Технологічна карта з біології і основ здоров'я для бінарного уроку.

Про матеріал
Технологічна карта розробки бінарного уроку з біології з основами здоров'я у шостому класі.
Перегляд файлу

Технологічна карта  бінарного уроку

Шкільний курс:  біологія і основи здоров я

ПІБ учителя: Павлікова Ганна Миколаївна

Клас:  6

Тема уроку: Особливості будови і живлення грибів. Розмноження та поширення грибів. Роль грибів в житті людини.


Цілі уроку:

 

Навчальні – вивчити особливості будови грибної клітини, грибниці та плодового тіла гриба; поглибити знання про гриби, з ясувавши спільні риси в будові грибів та рослин, грибів та тварин;вивчити способи розмноження грибів.

 

Розвивальні - розвивати вміння порівнювати живі організми та аналізувати причини їх відмінності, вміння використовувати знання із власного досвіду, висловлювати свою думку;

 

Виховні – виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, спостережливість.

 


 

 

Обладнання уроку: таблиця «Гриби», зразки грибів,проектор.

 


Тип уроку: вивчення нового матеріалу, урок засвоєння нових знань.

 

 



Компетенції учнів на уроці:

 

Основні поняття

 

Основні знання

Основні вміння

Гриби, будова грибів (плодове тіло), живлення,гриби сапрофіти,паразити, симбіотрофи, грибів,міцелій (грибниця), гіфа.

Називають спільні ознаки в будові клітин грибів і рослин; спільні ознаки в будові клітин грибів і тварин;основні групи грибів за способом живлення;способи розмноження грибів.

 

Описують особливості живлення грибів, будову грибниці; розрізняють їстівні і неїстівні гриби;усвідомлюють значення грибів для людини; визначати симптоми отруєння грибами та надання перщої допомоги.


 


Хід уроку
 

 

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

 

 

 

ФОНД*

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

І.Організаційні хвилини.

 

5хв

Перевірка готовності до уроку.

Привітання.

Створення позитивного настрою.

 

 

 

Звернення вчителів до дітей

 

Ф

Звернення вчителів біології і основ зд. до дітей

Перевірка готовності до уроку

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

 

10хв

Стимулювання активності дітей та усвідомлення ними важливості уроку.

Гра : «Склади прислів я про гриби»

 

 

 

Перегляд відео (про вживання грибів у їжу,гриби у роздрібній торгівлі) з метою

формування життєвих

компетенцій.

Ігровий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Мозковий

штурм»

Г

Два вчителя  допомагають кожній групі окремо (за потребою)

 

 

(Вч.біології і вч.осн.зд.)

коментують відео після перегляду, підкреслюючи важливість знань про гриби у повсякденні.

 

Постановка питання:

«Що ви знаєте про

гриби?»

 

 

 

 

 

 

Складають прислів я із запропонованих окремих слів(попередньо роздрукованих)

 

Коментують відео,в якому задіяні їх вчителі.

 

 

 

 

 

Відповіді дітей.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

10хв

Спонукати дітей до мисленевої і мовної діяльності.

 

Виконання  вправи з «Асоціативним кущем»

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд відео фрагменту «10 фактів про гриби» (1хв.45 сек.)

Метод«Асоціативний кущ»

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

Вчитель біології звертається до дітей (після перегляду і обговорення відео) до дітей: «Діти, а з чим у вас асоціюється поняття «Гриби»?

 

 

 

 

 

Два вчителя біології і осн.зд. підкреслюють важливість теми уроку після перегляду відео. Звернення до дітей з метою одержання їх особистої думки.

 

(Вчитель біології)

 Повідомлення теми уроку:Особливості будови і живлення грибів. Розмноження та поширення грибів. Роль грибів в житті людини.

 Пишуть свої асоціації на дошці ( маркером) і обрунтовують свої асоціації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд відео фрагменту.Висловлювання особистих думок.

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20хв

Сформувати знання про особливості будови і живлення грибів; розмноження та поширення грибів; роль грибів в житті людини.

- пояснення вчителів;

- робота з таблицею;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- вивчення будови грибів на прикладі печериці (у кожного учня – по одній печериці)

 

 

 

 

-Позитивна і негативна роль грибів.

 

 

 

 

 

 

 

 

-порівняння клітини рослини і клітини гриба;

 

 

 

-розмноження грибів;

 

 

 

 

 

-живлення грибів

 

 

 

 

 

 

-розмноження грибів;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-поширення і групи грибів

 

 

 

Пояснювально-ілюстративний.

 

 

 

Метод

«Таблиця ЗХД»

 

 

 

 

Дослідницький

 

 

 

 

 

 

 

Метод

«Дискусія»

 

 

 

 

Постановка проблемного питання.

 

 

Метод

«Проблнмне

питання»

 

 

 

Метод

«Таблиця ЗХД»

 

 

 

 

Метод готових знань.

(робота з підручником)

 

 

 

Метод готових знань.

Метод

«Подвійний

Щоденник»

 

 

 

 

 

 

Репродуктивний;

 

Метод

«Кластер»

 

 

 

 

 

 

 

Дослідницький

 

Робота з практичним матеріалом;

постановка експерименту(попереднє завдання до уроку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах: «Причини.Симптоми. Перша допомога»

 

 

 

Ф

+

Г

+

І

(Вчитель біології.)

Пояснення нового матеріалу.

-використання таблиці про будову

грибів для пояснення

 

Робота з таблицею

«ЗХД»

 

 

 

 

 

- вивчення будови грибів на прикладі печериці

 

 

 

 

 

 

(Вчитель.осн.зд.)

Демонстрація слайдів

Про роль грибів для людини.

 

 

(Вчитель.осн.зд.)

Ставить запитання перед учнями.

 

 

Вч.біології

робота зі слайдом на екрані

 

 

 

Вч.біології

Пояснення;робота з

таблицею

 

 

 

 

Вч.біології

пояснення; постановка питання:Чому після дощу багато грибів?

 

 

Вч.біології

пояснення;

 

Вч.біології

пояснення;

 

 

 

 

 

 

Вч.біології

обговорення;складання схеми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вч.біології+вч.осн.зд.

 Постановка проблемного питання : «Чи можна вживати в їжу продукти , на яких є цвіль? І чому?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вч.осн.зд.

«Основні причини отруєнь грибами. І чому не можна їсти продукти із цвіллю»

 

Вивчення нового матеріалу:

- робота з таблицею

(настінна).

 

 

 

Робота з таблицею

«ЗХД»

 

 

 

 

 

-робота з природним матеріалом-печериці

 

 

 

 

 

 

 

З ясування позитивної ролі ( на прикладі печериць) і негативної.

 

 

Місценакопичення шкідливих речовин, виходячи з будови гриба.

 

робота зі слайдом на екрані.

Висновки: у чому схожість та різниця?

 

 

Робота з підручником,

таблицею.

 

 

 

 

Пошук відповіді після постановки питання.

 

 

 

 

 

Робота з «Подвійним

шоденником»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складання схеми

на основі пояснення

(використання заздалегідь заготовлених карток)

 

 

 

 

 

 

 

(вирощені цвілеві гриби на продуктовому матеріалі).

Обговоренн результатів експерименту по вирощуванню

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення питання

У.Підсумки уроку. Рефлексія.

10хв

Перевірка засвоєння навчального матеріалу

 

Метод застосування знань на практиці.

Метод ПМЦ

І

Вчитель пояснює завдання, пропонує дітям заповнити картки.

Працюють з пантбуками  (у вигляді інтерактивного смартфону).

Діти заповнюють

картки

 

 

УІ. Домашнє завдання

5хв

Закріплення  вивченого матеріалу вдома.

Завдання домашнього завдання

 

 

Вчитель повідомляє параграфи підручника

Записують завдання до щоденників.

 

 

 

 

 

 

 

 

*фонд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).
 



 

 

doc
Додано
13 травня 2022
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку