Технологічна картка дослідника

Про матеріал
Технологічна картка дослідника - це інтеграційний матеріал з географії та курсу за вибором "Уроки для сталого розвитку". Робота за даною технологічною карткою відбувається за принципом "Навчився сам-навчи молошого" (6,8 класи).
Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА  КАРТА ДОСЛІДНИКА

В Зошиті з практичних робіт з загальної географії для учнів 6 класу  загальноосвітніх навчальних закладів /В.І. Кудирко, А.В. Скоробогатов.- Дніпро: ТОВ «Інновація», 2018р. ознайомся із завданням  дослідження на  стор. 39-40.

Підготовчий етап

Обери форму реалізації проекту (підкресли): індивідуальна, групова.

Візьміть участь у  вхідному аудиті  (кожний представник групи окремо). Працюючи індивідуально, відповідай на запитання, роблячи олівцем  необхідні позначки. Обирай відповіді «так» чи «ні», а там , де стоять цифри, познач одну з них (значення цифр:1-ніколи, 2-ніколи, 3-часто, 4-майже завжди, 5- завжди). Обговоріть результати аудиту в загальному колі.

з/п

Твердження

1

2

3

4

5

Так

Ні

1.

Що я і моя родина робимо з відходами?

 

Я знаю, які відходи можуть бути перероблені в моєму районі

 

 

 

 

 

 

 

Ми сортуємо сміття до переробки

2.

Як економити папір?

 

Я збираю використаний папір

 

 

 

 

 

 

 

Я використовую його ще раз з іншого боку

 

 

 

 

 

 

 

3.

Що я роблю з органічними відходами?

 

Я знаю, що таке компост

 

 

 

 

 

 

 

Я знаю правила компостування

 

 

 

 

 

 

 

Ми компостуємо наші органічні відходи

 

 

 

 

 

 

 

4.

Куди я складаю свої покупки?

 

Я складаю свої покупки в пакети, які дає мені продавець

 

 

 

 

 

 

 

Я ношу з собою сумку для покупок

 

 

 

 

 

 

 

5.

Що я і моя родина робимо зі старими речами?

 

Ми переглядаємо дома речі, які потребують ремонту

 

 

 

 

 

 

 

У мене є план щодо того як полагодити  та використати ще раз

 

 

 

 

 

 

 

Я використовую кілька разів пакети, пляшки для зберігання та переносу чогось

 

 

 

 

 

 

 

6.

Що я і моя родина  робимо, щоб у нашій оселі не нагромаджувалося сміття?

 

Я зупиняюся й добре обмірковую, перш ніж купити що-небудь

 

 

 

 

 

 

 

Я обираю собі подарунки на день народження й інші свята так, щоб не накопичувати речі, які потім будуть викинуті як непотрібні

 

 

 

 

 

 

 

Я думаю про навколишнє середовище, коли шукаю подарунки для друзів

 

 

 

 

 

 

 

 

  •   Індивідуально або із групою обери (оберіть ) тему дослідження із запропонованих вчителем (обрану тему підкреслити):

Сортування сміття для подальшої переробки.

Вторинне використання паперу.

Компостування.

Друге життя старих речей.

Власний варіант теми дослідження ________________________________________________________________

(власний варіант теми дослідження)

  •   Якщо обраний варіант  групової роботи, знайди учнів, які обрали таку ж як ти тему, і сформуйте дослідницьку групу.
  • Оберіть з ким будете працювати в групі (підкресліть):

Учні з інших класів.

Члени НТУ «ШАНС».

Вчителі – предметними _______________________________________________________

____________________________________________________________________________

(навчальні предмети)

  •   Картинки по запросу позначки баки для сортування сміттяПрослухайте   інформаційну хвилинку «Голос природи», визначте актуальність теми дослідження. Познайомтесь зі змістом плакату  «Шляхами сміття»
  • Розподіліть ролі в групі:

Лідер  групи (оголошує тему  дослідження, про-понує учасникам групи висловитися почергово, заохочує групу до роботи, обговорює  з вчителями – предметниками, учнями  старших класів, соціальними партнерами спільні дії, підбиває підсумки дослідження) _________________________________

______________________________________________________________________________________________________

Секретар-аналітик (веде  короткі розбірливі записи резуль-татів дослідження, бере участь в обговоренні, обробляє та аналізує отриману від групи інформацію, допомагає доповідачам своїми записами)__________________________­­­

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Доповідач (чітко представляє  висновки групи, якщо були особливі думки окремих учнів, повідомляє про них, якщо є питання, відповідає на них тощо) ________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Консультант (вчителі - предметники, соціальні партнери, члени НТУ «ШАНС» тощо, надають консультативну допомогу групі,  які можуть представляти  інтереси групи  під час презентації результатів дослідження)________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

Дослідник (проводить досліджування  та опитування за планом, виявляє  розбіжність або закономірність результатів, встановлює  контакти із соціальними партнерами, виявляє нові можливості, здатний реагувати на виникаючі важкі завдання )________________________________

      ______________________________________________________________________________________

Учасники команди (приймають активну участь в заходах групи, виконують рольові функції оформлювачів, дизайнерів при підведенні підсумків дослідження )____________________________

           ___________________________________________________________________________________

           ___________________________________________________________________________________

 

Етап дослідження

  •      Взяти участь в мозковому штурмі на тему «Що може зробити кожен з нас  для зменшення сміття?» з питань визначення шляхів вирішення проблеми. Кожен учасник групи отримує стікер, на якому записує  свою ідею або пропозицію, і кріпить її на дошці або на запропонованому аркуші. Під час колективного обговорення визначаються  покрокові дії команди, а закономірність позначається стрілками.

 

 

 

Шляхи вирішення проблеми (покрокові дії команди)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •   Дослідити мікрорайон освітнього закладу за вказаною адресою  (_________________________)на наявність баків для сортування сміття та факт знаходження на території обслуговування школи стихійних сміттєзвалищ. Позначки на-носяться на загальну мапу  мікрорайону від кожної команди після  дослідження і обговорюються в загальному колі:

 

Картинки по запросу позначки баки для сортування сміття

 

Картинки по запросу позначка сміттєзвалище

 

  •   Разом з батьками підготувати інформацію у вигляді презентації  про наявність в місті офіційних пунктів утилізації сміття, розповісти про освітні заклади, які приймають участь в міському проекті «Впровадження роздільного збирання твердих побутових відходів – крокдосталого розвитку м. Кам’янське».
  •   У співпраці з учнями старших класів відстежити  впровадження в освітньому закладі  міського проекту та визначити класні колективи – активні учасники проекту.

Картинки по запросу бак для паперу розмальовкаКартинки по запросу бак для паперу розмальовка

 

Картинки по запросу бак для паперу розмальовка

 

 

 

  • Відповідно до обраної теми  заповнити таблицю «Алгоритм дій  щодо правильної утилізації побутових відходів», скориставшись допомогою учнів 8-х класів, у яких викладається курс за вибором «Уроки для сталого розвитку». Презентуй дану таблицю на загальному обговоренні. Доповніть алгоритм цікавою інформацією.

 

 

 

Тема:

Чому діяти

 

 

 

 

Як діяти

 

 

 

 

Що потрібно

 

 

 

 

Скільки часу знадобиться

 

 

 

 

Які ресурси ти економиш

 

 

  • Визначити форму презентації результатів дослідження (підкресліть):

Повідомлення

Міні-фільм (малюнки)

Соціальна листівка-колаж

Лист другу «Майбутнє природи – наше майбутнє»

Презентація

Ролік

Власний варіант ___________________________________________

 

Етап реалізації  дослідження

  • Подати заявку на участь в спільному еко-освітньому проекті «Компола».
  • Зареєструватися для виступу на  Всеукраїнському фестивалі «STEM».
  • Провести для учнів 2-5-х класів колективні творчі справи «Навчись любити природу».
  • Розробити дизайн флаєрів, постерів з питань дослідження та виготовити власноруч з подальшим вклеюванням в щоденники.

Етап презентації дослідження

  •          Презентація результатів дослідження за обраною формою

Перша група        -

Друга група          -

Третя група          -

Четверта група    -

Аналітичний та експертний етап  дослідження

  •          Проведення  вихідного аудиту  ( ручкою іншого кольору).
  •          Оформлення результатів дослідження у вигляді постерів, флаєрів
  •          Оцінювання (само оцінювання) успішності дослідження відбувається шляхом  колективного обговорення.
  •          Визначення термінів продовження роботи над проблемою дослідження учнями –членами  НТУ «ШАНС» (8 клас)
docx
Додано
20 липня 2019
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку