І. Організація класу. Психологічне налаштування на урок. Міні-інтерв’ю Яким був попередній урок? (Цікавим)Якою була перерва? (Веселою)З яким настроєм ви прийшли на урок? (Гарним, веселим)Яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви могли успішно засвоїти тему? (Робоча)Отже, давайте створимо таку атмосферу! Сьогодні, як і на всіх попередніх уроках, ми всі повинні бути особливо: У важними Р озумними О рганізованими К мітливими
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Сьогодні ми повторюємо матеріал з теми «Текст». Пригадаємо, що таке текст, як будується текст, які бувають типи текстів. Пригадаємо, що називається текстом?- Зв’язані за змістом речення називаються текстом .- Як розміщені речення у тексті?- Речення у тексті розміщені у певній послідовності.- Що ви ще можете сказати про текст?- До тексту можна дібрати заголовок.
2. Творче завдання. Гра «Впізнай, де текст» Шпак — це птах. Дятел харчується комахами. Ластівка прилетіла до свого гнізда. Він дістає їх з-під кори дерев. Найкращий співак серед птахів – соловей. Дятел дуже корисний птах, бо позбавляє Горобці не можуть ходити, вони дерево від короїдів.стрибають. Щороку пернатий робить собі нове дупло. - Скільки речень у 1-му стовпчику? (4)- Про кого йдеться в кожному реченні? - Скільки малюнків можна намалювати? (4)- Чи зв’язані речення між собою?- Чи можна дібрати заголовок до цих речень? - Прочитайте, що написано в другому стовпчику. - Скільки тут речень? (4) - Про кого йдеться в кожному реченні? - Скільки малюнків можна намалювати? (1) - Чи зв’язані ці речення між собою? - Чи можна дібрати заголовок до всіх цих речень? Висновок. Порівняйте записи. Чим вони схожі?
- Пригадаймо, які бувають тексти за метою висловлювання? - Бувають тексти-розповіді і тексти-описи.- На яке питання відповідає текст – розповідь?- Текст-розповідь відповідає на питання Що відбувалося?- На яке питання відповідає текст – опис?- Текст-опис відповідає на питання Який? Яка? Яке?