Тема: Тектонічна будова, сучасні тектонічні процеси. Рельєф. Корисні копалини Африки.
Мета: установити зв’язок між тектонічними структурами, формами рельєфу та корисними копалинами Африки; розвивати навички роботи з тематичними картами, удосконалювати уміння аналізувати дані, робити висновки; продовжити виховувати інтерес до географії , зокрема до геології.
Обладнання: підручник « Географія » ( Тетяна Гільберг і ін..), атлас, фізична карта Африки, тектонічна карта Африки.
Хід уроку:
ГР2
А) прийом «Прибери зайве» (робота з картою)
- Чорне,Червоне, Середземне …;
- Гвінейська, Аденська, Мексиканська …;
- Мозамбіцька, Магелланова, Гібралтарська, Баб-ель- Мандебська …;
- Магадаскар, Сомалі, Зміїний …;
ГР1
Б) Дайте відповідь на питання.
- За типовим планом охарактеризуйте ГП Африки. Виділіть можливі наслідки такого положення для клімату, розвитку органічного життя, для населення що тут проживає.
- Розкажіть про відкриття Африки та її дослідження , в тому числі і про вклад українських вчених.
3. Мотивація і актуалізація навчальної та пізнавальної діяльності.
Епіграф уроку:
« Алмази можна знайти тільки в надрах землі, істини можна знайти лише в глибині людської думки ».
Віктор-Марі Гюго, французький письменник.
4.Вивчення нового матеріалу.
План уроку:
А) Які тектонічні процеси характерні для Африки. ( розповідь вчителя, робота з картою )
Словничок: Рифт - великий лінійно витягнутий тектонічний розлом, що утворюється під час розходження земної кори.
Дивовижні факти. Гора Кіліманджаро. ( перегляд відео )
Б) Які особливості рельєфу Африки. ( робота з картами, аналіз мал. 54 ст. 80)
Практична робота. Позначення на контурній карті основних географічних об’єктів Африки. ( початок )
Словничок: Плато – підвищена рівнина з плоскою або слабо хвилястою поверхнею, відмежована від навколишніх рівнинних просторів уступами.
Про вплив вулканізму на життя і здоров’я людей. ( Гома, Лімбе і Буеа (Камерун) ) - розповідь учня.
В) Що приховують африканські надра. ( Розповідь вчителя, робота з мал. 56 ст. 81)
Словничок: Родовище корисних копалин – це накопичення мінеральної речовини на певній площі в земній корі, що утворилось під впливом геологічних процесів.
Дивовижні факти. « Куллінан ». ( перегляд відео )
5. Закріплення вивченого матеріалу.
Практична робота. Позначення на контурній карті основних географічних об’єктів Африки.
6. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Сенкан».
Скласти 5-рядковий тематичний вірш про сьогоднішній урок, тему чи нове поняття. Обговорити свій вибір. ( 1-тема, 2-опис предмета чи терміна , 3-опис дії, 4-фраза із чотирьох слів, що виражає ставлення до предмета чи терміна, 5-один синонім, що узагальнює чи розширює зміст теми чи терміна.)
7. Домашнє завдання.