Технологічна картка за системою ОКН з української літератури у 6 класі. Тема "С. Чернілевський. І. Жиленко. Поезії"

Про матеріал
Технологічна картка уроку за системою ОКН. Мета: ознайомити учнів із творчістю С. Чернілевського та І. Жиленко, допомогти усвідомити ідейно-художню цінність їх поезій; розвивати навички виразного та усвідомленого читання поезій, коментування їхнього змісту; удосконалювати уміння виділення художніх засобів; виховувати вміння бачити красу навколо, цінувати доброту, дружбу, розуміти, що дитинство – вічне джерело сили, натхнення, мрії, фантазії.
Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ ОСОБИСТІСНО-КОНЦЕНТРОВАНОГО НАВЧАННЯ

    із        української  літератури       у  5  класі       Дата: _________ № уроку____       

Вермінської Світлани Іванівни    

 

Урок – подорож

  Тема: Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму». Настрої та почуття, висвітлені  в поезіях (любов, доброта, висока духовність).  «Забула внучка в баби черевички».                                                                                                      Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова». Cвіт дитинства — вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій;  «Гном у буфеті». ТЛ: віршові розміри ямб, хорей.

 Мета: ознайомити учнів із творчістю С. Чернілевського та  І. Жиленко, допомогти усвідомити ідейно-художню цінність їх поезій;

    розвивати навички виразного та усвідомленого читання поезій, коментування їхнього змісту; удосконалювати уміння виділення художніх засобів;

 виховувати вміння бачити красу навколо, цінувати доброту, дружбу, розуміти, що дитинство – вічне джерело сили, натхнення, мрії, фантазії.

 

       Компетентності:

Предметні:          Учень / учениця:

розуміє, що світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій; виразно й усвідомлено читає поезії, коментує їх; пояснює художні засоби.

Ключові:

Учень / учениця:

висловлює судження про щастя і шляхи до нього, про цінності, які потрібно берегти в сучасному світі;  пояснює вплив слова на психічне здоров’я людини.

 

Обладнання:   портрети поетів, підручник,  мультимедійна  презентація, індивідуальні картки,  МП3 записи.

 

Етапи

Зміст роботи

Діяльність учнів

Ключові компетентності

І

Подача нового матеріалу

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети та очікуваних результатів заняття.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

 

Станція «Біографічна»  - індивідуальні випереджувальні завдання для учнів (повідомлення про поетів, або інтерв’ю з письменниками)

Готуються до уроку

Ознайомлюються з темою та метою заняття, основною термінологією заняття

 

 

 

  • Презентують підготовані матеріали

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

 

 

Загальнокультурна грамотність

Інформаційно-цифрова

ІІ

Само-

заглибленння

Станція «Теоретична» 

Завдання: опрацювати теоретичний матеріал стр. 80. Дати відповідь на запитання, що таке стопи, ямб, хорей.

 

Опрацьовують матеріал, записують літ. терміни

 

 

Спілкування іноземними мовами

Уміння вчитися впродовж життя              

ІІІ

 Практичний етап

Станція «Американські гірки»  (визначення віршового розміру на практиці на прикладі поезій. Читаємо і виставляємо наголоси у поезіях на картках.  Додаток 1)

Станція «Паспортна» (додаток 2 застосувати до поезій С. Чернілевського) 

Заповнюють табличку, визначають віршовий розмір, порівнюють зразки поезій

 

 

Складають «паспорт» поезій С. Чернілевського

 

Спілкування державною мовою

Математична

 

 

 

Спілкування державною мовою

Екологічна грамотність

і здорове життя

 

ІV Контрол.-

діагностичний

етап

Станція «Ми – художники» -  попередньо читаємо поезії І. Жиленко, визначаємо тему, ідею, худ засоби.  (прийом «усне малювання»)

Станція «Кінцева» - само та взаємооцінювання за запитаннями Додаток 3

  • Що мені вдалося найкраще?
  • Над чим я ще попрацюю?
  • Сьогодні я ставлю собі оцінку ….. , тому що ….

Усно складають твір-опис за мотивами обраної поезії І.Жиленко

 

Оцінюють свою роботу на уроці

 

 

 

 Загальнокультурна грамотність

Спілкування державною мовою

 

Підприємливість

 

 

   Домашнє завдання:

  • Намалювати ілюстрацію до вивчених поезій або скласти 6 тестових завдань (Д.р., С.р.)
  • Скласти «паспорт» однієї поезії І.Жиленко, або скласти «Хмаринку слів» до вивченої теми (на сайті або на папері)  (В.р.)

Додаток 1

Се/лО не/нА/че пО/го/рІ/ло,

 

 

Не/нА/че лЮ/де пО/ду/рІ/ли,

 

 

Ні/мІ на пАн/щи/нУ і/дУть

 

 

І дІ/то/чОк сво\Їх ве\дУть!.. (Т.Г. Шевченко)

 

 

 

ТИ/хо. ЗО/рі пО/то/пА/ють

 

В О/кеА/ні хмАр і нО/чі,

 

ПО/над хвИ/лі грІм гур/кО/че,

                     

                       ПО ка/Ю/тах скрІзь дрі/мА/ють  (П. Карманський).

 

 

 

За/бУ/ла внУч/ка в бА/би че/ре/вИ/чки

 

Ди/тЯ/чим смІ/хом брИз/нув/ши в зе/лО (С. Чернілевський).

 

Додаток 2

«Паспорт поезії»

1. Назва -

2. Автор -

3. Рід (епос, лірика чи драма)

4. Тема –

5. Ідея –

6. Ліричний герой –

7. Художні засоби (епітет, алегорія, повтор, порівняння) –

 

 

 

 

Додаток 3

  • Що мені вдалося найкраще?
  • Над чим я ще попрацюю?
  • Сьогодні я ставлю собі оцінку ….. , тому що ….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку