Технологічна карта уроку української літератури. О.Ліщук. Казка «Калина»

Про матеріал
Технологічна карта уроку позакласного читання. О.Ліщук. Казка «Калина». Навчальна ціль уроку: ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці Запорізького краю О.Ліщук та розкрити зміст її казки «Калина», формувати пошуково-дослідницьку діяльність, критичне мислення. Розвивальна ціль: розвивати вміння вдумливо читати художні твори, висловлювати власні думки щодо прочитаного, аналізувати внутрішній світ героїв, роль художніх засобів у розкритті змісту твору; навички самостійної роботи, уяву, творче та логічне мислення. Виховна ціль: виховувати шанобливе ставлення до природи, матері, захисників України; пошану до творчого таланту письменників-земляків; любов до українського слова; бажання творчо працювати; культуру спілкування.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку української літератури

ПІБ: Лисенко Людмила Олександрівна

Клас: 7

Тема уроку: О.Ліщук. Казка «Калина»

Цілі уроку:

Навчальні – ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці Запорізького краю О.Ліщук та розкрити зміст її казки «Калина»,  формувати пошуково-дослідницьку діяльність, критичне мислення.

Розвивальні – розвивати вміння вдумливо читати художні твори, висловлювати власні думки щодо прочитаного, аналізувати внутрішній світ героїв, роль художніх засобів у розкритті змісту твору; навички самостійної роботи, уяву, творче та логічне мислення.

Виховні – виховувати шанобливе ставлення до природи, матері, захисників України; пошану до творчого таланту письменників-земляків; любов до українського слова; бажання творчо працювати; культуру спілкування.

Обладнання уроку: портрет О.Ліщук, текст казки «Калина»,  відеоролики «Ой у лузі червона калина»,  «Ольга Ліщук, стикери,  ілюстрація до твору, створена за допомогою штучного інтелекту сервісу Bing, картинка із зображенням калини, ноутбук.

Тип уроку: урок здобуття нових знань, умінь і навичок.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

 

Володіти видами мовленнєвої діяльності (говоріння, письмо).

Інформаційно-комунікаційна компетентність

 здатність безпечно застосовувати інформаційно-комунікаційні                   засоби в навчанні та інших життєвих ситуаціях, дотримуючись                    принципів академічної доброчесності.

Культурна компетентність

 шанобливого ставлення до культурних традицій українців; прагнення до розвитку і вираження власних ідей, почуттів засобами культури і мистецтва.

Навчання впродовж життя

Здійснювати аналіз власної діяльності, вчитися працювати відповідально. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових умінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання. 

Соціальна і громадянська

 критичне осмислення основних подій національної  історії, виявлення поваги до інших, толерантність, уміння конструктивно співпрацювати, співпереживати, долати стрес і діяти в конфліктних ситуаціях, зокрема пов’язаних з різними проявами дискримінації; дбайливе ставлення до особистого, соціального здоров’я, усвідомлення особистих відчутті дотримання здорового способу життя.

Екологічна компетентність

усвідомлення необхідності охорони природи  і важливості її збереження  для забезпечення сталого розвитку суспільства.

 

Предметні компетентності

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Літературна казка, побудова казки,                            художні засоби,                  пейзаж,                                          сюжет,                                 тема,                                     ідея.

Називають цікаві факти з життя письменниці, пояснюють метафоричний підтекст казки, характеризують образи, аналізують роль художніх засобів, пейзажу в розкритті змісту твору.

виразно і вдумливо читають твір;  коментують своє розуміння змісту прочитаного;  грамотно формулюють і  висловлюють власну думку про гуманність, бережливе ставлення до природи, людей, красу світу, патріотичні почуття; розуміють прихований зміст казки; аналізують, систематизують; злагоджено працюють у команді.

Наскрізні лінії

НЛ 1. Екологічна безпека та сталий розвиток

НЛ 2.Громадянська відповідальність

НЛ 3 Здоров’я і безпека

Міжпредметні зв'язки (МЗ) : музика, інформатика, українська мова, основи здоров’я, біологія.

 

Хід уроку

 

Етап урок

Час

Завдання етапу

Зміст (порядок проведення/конспект уроку)

Методи і прийоми

ФОНД

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Організація початку уроку, мотивація

1 хв

Налаштування учнів на урок.

 

Вітання. Мотивування учнів до опрацювання ЛРК

Словесний метод

Ф

розповідає

Слухають

Актуалізація опорних знань учнів

3хв

Актуалізувати знання про відомих поетів та письменників запорізького краю, казку як жанр літератури та її ознаки.

 

Співбесіда про знання письменників ЛРК, їх творчість 

 

Евристична бесіда

Ф

І

Запитує, доповнює, уточнює відповіді дітей

Відповідають на запитання, доповнюють, запам’ятовують

Етап цілепокладання

3 хв

Формулювання мети і цілей уроку: прогнозування змісту та результатів роботи

Цілі (див. початок конспекту)

«Очікування»

І

Ф

Спостереження, допомога, повідомлення мети та цілей

записують на стикері очікування від уроку й прикріплюють до картинки із зображенням калини

Етап цілереалізацій

33 хв

Дати учням конкретне уявлення про творчість письменниці. Виробити відповідні уміння інтелектуального і практичного характеру. Закріпити в системі спеціально організованої діяльності інтелектуального і практичного характеру ті знання і вміння, які необхідні для самостійної роботи над новим матеріалом, для подальшого життя. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Знайомство учнів з біографією та творчістю О.Ліщук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Робота над змістом казки О.Ліщук Калина»:

а)перегляд фрагменту відеоролика «Ой у лузі червона калина»

https://www.youtube.com/watch?v=AUFOqfZNI6E

(перегляд 1 хв);

 

 

 

 

 

 

б) перегляд фрагменту відеоролика «Ольга Ліщук. Калина»

https://www.youtube.com/watch?v=3y6x97ehS8k

(2 хв);

в)робота творчих груп:

«Літературознавці»,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Художники-ілюстратори»,

 

 

 

 

 

«Психологи»

 

 

 

 

 

 

3.Презентація результатів робіт у групах

Випереджувальне завдання для учня-«біографа»

 

 

Метод самоконтролю і взаємоконтролю

Літературна гра «Так чи ні»

 

 

 

 

Наочний метод

 

 

 

 

 

 

«Асоціативний кущ» до слів: калина, мама

 

 

 

Наочний метод

 

 

«Сюжетний ланцюжок»

 

 

 

 

Дослідницький метод, проблемно-пошуковий, самостійної роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наочний метод, словесний

 

І

Ф

 

 

 

 

 

 

Ф

І

П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

Ф

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

І

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

Координує роботу

 

 

 

 

Зачитує запитання

 

 

 

 

Запрошує учнів до перегляду відеоролика, заохочує до співу, співає

 

Запрошує учнів до активноїспівпраці

 

Кординує, доповнює, уточнює

 

 

 

 

Кординує роботу груп

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кординує

 

 

 

 

 

 

Кординує

 

 

 

 

 

Кординує, доповнює, уточнює

1 учень розповідає біографію О.Ліщук

Слухають, занотовують,

Записують відповіді, взаємоперевірка робіт

 

 

 

 

Слухають, співають (за бажанням)

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідають

 

 

 

 

Переглядають, а потім коротко по черзі переповідають зміст казки

 

 

Читають фрагменти тексту, аналізують роль художніх засобів у казці, з’ясовують алегоричність образів неживого птаха, палиці, поганого грому; створюють за допомогою ШІ ілюстрації до твору в застосунку   

Bing,

будують словесний ланцюжок змін настрою Калини

Презентують результати роботи в групах

Підсумок уроку

 

Рефлексія

3 хв

Узагальнити засвоєні знання у вигляді певної цілісності. Оцінити рівень засвоєння знань і способів діяльності всього класу та окремих учнів

Узагальнення знань, умінь і навичок, здобутих упродовж уроку, підбиття підсумків, аналіз роботи учнів на уроці

«Мозковий штурм»

Ф

І

Ставить запитання, з’ясовує, чи здійснилися ічікування учнів від уроку, підбиваєпідсумок

Формулюють тему, ідею казки, окреслюють проблеми, порушені в творі, його актуальність, перевіряють очікувані результати

Оцінювання

 

 

 

Метод самоконтролю

 

Оцінює роботу здобувачів освіти на уроці

Самооцінювання

Домашнє завдання

2 хв

Повідомити учням зміст домашнього завдання, пояснити методику його виконання. Звернути увагу учнів на важливі помилки, способи їх усунення, норми часу для виконання домашнього завдання

Диференційоване завдання:

середній рівень – дібрати 5 прислів’їв про калину;

достатній рівень – розповісти про зображену подію від імені Сонечка або Вітерця;

високий рівень – придумати власну кінцівку казки.

Словесний  метод

Ф

Пояснює домашнє завдання

Занотовують домашнє завдання, з’ясовують незрозумілі моменти (за потреби)

 

Використана література

Для вчителя

Для учнів

  1. Ліщук О.М. Калина [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://arkush.net/book/928/read

1.Ліщук О.М. Калина [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://arkush.net/book/928/read

2.Письменники Запорізького краю. Антологія творів кінця ХХ - початку ХХІ століть. – Запоріжжя: Дике поле, 2017.

 

3. Шуляр В. Уроки літератури рідного краю: технологія підготовки та проведення // Українська література в загальноосвітніх школах. – 2003. - №7. – с. 34-35.

 

 

Додаток 1

Біографія Ольги Ліщук

Ольга Миколаївна Ліщук  народилася 1966 року в Казахстані; батько був зоотехніком, а мама – вчителькою. Ольга закінчила дитячу музичну школу з класу баяну, середню школу із золотою медаллю, а також фармацевтичний факультет  Запорізького медичного інституту з червоним дипломом. Працювала в аптеках Запоріжжя та області. Деякий час була «аптечним лікарем» в госпіталях Північної Африки та Близького Сходу.

«Спалах» творчості прийшовся на 2015 рік, коли вийшли в світ її поетична збірка «Чудеса по заказу» та фантастична повість «Стрибок», а вірші було надруковано в журналі «Хортиця». Авторська пісня «Танго на городі» перемогла в одній з номінацій на Першому Шевченківському фестивалі у Запоріжжі, і – головне для неї – у 2015 році вона стала членом Запорізької міської організації композиторів. До свого п’ятдесятиріччя вона підготувала пісенник «Пісня моя», в який ввійшли п'ятдесят авторських пісень на власні вірші та на вірші інших авторів.

На даний момент – автор семи книжок (три поетичні збірки, два пісенники по п'ятдесят пісень та дві фантастичні повісті); член Національної спілки письменників України, міської організації композиторів Запоріжжя та Всеукраїнської асоціації «Весела Січ» ім. П.Ребра. Працює в аптечній мережі НВПП «Олєкс» [2].

https://pilipyurik.com/literatory-zaporizha/772-olha-lshshchuk

 

 

 

Додаток 2

https://pilipyurik.com/literatory-zaporizha/772-olha-lshshchuk

Додаток 3

 

 

D:\Курси-2024\калина.png

 

https://prostoway.com/wp-content/uploads/2023/04/yyv.jpg

 

 

 

Додаток 4

 

D:\Курси-2024\Технологічна карта\_553f72ec-7ae9-4e8b-a4ec-85b31da0a845.jpg

 

https://th.bing.com/th/id/OIG3.VGnLQ9ZFV4Zwidp643Dg?pid=ImgGn

docx
Додано
6 жовтня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку