Змістова лінія: «Рух, швидкість, відстань, час, задачі.»
Модельна програма: «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О. С.)
Роздiл I. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Тема: Текстові задачі на рух.
Слухач - Михалко Ольга Іванівна вчитель математики Тереблянського опорного ліцею Буштинської селищної ради Тячівського району |
Види навчальної Технології: |
|
діяльності: ❑групова ❑індивідуальна ❑творча ❑ігрова ❑дослідницько- |
❑цифрові платформи ❑інтерактивні карти ❑онлайн-тести ❑онлайн-вікторина ❑Google Форма |
пошукова ❑моделювання
https://create.kahoot.it/details/54ff6fac-f2ff-4ad4-a61e-a3db453e5772
https://create.kahoot.it/details/54ff6fac-f2ff-
Де в побуті ми зустрічаємо відстань, швидкість і час.
Колективна робота з таблицею https://matematikatests.in.ua/tekstovi-
zadachi-na-ruh-test-12-5-klas/
Обміркуємо:
• Як знайти відстань, знаючи швидкість і час руху?
• Як знайти швидкість, знаючи відстань і час на її подолання?
• Як знайти час руху, знаючи відстань і швидкість руху?
• Як знайти швидкість руху човна за течією і проти течії, знаючи власну швидкість човна та швидкість течії?
При розв’язуванні текстових задач на рух використовують Discover relationships between angles. 03 схематичні малюнки для складання короткої умови задач.
За течією Проти течії
Якщо, наприклад, жук Наприклад:
за 5 хв проповзає 10 м, то Власна швидкість
його швидкість вимірюємо в човна 15 км/год,
м/хв: а швидкість течії -
10 : 5 = 2 (м/хв). 2 км/год. Тоді: Vкор = Vвлас + Vтеч Vкор = Vвлас - Vтеч
15 + 2 = 17 (км/год) - швидкість човна за течією.
15-2 = 13 (км/год) - швидкість човна проти течії.
Робота в групах
Задача про пересування фігурок
На дошці зображено фігурки пішохода, велосипедиста та автобуса. Позначено стартову та кінцеву точки. Пішохід рухається зі швидкістю 5 км/год, велосипедист - 15 км/год, а автобус - 30 км/год.
Запитання:
Учні створюють моделі свого міста або маршруту з використанням картону та інших матеріалів. Вони можуть зробити маршрути, додати зупинки транспорту та інші деталі. Обчислюють відстані між об’єктами і час у дорозі для різних видів транспортів. Учні можуть представляти свої моделі класу і пояснити свої розрахунки.
Щоденне
планування
маршруту до школи
Учні можуть використовувати знання з задач на рух, щоб
оптимізувати свій щоденний
маршрут до школи, обираючи
найбільш швидкий або економний шлях. Вони можуть оцінювати, як зміна швидкості або вибір іншого транспорту впливають на час прибуття.
Організація сімейних поїздок.
Плануючи подорож, учні можуть розраховувати загальний час у
дорозі, враховуючи зупинки, вибір
транспорту і можливості затримки.
Вони можуть порівнювати варіанти, щоб знайти найкраший маршрут з точки зору та витрат.
➢Цей урок познайомив мене….