Технологічна карта уроку
Предмет: алгебра
ПІБ учителя:
Клас: _9____
Тема уроку: _Комплексне застосування арифметичної і геометричної прогресії. Розв’язування задач і вправ
Мета уроку: Формувати практичні навички учнів щодо застосування формул розрахунку геометричної і арифметичної прогресій, в тому числі, при розв’язуванні задач прикладного характеру; знаходити необхідну інформацію, аналізувати та оцінювати її достовірність.
Завдання уроку:
Обладнання уроку: Комп’ютер, мікрофон, навушники, програмні засоби для роботи: Додатки Google: Google Meet, , Google Форми, Jamboard; Редактор презентацій Power Point; редактор он-лайн завдань learningapps.org
Тип уроку: Урок застосування вмінь і навичок
Компетенції та компетентності учнів на уроці:
Основні поняття |
Арифметична прогресія |
|
Геометрична прогресія |
|
Члени арифметичної прогресії |
|
Члени арифметичної прогресії |
|
Сфери діяльності |
Основні знання |
Формули n-го члена арифметичної прогресії |
|
Формули n-го члена геометричної прогресії прогресії |
|
Означення арифметичної прогресії і геометричної прогресій |
|
Властивості будь-якого члена арифметичної прогресії, починаючи з другого |
|
Властивості будь-якого члена геометричної прогресії, починаючи з другого |
Основні вміння і компетентності |
Уміння знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Критично осмислювати інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування математичних задач. |
|
Знаходити невідомі члени прогресій |
|
Розв’язувати задачі, в тому числі прикладного характеру, вибравши за математичну модель формули, що описують арифметичну і геометричну прогресії. |
|
Складати рівняння відповідно до умови задачі та властивостей, поданих у задачі, значень |
|
Уміння міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; |
|
Усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного й економічного потенціалу держави |
|
|
Хід уроку
Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Діяльність |
Забезпечення зворотного зв’язку, оцінювання роботи учнів |
На що мала б бути напрямлена діяльність здобувачів освіти |
Організаційний |
1хв |
Налаштування двохстороннього зв’язку |
|
Вітання |
|
Підготувати техніку, ручки і зошити до роботи. Підготувати таблицю для запису балів в ході уроку |
Вступ. Постановка завдань |
1 хв |
Сформулювати основні завдання уроку поставлені перед учасниками освітнього процесу |
Демонстрація презентації в середовищі Power Point.
|
У формі бесіди формулює завдання |
Словесно. Колективні усні відповіді і обгрунтування |
Аналізувати і пропонувати додаткові завдання |
Актуалізація опорних знань |
1-2хв |
Перевірити знання здобувачів освіти основних формул і понять з тами «Арифметична і геометрична прогресії» |
З використанням програмного засобу https://learningapps.org/ Виконується вправа «Знайди пару»
|
Керує роботою здобувачів освіти, узагальнює їх відповіді та вибирає потрібний варіант в програмі |
https://learningapps.org/display?v=pxoeys4u521 Словесно. Колективні усні відповіді і обгрунтування |
Аналізувати всі варіанти запитань і відповідей, що запропоновані в програмі; аналізувати та запропонувати правильний, на їх думку варіант |
Перевірка базових навичок учнів |
3хв |
Визначити рівень сформованості учнів щодо виконання типових завдань на тему «Арифметична і геометрична прогресії» |
Робота в додатку Ґуґл Форми Виконання тестових завдань «Арифметична і геометрична прогресії»
|
Скеровує роботу здобувачів освіти. Після отримання аналізує і здійснює роботу над помилками |
https://forms.gle/PFGmbWd11234g33T8 Отримання результатів виконання тестових завдань і їх аналіз. Оцінювання здійснюється автоматично. |
Виконати завдання тестової роботи (5 хв) і відправити для отримання результатів |
Мотивація навчальної діяльності учнів |
1хв |
Підвищити пізнавальну і практичну діяльність здобувачів освіти |
Демонстрація презентації в середовищі Power Point. Обговорення вислову: «Жодна математична дія, вираз чи формула не були придумані просто так. Це вимога часу до виконання певних побутових, наукових чи дослідницьких завдань, що стають перед людиною в різні етапи розвитку суспільства» |
Аналізує запитання «Для чого?» |
Словесно |
Коментувати вислів та ставити додаткові запитання |
Етап представлення дослідницької роботи учнів |
1-2хв |
Представити, систематизувати і узагальнити зібрану учнями інформацію щодо сфер застосування Арифметичної і геометричної прогресії |
Робота з використанням дошки Здійснюється узагальнююча частина пошукової діяльності учнів https://jamboard.google.com/d/1MPiQpe6OzWKSp5x8TQLpZheqUby5Wo-UT9Ho--mpvR8/viewer
|
Коментує діяльність учнів, спрямовуючи до результату, що призведе до реалізації завдань уроку |
Спільна робота з дошкою. https://jamboard.google.com/d/1MPiQpe6OzWKSp5x8TQLpZheqUby5Wo-UT9Ho--mpvR8/viewer Відбувається всебічний зв'язок з класом. Спостерігається робота і пояснення учнів. Відмічаються балом повні і ґрунтовні відповіді. |
Здобувачі освіти, маючи посилання на спільний доступ до програми Мали б кріпити беджі із узагальненими записами відповідно до завдання, та коментувати їх. |
Розв’язування типових вправ |
4-5хв |
Розглянути кілька сфер застосування прогресії та розв’язати усні завдання на використання формул |
Демонстрація презентації в середовищі Power Point.
|
Звертає увагу учнів саме на довідковий матеріал, та важливість використання формул геометричної прогресії в певних галузях. Аналізує уміння учнів усно виконувати завдання , з використанням навичок роботи з коренями і степенями |
Отримати усні відповіді на задачі. Коментувати отримані і правильні результати. За правильну відповідь отримують додатковий бал. |
Аналізувати теоретичний матеріал.
Розв’язувати усно завдання з використанням формул n-го члена геометричної прогресії. |
Розв’язування вправ на комплексне застосування арифметичної і геометричної прогресій |
12-13хв |
Сформувати базові принципи розв’язування завдань, де зустрічаються одночасно властивості і арифметичної, і геометричної прогресій |
Демонстрація презентації в середовищі Power Point та використанням https://jamboard.google (із спільним доступом) Аналіз розв’язання завдань :
|
Скеровує роботу над задачею, аналізує всі її етапи розв’язання, залежність між величинами, способи їх подачі через властивості арифметичної і геометричної прогресії. |
Фото оформлених задач. Усна робота над задачами (колективна, індивідуальна, самостійна). При індивідуальній роботі вказати на отримання додаткового балу. |
Аналізувати, обговорювати, давати чітке математичне пояснення кожній дії чи перетворення при розв’язання поданих задач. Виконувати індивідуально, за вказівкою учителя, певний етап розв’язання математичної моделі задачі |
Оцінка результатів уроку |
1хв |
Узагальнення роботи на уроці. Аналіз реалізації завдань уроку |
Підведення підсумків уроку |
Аналізує кожен етап уроку та узагальнює результати |
Усна бесіда |
Аналізувати кожен етап уроку та узагальнити результати |
Рефлексія |
1хв |
Самооцінка діяльності кожного здобувача освіти |
Демонстрація презентації в середовищі Power Point Вправа «Сходинки успіху» |
Здійснює власну самооцінку за цією вправою |
Самостійне підбиття учнями практичних результатів роботи. |
Аналізувати свою діяльність на уроці, всі виконані завдання та зробити висновки щодо свого компетентнісного розвитку з даної теми. |
Інструкції для учнів: