Технологічна карта уроку з теми: "Лінійні рівняння з однією змінною"

Про матеріал
Дидактична мета - створити умови для формування нової навчальної інформації - поняття лінійного рівняння. Навчальні - ознайомити з поняттям «лінійне рівняння»; навчити розпізнавати серед інших рівнянь, визначати коефіцієнти a і b; навчити кодувати інформацію за допомогою схем; сформувати вміння вирішувати лінійні рівняння різних видів при: а) а = 0, b = 0 б) а = 0, b ≠ 0 в) а ≠ 0, b = 0 г) а ≠ 0, b ≠ 0; показати можливості подальшого використання лінійних рівнянь. Розвивальні – розвивати вміння працювати з текстом (уважно читати, виділяти головне), аналізувати, порівнювати, робити висновки, розвивати увагу і пам'ять, пізнавальний інтерес через ігрові моменти взаємоконтролю, взаємоперевірки і самоперевірки. Виховні - виховання культури математичної мови, вміння висловлювати свою точку зору, слухати інших, брати участь в діалозі, формувати здатність до позитивного співробітництва.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку

Предмет:  Алгебра 7 клас

Тема уроку:  Лінійне рівняння з однією змінною.

П.І.Б учителя:   Кухтін   Юлія   Олександрівна

Цілі уроку

Дидактична мета  - створити умови для формування нової навчальної інформації - поняття лінійного рівняння.

Навчальні - ознайомити з поняттям «лінійне рівняння»; навчити розпізнавати серед інших рівнянь, визначати коефіцієнти a і b; навчити кодувати інформацію за допомогою схем; сформувати вміння вирішувати лінійні рівняння різних видів при: а) а = 0, b = 0 б) а = 0, b ≠ 0 в) а ≠ 0, b = 0 г) а ≠ 0, b ≠ 0; показати можливості подальшого використання лінійних рівнянь.

Розвивальні – розвивати вміння працювати з текстом (уважно читати, виділяти головне), аналізувати, порівнювати, робити висновки, розвивати увагу і пам'ять, пізнавальний інтерес через ігрові моменти взаємоконтролю, взаємоперевірки і самоперевірки.

Виховні - виховання культури математичної мови, вміння висловлювати свою точку зору, слухати інших, брати участь в діалозі, формувати здатність до позитивного співробітництва.

Обладнання уроку

 

Сервіси

Месенджер Viber; Google Classroom з предмету; сайти YouТube, На урок, Мій клас; роздруківки з завданнями.

Тип уроку

Формування нових знань

Компетенції учнів на уроку

Основні поняття:

Рівняння; корені рівняння або розв’язок рівняння; рівносильні рівняння; лінійні рівняння з однією змінною.

Основні знання:

Знати основні види лінійних рівнянь з однією змінною.

Основні вміння:

Формулювати означення лінійного рівняння з однією змінною та розрізняти види рівнянь. Наводити приклади рівнянь з однією змінною. Розв’язувати лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них.

Хід   уроку

Етапи уроку

Час/

хвилини

Зміст

Методи і прийоми

О

Н

Д

Діяльність учителя

Завдання для учнів, виконання яких приведе до досягнення запланованих результатів

Діяльність учня

Самовизначення до діяльності.

1

Епіграф до уроку, перевірка наявності навчального приладдя

Словесно-демонстраційний метод.

 

Ф

Представлення вчителя

 Епіграф до уроку:«Тисячі шляхів ведуть до помилки, до істини – тільки один».

Спостерігають, записують в зошити дату

Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності.

 

10

Повторення опорних знань, осмислення учнем попередньої діяльності. Формування у кожного учня особистої потреби в подальшій діяльності, пов'язаної з відкриттям суб'єктивно нового для нього змісту.

Метод організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності, словесно демонстраційний.

 

 

Ф

 

І

Організовує.

Повторення теоретичного матеріалу.

Необхідно викликати в учня почуття впевненості - «можу» і бажання «хочу» дізнатися щось нове.

1. Математична Розминка

А) Розгадати ребуси:

А.jpg

Б.png

В.jpg

2.  Визначте тему і мети уроку.

3.  Опитування

- Що називається рівнянням?

- Які види рівнянь ви знаєте?

- Які з даних рівнянь є лінійними?

1) x(х+7)=0             5)  9x = 1                

2) х3 – 5х + 6 = 0    6) 9х2  = 18

3) │x│=11               7) 7(x-2) = 7x-14

4) 3x - 1 =14           8) │x4  - 3│=1

- Яке рівняння називають лінійним рівнянням з однієї змінної?

- Що значить - вирішити лінійне рівняння з однією змінною?

- Що називається коренем рівняння?

- Не вирішуючи рівняння, перевірте яке з чисел є його коренем:

43; 13; 32; 0

67+ (33-х) = 68

- Повторити правила, визначення та алгоритм вирішення лінійних рівнянь, що застосовуються при вирішенні лінійних рівнянь з однією змінною.

- Які рівняння називаються рівносильними?

- Повторити визначення пропорції.

Підготовка учнів до уроку.

Розпізнає числові вирази і вирази зі змінними, лінійні рівняння.

Наводить приклади виразів зі змінними, лінійних рівнянь.

Постановка навчальної задачі, планування її рішення.

8

Підведення дітей до формулювання теми і постановці завдань уроку. Складання плану роботи.

Індуктивний метод або словесна форма набуває бінарного характеру словесно-проблемного методу. Метод стимулювання й мотивації навчально-пізнавальної діяльності.

 

 

Ф

 

 

І

Готує учнів до відкриття нового знання, виконання пробного навчального дії і фіксація індивідуального труднощі.

Процесом планування навчальних дій керує вчитель: спочатку за допомогою підвідного діалогу, потім - спонукає діалогу, а потім за допомогою дослідних методів.

Підручник, завдання:

  852 (1, 9); № 855 (4); № 857 (3) – виконання вправ демонструє вчитель.

Самостійне здійснення пробного навчального дії, фіксують індивідуальне утруднення у виконанні пробного дії або його обґрунтуванні.

Виявляють місце і причину утруднення.

Учні обмірковують проект майбутніх навчальних дій.

Засвоєння нових знань та осмислення нової інформації.

6

Виявлення навчаються нових знань, розвиток вміння знаходити відповіді на проблемні питання, підведення дітей до самостійного висновку способу дії з інформацією.

Метод організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності інформаційно-рецептивний та евристичний.

 

 

 

Ф

Висуває проблему;

створює емоційний настрій;

формулює завдання;

проводить паралель з раніше вивченим матеріалом. Організовує учнів з дослідження проблемної ситуації.

Спростіть вираз:

Знайдіть корені наступних рівнянь:

Складають план досягнення мети і визначають засоби (алгоритм, модель)

Виконувати перетворення виразів: приводити подібні доданки, розкривати дужки. Формулювати визначення лінійного рівняння. Вирішувати лінійне рівняння в загальному вигляді.

Відтворення вивченого і його застосування в стандартних ситуаціях.

11

Освоєння способу дії з отриманими знаннями в практичній діяльності.

Практичне застосування знань та вмінь.

 

Ф

 

 

 

 

 

 

І

Встановлює усвідомленість сприйняття, первинне узагальнення, спонукає до висловлення своєї думки.

Підводить учнів до висновку про лінійні рівняння.

Навідними питаннями допомагає виявити причинно-наслідкові зв'язки в графіком лінійної функції.

Забезпечує позитивну реакцію дітей на творчість однокласників.

Акцентує увагу на кінцевих результатах навчальної діяльності учнів на уроці.

Підручник, завдання:

  852; № 855; № 857.

Учні в формі комунікативної взаємодії вирішують типові завдання на новий спосіб дії з промовляння алгоритму рішення вголос.

Знаходити значення виразів зі змінними при заданих значеннях змінної.

Самостійна робота під контролем вчителя.

6

Усвідомлення кожним навчаються ступеня оволодіння отриманих знань.

Діагностично-коригуючий метод оцінювання, що допомагає з’ясувати причини труднощів.

 

 

 

І

 

 

П

Контролює виконання роботи.

Здійснює: Індивідуальний контроль; вибірковий контроль.

Організовує: взаємоперевірку; колективну перевірку; перевірку виконання вправи; бесіду з уточнення і конкретизації первинних знань; оціночні висловлювання учнів; обговорення способів вирішення; пошукову роботу учнів (постановка мети і план дій); самостійну роботу з підручником; бесіду, пов'язуючи результати уроку з його цілями. Емоційна спрямованість етапу полягає в організації для кожного вчення ситуації успіху, мотивуючої його до включення в подальшу пізнавальну діяльність.

1. Розв'яжіть рівняння:

2. При якому значенні змінної значення виразу і приймають рівні значення?

Учні самостійно виконують завдання нового типу, здійснюють їх самоперевірку, покроково порівнюючи з еталоном, виявляють і коригують можливі помилки, визначають способи дій.

Складати вираз зі змінними за умовою задачі. Рішення лінійного рівняння.

Рефлексія навчальної діяльності на уроці. Постановка домашнього завдання.

3

Співвіднесення поставлених завдань з досягнутим результатом, фіксація нового знання, постановка подальших цілей.

Словесно-демонстраційний метод

 

 

 

 

 

Ф

 

І

Зазначає ступінь залученості учнів

в роботу на уроці. Дає коментар до домашнього завдання.

1. Вивчити § 23.

2. Переглянути відео-урок на сайті YouТube за посиланням (Viber, Google Classroom).

3. Виконати тестові завдання на сайті «На урок» за посиланням.

Формулюють кінцевий результат своєї роботи на уроці.

Називають основні позиції нового матеріалу і як вони їх засвоїли (що вийшло, що не вийшло і чому)

Класифікувати алгебраїчні вирази. Описувати цілі вирази. Описувати схему вирішення текстовій завдання, застосовувати її для вирішення завдань.

* ФОНД – форма організації навчальної діяльності  (Ф – фронтальна, І – індивідуальна, Н – парна, Г – групова).

СПИСОК   ВИКОРИСТАНОЇ   ЛІТЕРАТУРИ

1. Істер О.С. Алгебра:підручник для 7 класу/ Видавництво: Генеза, 2015/ ст.. 256.

2. Відео – урок на сайті YouТube – «Лінійні рівняння з однією змінною» : https://www.youtube.com/watch?v=I5OfRLUjHzs.

3. Тестові завдання на сайті «На урок» - https://naurok.com.ua/test/liniyni-rivnyannya-680235.html.

4.  Сайт «Мій клас» - https://miyklas.com.ua/p/algebra/7-klass/liniine-rivniannia-z-odniyeiu-zminnoiu-13535/re-b1854cb0-a0c8-436f-9e8b-3b5bbf56cca5.

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
До уроку
§ 23. Лінійне рівняння з однією змінною
Додано
17 березня 2021
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку