Текст "Навчально-виховний проект «Впровадження здоров’язбережувальних освітніх технологій у початковій школі"

Про матеріал

Останнім часом викликає занепокоєння катастрофічне погіршення стану здоров'я учнів. Численні дослідження останніх років доводять, що кожна третя дитина, що приходить до першого класу має ті чи інші відхилення в стані здоров'я. До того ж ранній початок систематичних занять у школі, значна інтенсифікація навчального процесу призводить до збільшення навантаження на функціональні можливості організму дітей. За період навчання в школі кількість здорових дітей зменшеться.

Здоров'язбережувальні освітні технології є стрижнем усіх педагогічних технологій, спрямованих на зміцнення та відтворення здоров'я учасників навчально-виховного процесу.

Перегляд файлу

Навчально-виховний проект «Впровадження здоровязбережувальних освітніх технологій у початковій школі»

Вступ

Останнім часом викликає занепокоєння катастрофічне погіршення стану здоровя учнів. Численні дослідження останніх років доводять, що кожна третя дитина, що приходить до першого класу має ті чи інші відхилення в стані здоров’я. До того ж ранній початок систематичних занять у школі, значна інтенсифікація навчального процесу призводить до збільшення навантаження на функціональні можливості організму дітей. За період навчання в школі кількість здорових дітей зменшеться.

Здоров’язбережувальні  освітні технології є стрижнем усіх педагогічних технологій, спрямованих на зміцнення та відтворення здоров’я учасників навчально-виховного процесу.

За визначенням М. К. Смирнова, до здоров’язбережувальних освітніх технологій належать «психолого-педагогічні технології, програми, методи, які спрямовані на виховання у дітей особистісних якостей, культури здоров’я, що сприяють його збереженню та зміцненню. Формують уявлення про здоровя як цінності, мотивують до ведення здорового способу життя».

Мета здоров’язбережувальних освітніх  технологій – забезпечення умов фізичного, психічного, соціального та духовного комфорту, що сприяють продуктивній навчально-пізнавальній та практичній діяльності учасників освітнього процесу, заснованій на науковій організації праці та культури здорового способу життя особистості.

Здоров’язбережувальні  освітні технології можна розглядати як технологічну основу прогресивної педагогіки, що оперує прийомами, формами і методами організації навчання та виховання дітей без шкоди для їхнього здоров’я.

Сучасний навчальний заклад має створити оптимальні умови для збереження та зміцнення здоров’я усіх учасників освітнього процесу. Основою усієї педагогічної діяльності в цьому напрямку є позитивна мотивація щодо здорового способу життя, формування культури здоров’я. Використання цих технологій дає змогу дітям адаптуватися в освітньому  і соціальному просторі. Саме в період від 6 до 10 років закладають потребу ведення здорового способу життя. Діти повинні гармонійно розвиватися і вдосконалювати життєві навички. У початкових класах навчитися зберігати і зміцнювати здоров’я важливо не просто для виживання, а насамперед для набуття здатності прийняти виклики, які поставить життя, гідно вийти з будь-якої ситуації. Ми намагаємося у своїй діяльності  чинити опір руйнівному впливу оточуючого середовища на здоровя наших дітей.

 

Завдання проекту

  • Засобами різноманітного впливу на свідомість учнів виробити в них відповідальне ставлення до свого здоров'я, як головної цінності, гідності, моралі, ініціативності та наполегливості у виконанні будь-яких справ.
  • Формування в учнів активної життєвої позиції, самоповаги й упевненості в собі.
  • Підвищення інтересів учнів до фізкультури і спорту.
  • Реалізація цілей, визначених освітнім стандартом, через підвищення ефективності системи навчання основам здоровя.
  • Проведення профілактичної роботи з питань здорового способу життя.
  • Розвиток творчої, пізнавальної активності учнів та проектної діяльності школярів.
  • Активізація роботи з батьками щодо здорового способу життя.

 

Учасники проекту:

  • Колектив навчального закладу
  • Учні школи
  • Батьки та громадські колективи
  • Медпрацівники
  • Бібліотекарі
  • Психолог

 

План проведення проекту

Проект розрахований на 2 роки.

  1. Обговорення членами педколективу питання про участь учнів та вчителів початкових класів у проекті.
  2. Створення творчої групи, яка відповідатиме за реалізацію проекту, розробка проектних матеріалів для вивчення думки в педагогічному та учнівському колективах з подальшим аналізом та використання під час створення проекту.
  3. Пошук, збір та обробка робочих матеріалів для проекту.
  4. Співпраця з громадськими організаціями,  медичними закладами з підготовки матеріалів, потрібних для проекту.
  5. Проведення виховних заходів.
  6. Робота над створенням та оформленням  проекту.
  7. Презентація проекту. Рецензування даного проекту у колективі.

 

Очікуваний результат

 

  • Конкретним результатом проекту  має бути розвиток життєвих навичок учнів, зокрема, уміння приймати рішення, розвязувати проблеми, протистояти негативному психологічному впливові, долати емоції та стрес, прагнути до здорового способу життя.
  • Застосування учнями здобутих знань і вмінь під час реалізації проекту для зміцнення власного здоровя та безпеки, розвитку та життєвого успіху.
  • Залучення якнайбільшої кількості учнів, адже це шанс продемонструвати свої здібності в різних видах діяльності.
  • Створення в школі позитивної атмосфери.
  • Активізація рухової діяльності учнів.
  • Застосування педагогами  інноваційних технологій у навчальному процесі, вдосконалення їхньої професійної майстерності і творчості .
  • Активізація співпраці з батьками та громадськими колективами.

 

Пізнавально-розважальний захід

 «Слава баночці з варенням, що є завжди на столі»

Мета: збагачувати та систематизувати знання дітей про фруктово-ягідний світ рослин нашої місцевості; конкретизувати та узагальнювати уявлення про значення фруктів і ягід для життєдіяльності людини; допомогти усвідомити взаємозв’язок вітамінів і здоров’я; виховувати бажання перетворювати набуті знання на внутрішню потребу; викликати прагнення зміцнювати своє здоров’я; формувати вміння працювати в групі, прислухатися до думки інших, виховувати почуття насолоди від змагання.

Хід заходу.

І. Вступ

Учитель

Усім завжди й усюди

Знання міцні потрібні, друзі!

Тому часу не гайте –

У Клуб «Всезнайко» поспішайте!

1-й всезнайко

Шановні гості, хлопчики й дівчатка!

Всіх ми раді привітати,

Всіх запрошуєм на свято,

Цікавого буде тут багато.

2-й всезнайко

Просимо усіх до нашої господи!

Сьогодні в нас усього доволі:

Ігор, розповідей, жартів.

І змагань, пісень прекрасних.

Учитель

Що ж, пора розпочинати,

Чергове заняття відкривати.

Тема нашого зібрання дуже корисна,

Приємна і смачна!

Його величності ВАРЕННЮ

Присвячена вона.

Учитель . переконана. Що всі добре знають варення. Скільки існує людство – стільки існує ця чудова, смачна страва. Раніше варення було улюбленими ласощами дітвори. У наш час ви, діти, надаєте перевагу цукеркам, жуйкам, шоколадкам.

Шкода! Чому? Можливо, про це скажуть мої помічники.

1-й всезнайко. Варення – це не лише солодка страва, а й ціла комора вітамінів.

2-й всезнайко. Для того. Щоб привернути вашу увагу до цього продукту, ми вирішили провести свято варення.

Учитель. Наше заняття складається з двох частин.

І. Науковий семінар

ІІ. Святкова конкурсна програма

Під час роботи семінару ми:

У конкурсній програмі ми:

Пізнаємо краще ягідно-фруктовий світ

Дізнаємось про вітаміни, що містяться у фруктах і ягодах

Дізнаємося, як варять варення

позмагаємося

 

ІІ. Частина І. Науковий семінар

  1. Представлення Магістрів

Учитель. До сьогоднішнього семінару наукові групи готували захист проектів. Для того щоб оцінити їх належним чином, у нас гостюють  магістри природознавства, фруктознавства, ягодознавства…

  1. Захист проектів групами

Проект «Фруктові дерева наших садків» - презентує група учнів 3-го класу.

Учитель. Перевіримо, чи уважно ви слухали розповідь.

  • Яке фруктове дерево є найпоширенішим не лише на Україні, а й у всьому світі?
  • Їм ми присвячуємо пісню «Ой, хороші яблука у саду»
  1. Проект «Ягідні рослини нашої місцевості» - презентує група учнів 4-го класу.
  2. Слово статистів.

Учитель. Окрім наукових груп у нас працювала група статистів, яка підрахувала, скільки фруктово-ягідних рослин росте в садках наших учнів. Надамо їм слово!

Учитель. А коли достигає найбільше фруктів?

Діти виконують пісню «Осінь»

  1. Проект «Що таке вітаміни?» презентує група учнів 2-го класу.
  2. Слово магістрів.

ІІІ. Частина ІІ

  1. Варення! Варення! А як зварити варення?

Учитель. Як ви вже почули, у фруктах і ягодах міститься багато вітамінів. Їх обов’язково потрібно вживати, щоб вони містилися в достатній кількості в організмі, інакше може розвинутися авітаміноз – хвороба нестачі вітамінів.

1-всезнайко. Улітку і восени ми маємо змогу вживати ягоди і фрукти, проте,на жаль, вони довго не зберігаються.

Учитель. Люди придумали собі заготівлі «на зиму». Один із них – варення.

2-всезнайко. А що таке варення?

1-всезнайко. Варення – це продукт, отриманий із цілих або різаних ягід і плодів, зварених із додаванням цукру.

Учитель. Про те, як зварити варення, розкажуть наші «Всезнайки».

Рольова гра «Варимо варення»

Фрукти, ягоди смачні –

Вітамінів повні.

Але ж як їх зберегти?

Протримати довго?

Спосіб є у нас надійний,

Підкажу вам, друзі милі,

Зберегти щоб вітаміни –

Наваріть варення нині!

Із порічок й вишеньок,

Із суничок-ягідок.

З яблук, груш і абрикосів,

Персиків і слив хороших,

Зі смородини, малини,

З усякої садовини.

Тому влітку й восени

Не лінуйтеся, збирайте!

Чистенько все водичкою промивайте.

Якщо фрукти великі, то на дольки розрізайте.

Цукру обовязково додавайте.

На вогні середнім прогрівайте.

Хай кипить вареннячко потихеньку.

Пінку з нього знімайте частенько.

А коли крапелька варення не розтечеться,

А ніби буде стояти,

Тоді пора наше вареннячко

В баночки розливати

СМАЧНОГО ВАМ!

  1. Слово статистів

Група статистів добре підрахувала – скільки баночок варення сімя кожного учня підготувала.

  1. Святкова конкурсна програма.

Упоравшись з ділом,

Хіба нам не варто

Зустрітися з грою,

Змаганням чи жартом?

1-всезнайко. Ми до конкурсу набрались

Сили і здоровя.

Вітаміни уживали,

Тому упевнені – здобудем перемогу!

2-всезнайко. Сьогодні ми прийшли сюди,

Аби усім нам довести,

Що знання міцні і гарні маєм

Й до перемоги шлях тримаємо!

 

  1. Конкурс «Фрукти і ягоди – окремо!

Знань сьогодні отримали чимало,

Зараз ми побачимо, чи добре запамятали?

Треба кучу фруктів і ягодок перебрати –

Окремо у дві мисочки їх розфасувати.

  1. Конкурс «Хто швидше?»

Склавши із окремих літер слово, ви дізнаєтесь. Яке варення найбільше люблять учні певного класу.

  1. Конкурс «Поле чудес»

Перед вами – клітинки загадкові,

В них заховалися слова чудові.

Якщо те, що вам сьогодні розповідали. Пригадаєте,

То без вагань зашифровані слова відгадаєте!

  1. Заховались у травичці маленькі ягідки-дівиці, червоненькі, запашні, солодкі й корисні (суниці)
  2. Це дерево і його фрукт однаково зовуть. Він – м’ясистий, соковитий, оранжевий, пушком укритий (абрикос)
  3. Невеличкий кущ із колючками, вкритий ягідками-їжачками, в середині зерняток багато. Люблять його в кожній хаті(аґрус)
  1. Конкурс «улюблена страва Карлсона»

Гадаю, що швидко з цим завданням справитесь,

Адже на фруктах і ягодах добре знаєтесь.

Завдання уважно читайте.

Увагу лиш на згадані ягідки звертайте.

Швидко слово внизу напишіть.

Та до столу журі віднесіть.

  1. Конкурс «Заготівля на зиму»

Для цього конкурсу потрібно бути вправним і швидким, охайним. Кропітким. Адже необхідно донести маленькою чайною ложечкою варення до баночки. Переможе та команда, яка найшвидше наповнить баночку до країв!

  1. Конкурс «Знавець варення»

Останній конкурс – найсолодший,

Він визначить, у кого смак найтонший.

Лише той, хто варення полюбляє,

Із заплющеними очима на смак його пізнає!

ІV. Підбиття підсумків.

Слово журі.

V. Заключне слово вчителя.

 

 

 

 

 


Свято –вистава «Малятко-здоров’ятко

Учитель:

В кожній родині,

В кожній сім’ї

Зростають в любові

Дітки малі

Та дитя своє

Просто любити и мало,

А піклуватися треба,

Щоб здоровим,

 міцним, загартованим,

на щастя, на радість воно зростало!

 

Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровим.

 

Зрозуміло. Всім відомо,

Що приємно бути здоровим.

 

Тільки треба знати,

Як здоровим стати.

 

Про це вам хоче розповісти

Наш веселий другий клас.

 

(пісня «Чарівний вагон»)

 

1 куп.

Чарівний вагон біжить, хитається,

Швидкий потяг набирає хід.

Ось вже свято наше починається –

Раді ми зустріти тут усіх.

Приспів:

Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться

І веде нас туди, де дружба і любов.

Кожному, кожному в кращеє віриться.

Дбати про здоров’я ми будем знов і знов.

 

Наступає чарівна мить!

Ми вам казочку покажем,

А ви висновки робіть!

 

Василько(вередує)

Не піду у школу!

В мене ніжки болять!

Не піду у школу!

Краще з’їм я пиріжок

І вип’ю «Пепсі-коли»!

Більше я в ту школу

Не піду ніколи!

Телевізор пордивлюся.

Подрімаю трішки…

Хай від тієї школи відпочинуть ніжки!

Там же бігать треба,

І треба стрибати.

Треба літери вивчати,

Треба рахувати

(невдоволено)

Ще й зарядкою займаться!

Е, ні! Краще вдома, на дивані

З рудим котиком пограться!

 

 Кіт Мурзик (докірливо)

Я щоранку умиваюсь.

Чищу свої зубки

Мию, чищу й вилизую

Свою руду шубку.

Плигаю щоранку вліво,

Плигаю щоранку вправо.

З задоволенням роблю

Різні фізкультурні вправи!

Якби спортом не займався.

Якби цього не робив.

Як би я тоді так спритно,

Вправно так мишей ловив?

Якби спортом не займався,

Не тренував ніжки,

Не впіймав би я, Васильку,

Проворної мишки!

 

Василько:

Ти бридке, руде створіння!

Як посмів відкрити рота?

Сам чим хочеш ти займайся.

То усе твої турботи.

Ти свого рудого носа

Не сунь в мої справи!

Роби свої фізкультурні

І котячі вправи!

Геть звідсіля!

І не смій до мене підходить!

(насварюється)

Ну, Мурзяко, вже тобі

Ковбаси не буде!

 

Лікар Айболить

Хто мене запрошував?

Що в тебе болить?

Не турбуйся1

Полікую я

Ніжки твої вмить!

Гей ви, мої асистенти!

Швидше несіть інструменти!

 

Василько(злякавшись)

Ой, лікарю1

Н-нікого сюди ви не зовіть!

Н-нічого вже в мане не болить!

 

Лікар Айболить

Ми тебе, Васильку,

Зараз полікуємо

І тебе, і твої ніжки

Від ліні врятуємо!

 

Василько

Н-не-б-болить н-нічого в мене!

Х-хочу б-бути я … спортсменом!

 

Лікар Айболить

Дуже добре! молодчага!

Гей! Сюди, моя ватаго!

Хлопчика навчити треба,

І допомогти зрозуміти,

Як здоров’я треба берегти!!!

 

(заходять качка кіка, свинка Хрю-хрю, собачка Гавва, мавпочка Чі-чі

діти виконують завдання лікаря)

 

Гра «Упізнай ознаки здоров’я

  • Відсутність болю -   так
  • Гарний настрій – так
  • Пружні м’язи – так
  • Біль у горлі – ні
  • Вільні рухи – так
  • Дратівливість – ні
  • Доброзичливість – так
  • Кашель – ні
  • Гарна постава – так
  • Дзвінкий голос – так
  • Ясні очі – так
  • Добрий апетит – так

Качка Кіка

Я скажу і коротко і ясно: «кря!»

Не захворіє той.

Хто регулярно

Робить водні процедури

Скажу вам із власного досвіду. Кря!

Вода – кращий засіб

Від температури!

Вмивайтеся! Купайтеся!

Водою обливайтеся1

 І з вашої утроби

Повтікають всі мікроби!

Кря-кря!

Що ж. мабуть, час настав

Трохи відпочити,

Хочу вас на фізхвилинку

Всіх запросити.

(танець «Веселі каченята»)

 

Свинка Хрю-хрю

Я – маленька свинка!

В мене гарна спинка!

А гарний вигляд завжди маю,

Бо вітаміни я вживаю!

І моє вам побажання:

«Хто хоче мати гарний вигляд,

Хай забезпечить ,

В першу чергу,

Собі нормальне харчуванняя!»

 

Пісня «Вітаміни»

(під мелодію «Комарово»)

1 куп

Хоч осінній день надворі

І морози уже скорі

Але овочі і фрукти

Ми вживаємо завжди

Вітаміни вони містять –

І важливі, і корисні!

І тому в морози. Звісно.

Нас рятують від біди!

Приспів:

Від застуди і ангіни

Допоможуть вітаміни –

Це важливі речовини.

Сам їх користь доведи!

 

2 куп

Хтось пігулки і мікстури

Вип’є від температури.

І з ознаками застуди

До аптеки швидко йде.

Краще ж в будь-яку погоду

Споживать дари природи:

Не приносять фрукти шкоди,

Овоч теж не підведе!

 

Приспів:

Нам від грипу і ангіни

Допоможуть вітаміни.

Бо на краще будуть зміни

І хвороба пропаде!

 

Собачка Гавва

Можна довго сперечатися

Можна довго говорити,

Я скажу вам

Лаконічно! Гав!

Всім скажу вам,

Що робити. Гав! Гав!

«Бігати! Бігати! Бігати!»

Девіз справжнього спортсмена!

Хочете бути завжди у формі –

Приклад беріть із мене.

Гав! Гав!

Мавпочка Чі-чі

Якщо із мене

Будете завжди

Ви приклад, діти, брати,

Як я – на дереві висіти,

Підстрибувати і стрибати,

То будете здоровими,

То будете веселими,

І у батьків у ваших

Проблем не буде з нервами!

(звертається до Василька)

Прокинешся ізранку –

Побігай по росі!

(звертається до дітей)

Я це кажу Васильку,

А слухають хай всі!

 

Василько

Світло сьогодні у нашій залі!

Свято у гості до нас завітало!

Прийшли на це свято

І мама, і тато.

Бо хочуть вони,

Щоб міцними, здоровими

Зростали їхні малята.

 

Лікар Айболить

Любі мами! Лібі татка!

Вам не слід чекати.

Щоб саме здоров’я

З неба впало

На голову вашій дитяті!

Треба щодня наполегливо працювати!

Треба щодня про здоров’я дитяче дбати!

І тоді ваші малята

Будуть справжні здоров’ята!

 

Бармалей

Не вмивайтеся, малята!

Не чистіть свої зубки!

Хай не знає ваша шкіра

Ні мила, ні губки1

Тільки їжте, тільки спіть!

І … нічого не робіть!

Нехай бігають у лісі сіренькі зайчата.

А з вас виростуть. З лінивих.

Справжні! Бармалейченята!

 

(папуга дзьобає, б’є крильми Бармалея)

 

Папуга Карудо

Геть звідсіля, розбійнику!

Брудний1 неохайний!

Від присутності своєї

Зал звільни негайно!

 

Діти загадують загадки:

 

  • Не золото. А найдорожче.

 

  • Що хочеш продати, а не продаси?

 

 

  • Резинка Акулинка

Пішла гулять по спинці.

Поки вона гуляла

Спинка рожева стала.

 

 

  • Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від того худну.

 

  • Зубів багато, а нічого не їсть.

 

  • Кістяна спинка, на черевці щетинка,по брамі стрибала, крихти виганяла.

 

  • Гарно вмилася Марічка.

                         Витирає руки, личко.

                         Всіх охайних діточок

                          Витирає…

 

Папуга Карудо

А я скажу на прощання

Наші щирі побажання:

«Хочемо, щоб піклувались

Кожна мама,

Кожен татко,

Про те.

Щоби їх дитятко

Було здоров’я тком!»

Гра «Добавлянка»

Як  прокинувся – вставай.

Ліні волі…(не давай)

Хто день починає із зарядки,

У того справи всі в …(порядку)

Квіточку роса умила

А тебе умиє…(мило)

Зранку ти не поспішай,

Подивись спочатку,

Чи нічого не забув,

Чи портфель в …(порядку)

І дивись, і не барись

В школу швидко, швидко…(мчись)

В школі, в класі не брудни,

Сміття бачиш…(підніми)

Не носи в кишені жуйку,

Крейду, яблуко і булку.

Кнопки, цвяхи, сірники.

 А носи…(носовички)

Будь охайним завжди сам,

Уникай дірок і …(плям)

Вдома близьким не груби,

Менших захищай…(завжди)

 

Учень

Будь розумником дитинко.

І здоров’я бережи.

У кишені май хустинку

Й слів поганих не кажи

 

 

Руки з милом мий, старайся.

Після гри і до їди.

Ти зарядкою займайся.

Загартовуйся завжди.

 

Щоб міцне здоров’я мати,

Треба правила всі знати.

Бо здоров’я – це прекрасно.

Весело, чудово, ясно!

 

Ми відкрили вам секрети,

Як здоров’я зберегти,

Всі виконуйте поради,

Легко буде у житті!

 

До побачення, малята.

Ви приходьте ще до нас.

Скажуть голосно звірята»

«Будь здоровий, другий клас!»

 

Учень

Дорогі татусі й мами,

Дідусі і бабусі!

Виховуйте свої чада

У спортивнім дусі!

Загартовуйте! Тренуйте!

Правильно харчуйте!

Не відкладайте це на завтра!

Робіть це зараз.  Чуєте?!

 

 

Пісня «Хай у вас і у нас»

Скільки б не співали, та кінчати час.

Кращі побажання ви прийміть від нас.

Щоб із позитивом кожен день стрічати,

Треба про здоровo’я вам, шановні,  дбати.

Їжте, пийте в міру, розум розвивайте,

Та про фізкультуру теж не забувайте;

Повітряні ванни, водою обливання,

Ігри та забави, сміхолікування,

Звукотерапія,  гарні аромати –

На все це природа вкраїнська багата.

Маєте знання ви, то ж часу не гайте,

Наші всі поради ви не забувайте.

Бувайте здорові! Три роси вам і води!

Козацькому роду нема переводу!

 

docx
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку