Майстер-клас
учительки української мови та літератури
Красносільського ліцею
Шестопалової
Марини
Володимирівни
«ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ СУЧАСНОГО УРОКУ ЧЕРЕЗ УПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ»
Добрий день, шановні колеги! Я, Шестопалова Марина Володимирівна, вчителька української мови та літератури Красносільського ліцею, пропоную вашій увазі майстер-клас: «ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ СУЧАСНОГО УРОКУ ЧЕРЕЗ УПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ» у формі проведення ділової гри.
Ділова гра - це групова вправа з вироблення послідовності рішень в штучно створених умовах, що імітують реальну виробничу обстановку.
Ділова гра - засіб моделювання різноманітних умов професійної діяльності методом пошуку нових способів її виконання. Ділова гра імітує різні аспекти людської активності та соціальної взаємодії. Гра також є методом ефективного навчання, оскільки знімає суперечності між абстрактним характером навчального предмета і реальним характером професійної діяльності.
Ділові ігри є педагогічним засобом і активною формою навчання.
При проведенні ділових ігор учні входять в роль менеджера, банкіра, бухгалтера тощо, що наближає навчання до реальної дійсності, вимагаючи від школярів взаємодії, творчості та ініціативи. Ігровий супровід вивчення матеріалу дозволяє підтримувати в учнів інтерес до змісту предмета, активізує їх самостійну діяльність, формує і закріплює практичні навички.
Ділова гра - це насамперед засіб розвитку професійного, творчого мислення, в ході гри людина набуває здатності аналізувати різноманітні ситуації і вирішувати нові для себе професійні завдання.
Ділова гра є одним з найкращих методів проведення занять. Вони на відміну від інших традиційних методів навчання, дозволяють більш повно відтворювати практичну діяльність, виявляти проблеми і причини їх появи, розробляти та оцінювати варіанти вирішення проблем, приймати рішення і визначати механізм його реалізації. Перевагою ділових ігор є те, що вони дозволяють: розглянути певну проблему в умовах значного скорочення часу; працювати груповим методом при підготовці та прийнятті рішень, орієнтації в нестандартних ситуаціях; концентрувати увагу учасників на головних аспектах проблеми і встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; розвивати взаєморозуміння між учасниками гри.
Цей метод, ось уже кілька десятиліть, активно використовується в усьому світі для навчання серйозних і дорослих людей. Він має серйозні переваги в порівнянні з багатьма іншими методами навчання. Участь у ділових іграх може дати не лише знання, але і безцінний досвід, який іноді потрібно набувати роками. Крім того, за допомогою ділових ігор можна вчити і вчитися тренувати такі важливі для успішної роботи якості, як: комунікативність, лідерські якості, вміння орієнтуватися в складній ситуації. Можна програвати стресові і критичні ситуації, можна тренувати не тільки окремих людей, але і команду. Вчити бути командою.
Ділова гра – це репетиція професійної діяльності, яка дає змогу практично програти будь-яку конкретну ситуацію відповідно до мети, дозволяє глибше проникнути у психологію стосунків між педагогами та учнями, зрозуміти, що визначає ці взаємини, простежити процедуру створюваної ситуації, побачити її ніби «зсередини». Для проведення ділової гри штучно створюються ситуації, метою яких є вирішення навчального (виробничого, методичного, управлінського та ін.) завдання.
Постає питання : «Чи потрібно це все в школі?»
У своїй роботі практикую традиційні та інноваційні технології організації навчальної діяльності…
На «Р» кінчається.
Сам невеликий,
А дуже кусається. (Комар)
Префікс у слові полетів,
Суфікс у слові книжка,
Закінчення у слові вода. (Посадка)
На «К» кінчається.
По ньому наук
У школі навчаються. (Підручник)
На «К» кінчається.
Від нього, як правило,
Всі прокидаються. (Будильник)
Префікс у слові під'їхав,
Суфікс у слові лісник,
Закінчення у слові стіл. (Підсніжник)