Тема. Правила безпечної роботи в Інтернеті. Інформація для дітей та для дорослих. Приватна (особиста, сімейна) та публічна інформація. Вікові обмеження на перегляд вмісту сторінок.
Мета: формувати уявлення про небезпеку, яка може чатувати під час роботи в Інтернеті, комп’ютерні віруси; вчити уникати цих небезпек; розрізняти дитячу інформацію та інформацію для дорослих; розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення; виховувати здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.
Обладнання: ноутбук, презентація, проектор, роздатковий матеріал.
Тип уроку: закріплення набутих знань
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Повторення правил техніки безпеки.
- Зараз пограємо в гру світлофор. Якщо моє твердження вірне – сигналізуєте зеленою карткою, якщо ні – червоною.
1. Не можна перебувати у комп’ютерному класі без учителя. (з)
2. Під час уроку можна ходити по комп’ютерному класу. (ч)
3. Починати роботу з комп’ютером можна без вказівки вчителя. (ч)
4. Коли працюєш з комп’ютером, потрібно тримати спину рівно, ноги поставити на підлогу. (з)
5. Схиляючись близько до монітора, ти псуєш зір. (з)
6. Клавіатура має лежати на столі, на рівні твоїх ліктів. Не можна класти її на коліна. (з)
7. Можна торкатися пальцями екрана монітора. (ч)
8. Не можна класти будь-що на клавіатуру. (з)
9. Можна їсти й пити за комп’ютерним столом. (ч)
2. Фронтальне опитування.
- Що ви про інтернет?
- Які сайти ви відвідуєте?
- Що може загрожувати при роботі в інтернеті?
3. Робота з індивідуальними картками.
ІІІ. Повідомлення і теми уроку.
- Сьогодні ми з вами повторимо правила безпечної роботи в інтернеті.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Чому не можна давати своєї інформації?
- Чому не можна зустрічатися з незнайомими людьми?
- Чому не можна відкривати листи від незнайомих людей?
- Чому потрібно бути вічливим навіть в інтернеті?
3. Фізкультхвилинка
V. Практична робота за ПК.
1. Інструктаж до практичної роботи.
- А тепер, користуючись графічним редактором Tux Paint, спрпобуйте відтворити з поданого зразка комп'ютерну малюнок з правилами які ви запам’ятали . Спочатку за допомогою клавіатури наберіть текст. Або спочатку малюнок, а потім – текст.
2. Виконання практичної роботи.
- А зараз переходимо до виконання практичної роботи.
- Хто виконав - піднімає руку.
- Молодці, діти.
3. Релаксація.
- А зараз виклали все з рук. Заплющили очі. Уявіть море, сонце, пісок, як ви йдете по ньому, вам тепло, спокійно і затишно. А тепер намалюйте заплющеними очима коло, квадрат, овал, прямокутник, трикутник.
- А тепер відкривайте очі.»
V. Підсумок уроку.
1. Підсумкова бесіда
- Які ж правила ви повинні дотримуватись користуючись інтернетом?
- Чому їх потрібно дотримуватись?