Тема 6 Опора і рух. 8 класі на тему: Огляд будови скелета людини.

Про матеріал
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Практична підготовка учнів є обов’язковим компонентом навчання в зв’язку з модернізацією української школи. Навички, вміння та практика відіграє провідну роль у формуванні ключових компетентностей в сучасному світі: думати; співпрацювати; адаптуватися, нести відповідальність…. Один з найважливіших компонентів змісту освіти – досвід творчої діяльності. Цей урок дає можливість учням проявити свої творці здібності, застосувати вміння працювати з різними джерелами, програмами та наочним матеріалом. Розробка уроку стане у нагоді вчителями біології, зацікавленим у пошуку шляхів формування предметних компетентностей через використання практично спрямованих завдань. Сучасні технології дають можливість створити саме такі умови, за яких учні із задоволення долучаються до творчої навчальної діяльності та жваво орієнтуються в світі комп’ютерних технологій.
Перегляд файлу

Похожее Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸ÐµВідділ світи Добропільської міської ради

Методичний кабінет

ЗЗСО I-IІI ступенів № 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок біології в   

Тема 6 Опора і рух.

  8 класі на тему:  Огляд будови скелета людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                          Підготувала:

                                                                            Гуманська Н.В,

учитель біології та хімії Білицької

загальноосвітньої школи І-ІІІ ст№9

     Добропільської міської ради

 

 

 

 

Інформація про автора

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гуманська Наталія Володимирівна

Заклад загальної середньої освіти  І-ІІІ ступенів № 9

вчитель  біології та хімії

Категорія вища

https://humanska.blogspot.com/

https://www.facebook.com/groups/500842143619382/?multi_permalinks=1498517810518472

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

   Практична підготовка учнів є обов’язковим компонентом навчання в зв’язку з модернізацією української школи. Навички, вміння та практика  відіграє провідну роль у формуванні ключових компетентностей  в сучасному світі:  думати; співпрацювати; адаптуватися, нести відповідальність…. Один з найважливіших компонентів змісту освіти – досвід творчої діяльності. Цей урок дає можливість учням проявити свої творці здібності, застосувати вміння працювати з різними джерелами, програмами та наочним матеріалом. Розробка уроку стане у нагоді  вчителями біології, зацікавленим у пошуку шляхів формування предметних компетентностей через використання практично спрямованих завдань. Сучасні технології  дають  можливість створити саме  такі умови, за яких учні із задоволення долучаються до творчої навчальної діяльності та жваво орієнтуються в світі комп’ютерних технологій.

 

 

 

 

     

    Клас  8         Урок № 33   

   Тема:  Огляд будови скелета людини.

   Мета: Ознайомити учнів з будовою скелета людини за допомогою доповненої реальності Anatomy 4D(vuforia); провести творчій практичний дослід за допомогою прогрaми hp Reveal; навчитися зчитувати QR- коди;  сприяти розвику критичого мислення шляхом  інтерактивної взаємодії між учнями не поділяючи учнів за статтю  за допомогою куба БЛУМА, де кожен виступає в ролі полілога; вчитися працювати у команді.

 

   формування предметних компетентностей: Біологічні компоненти забезпечують засвоєння учнями знань природничо-наукового  аспекту, функціонування живих організмів, оволодіння основними методами пізнання живої природи, розуміння біологічної картини світу. Усвідомлення цінності життя,

   формування ключових  компетентностей: формування   здатності   до   спільного  9за гендерним поняттям) пошуку, самодослідження, рефлексії, творчого саморозвитку. Спільного творчого пошуку (короткочасний проект). Інформаційна, комунікативна, комп'ютерна та  валеологічна компетентності. Найефективніші компетенції: проектні, ігрові, пошукові.

 

   

   Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

   Обладнання: фотографії, малюнки, плакати, схеми, муляж скелета людини та скелета Ссавців, проектор, ноутбук, смартфони з встановленими мобільними додатками Anatomy 4D(vuforia) та hp Reveal, що дозволять ілюструвати та вивчити будову скелета людини.

 

Базові поняття та терміни: скелет людини,  відділи скелета.

 

 

 

Джерела:

  1. Анатомія людини : посібник / підгот. Барикова Л. Б. – Івано-Франківськ : [б. в.], 2002. – 83 с
  2. Гайда С. П. Анатомія і фізіологія людини : навч. посіб. / С. П. Гайда. – Вид. 2-ге, випр. і допов. – Київ : Вища школа, 1980. – 213 с.
  3. Музика Ф. В. Тестові завдання з дисципліни „Анатомія людини” / Музика Ф. В., Кулітка Е. Ф., Гриньків М. Я. – Львів : ЛДУФК, 2012. – 130 с. – ISBN 978-966-2328-39-4.
  4. https://beta.wikiversity.org/

 

Методи та прийоми:  1. Словесний.

                                       2. Репродуктивний.

                                       3. Проблемно-пошуковий.

                                       4. Візуальний.

 

 

 

     Хід уроку

 

1.Організаційний момент.

Привітання.

Перевірка готовності учнів до уроку.

Розподіл учнів на три групи.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми уроку.

Складання «Німої схеми». (один, два  учня працюють біля дошки):

З’єднання кісток:

 

 

 

 

 

 

Типи кісток за будовою:

 

 

 

 

  • Сьогодні ми ознайомимось з будовою скелета людини, порівняємо його з будовою Ссавців. І для його ми будемо використовувати мобільні додатки .
  • Тема уроку: Огляд будови скелета людини.

(учні записують тему у зошити).

Обговорення: Чому людина здатна ходити на двох ногах?  Якщо ви повісили сумку «на плече», то на яких кістках скелета вони насправді тримаються?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Лекція з елементами бесіди.

  1. Будова скелета людини.

    Скелет людини складається з таких відділів: скелет тулуба скелет голови, скелет верхніх та нижніх кінцівок. Лікарі Тибету налічували в тілі людини 360 кісток, Давньоіндійський хірург Сунугута  - біля 300.  Але в сучасному світі відомо, що до складу скелета людини входять  понад 200 кісток.

   Скелет голови, тобто череп, складається з двох відділів: мозкового та лицевого. Мозковий – утворено двома парними кістками скроневою та тім’яною та чотирма непарними – лобною, гратчастою, клиноподібною та потиличною.  Лицьовий відділ складається з шістьох парних кісток – верхньої щелепи, носової,  слізної, виличної, піднебінна й нижня носова раковина та двома непарними – нижня щелепа і леміш.

   Скелет тулуба складається з хребетного стовпа та скелета грудної клітини.

Хребет опора тіла і складається 3 33-34 хребців: 7 шийних, 12 грудних, 5поперокивих, 5 крижових (у дорослої людини зростаються в масивну кістку  - крижі), 4-5 куприкових(зростаються в одну куприкову).

   Грудна клітина утворена 12 парами грудних хребцями та грудиною.

Відмінності між скелетом чоловіка та жінки.

  • У чоловіків грудина довша і ширша ніж у жінок.
  • Кістки скелета верхніх кінцівок у чоловіків масивніші, ніж у жінок.
  • Тазовий пояс у жінок ширший, ніж у чоловіків (пов’язано з народженням дітей).
  • Чоловічі ключиці зігнуті.
  • Череп чоловіків характеризується об’ємністю: виступ надбрівних дуг,  масивні щелепи.

 Подібність і відмінність між скелетами людини і ссавців.

(Самостійна робота учнів з текстом підручника, малюнками, таблицями, заповнення таблиці). З використанням мобільних додатків(кожна група)

Назва відділу

Особливості скелета людини

Відмінності скелета Ссавців

Функції скелету людини

Череп (23 кіски)

Переважає _____відділ, менш розвинені _______

______________

захисна

жувальна

Хребет (33-34хребця)

Має -________ вигини

____________________________

прямоходіння

___________

___________

Грудна клітка (12 пар ребер)

Розширена в боки

_______________

 

Верхні кінцівки

Рухоме сполучення кісток, протиставлення великого пальця іншим

З трудовою діяльністю

______________

прикріплення верхніх кінцівок

Тазовий пояс

Широкий, у формі чаші

_______________

рухова

Нижні кінцівки

Масивні кістки, склеписта форма стопи

З _____________

Опорна

захисна

 

 

Демонстрація відповідних відділів скелету.

Фізкульхвилинка «Офісна йога»

 http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fyogaifschool%2Fvideos%2F1786872614676565%2F%3Fv%3D1786872614676565&4&0

Диференційована робота в групах.

 

1. Група вивчає пояс верхніх кінцівок за допомого додатка hp Reveal (Шукають інформацію на перше питання: Де розташована плечова кістка? (Плечовий пояс складається з пари ключиць,лопаток; вільної верхньої кінцівки – плечової кістки, кісток передпліччя так кістки кисті).

  1. Група роздивляється особливості будови нижніх кінцівок та хребта за допомогою маркерів мобільного додатка Anatomy 4D(vuforia) Питання: Чому людина здатна ходити на двох ногах?
  2. Група (готує рефлексію) використовує куб Блума.

Представники груп заповнюють таблицю Подібність та відмінність між скелетами людини та ссавців.

                                                  

ІV. Представлення результатів роботи груп.

1-ша Група представляє  міні-фільми за допомогою мобільного додатка hp Reveal та QR-коду.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dl5vLUJ7eTJU&4&0

Проблемне питання

 

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DE8VWb1jgSWE&4&0

Відповідь .

2 - га Група представляє заповнену таблицю, демонструє 4-D моделі за допомогою маркерів та мобільного додатка.

3 - я Група проводить V етап уроку Закріплення/Рефлексія (за допомогою куба Блума) - Полілоги. 

ЩО?

Предмет, об’єкт, термін,

ЯКА? ЯКИЙ? ЯКЕ?

Якісні характеристики предмета, об’єкта, терміна,

ЧОМУ?

Пояснення причини

ДЛЯ ЧОГО?

Пояснення основного призначення

 

Приблизні питання:

На які відділи поділяється скелет людини?

Чому людина ходить на двох ногах?

Які особливості в будові скелета черепа?

Що ви знаєте про особливості будови хребта людини?

 VI. Підбиття підсумків. Виставлення оцінок.

            Сьогодні на уроці всі плідно працювали,  але в класі є відсутні, я пропоную написати ЛИСТ ВІДСУТНЬОМУ (дехто свій лист зачитає). Учні пишуть невеличкий лист, де коротко розповідають про  те, що нового було на уроці.

VII. Домашнє завдання.§25 повт. §26 опрацювати теоретичний матеріал, вивчити визначання рис. 26.1 – визначити, с. 99 відп. на питання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/rybalko-8-bio/rybalko-8-bio-75.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/rybalko-8-bio/rybalko-8-bio-78.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "будова нижніх кінцівок скелета людини"

1

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
9 червня 2023
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку