ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ ОСОБИСТІСНО-КОНЦЕНТРОВАНОГО НАВЧАННЯ
із української літератури у 5 класі Дата: _________ № уроку____
Вермінської Світлани Іванівни
Урок – подорож
Тема: Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму». Настрої та почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). «Забула внучка в баби черевички». Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова». Cвіт дитинства — вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій; «Гном у буфеті». ТЛ: віршові розміри ямб, хорей.
Мета: ознайомити учнів із творчістю С. Чернілевського та І. Жиленко, допомогти усвідомити ідейно-художню цінність їх поезій;
розвивати навички виразного та усвідомленого читання поезій, коментування їхнього змісту; удосконалювати уміння виділення художніх засобів;
виховувати вміння бачити красу навколо, цінувати доброту, дружбу, розуміти, що дитинство – вічне джерело сили, натхнення, мрії, фантазії.
Компетентності:
Предметні: Учень / учениця:
розуміє, що світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій; виразно й усвідомлено читає поезії, коментує їх; пояснює художні засоби.
Ключові:
Учень / учениця:
висловлює судження про щастя і шляхи до нього, про цінності, які потрібно берегти в сучасному світі; пояснює вплив слова на психічне здоров’я людини.
Обладнання: портрети поетів, підручник, мультимедійна презентація, індивідуальні картки, МП3 записи.
Етапи |
Зміст роботи |
Діяльність учнів |
Ключові компетентності |
І Подача нового матеріалу |
І. Організаційний момент. ІІ. Оголошення теми, мети та очікуваних результатів заняття. ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
Станція «Біографічна» - індивідуальні випереджувальні завдання для учнів (повідомлення про поетів, або інтерв’ю з письменниками) |
Готуються до уроку Ознайомлюються з темою та метою заняття, основною термінологією заняття
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами
Загальнокультурна грамотність Інформаційно-цифрова |
ІІ Само- заглибленння |
Станція «Теоретична» Завдання: опрацювати теоретичний матеріал стр. 80. Дати відповідь на запитання, що таке стопи, ямб, хорей.
|
Опрацьовують матеріал, записують літ. терміни
|
Спілкування іноземними мовами Уміння вчитися впродовж життя |
ІІІ Практичний етап |
Станція «Американські гірки» (визначення віршового розміру на практиці на прикладі поезій. Читаємо і виставляємо наголоси у поезіях на картках. Додаток 1) Станція «Паспортна» (додаток 2 застосувати до поезій С. Чернілевського) |
Заповнюють табличку, визначають віршовий розмір, порівнюють зразки поезій
Складають «паспорт» поезій С. Чернілевського |
Спілкування державною мовою Математична
Спілкування державною мовою Екологічна грамотність і здорове життя
|
ІV Контрол.- діагностичний етап |
Станція «Ми – художники» - попередньо читаємо поезії І. Жиленко, визначаємо тему, ідею, худ засоби. (прийом «усне малювання») Станція «Кінцева» - само та взаємооцінювання за запитаннями Додаток 3
|
Усно складають твір-опис за мотивами обраної поезії І.Жиленко
Оцінюють свою роботу на уроці
|
Загальнокультурна грамотність Спілкування державною мовою
Підприємливість
|
Домашнє завдання:
Додаток 1
Се/лО не/нА/че пО/го/рІ/ло,
Не/нА/че лЮ/де пО/ду/рІ/ли,
Ні/мІ на пАн/щи/нУ і/дУть
І дІ/то/чОк сво\Їх ве\дУть!.. (Т.Г. Шевченко)
ТИ/хо. ЗО/рі пО/то/пА/ють
В О/кеА/ні хмАр і нО/чі,
ПО/над хвИ/лі грІм гур/кО/че,
ПО ка/Ю/тах скрІзь дрі/мА/ють (П. Карманський).
За/бУ/ла внУч/ка в бА/би че/ре/вИ/чки
Ди/тЯ/чим смІ/хом брИз/нув/ши в зе/лО (С. Чернілевський).
Додаток 2
«Паспорт поезії»
1. Назва -
2. Автор -
3. Рід (епос, лірика чи драма) –
4. Тема –
5. Ідея –
6. Ліричний герой –
7. Художні засоби (епітет, алегорія, повтор, порівняння) –
Додаток 3