь світ - театр "
(І семестр)
Урок розроблено відповідно до програми з англійської мови для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, вимог сучасного уроку, з використанням інтерактивних сервісів.
Учитель |
Федькіна Оксана Георгіївна |
1.Предмет: |
англійська мова |
2.Клас: |
8 |
3. Програма |
|
4. Тема уроку |
Весь світ театр |
5. Тип уроку: |
урок формування навичок і вмінь |
6. Мета уроку: |
|
7. Завдання уроку: |
|
Предметні (освітні): |
Ознайомити учнів з життям та творчістю В. Шекспіра, поповнювати активний словниковий запас. |
Предметні (розвиваючі): |
Розвивати навички мовлення та читання, вміння відповідати на питання за змістом тексту, розвивати монологічне та діалогічне мовлення, розвивати пізнавальні інтереси, інтелектуальні і творчі здібності у процесі набуття знань з предмету з використанням різних джерел інформації та сучасних інформаційних технологій. |
Виховні (розвиток особистісних якостей): |
Виховувати повагу до культури, мова якої вивчається, бажання вивчати культуру англомовних країн. |
8. Міжпредметні зв’язки: |
Інформатика, зарубіжна література, історія |
10. Ресурси: |
Ментальні карти Мindmeister, Google-пошук, сайт LearningApps, освітня онлайн платформа для створення тестів Kahoot, ресурс інтерактивної презентації Мentimeter, онлайн дошка Linoit, сервіс Zoom, qr-code, інтерактивна презентаційна програма mozaweb, канал Youtube, текст про Шекспіра. |
11. Критерії оцінювання: |
Проходження онлайн-опитування на інтерактивній платформі оцінюється в 1 бал за кожну правильну відповідь для рейтингової оцінки; перевірка домашнього завдання та її оцінка виставляється у визначений термін через відеозапис на Viber.
|
МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП |
|
Види вмінь, що формуються |
Зміст роботи |
Мовні (предметна компетентність) |
Solve the qr-code.
The motto of today’s lesson is: «The world is a stage and people are merely actors» (William Shakespeare). |
ЕТАП ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ І ПЛАНУВАННЯ |
|
Організаційно-діяльнісні: ставити цілі, планувати діяльність |
Today we’ll speak about William Shakespeare and his works. We’ll read an article about Shakespeare, discuss different types of literature. Let`s remember what we know about Shakespeare. It is impossible to speak about the English literature without speaking about this author. Can you name any plays by William Shakespeare? Have you seen any on TV? Or in the cinema or theatre?
You can work in small groups for 2 minutes noting down all your associations with Shakespeare. https://mm.tt/1747079774?t=3K4UBnivZF
Now I want you to share your ideas as a class. |
ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ |
|
Мовні
|
His name is William Shakespeare. People say he was the world's greatest poet and dramatist. He was born on April 23, 1564 in Stratford-upon-Avon. His mother, Mary Arden, was a daughter of Robert Arden, a farmer. His father, John Shakespeare, was a glover who had an office at Stratford-upon-Avon. He got his education at the Grammar School at 1569-1574. When he was 18 he married in 1582 to Anne Hathaway and had three children, a daughter (1583) and two sons (1585). They lived in Stratford. At that time actors and actresses visited Stratford-on-Avon. He liked to watch them. He was fond of their profession and decided to become an actor. In 1591 he went to London. There he became an actor and began to write plays too. He worked in the modern theatre “Globe”. 14 years later he became a part owner of the Globe theatre in London. He wrote 37 plays altogether. Among his plays there are historical dramas, comedies, great tragedies, romantic dreams. He’s also known as the author of 2 long poems and 154 sonnets. He died in 1616.
2. Work with the test about Shakespeare. Виконання тесту за допомогою онлайн сервісу KahootAnswer the questions. https://kahoot.it/challenge/08873353?challenge-id=baafb2ff-2719-4209-8660-145a4bdd34dc_1610653627463
|
Мовленнєві
|
Match the dates and the events from Shakespeare's life. https://learningapps.org/display?v=px6c3zavk21
Fill in the gaps with the right words. https://learningapps.org/256522
https://ua.mozaweb.com/ru/Extra-3D_sceny-Teatr_Globus_London_17_vek-8076 Look at this theatre attentively. Let’s walk along it.
Shakespeare’s works have great influence on English. Many sayings and quotations came from his works. Let’s remember his plays. Match the name of the play with its Ukrainian equivalent. https://learningapps.org/display?v=p3buoxwuk21
|
7. Listening the sonnet. Слухання сонету 130 за посиланням на каналі Youtube.How many sonnets did Shakespeare write? (154) Listen to “My mistress' eyes are nothing like the sun” (Sonnet 130) by Alan Rickman.
My mistress' eyes are nothing like the sun; Coral is far more red than her lips' red; If snow be white, why then her breasts are dun; If hairs be wires, black wires grow on her head. I have seen roses damasked, red and white, But no such roses see I in her cheeks, And in some perfumes is there more delight Than in the breath that from my mistress reeks. I love to hear her speak, yet well I know That music hath a far more pleasing sound; I grant I never saw a goddess go — My mistress when she walks treads on the ground. And yet, by heaven, I think my love as rare As any she belied with false compare.
Let’s remember all the sonnets. Find the pictures on the Internet with sonnets and add them to our online board. http://linoit.com/users/fksyu2009/canvases/Shakeapeare%27s%20Sonnets
|
|
РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП |
|
Організаційно-діяльнісні: рефлексія процесу та результатів діяльності (КК «уміння вчитися») |
Let’s remember what you know about Shakespeare. Turn on the link and write your associations about this poet. https://www.menti.com/8anvck41y3
|
Learn the monologue from “As you like it” by William Shakespeare.
|