Технологічна карта уроку з образотворчого мистецтва на тему "Витинанка. Композиція «Дерево життя»

Про матеріал
Технологічна карта уроку образотворчого мистецтва дає можливість учителю провести урок по темі "Витинанки", дати учням поняття про мистецтво витинанки; формувати навички виготовлення витинанок, навчити учнів передавати художній образ дерева як символ української духовності, продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; поглиблювати в учнів поняття стилізації на основі спрощення природної форми.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку з образотворчого мистецтва

Тема шкільного курсу:  Тема 3. Декоративне мистецтво. Скульптура

Урок № 17

ПІБ учителя: Коротиш Тетяна Миколаївна

Клас: 5

Тема уроку: Витинанка. Композиція «Дерево життя»

 

Цілі уроку: навчальні: формування предметних компетенцій: дати поняття про мистецтво витинанки; формувати навички виготовлення витинанок, поглиблювати навички вирізування з паперу; навчити учнів передавати художній образ дерева як символ української духовності, продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; поглиблювати в учнів поняття стилізації на основі спрощення природної форми;

розвивальні: формування ключових компетенцій: ознайомлювати з процесом розуміння узагальнення форми; грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників, дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо); розвивати творчу уяву, спостережливість, акуратність, увагу, почуття гармонії, рівноваги та ритм;

виховні: формування міжпредметної естетичної компетенції: виховувати естетичне ставлення до навколишнього середовища, виховувати любов та пошану до народного мистецтва та до національної художньої спадщини; сприяти популяризації та відродженню українського народного декоративного мистецтва, стимулювати інтерес учнів до творчої діяльності в умовах практичної роботи; сприяти усвідомленню культурної самоідентифікації, повазі до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.

 

Обладнання уроку: репродукції картин відомих художників (М.Павлова «Півники-друзі», П.Глущенко «Дерево життя» та ін.), роботи учнів та вчителя із методичного фонду, схема етапів роботи над витинанкою, матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи, презентація, проектор, аудіозапис українських народних пісень, пісні Н.Матвієнко «Сік землі», українські рушники, мікрофон, гарна коробочка («валіза»); для учнів: ножиці, простий олівець кольоровий папір, альбом, клей, пензлі, серветки.

 

Тип уроку: комбінований урок

 

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

«Дерево життя»

Витинанка

Витинанка

Дерево життя

Ажурні витинанки

Силуетні витинанки

Одинарні витинанки

Складні (аплікаційні) витинанки

Накладні витинанки

Симетричні витинанки

Настінні витинанки

Фіранки

Іграшки

Виставочні витинанки

Паперове мереживо

Стилізація

 

навички виготовлення витинанок, навички вирізування з паперу; вміння передавати художній образ дерева; вміння організовувати свою практичну діяльність для досягнення результату; уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; вміння грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників, дотримуючись етики спілкування і взаємодії;

 

Етап/тривалість

Діяльність учителя

Діяльність учня

І.Організаційний момент/2хв.

Перевіряє готовність учнів до роботи на уроці, створює позитивний емоційний настрій, створює сприятливий психологічний клімат уроку.

Учні налаштовуються на роботу, бажають один одному успіху

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь/5хв.

Пробуджує зацікавленість учнів темою уроку, проводить опитування, пропонує учням із декількох репродукцій різних видів образотворчого мистецтва визначити витинанки

Дають відповіді на запитання вчителя

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності/5хв.

Створює проблемну ситуацію, демонструє репродукції, зацікавлює змістом уроку

Висловлюють свої судження, розвивають творчу уяву

ІV. Повідомлення теми та мети уроку/1хв.

Повідомляє тему та завдання на уроці, спонукає до творчої роботи, проводить інтерактивну вправу «Валіза»

Зясовують тему та цілі уроку

V. Вивчення нового матеріалу/7 хв.

Розповідає про виникнення витинанок, їхні різновиди (інтерактивна вправа «Мозковий штурм»), про спрощення, знайомить з найкращими майстрами витинанок, демонструючи презентацію, малює на дошці витинанку «Дерево життя», проводить роботу над формуванням навичок і вмінь, визначає технічні прийоми, демонструє відповідні зразки, розповідає про етапи роботи над вишиванкою, розповідає легенди, організовує звучання аудіозапису пісні Н.Матвієнко

Розглядають зразки витинанок, дізнаються про етапи створення витинанки

VI.Практична робота/20хв.

Проводить інструктаж з техніки безпеки, організовує звучання аудіозапису українських пісень, консультує учнів, надає індивідуальну чи фронтальну допомогу, контролює виконання роботи, проводить фізкультхвилинку, хвилинку релаксації

Працюють над сюжетом композиції, малюють витинанку, вирізають її, при готовності починають клеїти

VII.Закріплення вивченого матеріалу/3хв.

Проводить бесіду за запитаннями (інтерактивна вправа «Мікрофон», тестове завдання

Відповідають на запитання, усно виконують тест

VIII.Підсумок уроку/2хв.

Перевіряє та аналізує виконані учнями роботи, оцінює роботи  відповідно до критеріїв оцінювання, організовує виставку робіт учнів на українських рушниках

Проводять самоаналіз своїх робіт та самооцінювання

 

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
1202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку