Відділ світи Добропільської міської ради
Методичний кабінет
ЗЗСО I-IІI ступенів № 9
Урок біології в
Тема 6 Опора і рух.
8 класі на тему: Огляд будови скелета людини.
Підготувала:
Гуманська Н.В,
учитель біології та хімії Білицької
загальноосвітньої школи І-ІІІ ст№9
Добропільської міської ради
Інформація про автора
Гуманська Наталія Володимирівна
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 9
вчитель біології та хімії
Категорія вища
https://humanska.blogspot.com/
https://www.facebook.com/groups/500842143619382/?multi_permalinks=1498517810518472
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Практична підготовка учнів є обов’язковим компонентом навчання в зв’язку з модернізацією української школи. Навички, вміння та практика відіграє провідну роль у формуванні ключових компетентностей в сучасному світі: думати; співпрацювати; адаптуватися, нести відповідальність…. Один з найважливіших компонентів змісту освіти – досвід творчої діяльності. Цей урок дає можливість учням проявити свої творці здібності, застосувати вміння працювати з різними джерелами, програмами та наочним матеріалом. Розробка уроку стане у нагоді вчителями біології, зацікавленим у пошуку шляхів формування предметних компетентностей через використання практично спрямованих завдань. Сучасні технології дають можливість створити саме такі умови, за яких учні із задоволення долучаються до творчої навчальної діяльності та жваво орієнтуються в світі комп’ютерних технологій.
Клас 8 Урок № 33
Тема: Огляд будови скелета людини.
Мета: Ознайомити учнів з будовою скелета людини за допомогою доповненої реальності Anatomy 4D(vuforia); провести творчій практичний дослід за допомогою прогрaми hp Reveal; навчитися зчитувати QR- коди; сприяти розвику критичого мислення шляхом інтерактивної взаємодії між учнями не поділяючи учнів за статтю за допомогою куба БЛУМА, де кожен виступає в ролі полілога; вчитися працювати у команді.
формування предметних компетентностей: Біологічні компоненти забезпечують засвоєння учнями знань природничо-наукового аспекту, функціонування живих організмів, оволодіння основними методами пізнання живої природи, розуміння біологічної картини світу. Усвідомлення цінності життя,
формування ключових компетентностей: формування здатності до спільного 9за гендерним поняттям) пошуку, самодослідження, рефлексії, творчого саморозвитку. Спільного творчого пошуку (короткочасний проект). Інформаційна, комунікативна, комп'ютерна та валеологічна компетентності. Найефективніші компетенції: проектні, ігрові, пошукові.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: фотографії, малюнки, плакати, схеми, муляж скелета людини та скелета Ссавців, проектор, ноутбук, смартфони з встановленими мобільними додатками Anatomy 4D(vuforia) та hp Reveal, що дозволять ілюструвати та вивчити будову скелета людини.
Базові поняття та терміни: скелет людини, відділи скелета.
Джерела:
Методи та прийоми: 1. Словесний.
2. Репродуктивний.
3. Проблемно-пошуковий.
4. Візуальний.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
Привітання.
Перевірка готовності учнів до уроку.
Розподіл учнів на три групи.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми уроку.
Складання «Німої схеми». (один, два учня працюють біля дошки):
З’єднання кісток:
Типи кісток за будовою:
(учні записують тему у зошити).
Обговорення: Чому людина здатна ходити на двох ногах? Якщо ви повісили сумку «на плече», то на яких кістках скелета вони насправді тримаються?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Лекція з елементами бесіди.
Скелет людини складається з таких відділів: скелет тулуба скелет голови, скелет верхніх та нижніх кінцівок. Лікарі Тибету налічували в тілі людини 360 кісток, Давньоіндійський хірург Сунугута - біля 300. Але в сучасному світі відомо, що до складу скелета людини входять понад 200 кісток.
Скелет голови, тобто череп, складається з двох відділів: мозкового та лицевого. Мозковий – утворено двома парними кістками скроневою та тім’яною та чотирма непарними – лобною, гратчастою, клиноподібною та потиличною. Лицьовий відділ складається з шістьох парних кісток – верхньої щелепи, носової, слізної, виличної, піднебінна й нижня носова раковина та двома непарними – нижня щелепа і леміш.
Скелет тулуба складається з хребетного стовпа та скелета грудної клітини.
Хребет опора тіла і складається 3 33-34 хребців: 7 шийних, 12 грудних, 5поперокивих, 5 крижових (у дорослої людини зростаються в масивну кістку - крижі), 4-5 куприкових(зростаються в одну куприкову).
Грудна клітина утворена 12 парами грудних хребцями та грудиною.
Відмінності між скелетом чоловіка та жінки.
Подібність і відмінність між скелетами людини і ссавців.
(Самостійна робота учнів з текстом підручника, малюнками, таблицями, заповнення таблиці). З використанням мобільних додатків(кожна група)
Назва відділу |
Особливості скелета людини |
Відмінності скелета Ссавців |
Функції скелету людини |
Череп (23 кіски) |
Переважає _____відділ, менш розвинені _______ |
______________ |
захисна жувальна |
Хребет (33-34хребця) |
Має -________ вигини |
____________________________ |
прямоходіння ___________ ___________ |
Грудна клітка (12 пар ребер) |
Розширена в боки |
_______________ |
|
Верхні кінцівки |
Рухоме сполучення кісток, протиставлення великого пальця іншим |
З трудовою діяльністю ______________ |
прикріплення верхніх кінцівок |
Тазовий пояс |
Широкий, у формі чаші |
_______________ |
рухова |
Нижні кінцівки |
Масивні кістки, склеписта форма стопи |
З _____________ |
Опорна захисна |
Демонстрація відповідних відділів скелету.
Фізкульхвилинка «Офісна йога»
Диференційована робота в групах.
1. Група вивчає пояс верхніх кінцівок за допомого додатка hp Reveal (Шукають інформацію на перше питання: Де розташована плечова кістка? (Плечовий пояс складається з пари ключиць,лопаток; вільної верхньої кінцівки – плечової кістки, кісток передпліччя так кістки кисті).
Представники груп заповнюють таблицю Подібність та відмінність між скелетами людини та ссавців.
ІV. Представлення результатів роботи груп.
1-ша Група представляє міні-фільми за допомогою мобільного додатка hp Reveal та QR-коду.
Проблемне питання
Відповідь .
2 - га Група представляє заповнену таблицю, демонструє 4-D моделі за допомогою маркерів та мобільного додатка.
3 - я Група проводить V етап уроку Закріплення/Рефлексія (за допомогою куба Блума) - Полілоги.
ЩО? Предмет, об’єкт, термін, |
ЯКА? ЯКИЙ? ЯКЕ? Якісні характеристики предмета, об’єкта, терміна, |
ЧОМУ? Пояснення причини |
ДЛЯ ЧОГО? Пояснення основного призначення |
Приблизні питання:
На які відділи поділяється скелет людини?
Чому людина ходить на двох ногах?
Які особливості в будові скелета черепа?
Що ви знаєте про особливості будови хребта людини?
VI. Підбиття підсумків. Виставлення оцінок.
Сьогодні на уроці всі плідно працювали, але в класі є відсутні, я пропоную написати ЛИСТ ВІДСУТНЬОМУ (дехто свій лист зачитає). Учні пишуть невеличкий лист, де коротко розповідають про те, що нового було на уроці.
VII. Домашнє завдання.§25 повт. §26 опрацювати теоретичний матеріал, вивчити визначання рис. 26.1 – визначити, с. 99 відп. на питання.
Додаток 1
1