Технологічна картка з уроку «Природознавство» 2 клас
Тема |
Тварини - частина живої природи |
Мета теми
|
Ознайомити учнів із ознаками подібності і відмінності між рослинами і тваринами. Дати поняття про різноманітність тварин, показати залежність їх життя від рослин, неживої природи. Розвивати спостережливість, уяву, кмітливість. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин. |
Запланований результат |
Знати ознаки подібності і відмінності між рослинами і тваринами, вміти класифікувати тварин за ознаками групи. |
Загальні поняття |
Тварини, рослини, жива та нежива природа, комахи, птахи, риби, звірі. |
Ресурси: |
Підручник, ілюстрації до теми, таблиця «Рослини і тварини», скринька, «бочка із заморочками», мультимедійний проектор. |
Організація простору |
Фронтальна, групова. |
Технологія проведення уроку (етапу) |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Плановані результати |
I етап. Організаційний момент (2 хв)
|
1. Психологічний настрій учнів класу до уроку
«Золота рибка».
Нам всім хочеться зловити «золоту рибку», яка виконає всі наші бажання. Я попрошу кожного підійти до акваріуму і зловити свою «золоту рибку». Загадайте бажання на сьогоднішній урок. Тепер спробуємо зробити з маленьких рибок одну величезну «золоту рибку». І нехай всі бажання, які ви загадали, збудуться. А з допомогою цієї «золотої рибки» нам на уроці будуть супроводжувати удача та успіх!
2. Метод «Мікрофон» - Які очікування у вас від уроку? |
Приклеюють маленьких рибок, які виконують роль луски.
Висловлюють свої думки відносно атмосфери, результатів уроку.
|
Створити робочу атмосферу в класі
Вміння висловлювати власну думку. |
II етап. Хвилинка спостережень (1 хв)
Мета – спонукати дітей до спостереження за природою, аналізувати отримані факти.
ІІІ етап. Перевірка домашнього завдання (2 хв)
Мета – перевірити домашнє завдання з теми «Рослини – частина живої природи».
ІV етап Повідомлення теми та завдань уроку ( 3 хв.)
Мета: ознайомити дітей з темою та завданнями уроку.
V етап. Вивчення нового матеріалу (28 хв) Мета: систематизувати знання дітей з класифікації тварин
VI етап. Підсумок уроку ( 2 хв)
Мета: перевірити знання, отримані на протязі уроку.
VI етап. Домашнє завдання ( 1 хв.)
Мета – ознайомити дітей із домашнім завдання. |
- Який сьогодні день? Опишіть його. - Які зміни Ви спостерігали в неживій природі?
- Чи були протягом тижня опади? Які саме?
1. Метод «Чарівна скринька» + Гра «Ти мені, я – тобі» (оцінювання)
- Пригадайте, яким було ваше домашнє завдання? - Свої здобутки і досягнення ми зберігаємо в чарівній скриньці. За допомогою запитань скриньки я перевірю, як ви засвоїли тему минулого уроку.
Запитання «Чарівної скриньки»
1. Розгадування кросворду.
пазуристий та ікластий. Сам він родом із тайги, здогадались, хто такий? (Тигр)
На красиву квітку схожий, Має довгий хоботок, П’є нектар ним із квіток? (Метелик)
Дуже довгий в мене ніс, Весь я сірий, вайлуватий, І не вмію я стрибати. (Слон)
Шастає під лавку, Крихти підбирає, Од кота втікає. (Миша).
- Прочитайте слово, що утворилося. - А для чого, на вашу думку, нам необхідно вивчати цю тему? - Правильно, щоб співіснувати людині з тваринами, необхідно знати представників тваринного світу, їх особливості, звички. Адже людина – не цар природи, а її невід’ємна складова.
Метод «Кластер» - До якої природи ми відносимо тварин? Чому? - На які групи за місцем проживання поділяються тварини? - А за способом живлення ми можемо поділити тварин?
2. Фізкультхвилинка :
1, 2 - всі пірнають;
А) Створення проблемної ситуації. - Розгляньте малюнки. До якої групи можна віднести кожну з цих тварин. - Пінгвін – це птаха, чи ссавець? А качкодзьоб? - До якої групи віднесемо крокодила? А страуса? - Чому виникли труднощі і з’явилося так багато тверджень про цих тварин?
Б) Робота в групах. Кожна група отримує завдання, яке витягають з «Скриньки цікавих завдань» – прочитати статтю підручника і виділити ознаки групи тварин: 1 група – комахи; 2 група – птахи; 3 група – звірі; 4 група риби.
В) Метод «Навчаючи – вчу». - Консультанти, поміняйтесь групами і донесіть інформацію, яку ви отримали.
3. Перевірка роботи (використовується мультимедійний проектор). - Назвіть істотні ознаки птахів? Наведіть приклад цих тварин. (аналогічно проводиться робота з перевірки істотних ознак інших груп тварин)
4. Закріплення набутих знань. - Розселити тварин (крокодила, пінгвіна, качкодзьоба, дельфіна, страуса, вугра, жука-оленя, павука) в бортовий журнал, доводячи свій вибір.
- А зараз я хочу перевірити, чи всі були уважні і міцно запам’ятали отримані знання. І допоможе мені в цьому – «Бочка із заморочками».
Запитання «Заморочок із бочки»
2. Рефлексія. Метод «Незакінчене речення» - Продовжити речення: - Сьогодні на уроці я дізнався… - Сьогодні на уроці мені допомогли … - Своїми знаннями я поділюся…
- Прочитати статті у підручнику: "Тварини - частина живої природи", "Як спостерігати за тваринами", вміти переказувати їх, дати відповіді на питання. Завдання по групам. 1група – підібрати загадки про тварин. 2 група – презентація «Моя улюблена тварина» 3 група – намалювати ланцюжок взаємозв’язку живої природи. |
Користуючись щоденниками спостережень, аналізують зміни в природі.
Оцінюють відповіді друга і задають додаткові запитання, які підготували однокласникам згідно домашнього завдання.
Відгадують кросворд на основі загадок: Т И Г Р В Е Д М І Д Ь Ї Ж А К Р И Б А М Е Т Е Л И К С Л О Н М И Ш А
Висловлюють припущення відносно теми уроку.
Діти розглядають фотокартки тварин: крокодила, страуса, качкодзьоба, жука-оленя, пінгвіна, дельфіна, павука, вугра.
Підготовлені діти - консультанти контролюють роботу своєї групи і доводять отриману інформацію іншим групам.
Діти заповнюють істотні ознаки, приклади тварин в бортовий журнал.
Відповідають на питання «Заморочки із бочки»
Записують домашнє завдання у щоденники.
|
Формуються основи наукового світогляду, що переконують дітей в постійній зміні і розвитку природних явищ, їх взаємозв’язку і закономірності всього, що відбувається в природі.
Вміння влучно відповідати на запитання, оцінювати відповідь товариша.
Вміння узагальнювати та аналізувати.
Вміння працювати з командою і в команді.
|