Тема: Алфавіт. Узагальнюючий урок букварного періоду

Про матеріал
Тема: Алфавіт. Узагальнюючий урок букварного періоду Нова українська школа
Перегляд файлу

Тема: Алфавіт. Узагальнюючий урок букварного періоду

Мета. Ознайомити з поняттям алфавіт, закріпити вміння читати слова та тексти з вивченими буквами, удосконалювати навички читання, розвивати мовлення, виховувати бажання вчитись, пізнавати нове.

Обладнання: презентація, зошити з друкованою основою.

                                                                    Хід уроку

  1. Організаційний момент

Уже дзвінок нам дав сигнал,

І  на урок він нас покликав,

А отже, часу не втрачаймо,

Роботу швидше починаймо.

Доброго дня діти. Мене звати Аліна Сергіївна і сьогодні урок з навчання грамоти проведу у вас я.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Що ми вивчаємо на уроках навчання грамоти?(букви, звуки…)
  • Які звуки вивчили? ()
  • Що становлять звуки? (букви)
  • Що становлять букви?(слова)
  • Що становлять слова? (речення)
  • Що становлять речення? (тексти)
  • Для чого нам потрібна мова? (Мова — це найважливіший засіб спілкування і пізнання. )
  • Прочитайте і поясніть зміст криптограми, що записана на дошці.
  • Діти, Криптограма - таємний знак, напис, зрозумілий обмеженому колу користувачів.

В образотворчому мистецтві існують "картинні криптограми" - зображення, що мають, крім очевидного, приховане, таємне значення. Таким є більшість зображень, пов'язаних з древніми релігійними культами, атрибути божеств, символи їх влади над стихіями і людьми. 

 

й                  та                        то

га             є                                            га

Хто        ба                               є.

       то            чи                          ба

                             зна                         то      

Хто багато читає той багато знає.  

ІІІ. Повідомлення теми.

 

А для того щоб дізнатися над чим ми сьогодні будемо працювати пропоную вам відгадати загадку. Будьте уважні.

1.Загадка

Ця хатинка невеличка,

Має 33 кімнати

В кожній з них живе сестричка

Як же цю хатинку звати? (абетка, алфавіт)

Отже ми сьогодні з вами відправляємося в гості до незвичайного будиночка. А в цьому будиночку живуть люди – невидимки, а ім'я їх Звуки. Шестеро з них – з особливими здібностями, а ось решта – були звичайнісінькими невидимками. Ви здогадалися чому мешканці не були схожі між собою?

Усі невидимки жили дружно, вміло будували своє помешкання.

Та одного ранку налетів на будинок Чаклун. Підлітаючи до кожного, він шепотів щось на вухо. І врешті  звуки чомусь стали між собою сваритися. Кожен хотів  жити на верхньому поверсі, бо він (поверх) був порожнім.

Та пролітала над містечком Добра Фея. Почула сварку, підлетіла, але нікого не побачила – лише звуки почула. Зацікавилася Фея: «Хто ж то свариться?» і вирішила кожному звуку надати вигляду, щоб роздивитися краще забіяк. Так із звуків утворилися букви.

Багато часу витратила  Фея , але врешті всі помирилися , розділили між собою  поверхи . І в знак дружби було складено вірш.

 

Ми -  алфавіт

Ми букв сім'я

Нас 33 від А до Я

Струнко алфавіт іде

АБВГҐДЕ

Далі йде рядок такий

ЄЖЗИІЇЙот

Далі йде у нас

КЛМНОПР

Залишилось трохи ще:

СТУФХЦеЧе

Тут вся азбука моя

ШЩЬЮЯ

2. Загублені слова

  • Та подорож наша не закінчилася. Ви знаєте, що букви веселі мешканці, тому вони вирішили погратися з вами у піжмурки. Вони розсипалися по лісу і загубилися – знайдіть їх.

КОЗКАЛИНАПРОТРАВАСПСОНЦЕ

  • Молодці, діти, ви швидко відшукали , але слова утворили текс, який заплутав доріжку. Тож розплутайте і прочитайте.

4. Не дає сосиску вкрасти!

1. Плаче кицька в коридорі,

2. Винна Настя в тім нещасті,

     3. Бо велике в неї горе.

3. Непосидючі буквочки.

Та букви  непосидючі. Вони запропонували відгадати загадки. А слова які стануть відгадкою викласти за допомогою лего звукові моделі.

   Загадки

Замазура ,хвіст гачком,

Риє землю п’ятачком .

На спині – щетинка

Хто ця пані? (свинка)     - -  .  - -  .

 

 

Кожушок гарненький має

Риє землю, розриває

І не бачить сонця й неба,

Та йому цього й не треба. (кріт)     -  =  .  –

4. Фізкультхвилинка(відео)

5.Словникова робота

Алфавіт-сукупність літер, прийнятих у писемності якої-небудь мови і розміщених у певному усталеному порядку; азбука, абетка.

 Слово «алфавіт» походить від перших 2 букв грецької азбуки: альфа і віта.

Слово «абетка»- від назв перших букв українського алфавіту-  а,б

азбука — старослов’янського «аз» і «буки»;

 

6.Бесіда

- А навіщо нам потрібно знати алфавіт?( - для складання списку у журналі, для складання телефонного та інших довідників, для розміщення книг у бібліотеці та іншого. )

За алфавітом розміщують слова в довідниках, словниках, енциклопедіях, складають списки людей, різні каталоги тощо. Це полегшує знаходження потрібної інформації.

Розташовуючи слова за алфавітом, ураховують не тільки перші букви, а й усі наступні. Апостроф та дефіс при розташуванні слів за алфавітом не враховуються.

Сучасна українська абетка є кириличною й складається з 33 літер, які вживаються для позначення на письмі 48 звуків.

Букви в алфавіті — 33:

позначають приголосні звуки — 22;

позначають голосні звуки — 10;

не позначає звука (ь) — 1.

7.Робота в зошиті.

Діти, а зараз давайте з  вами відкриємо наші зошити з друкованою основою і запишемо речення на сторінці 60.

Але давайте з вами пригадаємо чому ми пишемо слова Україна, Київ, Дніпро з великої літери.(Тому що назва країни, міст і річок пишеться з великої літери)

ІV.Підсумок уроку

1.Рефлексія.

Гра «Віриш – не віриш».

-А, зараз давайте пограємо у гру яка називається «віриш- не віриш». Я буду задавати вам питання, а ви будете казати так це чи ні.

  • Приголосні звуки позначаються буквами?    (так)
  • Кожний приголосний позначається тільки однією буквою? (ні).
  • Буква Ь позначає приголосний звук? (ні).
  • Букви Н та Ь позначають один приголосний звук? (так).
  • Буква Ї – це буква приголосного звука? (Ні. Одночасно приголосного і голосного).
  • Для позначення подовженого приголосного  потрібно вживати дві букви? (так).

2. Гра «Впіймай слово»

Давайте з вами пограємо у гру. Вам потрібно плескати в долоні коли букви я, ю, є позначають два звуки.

Цвях, прислів’я, юшка, зв’язала, людина, поїзд, морквяний, подвір’я, свято, єнот, солов’ї, синє, ялинка.

 

-Діти, ви сьогодні добре попрацювали, молодці!

- До побачення   

docx
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
2527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку