Технологічна карта уроку з образотворчого мистецтва
Тема шкільного курсу: Тема 3. Декоративне мистецтво. Скульптура
Урок № 17
ПІБ учителя: Коротиш Тетяна Миколаївна
Клас: 5
Тема уроку: Витинанка. Композиція «Дерево життя»
Цілі уроку: навчальні: формування предметних компетенцій: дати поняття про мистецтво витинанки; формувати навички виготовлення витинанок, поглиблювати навички вирізування з паперу; навчити учнів передавати художній образ дерева як символ української духовності, продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; поглиблювати в учнів поняття стилізації на основі спрощення природної форми;
розвивальні: формування ключових компетенцій: ознайомлювати з процесом розуміння узагальнення форми; грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників, дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо); розвивати творчу уяву, спостережливість, акуратність, увагу, почуття гармонії, рівноваги та ритм;
виховні: формування міжпредметної естетичної компетенції: виховувати естетичне ставлення до навколишнього середовища, виховувати любов та пошану до народного мистецтва та до національної художньої спадщини; сприяти популяризації та відродженню українського народного декоративного мистецтва, стимулювати інтерес учнів до творчої діяльності в умовах практичної роботи; сприяти усвідомленню культурної самоідентифікації, повазі до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.
Обладнання уроку: репродукції картин відомих художників (М.Павлова «Півники-друзі», П.Глущенко «Дерево життя» та ін.), роботи учнів та вчителя із методичного фонду, схема етапів роботи над витинанкою, матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи, презентація, проектор, аудіозапис українських народних пісень, пісні Н.Матвієнко «Сік землі», українські рушники, мікрофон, гарна коробочка («валіза»); для учнів: ножиці, простий олівець кольоровий папір, альбом, клей, пензлі, серветки.
Тип уроку: комбінований урок
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння |
«Дерево життя» Витинанка |
Витинанка Дерево життя Ажурні витинанки Силуетні витинанки Одинарні витинанки Складні (аплікаційні) витинанки Накладні витинанки Симетричні витинанки Настінні витинанки Фіранки Іграшки Виставочні витинанки Паперове мереживо Стилізація
|
навички виготовлення витинанок, навички вирізування з паперу; вміння передавати художній образ дерева; вміння організовувати свою практичну діяльність для досягнення результату; уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; вміння грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників, дотримуючись етики спілкування і взаємодії; |
Етап/тривалість |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
І.Організаційний момент/2хв. |
Перевіряє готовність учнів до роботи на уроці, створює позитивний емоційний настрій, створює сприятливий психологічний клімат уроку. |
Учні налаштовуються на роботу, бажають один одному успіху |
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь/5хв. |
Пробуджує зацікавленість учнів темою уроку, проводить опитування, пропонує учням із декількох репродукцій різних видів образотворчого мистецтва визначити витинанки |
Дають відповіді на запитання вчителя |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності/5хв. |
Створює проблемну ситуацію, демонструє репродукції, зацікавлює змістом уроку |
Висловлюють свої судження, розвивають творчу уяву |
ІV. Повідомлення теми та мети уроку/1хв. |
Повідомляє тему та завдання на уроці, спонукає до творчої роботи, проводить інтерактивну вправу «Валіза» |
З’ясовують тему та цілі уроку |
V. Вивчення нового матеріалу/7 хв. |
Розповідає про виникнення витинанок, їхні різновиди (інтерактивна вправа «Мозковий штурм»), про спрощення, знайомить з найкращими майстрами витинанок, демонструючи презентацію, малює на дошці витинанку «Дерево життя», проводить роботу над формуванням навичок і вмінь, визначає технічні прийоми, демонструє відповідні зразки, розповідає про етапи роботи над вишиванкою, розповідає легенди, організовує звучання аудіозапису пісні Н.Матвієнко |
Розглядають зразки витинанок, дізнаються про етапи створення витинанки |
VI.Практична робота/20хв. |
Проводить інструктаж з техніки безпеки, організовує звучання аудіозапису українських пісень, консультує учнів, надає індивідуальну чи фронтальну допомогу, контролює виконання роботи, проводить фізкультхвилинку, хвилинку релаксації |
Працюють над сюжетом композиції, малюють витинанку, вирізають її, при готовності починають клеїти |
VII.Закріплення вивченого матеріалу/3хв. |
Проводить бесіду за запитаннями (інтерактивна вправа «Мікрофон», тестове завдання |
Відповідають на запитання, усно виконують тест |
VIII.Підсумок уроку/2хв. |
Перевіряє та аналізує виконані учнями роботи, оцінює роботи відповідно до критеріїв оцінювання, організовує виставку робіт учнів на українських рушниках |
Проводять самоаналіз своїх робіт та самооцінювання |
|
|
|