12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Конспект уроку "Методи проектування: метод фантазу¬вання. Використання біоформ у створенні виробу"

Про матеріал

Розширити знання про методи проектування, ознайомити з методом фантазування, поняттям «біоформа», навчити використовувати метод фантазування на етапі художнього конструювання виробу, розвивати почуття краси стилю, творчі здібності

Перегляд файлу

 

Тема.  Методи проектування: метод фантазу­вання. Використання біоформ у створенні виробу.

Мета: розширити знання про методи проектування, ознайомити з методом фантазування, поняттям «біоформа», навчити використовувати метод фантазування на етапі художнього конструювання  виробу, розвивати почуття краси стилю, творчі здібності.

Обладнання:  зразки ескізних рисунків

Інструменти та матеріали:  зошит, олівці (або фломастери).

Тип уроку:     комбінований.

 

                                                      Хід уроку

I. Організаційний момент (перевірка наявності учнів, готовність учнів до уроку, наявність робочого одягу)

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

         1. Який виріб ви обрали для роботи?

         2. Обґрунтуйте свій вибір.

III. Вивчення нового матеріалу

Методи проектування: метод фантазування.

Продукти технологічної діяльності надзвичайно різноманітні. Це будинки, машини, одяг, меблі, їжа. Так як продукти діяльності дуже різноманітні, то і процеси їх проектування та виготовлення також  відрізняються.

Існують такі методи проектування:

 

                                        метод фантазування

 

 

                                                      метод комбінування        

 

 

 

Методи проектування               метод фокальних об’єктів        

                                

 

 

                                                                           метод ідеальності

 

 

                                                                           метод функціональних аналогій

       Існують  й інші методи проектування, але на уроках трудового навчання з 5 по 9 клас ми будемо ознайомлюватись із вище вказаними методами. Сьогодні ми познайомимось із цікавим, широко застосовуваним методом створення нових зразків технологічних об'єктів - методом фантазування.

 

                                            Метод фантазування.

 

 

         Основа методу                                                Перенесення персонажів, техніки і подій

                                                                                            в інші умови

  

     Суть методу                                                          Межує з казкою, фантастикою

 

 

       Завдання методу                                             Навчитися характеризувати предмети та

                                                                                 явища   і пристосовувати їх до нових умов

 

    Застосування методу                                        Під час створення принципово нової  конструкції

                                                                                виробів, придатних для роботи в нових умовах.

 

 

       Метою методу фантазування є створення чогось нового, такого, чого ще не було. Основне питання фантазування — «а що, коли...». При фантазуванні ви самі створюєте будь-який сюжет, зокрема й казковий, будь-яку ситуацію, будь-яке завдання й самі розв'язуєте все це так, як захочете. При фантазуванні прийнятне будь-яке рішення. Фантазування надає цілковиту свободу, оскільки не існує заборон з боку фізичних законів і не потрібні великі знання. Класичним носієм фантазії є казка.

 

«Мікрофон»

— Чим відрізняється казка від наукової фантастики?

    У науковій фантастиці розглядаються технічно здійсненні ситуації, елементи або процеси, а в казці — будь-які. Щоправда, чіткої межі між фантастичними та реальними рішеннями так само немає. Наприклад, те, що в часи знаменитого письменника-фантаста Ж. Берна вважали фантазією, сьогодні стало буденною реальністю.    

Міні-тренінг

— Згадайте відомі вам казки та наведіть приклади застосування такого методу.

   Як приклади можна навести такі персонажі, як Дюймовочка, хлопчик-мізинчик, Гуллівер, ліліпути, гобіт (зменшена людина-фермер), гном (зменшена людина-рудокоп і коваль, гоблін (зменшена людина-технік, піроман, терорист із зеленою шкірою. Зменшувати або збільшувати можна необмежено — до нескінченно великих або малих розмірів.

Міні-тренінг

Виберіть реальний об'єкт (стіл, дерево, машину тошо) і придумайте новий персонаж, використовуючи метод збільшення-зменшення. Намалюйте ескіз цього персонажа.

Додавання одного або кількох фантастичних властивостей.

3. Уподібнення людині об'єктів живої та неживої природи.

Міні-тренінг

  Виберіть реальний об'єкт неживої або живої природи (небесне тіло, автомобіль, міфічну істоту, рослину, тварину тощо)та якусь здатність людини (мислення, здатність рухатися тощо). Наділіть цей об'єкт обраною здатністю. Намалюйте ескіз цього персонажа.

Створення ескізного рисунка виробу.

 

«Мікрофон»

— Що таке ескіз? У яких випадках ви виконували ескіз?

 

   Ескіз  — це попередній начерк, що фіксує задум художнього твору, споруди, механізму або окремої його частини.  Ескіз — швидко виконаний вільний рисунок, не передбачуваний як готова робота, часто складається з безлічі перекривних ліній.

Ескізи виконують:

а) художники;

б) скульптори;

 в) письменники;

 г) модельєри.

— Чи потрібно створювати ескізи перед виконанням роботи?  Обґрунтуйте свою відповідь.

    Перед виконанням роботи на етапі художнього проектування також створюють ескіз рисунка. Такі ескізи являють собою спрощене (стилізоване) зображення реальних об'єктів та персонажів.

IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів

 Який винахід видався вам найцікавішим, найоригінальнішим?

 Міні-тренінг (робота в малих групах)

 Запропонуйте біоформи (природні аналоги) для проектування якого-небудь виробу.

     V. Практична робота   

1. Спробуй уявити себе на планеті Місяць. Ця планета є міжнародною базою підготовки зорельотів для відвідування далеких світів. І тому люди можуть жити там роками. А отже, людям на Місяці потрібні одяг, будинки, іграшки тощо.

2. Придумай весільний одяг для молодят на Місяці. При цьому врахуй, що там немає повітря і всі одягнені у захисні скафандри.

3. Придумай оздоблення для цього одягу. Пригадай, що на Землі для підкреслення урочистості події наречені одягають обручки, білу сукню, фату, рукавички, транспорт яскраво прикрашають. Весілля супроводжують танці, пісні, звичаї та обряди.

4. Виконай малюнок свого варіанта весільного вбрання і транспорту.

5.2. Поточний інструктаж .

5.3.Заключний інструктаж.

    VI. Підсумки уроку

   Метод фантазування розвиває творчі здібності, спостережливість, уяву, дозволяє реалізувати найбільш сміливі задуми. Створення ескізного рисунка дає можливість на початковій стадії проектування уявити, як буде виглядати виріб, скорегувати його властивості, риси, характеристики.  Доцільніше створити кілька начерків і вибрати серед них найкращий варіант: найбільш цікавий,незвичайний, красивий, простий.

VII. Домашнє завдання

Творче завдання.

Уявіть себе в ролі дизайнера. Виберіть природний аналог(наприклад, кульбаба, гриб, риба) та спроектуйте новий технологічний об'єкт.

docx
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
4895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку