Текст уроку за темою Самоідентифікація

Про матеріал

Текст уроку з Громадянської освіти за темою Самоідентифікація.

Презентація до нього завантажена окремо.
Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість

Перегляд файлу

Якщо ви користуєтесь цією працею, зробіть приєемно - скажіть мені Дякую https://www.facebook.com/viktoriya.os  Використовані джерела:

1. Валентій Л. І. В15  Громадянська освіта. Інтегрований курс. 10 клас. І семестр / Л. І. Валентій. — Харків : ВГ «Основа», 2018 2. https://studfiles.net/preview/5319526/page:4/

3. Підручник ГО за ред О.І.Гісем.

 

CамоідентИфіКаЦія

Тема

Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість

Зміст навчальног о матеріалу

Знання і розуміння: 

     знає зміст понять: індивід, особа, особистість, громадянин, ідентичність, самореалізація людини, соціалізація, особиста гідність, совість, сім’я, субкультура; 

     знає загальні ознаки та ознаки ключових понять;

     усвідомлює існування логічних зв’язків між усіма складовими розділу;

     відтворює основну частину навчального матеріалу, знає основоположні теорії та факти, вдало підбирає приклади. 

Вміння і навички: 

     вільно оперує основними поняттями; 

     використовує загальновідомі докази з самостійною і правильною аргументацією; 

     демонструє здатність самостійно підбирати необхідну інформацію до уроку; 

     формулює і висловлює власну думку щодо особистої гідності, необхідності автономії особистості, ролі сім’ї у процесі

формування людини та громадянина; 

     відстоює власну позицію, використовуючи інформацію з різних галузей знань

орієнтовні

навчальні цілі відповідно до

предметни

х

компетенці й

 

Ход урока

 

Привітання. Перелік дітей. Оголошення теми нового розділу.

1.організаці я уроку

Перевірка та оцінювання Д/З

2. Дз

слайд 2

Про людину судять за її діями. і бетмена одразу ж впізнали…. Чи є хтось, хто мріяв бути бетменом?

Як ви можете ідентифікувати цього персонажа 

(супер герой \  людина\  чоловік\ кремезний \ богатий і ін.( ПРо що ми будемо сьогодні розмовляти?

Оголошення мети і теми уроку.+ епіграф

Мотивація навчальної діяльності

 

 

Є у людини два світи: 

Із них — один, що нас створив, 

а другий завжди твориш ти 

У міру власних сил.                              М. Заболоцький

 

Метод «Займи позицію» 

1.            Чи погоджуєтесь ви з думкою, що людина — джерело незвичайного в природі? 

2.            назвіть якості, що виділили сучасну людину з пралюдей. 

3.            Які очевидні й неймовірні факти в походженні людини ви знаєте? 

 

Учитель. Гадаю, що кожен із вас погодиться, що людина посідає важливе місце в загальному процесі світового розвитку. Таке припущення породжує цілу низку питань. Чи є людина черговою ланкою світового розвитку? Чи становить вона його вершину? 

 

 

Бесіда.

 Численні світові релігії, маючи певні відмінності в окремих деталях, одностайно стверджують, що створення першої людини на планеті залежало від слова, вольового рішення і дій самого Бога. а що саме божественного є в сучасній людині? 

 

1.        Що таке феномен “Людина”?

2.        Що означає термін “соціальне”?

3.        Поясніть термін “індивід”, чим індивід відрізняється від особи?

4.        У чому, на вашу думку, полягає складність у пошуку відповіді на питання “Що таке людина”?

5.        Як ви розумієте поняття “самоідентифікація” (самовизначення)?

6.        У чому полягає розуміння людини, як біосоціальної істоти?

 

Вправа «Хто я?». намалювати на аркуші а5 сонце з 10–15​    променями. Уздовж намальованих променів сонця написати відповіді на запитання: «Хто я?». Кожне речення розпочинайте: «Я — …» і коротко презентуйте себе. 

 

Вправа "Різні поняття" (5 хв.)

Мета: встановити значення понять "здібності", "обдарованість", "талант", "геніальність", продемонструвати відмінності у сприйнятті людьми того самого поняття

Умова: учасники об’єднуються у робочі групи за спільними​    рисами вправи “хто я”? Має бути 4 групи + 1 людина

Кожна відповідає одному з понять: "здібність", "обдарованість", "талант", "геніальність". Кожна група записує 5 характеристик людини, яку можна назвати здібною, обдарованою, талановитою, геніальною особистістю, презентує записи.

Вивчення нового матеріалу

 

Обговорення:

-               Які риси схожі, а які відмінні в здібної, обдарованої, талановитої, геніальної особистості?

-               Чи можна одночасно бути здібним, творчим і обдарованим?

 

1 людина отримує отримує конверт, у якому міститься 4 картки​      з написами "здібності", "обдарованість", "талант", "геніальність". 

 

Завдання – розкласти картки з написами у порядку зростання.

     здібності – індивідуальні риси особистості, які дають​    змогу за рівних умов успішніше опанувати певну діяльність, розв’язувати завдання, проблеми; характерні практично для кожної людини;

     обдарованість – специфічне поєднання здібностей,​     інтересів, потреб, яке дає змогу виконувати певну діяльність на якісно високому рівні; характерна для невеликого кола людей;

     творча обдарованість дає змогу успішно розв’язувати​  завдання, виконувати діяльність творчим, оригінальним шляхом, тобто нетрадиційно, не так, як інші; таких людей ще менше;

     талант – система рис, які дають змогу особистості досягати значного успіху в оригінальному виконанні творчої діяльності; таких людей дуже і дуже небагато, декілька тисяч на покоління;

     геніальність – найвища форма таланту, системна характеристика особистості, яка свідчить про її надоригінальні досягнення, що суттєво переважають «звичайну» і навіть творчу діяльність; винятковий випадок, таких людей народжується не більше 30 на рік.

 

Обговорення результатів роботи робочих груп, коментар і інформаційне повідомлення тренера.

 

Вправа «Загадка семи мудреців» (10 хв.)

Мета: формувати самостійність мислення, уміння відстоювати власну точку зору на основі авторитетних думок та гармонійно поєднувати елементи системи.

 

Розділити клас за принципом народжуваності.

Знайдіться всі хто народився восени, взимку, на весні, влітку - це і будуть робочі групи  відомих давньогрецьких філософів:

Ніколи не перебільшуй (Солон). Усьому знай міру (Клеобул).

Важкий тягар – невігластво (Фалес). Усе своє носи з собою

 

 

(Біант). Обмірковуй усе заздалегідь (Періандр). Не поспішай у дорозі (Хілон). Важко людині бути хорошою (Піттак). Інструкція: перед вами – висловлювання семи видатних мудреців світу. Вони були їхнім життєвим кредо, в якому кожен намагався викласти своє бачення сенсу життя. Ці сім мудреців жили приблизно в один час – у ІV ст. до РХ. Можливо, логічне й гармонійне об’єднання таких висловлювань у єдину максиму і є розгадкою сенсу життя. Спробуйте їх скласти! При потребі можна використати й інші слова, але мінімально.

Не переставляйте місцями слова у фразах, можна лише змінювати відтінки й порядок самих висловлювань.

Обговорення:

- Що означає для людини "бути гарною"? - У чому проявляється самовиховання? - Чи є дорога єдиною метафорою життєвого шляху людини? - У чому сенс життя людини, відповідно до використаних вами висловів і створених історій?

 

Учитель. Сучасна соціальна психологія широко застосовує поняття «ідентичність». Ідентичність може бути індивідуальна і колективна. Індивідуальна ідентичність може мати кілька вимірів і бути комплексною (етнічною, гендерною, професійною, релігійною, соціальною тощо).

 Бесіда 

1.            Яка наша спільна ідентичність? 

2.            Чим зумовлена наша ідентичність? Чи залежить вона від нашого вибору? 

3.            Коли наша ідентичність, ототожнення себе з певною соціальною групою можуть серйозно впливати на ставлення до нас та на наше життя? наведіть приклади. 

 

Із появою держави та владної сфери відносин соціальна категорія «особа» набуває політичного змісту і перетворюється на категорії «підданий» або «громадянин». 

Формування понять 

Громадянин — людина, яка належить до певної територіальної​      спільноти — міста, країни тощо. Ця приналежність є формально юридично оформленою. Як член певного соціуму, громадянин має певні права та обов’язки щодо цього соціуму і підпорядковується певним (прийнятим в громаді) нормам і законам. 

Громадянськість — це політична позиція громадянина стосовно​      процесів, що відбуваються в суспільстві та державі. Відносини суспільства з державою стають дієвими, якщо суспільство можна назвати громадянським, тобто здатним «забезпечити реальну участь громадян в управлінському процесі та контроль з їхнього боку за діяльністю держави». 

 

 

 

Міні-лекція «Феномен української ідентичності» Учитель.

 

 В Україні проблема національної ідентичності має свої особливості, зумовлені передусім тривалим періодом бездержавності, перебуванням територій сучасної України під контролем різних імперій і державних утворень, тривалою мовно-культурною асиміляцією українського населення. Українська національна ідентичність перебуває на стадії становлення та проходить етап, який розвинені європейські держави-нації пережили в період модерну. Визначальною умовою формування національної ідентичності є позитивне сприйняття громадянами своєї нації, країни, держави. Як свідчать соціологічні дослідження, позитивною тенденцією формування української національної ідентичності можна вважати те, що більшість українців пишаються своєю країною, вважають себе патріотами, попри всі соціально-економічні проблеми свого буття.

 

        -     Назвіть, за що ви любите Україну?

 

 

 

Підручник: п.1. Питання стор8 №7,8,9 - усно. Підготуйте презентацію “моя сім’я”

Домашнє завдання.

Слайд 16

Яка з зазначених фігур є зайвою??? чому?

 

Зайвою є та, що не має унікальності (1-а зірка)

Рефлексія

 

 

 

 

 

ДЛя конверту роздруковка:

 

 

 

Вправа "Різні поняття" 

 

Завдання – розкласти картки з написами у порядку зростання.

     здібності – індивідуальні риси особистості, які дають змогу за рівних умов​  успішніше опанувати певну діяльність, розв’язувати завдання, проблеми; характерні практично для кожної людини;

     обдарованість – специфічне поєднання здібностей, інтересів, потреб, яке​  дає змогу виконувати певну діяльність на якісно високому рівні; характерна для невеликого кола людей;

     творча обдарованість дає змогу успішно розв’язувати завдання,​    виконувати діяльність творчим, оригінальним шляхом, тобто нетрадиційно,

не так, як інші; таких людей ще менше;

     талант – система рис, які дають змогу особистості досягати значного успіху в оригінальному виконанні творчої діяльності; таких людей дуже і дуже небагато, декілька тисяч на покоління;

     геніальність – найвища форма таланту, системна характеристика​   особистості, яка свідчить про її надоригінальні досягнення, що суттєво переважають «звичайну» і навіть творчу діяльність; винятковий випадок, таких людей народжується не більше 30 на рік.

 

pdf
Додано
13 січня 2019
Переглядів
2471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку