Технологічна картка з уроку "Тварини - частина живої природи"

Про матеріал
Мета даного уроку: ознайомити учнів із ознаками подібності і відмінності між рослинами і тваринами. Дати поняття про різноманітність тварин, показати залежність їх життя від рослин, неживої природи. Розвивати спостережливість, уяву, кмітливість. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Технологічна  картка  з уроку «Природознавство»  2 клас

       

Тема

Тварини - частина живої природи

Мета теми

 

Ознайомити учнів із ознаками подібності і відмінності між рослинами і   тваринами.

Дати поняття про різноманітність тварин, показати залежність їх життя від рослин, неживої природи. Розвивати спостережливість, уяву, кмітливість. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин.

Запланований результат

Знати ознаки подібності і відмінності між рослинами і тваринами, вміти класифікувати тварин за ознаками групи.

Загальні поняття

Тварини, рослини, жива та нежива природа, комахи, птахи, риби, звірі.

Ресурси:
- основні
- додаткові

Підручник, ілюстрації до теми, таблиця «Рослини і тварини», скринька, «бочка із заморочками», мультимедійний проектор.

Організація простору

Фронтальна, групова.

 

Технологія проведення уроку (етапу)

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Плановані результати

I етап. Організаційний момент (2 хв)


Мета - настроїти дітей на урок

 

 

 

1. Психологічний настрій учнів класу до уроку

   «Золота рибка».
На столі стоїть акваріум, в ньому знаходяться картонні рибки золотистого кольору. З ватману вирізані контури великої риби (промальовані тільки очі і рот).

 

Нам всім хочеться зловити «золоту рибку», яка виконає всі  наші  бажання.  Я  попрошу  кожного  підійти  до

акваріуму і зловити свою «золоту рибку». Загадайте бажання на сьогоднішній урок. Тепер спробуємо зробити з маленьких рибок одну величезну «золоту рибку».

І нехай всі бажання, які ви загадали, збудуться. А з допомогою цієї «золотої рибки» нам на уроці будуть супроводжувати удача та успіх!

 

2. Метод «Мікрофон»

- Які очікування у вас від уроку?

 

 

 

 

 

Приклеюють маленьких рибок, які виконують роль луски.

 

 

 

Висловлюють свої думки відносно атмосфери, результатів уроку.

 

 

 

Створити робочу атмосферу в класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вміння висловлювати власну думку.

 

II етап.

Хвилинка спостережень

(1 хв)

 

Мета – спонукати дітей до спостереження за природою, аналізувати отримані факти.

 

 

 

ІІІ етап. Перевірка домашнього завдання (2 хв)

 

Мета – перевірити домашнє завдання з теми «Рослини – частина живої природи».

 

 

 

 

 

 

ІV етап Повідомлення теми та завдань уроку ( 3 хв.)

 

Мета: ознайомити дітей з темою та завданнями уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V етап.

Вивчення нового матеріалу (28 хв)

Мета: систематизувати знання дітей з класифікації тварин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI етап.

 Підсумок уроку

( 2 хв)

 

Мета:

перевірити знання, отримані на протязі уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI етап.

Домашнє завдання ( 1 хв.)

 

Мета – ознайомити дітей із домашнім завдання.

 

-  Який сьогодні день? Опишіть його.

- Які зміни Ви спостерігали в неживій природі?

- Чи були протягом тижня опади? Які саме?
- В яких межах коливалася температура?
- Чи змінили свій вигляд рослини? Як саме?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Метод «Чарівна скринька» + Гра «Ти мені, я – тобі» (оцінювання)

 

- Пригадайте, яким було ваше домашнє завдання?

- Свої здобутки і досягнення  ми зберігаємо в чарівній скриньці. За допомогою запитань скриньки я перевірю, як ви засвоїли тему минулого уроку.

 

       Запитання «Чарівної скриньки»

  1.     До якої природи відносять рослини?Чому?
  2.     На які групи поділяються рослини?Приведіть приклади.
  3.     Яка роль рослин у житті людини?
  4.     Чому рослини називають «легенями Землі»?
  5.     Яка будова рослин?
  6.     Які рослини є символами України?

 

1. Розгадування кросворду.

  • Хитрий, хижий і смугастий,

пазуристий та ікластий.

Сам він родом із тайги,

здогадались, хто такий? (Тигр)

 

  • Влітку наїдається, взимку висипається (Ведмідь).

 

  • Ніс, як у свинки, та колючі шерстинки (Їжак).

 

  • Є голова, та нема волосся, є очі, та нема брів, є крила, та не літає, в холоді не мерзне, спеки не боїться (Риба).

 

  • Хто крилатий, гарний, гожий,

На красиву квітку схожий,

Має довгий хоботок,

П’є нектар ним із квіток? (Метелик)

 

  • Здоровенний я на зріст,

Дуже довгий в мене ніс,

Весь я сірий, вайлуватий,

І не вмію я стрибати. (Слон)

 

  • Кулька-малявка

Шастає під лавку,

Крихти підбирає,

Од кота втікає. (Миша).

 

- Прочитайте слово, що утворилося.
- Як ви вважаєте, що ми вивчатимемо на уроці?

- А для чого, на вашу думку, нам необхідно вивчати цю тему?

- Правильно, щоб співіснувати людині з тваринами, необхідно знати представників тваринного світу, їх особливості, звички. Адже людина – не цар природи, а її невід’ємна складова.   

 

  1. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

    Метод «Кластер»

- До якої природи ми відносимо тварин? Чому?

- На які групи за місцем проживання поділяються тварини?

- А за способом живлення ми можемо поділити тварин?

2.  Фізкультхвилинка :

1, 2 - всі пірнають;
3, 4 - виринають;
5, 6 - на воді кріпнуть крильця молоді;
7, 8 - що є сили всі до берега поплили;
9, 10 - обтрусились і за парти опустились.

 

  1. Поділ тварин на групи, виділення істотних ознак кожної групи.

А) Створення проблемної ситуації.

- Розгляньте малюнки. До якої групи можна віднести кожну з цих тварин.

- Пінгвін – це птаха, чи ссавець? А качкодзьоб?

- До якої групи віднесемо крокодила? А страуса?

- Чому виникли труднощі і з’явилося так багато тверджень про цих тварин?

  • Так, дійсно, бо ми не знаємо істотних ознак кожної групи.
  • Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо заповнювати бортовий журнал (заготовлений до уроку вчителем на кожного учня), який і допоможе нам знайти відповідь на це запитання.

 

Б) Робота в групах.

Кожна група отримує завдання, яке витягають з «Скриньки цікавих завдань»  – прочитати статтю підручника і виділити ознаки групи тварин:

1 група – комахи;

2 група – птахи;

3 група – звірі;

4 група  риби.

 

В) Метод «Навчаючи – вчу».

- Консультанти, поміняйтесь групами і донесіть інформацію, яку ви отримали.

 

3.  Перевірка роботи (використовується мультимедійний проектор).

- Назвіть істотні ознаки птахів? Наведіть приклад цих тварин.

(аналогічно проводиться робота з перевірки істотних ознак інших груп тварин)

 

4. Закріплення набутих знань.

- Розселити тварин (крокодила, пінгвіна, качкодзьоба, дельфіна, страуса, вугра, жука-оленя, павука) в бортовий журнал, доводячи свій вибір.

 


1. Метод «Заморочки із бочки»

- А зараз я хочу перевірити, чи всі були уважні і міцно запам’ятали отримані знання. І допоможе мені в цьому – «Бочка із заморочками».

 

Запитання «Заморочок із бочки»

  1. Яка істотна ознака комах?
  2. Павук – це комаха. Так чи ні?
  3. Назвати істотну ознаку птахів.
  4. Назвати істотну ознаку звірів.
  5. Назвати представників хижих тварин.
  6. Чи існують непотрібні тварини?

 

2. Рефлексія. Метод «Незакінчене речення»

- Продовжити речення:

- Сьогодні на уроці я дізнався…

- Сьогодні на уроці мені допомогли …

- Своїми знаннями я поділюся…

 

- Прочитати статті у підручнику: "Тварини - частина живої природи", "Як спостерігати за тваринами", вміти переказувати їх, дати відповіді на питання.

Завдання по групам.

 1група – підібрати загадки про тварин.

2 група – презентація «Моя улюблена тварина»

3 група – намалювати ланцюжок взаємозв’язку живої природи.

 

Користуючись щоденниками спостережень, аналізують зміни в природі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінюють відповіді друга і задають додаткові запитання,  які  підготували однокласникам згідно домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відгадують кросворд на основі загадок:

                        Т  И Г Р

                        В Е Д М І Д Ь

                 Ї Ж А К

                         Р И Б А

     М Е Т Е Л И К

             С Л О Н

                    М И Ш А

 

 

 

 

 

 

 

Висловлюють припущення відносно теми уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Діти розглядають фотокартки тварин: крокодила, страуса, качкодзьоба, жука-оленя, пінгвіна, дельфіна, павука, вугра.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовлені діти - консультанти контролюють роботу своєї групи і доводять отриману інформацію іншим групам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти заповнюють істотні ознаки, приклади тварин в бортовий журнал.

 

 

 

 

 

 

 

Відповідають на питання «Заморочки із бочки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Записують домашнє завдання у щоденники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формуються  основи наукового світогляду,  що переконують дітей в постійній зміні і розвитку природних явищ, їх взаємозв’язку і закономірності всього, що відбувається в природі.

 

 

 

Вміння влучно відповідати на запитання, оцінювати відповідь товариша.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вміння узагальнювати та аналізувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вміння працювати з командою і в команді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
1683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку