Технологічна карта уроку |
||||||||
Назва предмету |
Геометрія |
11 клас |
|
Дата: 17.02.2021 |
||||
Тема уроку |
Об’єм піраміди. |
|||||||
Цілі уроку: |
Очікувані результати. Після уроку учні будуть: |
|||||||
навчальні |
виведення формули об’єму піраміди; систематизувати формули для пошуку площ многокутників (основа піраміди); інтегрувати алгебраїчний матеріал з геометричним; застосовувати формулу на практиці для пошуку об’ємів пірамід |
знати |
змістовно розуміти формули, записувати, читати |
|||||
розвивальні |
розвивати просторову уяву, дослідницькі навички, вміння порівнювати, аналізувати, систематизувати, критично мислити, культуру математичного мовлення і записів, геометричну інтуіцію |
вміти |
практично застосовувати формули для знаходження об’ємів пірамід |
|||||
виховні |
виховувати інтерес до математики; забезпечити реалізацію наскрізної лінії – громадянська відповідальність |
пояснювати |
формули, їх складові та напрямки використання |
|||||
Місце уроку в розділі |
урок є логічною одиницею теми «Об’єми многогранників» |
|||||||
Тип уроку |
засвоєння нових знань |
|||||||
Основні терміни, поняття |
об’єм, піраміда, елементи піраміди, одиниці вимірювання |
|||||||
Міжпредметні зв’язки |
Алгебра і початки аналізу, географія, історія |
|||||||
Наочність |
Підручник, завдання для роботи на уроці, геометричні фігури |
Обладнання |
комп’ютер (гаджет), веб-застосунки для віртуального класу; мультимедійні ресурси для створення, спільного редагування та зберігання інформації – віртуальні дошки. |
|||||
Форми роботи на уроці |
фронтальна, індивідуальна, групова |
|||||||
Етапи уроку |
Зміст роботи |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Компетентності |
Наскрізні лінії |
|||
І. Організаційний |
Організація класу, емоційне налаштування |
Вітається з учнями, здійснює огляд зображень до теми уроку «Унікальний світ многогранників» (слайд презентації) |
Вітаються з учителем, обирають зайве зображення (многокутника), яке не відповідає уроку (прописують в чаті або усно), коментують свій вибір |
Спілкування державною мовою, математична, |
НЛ-2 Громадянська відповідальність |
|||
ІІ. Актуалізація знань |
Метод «Знаю-Хочу знати-Дізнався»
Еврестична бесіда
Метод «Знайди помилку»
|
Логічно поєднує вивчений матеріал з новим відповідно до таблиці Донни Огл
Повторює з учнями поняття об’єму, формули вивчені на попередньому уроці для об’ємів призми, одиниці вимірювання.
Пропонує учням працювати в онлайн зошиті «Google Документ» |
Ситематизують вивчений матеріал і готуються до опанування новою темою. Учні працюють на онлайн дошці. Розташовують запропонований експрес-огляд теоретичного матеріалу по напрямкам (поняття об’єму, формули для об’ємів призми, елементи піраміди) Учні працюючи в онлайн зошиті, виправляють помилки в одиницях вимірювання об’єму. |
Ініціативність і підприємливість, математична, інформаційно-цифрова |
НЛ-4 Підприємливість і фінансова грамотність |
|||
ІІІ. Визначення теми уроку та його завдань |
Оголошення теми і задач уроку |
Просить оголосити очікування |
Висловлюють власні припущення, беруть участь у обговоренні |
Уміння вчитися впродовж життя |
НЛ-2 |
|||
ІV. Мотивація навчальної діяльності |
Проблемне питання: «Чи достатньо знань для виведення формули об’єму піраміди?» Історичний ракурс |
Просить висловити гіпотезу, спонукає до роздумів. Робота зі слайдами презентації (приклад на площу многокутника, застосування інтегралів) |
Вчаться пропагувати ідеї, формувати власну думку |
Ініціативність і підприємливість, математична, уміння вчитися впродовж життя |
НЛ-2, НЛ-4 |
|||
V. Усвідомлення змісту навчального матеріалу |
Методика «Перевернутий клас» Учні читають формулу і пояснюють її складові. Проблемне питання: «Який матеріал планіметрії був повторений вдома?» (формули площ многокутників)
Еврестична бесіда. Учні доводять формулу різними способами. Поєднують алгебраїчний і геометричний матеріалу.
Метод «Знаю-Хочу знати-Дізнався»
Вправи «Віднови записи»
|
Формує нові знання.
Залучає дітей до читання формул, які були опрацьовані вдома.
Залучає дітей до доведення формул.
Здійснює аналіз вивченого і подальше практичне застосування формули об’єму.
Пропонує учням задачі: «Знаходження обє’му піраміди Хеопса» тощо. |
Демонструють знання матеріалу.
Читають формули, називають складові. Розвивають уміння спілкуватися математичною мовою.
Застосовують набуті знання на практиці.
Шляхом досліджень, доводять рівність, що виражає об’єм піраміди.
Коментують заповнення рядків таблиці. Звертають увагу на подальше практичне застосування. Аналізують задачі, відновлюють записи на онлайн дошці.
|
Математична
Ініціативність і підприємливість
Соціальна і громадянська
Інформаційно-цифрова
|
НЛ-4 НЛ-3
Здоров’я і безпека |
|||
VІ. Рефлексія |
Метод «Знаю-Хочу знати-Дізнався» Робота з проблемним питанням. |
Спонукає до роздумів. Пропонує систематизувати вивчений матеріал
|
Учні працюють з онлайн презентацією , створюючи ментальну карту за технологією шестикутного навчання. |
Соціальна і громадянська Інформаційно-цифрова
|
|
|||
VІІ. Підведення підсумків, оцінювання знань |
Психологічне налаштування |
Здійснює формувальне оцінювання |
Здійснюють коментування висловів: «Я навчився», «Для чого потрібно», «Маю бажання застосувати…» тощо. |
Спілкування державною мовою |
НЛ-4 |
|||
VІІІ. Домашнє завдання |
Довести формулу для знаходження об’єму зрізаної піраміди. |
Формує культуру висловлювання |
Удосконалюють навички логічно побудованої відповіді |
Спілкування державною мовою |
НЛ-2 |
|||
Онлайн дошка № 1 «Мої знання» (актуалізація опорних знань)
https://jamboard.google.com/d/1N-YLsk7Nm2MZVrWcyhHfZb9t-jhpfm2jgFilDUD-qJw/edit?usp=sharing
Онлайн документ для сумісної роботи «Знайди помилку»
https://docs.google.com/document/d/1vJwFM6WdZ1hvAUyWR_vndc5seUic6LbVzbdhKAeyhhE/edit?usp=sharing
Онлайн дошка № 2 «Застосовуємо формулу практично»
https://jamboard.google.com/d/1j_pF9xXaQNvAY2P1s-pH4pY5vFFa5bHAdpZ1o0G6yuo/edit?usp=sharing
Презентація для уроку (теоретична складова)
https://docs.google.com/presentation/d/1KnaFLAFwRDnQNIa0NhS1tvRSYIVyyt8mmCkunMdhRjo/edit?usp=sharing