Технологія виконання мережок «одинарний прутик» та «подвійний прутик»

Про матеріал
Мета: • Освітня: створити умови для формування в учнів понять про прозорі техніки вишивання, про мережку та її види, ознайомити учнів із технологією виконання мережок «одинарний прутик», «подвійний прутик»; • Виховна: створити оптимальні умови для виховання в учнів поваги до праці, бажання брати участь в трудовому процесі, потреби виявити себе в різноманітних видах творчої діяльності, виховувати акуратність і точність під час виконання вишивальних робіт ,сприяти актуалізації життєвого досвіду учнів та формуванню уявлення про зв'язок культури з життям та побутом людей;
Перегляд файлу

Тема: Технологія виконання мережок «одинарний прутик» та «подвійний прутик».

Мета:

  • Освітня: створити умови для формування в учнів понять про прозорі техніки вишивання, про мережку та її види, ознайомити учнів із технологією виконання мережок «одинарний прутик», «подвійний прутик»;
  • Виховна: створити оптимальні умови для виховання в учнів поваги до праці, бажання брати участь в трудовому процесі, потреби виявити себе в різноманітних видах творчої діяльності, виховувати акуратність і точність під час виконання вишивальних робіт ,сприяти актуалізації життєвого досвіду учнів та формуванню уявлення про зв'язок культури з життям та побутом людей;
  • Розвиваюча: сприяти розвитку естетико-сенсорної сфери особистості, що формує цілу низку життєвих компетентностей : соціальної, інформаційної, полікультурної, комунікативної, самоосвіти та саморозвитку продуктивної творчої діяльності учнів.

Обладнання: зразки швів, виробів, ілюстрації з журналів.

Інструменти та матеріали: п’яльці, нитки, голки, ножиці(із гострими кінцями), тканина.

Основні поняття: мережки, «одинарний прутик», «подвійний прутик».

Тип заняття: комбіноване.

Хід заняття

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

 Бесіда.

1) Які види швів називають мережками?

2)Як підібрати тканину для виконання мережок?

3)Якими нитками виконується закріпка мережки?

4) Яких санітарно-гігієнічних вимог слід дотримуватися при вишиванні?

 

Завдання «Знайди нас»

Знайдіть серед запропонованих інструментів та матеріалів необхідні для виконання мережки та поясніть їх призначення.

 

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ З ПРАКТИЧНИМ ЗАКРІПЛЕННЯМ

 1. Різновиди мережок.

 Розповідь учителя.(Супроводжується демонстрацією зразків виробів, ілюстрацій).

 Мережки є дуже різноманітними за технологією виконання й зовнішнім виглядом. В основному їх виконують нитками під колір тканини, що створює додатковий ефект прозорості вишивки. Але деякі види мережок виконують кольоровими нитками(муліне або котушковими).

 Види мережок:

а) мережка «одинарний прутик» є найпростішою та виконується як основа для інших видів мережок;

б) мережка «подвійний прутик»;

в) мережка «роздвоєний прутик»(«черв’ячок»);

г) складні варіанти мережок: «ляхівка», «потрійна ляхівка», «стовпчики», «гречка», «із настилом», «абак» тощо.

Для виконання мережок будь-якого виду існують загальні правила:

  • краї мережок оформляють закріпками(«качалочками»);
  • усі ряди мережок виконують справа наліво;
  • кінці ниток закріплюють в «качалочках» із виворітного боку;
  • на початку роботи робочу нитку закріплюють петлею біля основи правої «качалочки».

2. Технологія виконання мережки «одинарний прутик».

Розповідь учителя.

Мережкою «одинарний  прутик» починають вишивати будь-яку з мережок, її використовують як самостійний вид мережки, а також для оформлення країв готового виробу китицями.

ПРАКТИЧНА РОБОТА. Виконання мережки «одинарний прутик».

Інструменти та матеріали: тканина, нитки, голки, п’яльці, ножиці.

Інструктаж з ТБ

Сьогодні ми будемо працювати з ножицями, голками, тому давайте повторимо правила безпечної роботи з цими інструментами.

Інструкційна картка

1.

Підготувати на тканині доріжку з висмикнутих ниток.

2.

Біля основи правої закріпки робочу нитку петлею на двох нитках тканини(мал. а).

3.

Справа наліво підхопити голкою чотири вертикальні нитки тканини(мал.а).

4.

Обкрутити підхоплені нитки тканини робочою ниткою й вивести голку на дві нитки нижче від краю мережки(мал.б).

C:\Users\Администратор\Documents\art031p.jpg

 

5.

Закінчити ряд мережки, повторюючи пп. 3-4.

6.

Голку вивести на виворітний бік тканини й закріпити нитку під стібками «качалочки».

7.

Отримати мережку «одинарний прутик».

C:\Users\Администратор\Documents\170708499.jpg

 

 

3. Технологія виконання мережки «подвійний прутик».

 Учитель повідомляє учням, що мережку «подвійний прутик» починають і виконання мережки «одинарний прутик». Вона складається з нижнього і верхнього рядів.

ПРАКТИЧНА РОБОТА. Виконання мережки «подвійний прутик».

Інструменти та матеріали: тканина, нитки, голки, ножиці, п’яльці.

Інструкційна картка

1.

Підготувати на тканині доріжку з висмикнутих ниток.

2.

Виконати нижній ряд мережкою «одинарний прутик».

3.

Голку з робочою ниткою вивести на виворітний бік тканини, під виворітними стібками лівої «качалочки» перейти до верхнього краю мережки.

4.

Вивести голку на лицьовий бік тканини біля верхнього краю лівої «качалочки».

5.

Тканини повернути на 180

6.

Справа наліво, підхоплюючи стовпчик першого ряду «одинарного прутика», виконати другий ряд «одинарного прутика».

7.

Отримати мережку «подвійний прутик».

C:\Users\Администратор\Documents\1365106570_merezhka.-prutiki8.jpg

 

 Під час роботи вчитель контролює дотримання учнями технології виконання вишивки, санітарно-гігієнічних вимог і правил безпечної роботи, заохочує учнів, які найбільш успішно виконали завдання.

 ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

  Гра «Так чи ні».

1) Мережки  - це лічильні шви.

2) Мережка «одинарний прутик» - це глухий шов.

3) Мережки вишивають зліва направо.

4) Для виконання мережок підходить будь-яка тканина.

5) «Качалочка» - лічильний шов.

6) Вишивати треба при достатньому освітленні.

7) Через 50 хвилин роботи треба робити перерву на 30 хвилин.

 V. ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ

  Учитель підводить підсумки практичних робіт, відзначаючи кращі результати й аналізуючи типові помилки, допущені учнями.

 VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 1) Підготувати матеріали й інструменти для вишивання.

2) Продумати композицію вишивання виробу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Седлецька Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гресько Марія Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
4067
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку