Технологічна карта допоможе вчителю спланувати перспективну роботу з вивчення теми "Національно – визвольна війна українського народу проти Речі Посполитої середини ХVII століття. Відродження Української держави", організувати корекційну та індивідуальну роботу з учнями
Технологічна карта вивчення теми «Національно – визвольна війна українського народу проти Речі Посполитої середини ХVII століття. Відродження Української держави.»
№ уроку |
Тема уроку |
Тип, вид уроку |
Форми контролю |
Види, форми й методи роботи на уроці |
1 |
Передумови Національно – визвольної війни |
Урок засвоєння нового матеріалу |
------- |
Робота з історичними джерелами, картою, підручником; розгляд дискусійного питання. |
2 |
Розгортання боротьби в 1648-1649 роках |
Комбінований |
Індивідуальна – картки. Самостійна письмова робота, евристична бесіда |
Робота з історичними джерелами, картою, підручником; «Коло ідей» |
3 |
Воєнно – політичні події 1649-1651 років |
Урок засвоєння нового матеріалу |
Письмова індивідуальна робота – картки, бесіда, робота з картою |
Робота з історичними джерелами, картою, підручником; «Мозковий штурм» |
4 |
Українська гетьманська держава |
Урок засвоєння нового матеріалу |
Самостійна письмова робота «Лови помилку», евристична бесіда. |
Робота з історичними джерелами, метод прогнозування, робота в парах, метод незакінченого речення. |
5 |
Події 1651-1653 років |
Комбінований |
Індивідуальна –картки, контурна карта; Фронтально - бесіда |
Робота з історичними джерелами, картою, підручником; «Коло ідей», ПРЕС, «Чиста дошка» |
6 |
Україна в системі міжнародних відносин |
Урок засвоєння нового матеріалу |
Робота з картою, усне опитування, робота з картками |
Групова робота з історичними джерелами. |
7 |
Українсько – московський договір 1654 року |
Урок застосування знань, вмінь та навичок – семінар |
Усне опитування, письмові тестові завдання |
Бесіда, робота в трійках, самостійна, «Чиста дошка», ПРЕС |
8 |
Узагальнення знань з теми |
Урок узагальнення та систематизації знань - КВК |
Усні й письмові завдання |
ПРЕС, «Коло ідей», робота в групах |
9 |
Підсумковий урок з теми |
Урок контролю та оцінювання знань |
Письмова робота |
Самостійна письмова робота із застосуванням творчих завдань |
На вивчення теми Програмою відводиться 9 годин, з яких 1 година – узагальнення й 1 година – урок перевірки рівня засвоєння знань, вмінь та навичок. При вивченні теми учні мають засвоїти такі терміни й поняття:
Учні в ході вивчення теми знайомляться із історичними постатями, вчаться давати оцінку їх діяльності, висловлювати власне судження про неї. Найближчі соратники Б. Хмельницького у війні:
та представниками протиборчого табору:
Окремо стоять постаті діячів, які шукали союзу із гетьманом Хмельницьким:
При вивченні теми школярі познайомляться із низкою угод, договорів, які істотно впливали на долю України:
Учні мають засвоїти найважливіші події Національно – визвольної війни, характеризувати й аналізувати їх, виявляти наслідки.