1
Технологія створення презентацій
За шкільною програмою передбачається, що після вивчення теми «Технологія створення презентацій» учні повинні послідовно, логічно представляти свою роботу; на основі роботи здатні розкрити основні аспекти вибраної теми; можуть коректно відповісти на питання; володіють матеріалом і можуть пояснити тему без допомоги презентації, яка служить наочною допомогою; комунікабельністю, прояв поваги і уваги до інших учасників захисту; активністю під час створення проекту (у разі групової роботи).
На першому етапі необхідно освоїти інтерфейс і інструментарій програми. Для виконання практичних робіт пропонуються такі теми презентацій:
- Моя сім'я;
- Моє ім'я;
- Мої інтереси;
- Моя батьківщина – Україна;
- Майбутнє мого міста починається зараз;
- Комп'ютер і здоров'я;
- Екскурсія в світ комп'ютера.
При підготовці презентації слід враховувати мету проекту, виявити найважливіші аспекти свого проекту. Будь-який навчальний матеріал має свої особливості в змісті, формах і засобах представлення інформації, її структуризації. Вибір теми, підбір матеріалу визначається творчими задумами учня та не може бути однаково представлений або стандартизований, проте для розробки проекту пропонується наступна структура: розробка теми проекту; моделювання; реалізація; аналіз виконаного проекту; захист проекту
При створенні навчальних мультимедійних проектів рекомендується дотримуватися наступних вимог до оформлення презентації:
Для забезпечення вивчення курсу необхідні такі програмні засоби: пакет Microsoft Office, програми для перегляду та редагування графічних зображень і відео файлів.
Презентація — це відмінний спосіб зробити свою доповідь більш зрозумілим і цікавим публіці. Зараз презентації створюють в основному в програмі PowerPoint, яка йде в комплекті офісних програм від Microsoft.
PowerPoint – це візуальна та графічна програма, призначена здебільшого для створення презентацій. За допомогою PowerPoint можна створювати, переглядати й презентувати слайди, які містять текст, фігури, зображення, графіки, анімацію, діаграми, відео та багато іншого.
PowerPoint має кілька режимів роботи.
Звичайний режим.
У цьому режимі робоча ділянка вікна PowerPoint складається з ділянок слайда, структури і нотаток . Розміри кожної з них можна змінювати. На ділянці структури відображаються номер, назва слайда і текст, що міститься в ньому. Натиснувши на кнопку зліва від номера, можна зразу ж перейти до роботи з відповідним слайдом, який з'являється на ділянці слайда. Сюди можна вставляти також рисунки, фільми, звуки, ефекти анімації й гіперпосилання. Текст вводиться і до ділянки структури, і до ділянки слайда.
Режим структури.
У цьому режимі перевага надається ділянці структури. Інші ділянки подаються у зменшеному вигляді. Тому його використовують, щоб ознайомитися зі структурою всієї презентації і, при потребі, змінити її (шляхом переміщення розділів, їх вилучення, редагування тексту тощо).
Режим слайдів займає всю робочу ділянку.
Використовується для створення і зміни поточного слайда
Режим сортувальника.
Тут на робочій ділянці PowerPoint відображається вся презентація . Причому кожний слайд виводиться в зменшеному вигляді. Ось чому його використовують для перегляду послідовності, у якій розташовано слайди в презентації, а також щоб перейти до роботи з певним слайдом. Для цього досить двічі клацнути на ньому. У режимі сортувальника зручно переміщати окремий слайд на інше місце презентації, перетягуючи його мишею. Тут також є змога додавати нові слайди перед виділеним або видаляти виділений слайд, натиснувши клавішу. На етапі підготовки демонстрації цей режим використовується, щоб задати інтервали часу для показу кожного слайда й встановити анімаційні ефекти при переході від одного слайда до іншого.
Режим показу слайдів
Цей режим призначений для демонстрації презентації. У ньому кожний слайд виводиться на весь екран. Використовуючи кнопки , можна переключатися з одного режиму в інший під час підготовки і демонстрації слайдів, а також при внесенні і зміні нотаток. Оскільки в режимі показу слайдів поточним слайдом зайнято весь екран, то вийти з нього можна, натиснувши клавішу <Еsс> або обравши відповідну команду з контекстного меню, що викликається клацанням правою клавішею миші на будь-якому місці слайда.
Завершують роботу в PowerPoint, закриваючи його вікно.
Створення презентації
Основні способи створення презентації. Після того як визначено тему презентації, намічено її основні питання, а також підібрано матеріал для їх розкриття (текст, рисунки, діаграми тощо), можна переходили до етапу створення презентації. Після запуску Роwег Роіnt з'являється діалогове вікно, у якому для цього пропонується вибрати один із таких способів:
Майстер автозмісту автоматизує перехід від одного етапу створення презентації до наступного з такого списку:
1) вид презентації;
2) спосіб подання;
3) формат видавання;
4) доповнення.
При його запуску спочатку потрібно вибрати вид презентації з наявного списку («Службові», «Проекти», «Ділові», «Особисті» тощо), а також підвид (шаблон) усередині обраного виду (наприклад, у виді «Службові» є шаблони «Загальні збори», «Основна сторінка компанії», «Фінансовий звіт»).
Після вибору виду презентації на другому кроці вказують спосіб її подання (демонстрації):
На третьому етапі визначають формат видавання. Перший спосіб подання може мати 4 варіанти вигляду:
Вирішують також, чи буде використовуватися друкування для цього формату. На четвертому етапі вводять додаткові дані для титульного слайда:
Якщо на другому етапі обрали другий спосіб подання презентації (Інтернет, кіоск), то третій етап пропускають, а на четвертому вказують:
Далі стандартний шаблон корегують, замінюючи подані там дані.
Якщо презентацію створюють на основі певного шаблону, то у вкладці «Презентації» вибирають потрібний його вид, наприклад «Фінансовий звіт», який потім заповнюють необхідними даними. При виборі слід звернути увагу на те, що багато шаблонів мають дві версії - стандартну та інтерактивну. Перша прийнятна для доповіді, наради або видавання; друга — для Web-сторінки в Інтернеті або кіоску.
Отже, під час створення презентації на основі шаблону автоматизованими є тільки перший і другий кроки Майстра. Всі інші виконуються у вільному режимі. Ще більшу свободу користувач має при виборі шаблону презентації з вкладки «Дизайн презентації», у якій є тільки шаблони зовнішнього вигляду презентації, створені професійними дизайнерами. Зміст, послідовність показу слайдів і т. ін. автор визначає самостійно.
Найбільший творчий розмах користувач може проявити, віддавши перевагу третьому способу - на основі порожньої презентації. Для кожного слайда тут потрібно спочатку вибрати авторозмітку слайда (тобто вирішити, з яких місце заповнювачів він складатиметься), потім наповнити його демонстраційним матеріалом і, нарешті, підібрати потрібне оформлення (фоновий малюнок, колірну гаму, вид шрифту тощо). Як правило, спочатку створюють декілька слайдів, заповнюють їх даними, підбирають відповідне оформлення, а потім на його тлі продовжують створення презентації. Такий підхід вимагає найбільшого професіоналізму в роботі.
Якщо відкрити програму PowerPoint, відобразяться вбудовані теми й шаблони.
Тема – це оформлення слайда в єдиному стилі, що містить кольори, шрифти й спеціальні ефекти, як-от тіні, відбиття тощо.
PowerPoint буде виконано попередній перегляд теми, з чотирьох зазначених на вибір праворуч.
(Рис. 3.1.)
Вставлення нового слайда
(Рис. 3.2)
Клацніть місце для тексту та почніть вводити дані (Рис. 3.3)
(Рис. 3.3)
(Рис. 3.4)
На вкладці Вставлення виконайте одну з наведених нижче дій.
(Рис. 4.5)
Виберіть зображення й натисніть кнопку Вставити.
Додавання нотаток доповідача.
Найкраще слайди виглядають, коли вони не перевантажені надмірною кількістю інформації. Корисні факти й примітки можна додати до нотаток доповідача та звертатися до них під час презентації.
(Рис. 4.6)
На вкладці Показ слайдів виконайте одну з наведених нижче дій.
(Рис. 4.7)
Можна змінити шрифти на окремому слайді або можна змінити шрифти у всій презентації. Та якщо потрібно використовувати шрифти, які не підтримуються PowerPoint, відображається використання декоративних шрифтів від сторонніх постачальників.
Шрифт помилок.
Якщо використовується шрифт, який не інстальовано з операційною системою Windows, може з'явитися повідомлення про помилку, або деяких користувачів, які вам спільний доступ до презентації може не відображатися шрифт. Щоб уникнути цієї проблеми, ви можете вставляти шрифт у презентації. Прочитайте вбудовування шрифтів у програмі Word, Excel і PowerPoint, для деталей. Тільки шрифти TrueType (.ttf) може бути вбудованою в PowerPoint файли.
Змінення шрифтів на окремому слайді.
Змінення шрифтів у всій презентації
Ця функція доступна не для PowerPoint Online.
Якщо використовується один зразок слайдів і змінити його шрифт, новий шрифт буде застосовано до всієї презентації.
Якщо використовується кілька зразків слайдів (наприклад, коли до презентації застосовано кілька шаблонів), стиль шрифту потрібно змінити в кожному зразку слайдів.
Повторіть кроки 1–4 для інших шрифтів, які потрібно змінити. Щоб повернутися до редагування слайду, на вкладці Зразок слайда у групі Закриття виберіть Закрити головне подання.
Також можна Замінити шрифт параметр змінити шрифт, який всій презентації. Ось як:
Колір тексту можна змінити для одного або кількох слайдів.
(Рис. 6.8)
Щоб змінити колір тексту на кількох слайдах
Якщо змінити колір тексту на зразку слайдів, зміни тексту буде застосовано на кількох слайдах одночасно.
Якщо ви не можете знайти потрібний колір, виберіть пункт Додаткові кольори та виберіть колір на вкладці Звичайні або створіть колір на свій смак на вкладці Спектр.
Якщо Ви створюєте презентації з кількох слайдів, простіше буде спочатку створити зразок слайдів (Переглянути створення та збереження шаблону PowerPoint для отримання додаткових відомостей. Який встановлює колір тексту та інших стилів оформлення заздалегідь, а кожний новий слайд, який створюється містить потрібний колір тексту.
Маркіровані або нумеровані списки можна використовувати для впорядкування тексту або відображення послідовного процесу у презентації PowerPoint .
(Рис. 7.9)
(Рис. 7.10)
(Рис. 7.11)
Змінення кольору, стилю або розміру маркерів або номерів у презентації PowerPoint, і можна змінити номер, за яким ви хочете, щоб почати з.
(Рис.8.12)
Щоб швидко змінити стиль маркірованого або нумерованого списку, просто виберіть потрібний стиль зі списку, що з’явиться, якщо клацнути стрілку списку Маркери або Нумерація.
У діалоговому вікні список на вкладці маркірований або нумерований вкладку (залежно від того, який тип списку ви працюєте з), виберіть зміни, які потрібно зробити, такі як:
Найкращий спосіб застосування Настроюваний список стилів до всіх слайдів у презентації, змінити зразок слайдів. Будь-які настроювання списку, внесені до зразка слайдів буде збережено й застосовується до всіх слайдів. Також можна редагувати або створити один або кілька макети слайдів , які містять свій Настроюваний список стилів та додати ці макети до презентації в будь-якому ви хочете використовувати свій список стилів.
Є кілька дій, які не можна виконувати зі списками в PowerPoint, на відміну від інших програм Office, як-от Word. Наприклад, у PowerPoint не підтримуються:
Перевірте, переконайтеся, що ви введення маркерів або номерів у текстовому полі а не в поле назва. У текстовому полі ви отримаєте номер або маркер, щоразу, коли ви натискаєте клавішу Enter. Якщо натиснути кнопку Ctrl+Enter, ви отримаєте додаткові рядки без маркерів (хороший відомості або нотатки на маркірований або нумерований лінії).
(Рис. 9.13)
У полі заголовок текст очікується рядок заголовка або заголовка. Ви можете використовувати числа або маркери, але він розпізнає всі рядки тексту в одному рядку, в одному маркер або номер (Рисю 9.13).
Щоб припинити створення маркерів або номерів і повернутися до тексту, натисніть кнопку маркери або Нумерація ще раз, щоб вимкнути його.
Також можна натиснути сполучення клавіш Enter, а потім натисніть клавішу Backspace. Щоб видалити маркер або номер. Потім можна додавати текст, або натисніть клавішу Enter. Щоб додати додаткові пусті рядки.
Створення списку з відступом (підпорядковані) у списку, установіть курсор на початку рядка, який потрібно змінити відступ і на на вкладці основне у групі абзац натисніть кнопку Підвищити рівень списку .
1. Понизити рівень списку (відступ)
2. підвищити рівень списку (відступ)
Щоб повернути текст до рівня менше з відступом у списку, розташуйте курсор на початку рядка і на вкладці основне у групі абзац натисніть кнопку Понизити рівень списку.
Щоб збільшити або зменшити інтервал між маркером або номером і текстом в рядку, установіть курсор на початку рядка тексту. Щоб переглянути лінійку, на вкладці вигляд у групі Відобразити установіть прапорець лінійка . На лінійці клацніть Навислий відступ (як показано нижче) і перетягніть до змінення інтервалу між маркером або номером і відповідний текст.
Існують три різні маркери, які з'являються на лінійці для позначення відступ, визначених для текстового поля.
1. Відступ першого рядка-визначає положення фактичні маркер або номер символу. Якщо абзац не маркірований натисніть свідчить про позицію першого рядка тексту.
2. Лівого відступу – змінить перший рядок і Навислий відступ маркери та підтримує їх відносне інтервал.
3. Навислий відступ – визначає положення фактичні рядки тексту. Якщо абзац не маркірований натисніть свідчить про позицію другого рядка (та інші рядки) тексту.
Щоб змінити маркери за промовчанням в PowerPoint на комп'ютері Windows, виконайте наведені нижче дії.
(Рис. 9.14)
(Рис. 9.15)
Під час вставлення слайда або текстове поле для маркери, його буде відображати нові значення за замовчуванням маркера.
Підрядковий або надрядковий символ – це менший за звичайний рядок номер, рисунок, символ або індикатор, розташований трохи нижче (підрядковий символ) або вище (надрядковий символ), ніж цей рядок (Рис. 9.16).
(Рис. 9.16)
Ви можете зробити текст на надрядковий або підрядковий, не змінюючи розмір шрифту. Надрядковий символ введіть вище відсоткове значення в поле зсув . Щоб додати підрядковий текст введіть менше відсоткове значення в поле зсув .
(Рис. 9.17)
(Рис. 9.18)
Під "об’єктом" у цьому контексті слід розуміти будь-який елемент на слайді, зокрема зображення, діаграму або текстове поле. Якщо вибрати об’єкт на слайді, навколо нього з’являться маркери змінення розміру. (З точки зору анімації абзац у текстовому полі – це також об’єкт, але якщо його вибрати, маркери змінення розміру з’являться не навколо нього, а навколо всього текстового поля.)
Щоб анімація відтворювалася під час показу слайдів, перейдіть на вкладку Показ слайдів, натисніть кнопку Настроювання показу слайдів і переконайтеся, що прапорець без анімації знято. Якщо цей прапорець установлено, під час попереднього перегляду анімація відображатиметься, а під час показу слайдів – ні.
Щоб дізнатися, як застосувати додаткові анімаційні ефекти до того самого об’єкта, див. статтю Застосування кількох анімаційних ефектів до одного об’єкта. Щоб дізнатися, як додати шлях переміщення, див. статтю Додавання анімаційного ефекту "Шлях переміщення".
Певні ефекти входу та виходу (як-от "Поворот", "Скидання" та "Хлист") і певні ефекти виокремлення (як-от "Колір пензля" та "Хвиля") доступні лише для об’єктів, які містять текст. Якщо потрібно застосувати анімаційний ефект, недоступний із цієї причини, спробуйте вставити пробіл усередині об’єкта.
Додавання переходів між слайдами
Переходи між слайдами — ефекти, які виникають під час переміщення з одного слайда до наступного під час презентації. Можна контролювати швидкість, додати звук і настроїти властивості ефектів переходу.
Щоб створити просту діаграму з нуля в PowerPoint, на вкладці Вставлення натисніть кнопку Діаграма та виберіть потрібну діаграму.
Використання діаграм і графіків у презентації
(Рис. 9.19)
(Рис. 9.20)
На аркуші, що з’явиться, замініть зразки даних на власні дані.
Розділяйте числа комами без пробілів. Наприклад, 1,3,5-12.
Рис. 10.21
Збереження презентації.
Якщо вам часто доводиться зберігати файли в певній папці, можна «закріпити» цей шлях, щоб він завжди був доступний (Рис. 15.21)
(Рис. 10.22)
Зберегти свою роботу, як перейти. Натисніть Клавіші Ctrl + S.