Технологічна карта уроку у НУШ «Південно – Африканська Республіка» 2 клас
-Освітня: формувати уявлення учнів про географічне розміщення Південно-Африканської Республіки, поглибити знання дітей про цю країну; заохочувати дітей до вивчення історії, культури, традицій африканського народу, порівняти їх з українськими; забезпечити реалізацію засад інтегрованої освіти у закладі початкової освіти; стимулювати інтерес учнів до самостійного пошуку необхідної інформації.
-Навчальна: ознайомити учнів з природними умовами Південно-Африканської Республіки.
- Розвивальна: розвивати творчі здібності дітей, інтерес до навколишнього світу.
- Виховна: виховувати громадянські якості, загальнолюдські цінності.
2. Очікувані результати: ГІО: описує, як змінюються умови життя людини [2 ГІО 1-1.2-3]; СЗО: дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях [2 СЗО 1-2.4-2]; пояснює важливість руху та активної поведінки для себе та інших [2СЗО 2-3.3-5]; МОВ: з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1], перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації [2 МОВ 1-1.1-2], знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2-2.1-5], малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, створює аплікації, ліпить (напр., персонажів казок тощо) [2 МОВ 2-2.6-1]; МАО: з’ясовує, яка інформація потрібна для розв’язування проблемного завдання, в тому числі й сюжетних задач (яка інформація наявна, якої інформації немає і яку треба знайти) [2 МАО 2-2.2-1], співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки [2 МАО 2-4.2-7]; ПРО: вирізняє істотну інформацію про природу [2 ПРО 1-4.1-2], розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [2 ПРО 1-4.3-4]; ІФО: робить фотографії, знімає відео, фіксує звуки, слухає тексти з альтернативних джерел (аудіокниги) [2 ІФО 2-2.4-6].
3. Матеріали уроку: класна дошка і кольорова крейда;
карта Південної Африки, прапор ПАР;
словникові слова-картки: ПАР, баобаб, Мадагаскар, «Велика п’ятірка», лемур;
комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано);
шаблони прапору ПАР, різнокольорові олівці, дерев’яні шпажки, смужки кольорового паперу, клей;
додаток 1(слова-привітання мовами Південної Африки)по кількості груп;
додаток 2(малюнки екзотичних фруктів та їх назви) по кількості учнів.
Етапи уроку/час |
Кроки |
Компетентності |
Інтеракція: учитель-учні |
Форми навчання |
Матеріали уроку |
||
Дії учителя |
Дії учнів |
Соціальні |
Робочі |
||||
1.Початок 3-5 хв. |
Ранкове коло 1. Зворотній зв’язок з минулим тематичним тижнем
2. Знайомство
3. Оголошення теми та завданнь наступного навчального тижня |
Спілкування державною мовою;
|
Вітання. Коротке налаштування на роботу. Визначення готовності учнів до уроку, налаштування на цікаву та корисну діяльність
Учитель-учень
Учитель-клас
Учитель-учень |
Перевірка наявності необхідних засобів навчання на робочому місці. |
Фронтальні
Парні
Індивідуальні
Індивідуальні
Фронтальні
|
Керована бесіда
Керована бесіда
робота з підручником
робота з словником
|
1.-Про що ми говорили на минулому тижні? -Ми попрямували до Кенії і разом досліджували її, уявляючи себе то на сафарі, то гостями племені масаї.Ознайомились з птахами, що живуть поблизу озера Накуру, спробували виготовити намисто із журналів,навчились вітатись мовою суахілі. А що з того, що ми робили ви запам’ятали найбільше? 2.-Назвіть своє ім’я та вкажіть країну, чи місто, куди б ви хотіли відправитись в подорож і чому.Наприклад, «Мене звати Іринка, я б дуже хотіла взимку поїхати з батьками до Єгипту, адже там є піраміди». 3. -Всі ви назвали дуже цікаві країни та міста, втім країна, до якої ми відправляємось цього тижня не менш цікава. Це —Південно-Африканська Республіка.Цього тижня ми дізнаємось про життя людей в цій країні, ознайомимось із пам’ятками, тваринами та рослинами Південної Африки. Ознайомтеся, що ми будемо вивчати протягом цього тижня на с. 72 підручника. Запитання для обговорення: • Які слова із словничка ви вже чули? • Які слова можете пояснити? • Що вас найбільше зацікавило з того, що ви вивчатимете цього тижня? |
ІІ. Головна частина 20-25 хв. |
Актуалізація ЗУН Пред’явлення нової теми, організація тренування/ конртолю |
Формування вміння активно спілкуватися, дотримуючись при цьому правил ведення дискусії. Формування уміння піклуватися про своє здоров’я, життя. Інформаційна й медіа-грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Допомогти учням зрозуміти, як можна застосовувати набуті на уроках математики знання, уміння та власний досвід у підприємницькій діяльності, у життєвих ситуаціях.Формуваннякомпетентності у галузі природничих наук, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, |
Дисциплінування уваги учнів. Проведення бесіди
Учитель-клас
Об’єднання в групи. Організація виконання завдань у групах. Постановка завдань |
Формулювання коротких відповідей на усні запитання вчителя
Виконання завдань практичного характеру
|
Фронтальні
Індивідуальні
Групові
Групові
Парні
Фронтальні
Індивідуальні
|
Робота з картою робота з підручником дискусія
Перегляд відеоролика
гра
Перегляд відеоролика
проектна робота
робота з мобільним телефоном
Керована бесіда
|
-Розгляньте карту ПАР та прочитайте текст у підручнику на с. 73. Запитання для обговорення: • Назвіть країни-сусіди ПАР? • Які кольори на прапорі ПАР? • Назвіть кольори прапора України.
Тестові запитання 3.Руханка «Акуленятко» Південно-Африканську Республіку омивають теплі води Індійського океану. Пригадайте і назвіть країну, що ми нещодавно вивчали, яку також омиває цей океан? (Кенія). Окрім барвистих рибок там водяться великі хижаки — акули. Зараз ми виконаємо руханку про них https://tinyurl.com/y5laahj7 4. Виготовлення прапорів 1. Виберіть один із кольорів (зелений,червоний, синій, білий, жовтий,чорний) Об’єднайтесь у 6 груп за кількістю кольорів на прапорі ПАР. 2. Кожна группа отримує шаблони прапору, дерев’яні шпажки, клей, різнокольорові олівці та текст привітань різними мовами (додаток 1). 3. Розмалюйте прапор за зразком із підручника та приклейте до нього шпажку. Оберіть вітання на одній з офіційних мов ПАР і вивчіть його. 4.Піднімить свої прапори і по черзі гуртом вигукуйте свої вітання. ( Учень знімає відео, яке можна розмістити в спільноті Facebook «Я досліджую світ»). 5. Вправа «Постачальники фруктів» -Із відео ми з вами дізнались, що Південна Африка посідає друге місце у світі серед постачальників фруктів. А які ж це саме фрукти — ми з вами зараз дізнаємось 1. Виріжте частинки фруктів та з’єднайте їх між собою парами, щоб утворились фрукти, потім треба приклеїти їх на лист А4. Після цього, вирізати назви фруктів та приклеїти їх до відповідних фруктів. 2.Запитання для обговорення: • Скільки фруктів утворилось у кожного? • Який фрукт було з’єднати найскладніше? • А який найлегше? • Які з цих фруктів ви куштували? • Чи знали ви, що ці фрукти ростуть в Південній Африці? -Уявляєте, всі зібрані нами фрукти ростуть в Південній Африці. І це далеко не весь список того, що можна там зустріти. До більш екзотичних фруктів та рослин з півдня Африки ми обов’язково повернемось на наступних заняттях.А зараз відкрийте зошити з математики, розв’яжемо задачу. 6.Розв’язання задачі До магазину привезли 48 кг бананів, а манго – на 14 кг менше.Скільки килограмів манго привезли до магазину? |
ІІІ. Кінець уроку 3-5 хв. |
Рефлексія Висновки
|
Навчити учнів дбайливо ставитися до власного здоров’я(екологічна грамотність). Допомогти учням зрозуміти, як можна застосовувати набуті на уроках знання у життєвих ситуаціях. |
Режим роботи: Учитель-клас; учень-клас; учитель-учень; учень-учитель; учень-учень; група-учень, учень-група |
Індивідуальні
Індивідуальні
Групові
|
Керована бесіда
Питання-відповіді у колі |
1.-Скажіть, будь ласка, по черзі, чи хотіли б ви відвідати Південну Африку і чому. Наприклад: «Я б дуже хотіла відвідати ПАР, тому що хочу скуштувати всі екзотичні фрукти». 2.- Батьки придбали екзотичні фрукти (манго, банани, ананаси), давайте спробуємо їх. Складіть речення з цими словами. ( Сніданок я завершила великим стиглим бананом. На вітрині магазину лежали манго, банани, ананаси.) 3. Станьте в коло, візьміться за руки і підіймаючи їх догори всі разом гучно промовте: «Подорож розпочалась, ми великі молодці»» Поаплодуйте собі та один одному. |