Мета уроку ознайомити учнів з технікою лозоплетіння; оздобленням виробу природними та штучними матеріалами; повторити правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця; розвивати координацію рухів, увагу, процеси зорового сприймання, окомір.
Тема. Технологічна послідовність виготовлення проектованого виробу. Плетіння стінок.
Мета:
навчальна:
ознайомити учнів з технікою лозоплетіння; оздобленням виробу природними та штучними матеріалами; повторити правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця
розвиваюча:
розвивати координацію рухів, увагу, процеси зорового сприймання, окомір.
виховна:
виховувати дисциплінованість учнів, бережливе ставлення до інструмента, устаткування, матеріалів; виховувати почуття поваги та шани до праці товаришів, терплячість, старанність.
Обладнання: інструменти для лозоплетіння, газетна лоза, зразки робіт, ілюстрації, робочі зошити.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
“Доброго ранку!
Діти! Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Чудово! І посмішка і настрій у вас одразу з’явилися ”.
Черговий, які необхіно було підготувати на урок інструменти на матеріали?
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ
Діти! Зверніть увагу на вироби, які стоять у мене на столі, і які зображені на екрані. Назвіть спільну ознаку для усіх виробів?
Повторення попередньо вивченого матеріалу.
Вчитель звертає увазу учнів на напис на дошці:
“Я чую і я забуваю. Я бачу і я не пам’ятаю. Я роблю і я розумію”.
Це китайська приказка, яка на 100% підтвертжує те, що можна 10 разів побачити і 10 разів почути як виконується та чи інша технологія, але поки ми її не спробуємо зробити власноруч, то не зрозуміємо і не запам’ятаємо усього процесу роботи.
Отже давайте на нашому уроці будемо “вчитися працювати руками”.
ІІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Сьогодні тема нашого уроку «Технологічна послідовність виготовлення проектованого виробу. Плетіння стінок.»
Наш проектований виріб – це кошик. Ми вже розпочали його виготовлення. (Візміть до рук свої вироби.)А саме сплели денце. Як ми це зробили? Підготували трубочки....виклали 12 трубочок, обплели їх. Який вид плетіння використовувався ? - «мотузочка».
IV.ПРАКТИЧНА РОБОТА.
Далі ми будемо плести стінки кошика. Для початку організуйте своє робоче місце. Відложіть в сторону усі речі, щоб розширити робочу зону. Слідкуйте, щоб трубочки не скочувалися зі столу і головне ножиці передавайте ріжучою частиною від себе.
Плетення стінок кошика
Нарощуємо трубочки. Пригадуємо як це робити. Хто потребує допомоги піднімаємо руку.
(Коли майже доплели перше коло пропонується розглянути недоліки.)
№ п/п |
Недоліки |
Способи усунення |
|
Плетення не щільне |
Підтягнути робочі трубочки |
|
В процесі плетення роз’єдналася нарощена трубочка. |
Змастити місце стику клеєм і повторно з’єднати трубочки. |
|
Не нарощується трубочка |
Підрізати трубочку, визначити тонший - товстіший край, за необхідності зігнути по ширині. |
|
Трубочка основи зміщається в бік |
Розправляти плетення; притримувати стійку. |
Діти продовжують плетення. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий).
Самостійне виконання завдань практичної роботи .
Контроль учителя за виконанням практичної роботи з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів (дотримання правил безпечної праці).
Бесіда про переваги плетіння з паперу. В процесі вашої роботи тя хочу зупинатися на перевагах плетіння з паперу .
Переваги плетіння з паперу .
1. Безкоштовність матеріалу.
2. Простота. У сучасному житті не просто заготовлювати лозу для плетіння і зберігати її. А в наших будинках це часто і неможливо. Газетна лоза не вимагає багато місця і її легко заготовлювати. І вона ідеально підходить для того, щоб навчитися плести.
3. Екологічність. Зараз вже не використовують цинк для друку, а друкарську фарбу, яка не є небезпечною для здоров'я. В даний час газети не здають на макулатуру, а плетіння з газет стає свого роду переробкою сировини.
4. Творчість. Плетіння з газет може стати відмінним хобі та реалізацією вашого творчого потенціалу. Плетіння знімає стрес, напругу і втому, воно розслабляє.
5. Облаштування вашого будинку. Плетінки з газет створюють затишок і неповторний стиль в інтер'єрі. І відмінно справляються із зберіганням речей. З газетної лози можна сплести все, що вам потрібно для дому та інтер'єру!
6. Подарунки. Плетінки з газет - відмінний подарунок! Вони й практичні і незвичайні. Вони дивують і радують. А у вас під рукою завжди можуть бути подарунки для рідних і знайомих.
7. Оригінальність. Плетіння з газет дуже схоже на лозоплетіння. І вироби так само виходять міцними і придатними для використання в побуті. І в той же час - плетіння з газет оригінально. А якщо ще використовувати різноманітні оздоблювальні матеріали, стрічки, намистини, квіти і аплікації в техніці декупаж, квілінг, тощо, то плетінки з газет по праву можуть вважатися творами мистецтва!
Оволодіння цією технологією дає можливість :
*відновлювати народні традиції,
*вивчити основи лозоплетіння,
*проявляти свої творчі здібності, зайняти своє дозвілля.
8. Підбиття підсумків практичної роботи:
– демонстрація кращих робіт;
– аналіз недоліків у роботах та шляхи їх усунення;
– оцінювання завдань практичної роботи.
Мені дуже подобаються результати ваших робіт. Найкраще з завданням впоралися …….Вони отримують 11 балів. Учні…… неврахували недоліки, на які наголошувалося. Тому отримають оцінки після їх усунення.
VІ.ПІДСУМКИ УРОКУ
-Що ви навчилися на уроці?
-Де можна використати набуті вміння?
- Яке практичне застосування вашого виробу?
VIІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Домашнім завданням буде заповнити таблицю «Оцінка вартості виробу».
№ п/п |
Назва використаного матеріалу |
Кількість |
Ціна |
|
|
|
|
Загальна вартість виробу |
|