Розробка циклу уроків однієї з навчальних тем курсу алгебри „Системи лінійних рівнянь з двома змінними" для 7 класу. П'ятий урок із даної теми
1
Тема 5.
Розв’язування систем рівнянь способом підстановки. Робота у середовищі «Системи лінійних рівнянь».
Мета. Систематизувати практичні навички застосування способу підстановки для розв’язування задач і вправ з теми; розвивати наполегливість, увагу та зосередженість учнів, зацікавленість у результаті роботи; розвивати творче мислення; учити цінувати думки та працю інших, вчити етики та культури спілкування; розвивати інтерес до математики.
Тип уроку: засвоєння(закріплення) знань, умінь та навичок.
Клас 3(7) клас.
Структура уроку.
Хід уроку.
І.
1. Привітання, перевірка присутніх. До дошки виходять учні і розв’язують домашні вправи.
2. Решта учнів по рядах виконують розв’язування системи лінійних рівнянь з двома невідомими 3-а різними способами(1-й спосіб підстановки, 2-й спосіб підстановки, 3-й спосіб підстановки(спосіб зрівнювання)).
Після виконання, перші представники виходять до дошки і записують розв’язки.
Учні аналізують найраціональніший метод розв’язання.
3. Повторення теоретичного матеріалу. Читають із електронного підручника.
4. Корекція умінь і навичок. Розв’язують завдання із середовища «Системи лінійних рівнянь» за допомогою експерта.
4. Відтворення та коригування опорних знань. Діти розв’язують тестові завдання у робочих зошитах. Двоє учнів виконують їх на дошці. Здійснюється самоперевірка із аналізом виконаних завдань.
Варіант 1.
A. B. C. D.
Варіант 2.
1. Через яку точку проходить графік рівняння: 2х - 3у=9?
2. Яке з рівнянь не має розв’язків?
3. На графіку рівняння 3х – у=5 взято точку з абсцисою -2. Яка ордината цієї точки?
4. Графік рівняння 2х – 3у=с проходить через точку А(1,-2). Чому дорівнює значення с?
5. Знайти координати точки, в якій графік рівняння 3х – у=12 перетинає вісь ординат
6. Розв’язком системи є пара чисел
7. Виразити з рівняння 3х+4у=10 змінну у через х
8. Виразити з рівняння 2х + 3у=5 змінну х через у
9. Знайти координати точки перетину графіків рівнянь: х+у=3 та х – у =7
A. B. C. D.
ІІ. Розв’язування вправ.
№1
Знайдіть розв’язки систем:
№2
Розв’яжи систему рівнянь:
№3
Розв’яжи систему рівнянь:
№4
Розв’яжи систему рівнянь з трьома невідомими:
ІІІ. Учитель розповідає учням про правила роботи при розв’язуванні завдань. Кожен учень одержує інструкцію.
Поміняти місцями частини деякого рівняння:
Помножити (поділити) рівняння на деяке число:
Перенести доданок в праву (ліву) частину рівняння:
Помістити систему в чернетку (чистовик):
Записати відповідь:
х = а;
у = b;
і знаходиться у Полі Чистовик;
Після чого з’являється відповідь з коментарем ПЗ. Варіанти коментарів ПЗ:
Середовище для розв’язування задач забезпечено системою контекстних довідок. Кожна з довідок містить відомості про спосіб виконання тієї або іншої дії, які робить користувач, розв’язуючи задачу тим чи іншим способом.
Контекстні довідки алгебраїчних способів
Контекстні довідки, необхідні для розв’язування системи одним з алгебраїчних методів (додавання або підстановки) за допомогою допустимих команд, що описані в п. 5.3, „прив’язані” до елементів системи лінійних рівнянь.
Це знак системи, знаки арифметичних операцій „ + ”, „ –” „ „*”, „ / ”, буква-змінна, число або знак дужки.
Для того, щоб отримати контекстну довідку, треба підвести вказівник мишки до відповідного знаку – елементу системи лінійних рівнянь.
Текст довідки з’явиться в полі довідок, розташованому знизу у вікні Середовища для розв’язування задач.
Кожна довідка містить стислий тих дій (допустимих команд), які виконуються за допомогою мишки, що взаємодіє з даним елементом системи лінійних рівнянь.
IV, V.
Виконання завдань із середовища. Учитель матимеме можливість перевірити роботи учнів з свого учительського місця, переглянувши електронні зошити учнів, де комп’ютером здійснена перевірка. При цьому вкаже на помилки, які були допущені та проаналізує їх.
Учні записують умову та результат розв’язаних вправ у робочий зошит, обговорюють отримані результати. Один одному дають відповіді на запитання, що виникають в процесі роботи.
Учитель координує та коректує діяльність учнів.
VI. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання.
№1
Знайдіть розв’язки систем:
Повторити теоретичний матеріал, проаналізувати допущені помилки(які були при розв’язуванні систем у середовищі). При потребі виконати це письмово.