Технологічна карта уроку інформатики Тема шкільного курсу: Інформаційні процеси і системи Урок № 5 ПІБ учителя: ________________________. Тема уроку: Складові комп’ютера. Їх призначення Цілі уроку: |
Навчальні – знання складових комп’ютера і їх призначення, опис їх взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження |
Розвивальні – розуміння призначення, можливості та обмеження цифрових пристроїв різного типу, зумовлені їх складовими, використання їх для власних потреб у навчанні і житті
|
Виховні - виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером |
Обладнання уроку: ПК, проєктор, презентація вчителя, робочий зошит, підручник, макет ПК для розборки, смартфони учнів, доміно «Складові ПК», картки з QR-кодами
Тип уроку: комбінований.
Компетенції учнів на уроці:
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння |
називає складові комп’ютера і розповідає |
розуміє призначення, можливості та типу, |
моделює роботу простої інформаційної |
про їх призначення, описуючи їх |
обмеження цифрових пристроїв різного |
системи |
взаємодію, основні характеристики, |
зумовлені їх складовими, використовує |
|
можливості та обмеження |
їх для власних потреб у навчанні і житті |
|
Перебіг уроку |
||||||||
Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
ФОНД |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
Способи оцінювання діяльності учнів, форми зворотного зв’язку |
І. Організаційний момент |
1хв |
Підготовка учнів до роботи на уроці |
Вступне слово |
пасивні |
Ф |
Виступ |
Слухають вчителя |
Формувальне оцінювання та описовий зворотний зв’язок |
ІІ. Актуалізація опорних знань |
4хв |
Повторити раніше вивчений матеріал, який служить основою для засвоєння нових знань. |
|
Інтерактивні |
Ф,Г |
1.Організація роботи з ресурсом https://www.mentimeter.com/. 3. Перегляд результатів опитування. 2.Організація бесіди з обговоренням.
|
1.Слухають запитання вчителя, відповідають за допомогою смартфонів, перейшовши за посиланням. 2.Аналізують, аргументують свою точку зору |
Формувальне оцінювання та описовий зворотний зв’язок |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети уроку. |
1хв |
1.Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів. 2.Викликати інтерес до обговорюваної теми. |
Повідомлення теми і мети. |
пасивні |
Ф |
Формулює мету та завдання уроку.
|
1.Пропонують тему і мету уроку, розгадуючи ребус. 2.Аргументують свою точку зору. |
Формувальне оцінювання та описовий зворотний зв’язок |
ІV. Сприймання, осмислення та усвідомлення нових знань |
15 хв |
1.Ознайомленя зі складовими ПК. 2.Розгляд призначення складових ПК. 3.Надати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі виконувати практичні завдання |
1.Визначення складових ПК за допомогою макета . 2.Встановлення призначення складових ПК, використовуючи ресурс Learningapps.
|
активні |
Г,Ф |
1.Керує діяльністю учнів. 2.Організує бесіду з обговоренням та висловленням думки дітей. 3. Демонструє виконання вправи, використовуючи ресурс Learningapps. |
1.Слухають запитання вчителя, відповідають. 2. Пропонують вирішення вправи. 3.Проводять самоконтроль. 3.Аналізують свою роботу.
|
Формувальне оцінювання та описовий зворотний зв’язок |
Фізкультхвилинка |
2хв |
Позбавлення перевтоми дитини. |
Виконання фіхкультхвилинки. |
активні |
Ф |
Організовує фізкультхвилинку. |
Виконання рухової діяльність. |
Формувальне оцінювання та описовий зворотний зв’язок |
V. Узагальнення, систематизація знань умінь та навичок. |
14хв |
1.Забезпечення засвоєння нових знань і способів дій. 2.Формування умінь користуватися знаннями. 3.Вчитися самостійно творчо працювати. |
1.Практичне застосування знань складових комп’ютера і їх призначення: -складання доміно зі складовими та призначенням; - робота на платформі https://ua.mozaweb.com/lexikon.php?cmd=extra_full&extraid=146841 - робота на платформі https://learningapps.org/display?v=pevc4zjm216
|
інтерактивні |
Г,Ф, І |
1.Організовує бесіду з обговоренням. 2.Спостерігає за роботою учнів. 3.Керує самостійною роботою учнів. |
1.Робота за комп’ютером. 2.Аналізують. 3.Виконують завдання. 4.Називають складові ПК та їх призначення. 5.Контролюють правильність відповідей. |
Формувальне оцінювання та описовий зворотний зв’язок |
Гімнастика для очей |
1 хв |
Позбавлення перевтоми дитини. |
Гімнастика для очей. |
інтерактивні |
І |
Організовує гімнастику для очей. |
Виконання гімнастики для очей |
Формувальне оцінювання та описовий зворотний зв’язок |
VІІІ. Підсумок уроку. |
2хв |
1.Аналіз і оцінка засвоєння вивченого на уроці. 2.Намітити перспективу наступної діяльності. |
1.Аналіз і оцінка засвоєння вивченого на уроці. 2.Намітити перспективу наступної діяльності. |
фронтальне опитування |
Ф |
Використовує смартфон і Plickers для того, щоб зчитувати QR-коди з карток учнів |
Дають відповіді за допомогою карток з QR-кодами.
|
Бальне оцінювання, використаня жестів для зворотнього зв’язку. |
*ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).
Література:
Для вчителя |
Для учнів |
Підручник Інформатика 5 клас Ривкінд 2022 |
Підручник Інформатика 5 клас Ривкінд 2022 |
Посібник Mozabook,Plickers |
Мережа Internet |
Мережа Internet |
|