Технологічна картка та конспект уроку геометрії в 11 класі рівня стандарт з теми "площі бічної та повної поверхонь циліндра"

Про матеріал
Технологічна картка та конспект уроку геометрії в 11 класі рівня стандарт. Урок проводила дистанційно, з використанням презентації
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку
Тема шкільного курсу: Тіла обертання ( рівень стандарт)
Урок  23

Клас: 11-А
Тема уроку:  Площі бічної та повної поверхонь циліндра

Цілі уроку:

Навчальнісформувати поняття площі бічної та повної поверхні циліндра; ознайомити учнів із формулами для знаходження площ бічної та повної поверхні циліндра; сформувати вміння застосовувати набуті знання під час розв’язування задач;

Розвивальні - розвивати просторове уявлення, логічне мислення, пам'ять, вміння аналізувати та вільно висловлювати свої думки, розширювати світогляд учнів;

Виховнівиховувати графічну культуру, старанність, інтерес до вивчення математики.

Обладнання уроку:  модель циліндра, розгортка циліндра, мультимедійна презентація, завдання ЗНО- онлайн

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь.

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

  • циліндр, його розгортка
  • елементи циліндра

обчислює величини основних елементів циліндра; площі поверхонь

  • елементи циліндра: основи, вісь, центри основ, радіус, діаметр, твірна, висота;
  • перерізи циліндра: осьові перерізи, перерізи площинами, паралельними основі, вісі

 

застосовує формули площ поверхонь циліндра;

  • площа поверхні циліндра: повна поверхня, бічна поверхня та  площа основи
  • формули площ поверхонь: площі бічної поверхні, площі основи та площі повної поверхні

розпізнає види перерізів циліндра.  

Хід уроку

 

 Етап уроку

Час(хв)

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД*

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

1.Організаційний момент

2

Налаштування на роботу

Перевірка обліку учнів.

Повідомлення теми та мети уроку  

Ігрова розминка

І

Пропонує учням передати свій настрій

Включають камери, мікрофони

2.Перевірка домашнього завдання

4

Перевірити засвоєння означення циліндра, його елементів, перерізів

 Графічний диктант  

Вірю - Не вірю

І

Читає питання

Письмово дають відповіді «так чи ні»

3.Актуалізація опорних знань і вмінь

2

Повторити відомості про циліндр

Запитання 1-6, с. 54

 Опитування

Ф

Задає питання

Усно відповідають

4.Мотивація навчальної діяльності

1

Створити ситуацію зацікавленості

Прикладна задача

  Бесіда

Ф

Висуває проблему. Організує взаємодію учнів, обговорення розв’язання

Висловлюють власні думки та ідеї

5.Вивчення нового матеріалу

5

Ознайомити учнів із формулами для знаходження площ бічної та повної поверхні циліндра.

 Пояснення  нового матеріалу

за допомогою презентації

 

Пояснення

Ф

Пояснює матеріал.

Разом з учнями розв’язує поставлену проблему

 

Слухають. Разом з учителем розв’язують поставлену проблему

 

6.Засвоєння нових знань і вмінь

13

Сформувати вміння застосовувати набуті знання під час розв’язування задач

Розв’язування задач

 

 Відтворення нового матеріалу

Тестування

Ф, І

Керує діями учнів

Застосовують нові формули при розв’язуванні задач.

Розвивають просторову уяву.

Виховують графічну культуру

7.Підсумок уроку, рефлексія

2

Розширити світогляд учнів, виховувати інтерес до вивчення геометрії

Коротка бесіда

Дивуй

Ф

Наводить дивні факти про площі поверхонь циліндра

 Розширюють світогляд, рефлексують

8.Домашнє завдання

1

 

 

 

Ф

Інструктаж

Фіксують у щоденнику

*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

Література:

Для вчителя

Для учнів

  1. Програма з математики (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України   № 1407 від 23 жовтня 2017 рокуІнтерактивні технології на уроках математики / Уклад. І.С.Маркова. Х.: Вид.група «Основа», 2008. – 126с.
  1. Мерзляк А.Г. Геометрія : проф. рівень: підруч. для 11 кл. закладів загальної середньої освіти / А.Г.Мерзляк, Д.А.Номіровський, В.Б. Полонський та ін. – Х. : Гімназія, 2019
  1. Геометрія. 11 кл. Рівень стандарту/ О.О.Старова. – Х.: Вид. група «Основа», 2019. – 109с. – (Серія «Мій конспект»)

2. Завдання для усної роботи, математичні диктанти та тести ЗНО минулих років https://zno.osvita.ua/mathematics/tag-tila_obertannja/

Тема уроку: Площі бічної та повної поверхонь циліндра

Мета уроку: навчальна: сформувати поняття площі бічної та повної поверхні циліндра; ознайомити учнів із формулами для знаходження площ бічної та повної поверхні циліндра; сформувати вміння застосовувати набуті знання на практиці;

розвиваюча: розвивати просторове уявлення, логічне мислення, пам'ять, вміння аналізувати та вільно висловлювати свої думки, розширювати світогляд учнів;

виховна: виховувати графічну культуру, старанність, інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь.

Методи навчання: інтерактивні, проблемно-пошукові, практичні, словесні, наочні.

Обладнання і наочність: модель циліндра, розгортка циліндра, мультимедійна презентація «Циліндр»,  «Площі поверхонь Циліндра», підручник

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Ігрова розминка «Мій настрій»

 

Щоб налаштувати учнів на успішну роботу, створити сприятливу психологічну атмосферу та оцінити готовність до роботи,  пропоную учням передати свій настрій: включити камери - посміхнутися, (надіслати смайл в чат, за відсутністю камери)

 

  • Повідомлення теми та мети уроку. 

Учні записують тему уроку

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Графічний диктант за допомогою  презентації.  

 (так чи ні – «+» чи «-« в рядочок )

  • Твірні циліндра рівні.
  • Осьовий переріз циліндра – трикутник.
  • Твірні циліндра паралельні.
  • Висота циліндра дорівнює його твірній.
  • Осьовий переріз циліндра  – круг.
  • Переріз  циліндра площино паралельною вісі – прямокутник.
  • Вісь циліндра перпендикулярна до його твірної.
  • Переріз циліндра площиною, що проходить через його вісь – прямокутна трапеція.
  • Відрізок, що сполучає центри основ циліндра, належіть вісі циліндра.
  • Циліндр – це результат обертання прямокутника навколо його сторони.
  • Основи циліндра рівні і паралельні.

 

Перевіримо (за допомогою  презентації).  У кого жодної помилки – ви добре опрацювали минулу тему! Молодці!! Хто припустив помилки? – спробуємо повторити відомості про циліндр

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

  • Опитування (підручник с. 54, питання 1-6)

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

 Циліндричну форму мають багато предметів, що нас оточують?

  • Кулінарні вироби – рулети, торти, цукерки, ковбасі вироби…
  • Побутові приладдя – кастрюля, банка, стакан для ручок, абажур, …
  • Труби, атомобільні запчасті, елементи споруд (колони), ніжки стільця, палиця, колода дров’яна, стовбур дерева…
  • Цигарки, які пагубно впливають на організм, особливо підлітка

 

  • Банка консервованої кукурудзи) 

- скільки жесті необхідно , щоб виговити таку банку? 10 банок?

- який розмір аркуша з якого зроблено етикетку до банки?

 Відповідь можна дати дуже швидко, якщо знати формули, з якими ви ознайомитеся на уроці.

 

V. Вивчення нового матеріалу   за допомогою  презентації.  

 

- Що є розгорткою поверхні циліндра?

- Площа повної поверхні циліндра

- Площа основи

- Площа бічної поверхні циліндра 

- Формули в тестовом зошиті ЗНО

- практичне застосування формул  - скільки жесті на одну банку?

 

 

IV. Засвоєння нових знань і вмінь

  • Розвязування задач усно (за допомогою  презентації.)
  • Розвязування задачі  з підручника №5.7, №15.12, 5.15
  • Самостійне розвязування задач  - тестування он-лайн

 

V. Підсумок уроку.  

Підсумок уроку   за технологією «Дивуй» (за допомогою  презентації.)

На закінчення нашого дистанційного уроку розповім вам про   «Круглу споруду» - це будівля аптеки, що знаходиться на одній із самих довгих і жвавих доріг в Афінах. Незвична форма будинку притягає до нього відвідувачів і працює в якості своєрідного візуального маркера. Зовнішній вигляд – білосніжний фасад прикрашений перфорацією, що імітує шрифт Брайля , знаходить відображення й у його інтер’єрі.

Внутрішня площа будівлі становить 600 кв. м. 

Це площа основи? Повної поверхні? Чи бічної?

Чи чули ви про круглі будинки? Якщо бажаєте можна підготувати невеличку розповідь про такі споруди.

 

 VІ. Домашнє завдання

Опрацювати п. 5(ІІІ),

Дати відповіді на питання запитання 1-9 (с.54);

Розв’язати  №№ 5,5, 5.11, 5,13,

№ 5.36 – повторення(рівнобедрений трикутник, його властивості)

 

 

 

Використані джерела:

  1. Мерзляк А.Г. Геометрія : проф. рівень: підруч. для 11 кл. закладів загальної середньої освіти / А.Г.Мерзляк, Д.А.Номіровський, В.Б. Полонський та ін. – Х. : Гімназія, 2019
  2.  Програма з математики (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України   № 1407 від 23 жовтня 2017 рокуІнтерактивні технології на уроках математики / Уклад. І.С.Маркова. Х.: Вид.група «Основа», 2008. – 126с.
  3. Геометрія. 11 кл. Рівень стандарту/ О.О.Старова. – Х.: Вид. група «Основа», 2019. – 109с. – (Серія «Мій конспект»)
  4. Завдання для усної роботи, математичні диктанти та тести ЗНО минулих років https://zno.osvita.ua/mathematics/tag-tila_obertannja/

 

 

doc
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
1397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку