Прийоми свердління фанери та ДВП. Способи з’єднання деталей із фанери та ДВП. Практична робота. Виготовлення виробу.

Про матеріал

Тема уроку: Прийоми свердління фанери та ДВП. Способи з'єднання деталей із фанери та ДВП. Практична робота. Виготовлення виробу.

Мета:

освітня: сформувати в учнів поняття про технологічний процес свердління фанери та ДВП; ознайомитись з будовою свердла та їх типами; прийомами свердління та пристосуваннями; навчити свердлити отвори у фанері та ДВП; з'єднання деталей виробів; ознайомитись з принципами вибору способів з'єднання та порядком підготовки деталей виробу до виконання з'єднань, пристосуваннями для притискання та фіксації деталей; навчити прийомів виконання з'єднань деталей виробів з фанери та ДВП;

  • розвиваюча: розвивати політехнічний світогляд;
  • виховна:виховувати відповідальність за резуль­тат роботи, акуратність у роботі.

Компетентності: предметна, інформаційна, соціально-трудова.

Опорні поняття: свердління, свердло, будова свердла, коловорот, дриль, патрон, з'єднання деталей, кріпильний елемент,, цвяхи, клейове з'єднання.

Обладнання: столярний верстат, ручний дриль (коловорот), свердла, електронна презентація із зображеннями різних видів свердел та різальних частин інструментів, технологічним процесом різання свердлінням, мультимедійний комплекс, заготовки для свердління, набір інструментів для розмічання фанери та ДВП, цвяхи, деталі виробів, столярний верстат, струбцини, набір інструментів для розмічання фанери та ДВП, клей столярний, молоток, плоскогубці, кліщі, технологічні карти.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

Дата:_______________                    5 клас                                Вчитель _______ Сухан М. Л.

 

Тема уроку: Прийоми свердління фанери та ДВП. Способи з’єднання деталей із фанери та ДВП. Практична робота. Виготовлення виробу.

Мета:

  • освітня: сформувати в учнів поняття про технологічний  процес свердління фанери та ДВП; ознайомитись з будовою свердла та їх типами; прийомами свердління та пристосуваннями; навчити свердлити отвори у фанері та ДВП; з'єднання деталей виробів; ознайомитись з принципами вибору способів з'єднання та порядком підготовки деталей виробу до виконання з'єднань, пристосуваннями для притискання та фіксації деталей; навчити прийомів виконання з'єднань деталей виробів з фанери та ДВП;
  • розвиваюча: розвивати політехнічний світогляд;
  • виховна: виховувати відповідальність за резуль­тат роботи, акуратність у роботі.

Компетентності: предметна, інформаційна, соціально-трудова.

Опорні поняття: свердління, свердло, будова свердла, коловорот, дриль, патрон, з'єднання деталей, кріпильний елемент,, цвяхи, клейове з'єднання.

Обладнання: столярний верстат, ручний дриль (коловорот), свердла, електронна презентація із зображеннями різних видів свердел та різальних частин інструментів, технологічним процесом різання свердлінням, мультимедійний комплекс, заготовки для свердління, набір інструментів для розмічання фанери та ДВП, цвяхи, деталі виробів, столярний верстат, струбцини, набір інструментів для розмічання фанери та ДВП, клей столярний, молоток, плоскогубці, кліщі, технологічні карти.

Тип уроку: комбінований.

Хід  уроку:

  1.                     Організаційна частина

Перевірка присутніх учнів, підготовленості робочих місць, наявності робочого одягу

  1.                 Актуалізація опорних знань учнів (фронтальна бесіда) :
  1.                   Який технологічний процес називають різанням?
  2.                   Які різальні інструменти застосовують у деревообробці під час виготовлення виробів?
  3.                   Які різальні інструменти застосовують у деревообробці під час виготовлення виробів?
  1.             Мотивація навчальної діяльності учнів

Розглянувши тему уроку ми ознайомимося з інструментами та пристосуваннями для свердління отворів у фанері та ДВП, навчимося користуватися свердлильним інструментом та устаткуванням. Виконавши практичне завдання ми навчимося правильно обирати види та способи з'єднання деталей виробів з деревини та деревинних матеріалів, підбирати та використовувати кріпильні елементи. Нові знання та уміння стануть у нагоді в майбутньому житті  під час виконання побутових ремонтних робіт та для реалізації власного хобі.

 

 

 

 

IV. Вивчення нового навчального матеріалу

V.  Практична робота

Виконання тренувальних вправ.

Свердління отворів у деталях майбутнього ви­робу.

Інструменти та матеріали: коловорот або дриль, набір свердел, лінійка, олівець, кутник, шліфувальна шкурка, заготовки з фанери, сосни, берези.

Послідовність виконання роботи:

1.   За завданням учителя або кресленням уважно вивчи конструкцію укладки для інструментів.

2.   На заготовках для верхньої і нижньої полиць виконай розмітку місць  свердління отворів.

3. Просвердли отвори дрилем або коловоротом.

4.       Зачисть поверхню шліфувальною шкуркою.

5.       Перевір якість виконаних робіт.

Вступний інструктаж:

Пояснити учням важливість правильного розмічання майбутніх отворів. Повторити правила та техніку розмічання. Наголосити на необхідність обережного поводження з гострим інструментом та дрилем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила свердління

 

 

 

 

 

 

 

На попередньо виготовлених виробах  учням необхідно просвердлити отвори.

Під час виконання завдання звернути увагу учнів на такі моменти:

  • Чи потрібен взагалі отвір в конструкції  їхнього виробу? Яке його функціональне призначення?
  • Запропонувати учням самостійно визначитись з місцем свердління отвору на площині виробу;
  • Тільки після вибору місця для отвору й розмітки самого отвору, можна приступати до свердління.

Самостійне виконання роботи

Поточний інструктаж:

Цільові обходи робочих місць з метою надання допомоги учням у виконанні роботи, контролю організації робочого місця, правильної осанки та положення рук при користуванні дрилем. Особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки (робоча зона, користування інструментом) та зосередити увагу учнів на тому, що роботу слід виконувати не поспішаючи, дотримуючись технологічних правил. Пояснити учням, що від правильної розмітки деталі залежить точність виконання всієї роботи.

Заключний інструктаж:

Аналіз допущених помилок та пояснення способів їх усунення.

Контроль якості та само оцінювання виконаної роботи за критеріями:

  1.          точність свердління в наміченому місці;
  2.          чистота свердління отворів;
  3.          дотримання правил техніки безпеки.

VI. Закріплення набутих знань

обґрунтуйте, чому наприкінці свердління натиск на упор і швидкість обертання треба зменшити.

- з якою метою перед свердлінням під заготовку підкладають дошку?

  • запропонуйте найбільш раціональний спосіб свердління отво­рів одного діаметра в кількох тонких деталях.

Проблемне питання: як просвердлити глухий отвір?

 

VІI. Підсумок уроку

Рефлексія

1. Що нового ви дізналися на уроці?

2. Де й за яких умов можна скористатися знаннями, отриманими на сьогоднішньому уроці?

3. Чи відповідає результат меті й завданням уроку?

4. Яких умінь ви набули на сьогоднішньому уроці?

Оцінювання

Домашнє завдання: Опрацювати § 10 підручника Трудове навчання (для хлопців) для 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів  / Б.Н.Терещук, В.К. Загорний, В.М. Гащак,  Р.Н. Лещук  – К.:Генеза, 2013

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку