Технологічна послідовність виготовлення проектованого виробу. Плетіння стінок.

Про матеріал

Мета уроку ознайомити учнів з технікою лозоплетіння; оздобленням виробу природними та штучними матеріалами; повторити правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця; розвивати координацію рухів, увагу, процеси зорового сприймання, окомір.

Перегляд файлу

Тема. Технологічна послідовність виготовлення проектованого виробу.  Плетіння стінок.

 

Мета:

навчальна:

ознайомити учнів з технікою  лозоплетіння; оздобленням  виробу природними  та штучними матеріалами; повторити правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця

розвиваюча:

розвивати координацію рухів, увагу, процеси зорового сприймання, окомір.

виховна:

виховувати дисциплінованість учнів, бережливе ставлення до інструмента, устаткування, матеріалів; виховувати почуття поваги та шани до праці товаришів, терплячість, старанність.

Обладнання: інструменти для лозоплетіння, газетна лоза, зразки робіт, ілюстрації, робочі зошити.

Тип уроку: комбінований.

 

                                                  Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

“Доброго ранку!

Діти! Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб   зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Чудово! І посмішка і настрій у вас одразу з’явилися ”. 

Черговий, які необхіно було підготувати на урок інструменти на  матеріали?

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ

Діти! Зверніть увагу на вироби, які стоять у мене на столі, і які зображені на екрані. Назвіть   спільну ознаку для усіх виробів?

Повторення  попередньо вивченого матеріалу.

  1. Як газету готують до скручування трубочок.
  2. Які необхідно підготувати інструменти.
  3. Чому важливо дотримуватися  кута 60 0 при викладанні палички
  4. Як називається технологія, яку ви використали під час плетіння денця?

 

Вчитель звертає увазу учнів на напис на дошці:

“Я чую і я забуваю. Я бачу і я не пам’ятаю. Я роблю і я розумію”.

 

Це китайська приказка, яка на 100%  підтвертжує те, що можна 10 разів побачити і 10 разів почути як виконується та чи інша технологія, але поки ми її не спробуємо зробити власноруч,  то не зрозуміємо і не запам’ятаємо усього процесу роботи.

Отже давайте на нашому уроці будемо  “вчитися працювати  руками”.

 

 

ІІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Сьогодні  тема нашого уроку «Технологічна послідовність виготовлення проектованого виробу.  Плетіння стінок.»

Наш проектований виріб – це кошик. Ми вже  розпочали його  виготовлення. (Візміть до рук свої вироби.)А саме сплели денце.   Як ми це зробили? Підготували трубочки....виклали 12 трубочок, обплели їх. Який вид плетіння використовувався ? -  «мотузочка».

 

IV.ПРАКТИЧНА РОБОТА.

  • Плетення стінок кошика технікою «мотузочка»

 

Далі ми будемо плести стінки кошика.  Для початку організуйте своє робоче місце. Відложіть в сторону усі речі, щоб розширити робочу зону. Слідкуйте, щоб трубочки не скочувалися зі столу і головне ножиці передавайте  ріжучою частиною від себе.

Плетення стінок кошика

 Нарощуємо трубочки. Пригадуємо як це робити. Хто потребує допомоги піднімаємо руку.

(Коли майже доплели перше коло пропонується розглянути недоліки.)

 

№ п/п

Недоліки

Способи усунення

  1.  

Плетення не щільне

Підтягнути робочі трубочки

  1.  

В процесі плетення розєдналася нарощена трубочка.

Змастити місце стику клеєм і повторно зєднати трубочки.

  1.  

Не нарощується трубочка

Підрізати трубочку, визначити тонший - товстіший край, за необхідності зігнути по ширині.

  1.  

Трубочка основи зміщається в бік

Розправляти плетення; притримувати стійку.

 

Діти продовжують плетення.  Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий).

Самостійне виконання завдань практичної роботи .

Контроль учителя за виконанням практичної роботи з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів (дотримання правил безпечної праці).

 

Бесіда про переваги плетіння з паперу. В процесі вашої роботи тя  хочу зупинатися на перевагах  плетіння з паперу .

Переваги  плетіння з паперу .

 1. Безкоштовність матеріалу.

 2. Простота. У сучасному житті не просто заготовлювати лозу для плетіння і зберігати її. А в наших будинках  це часто і неможливо. Газетна лоза не вимагає багато місця і її легко заготовлювати. І вона ідеально підходить для того, щоб навчитися плести.

 3. Екологічність. Зараз вже не використовують цинк для друку, а друкарську фарбу, яка не є небезпечною для здоров'я. В даний час газети не здають на макулатуру, а плетіння з газет стає свого роду переробкою сировини.

4. Творчість. Плетіння з газет може стати відмінним хобі та реалізацією вашого творчого потенціалу. Плетіння знімає стрес, напругу і втому, воно розслабляє.

5. Облаштування вашого будинку. Плетінки з газет створюють затишок і неповторний стиль в інтер'єрі. І відмінно справляються із зберіганням речей. З газетної лози можна сплести все, що вам потрібно для дому та інтер'єру!

6. Подарунки. Плетінки з газет - відмінний подарунок! Вони й практичні і незвичайні. Вони дивують і радують. А у вас під рукою завжди можуть бути подарунки для рідних і знайомих.

7. Оригінальність. Плетіння з газет дуже схоже на лозоплетіння. І вироби  так само виходять міцними і придатними для використання в побуті. І в той же час - плетіння з газет оригінально. А якщо ще використовувати різноманітні оздоблювальні матеріали, стрічки, намистини, квіти і аплікації в техніці декупаж, квілінг, тощо, то плетінки з газет по праву можуть вважатися творами мистецтва!

Оволодіння цією технологією дає можливість :

*відновлювати народні традиції,

 *вивчити основи лозоплетіння,

 *проявляти свої творчі здібності, зайняти своє дозвілля.

 

 

8. Підбиття підсумків практичної роботи:

– демонстрація кращих робіт;

– аналіз недоліків у роботах та шляхи їх усунення;          

– оцінювання завдань практичної роботи.

 

Мені дуже подобаються результати ваших робіт.  Найкраще з завданням впоралися …….Вони отримують 11 балів. Учні…… неврахували недоліки,  на які наголошувалося. Тому отримають оцінки після їх усунення.

 

VІ.ПІДСУМКИ УРОКУ

 

-Що ви  навчилися на уроці?

-Де можна використати набуті вміння?

- Яке практичне застосування вашого виробу?

 

VIІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Домашнім завданням буде заповнити  таблицю «Оцінка вартості виробу».

 

№ п/п

Назва використаного матеріалу

Кількість

Ціна

 

 

 

 

Загальна вартість виробу

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку