Тема: "Арифметична дія множення"

Про матеріал
Тема уроку. Арифметична дія множення. Мета: формувати поняття арифметичної дії множення; актуалізувати вміння знаходити суму однакових доданків, уміння розв’язувати прості задачі на знаходження суми однакових доданків; знайомити з арифметичною дією множення; вчити замінювати суму однакових доданків множенням і, навпаки, множення – додаванням. Обладнання: мультимедійний комплект.
Перегляд файлу

Тема уроку. Арифметична дія множення.

Мета: формувати поняття арифметичної дії множення; актуалізувати вміння знаходити суму однакових доданків, уміння розв’язувати прості задачі на знаходження суми однакових доданків; знайомити з арифметичною дією множення; вчити замінювати суму однакових доданків множенням і, навпаки, множення – додаванням.

Обладнання: мультимедійний комплект.

 

Хід уроку

1. Організація класу.                             Слайд 1

 

Пролунав дзвінок веселий…

Всі готові? Все готово?

Тож часу не гаємо,

Працювати починаємо.

 

2. Актуалізація опорних знань.           Слайд 2-8.

Усний рахунок.

Завдання 1.

Назвіть пропущені числа, щоб одержати істинні рівності. Спочатку обчислюєте, а потім на парті викладаєте цеглинку відповідного кольору.

               6 + *  = 18

-         Пригадаємо, як знайти невідомий доданок?

      18 – * = 15

-         Пригадаємо, як знайти невідомий від’ємник?

      20 + * = 24

      24 – * = 10

      13 + * = 15

      28 + * = 35

Перевіряємо за моєю «вежею».

Завдання 2.                                     Слайд 9

У зошиті записуємо число, класна робота.

Каліграфічна хвилинка.

-         Яке число отримали в останньому завданні? Напишемо каліграфічно цифру 7 у зошиті один раз. Яке число складається з двох таких цифр? А з трьох? Напишемо ці числа.

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.              Слайд 10

Сьогодні ми будемо працювати не тільки з діями додавання та віднімання. Тому ви маєте бути дуже уважними, працювати сумлінно, щоб жодна деталь не залишилася непоміченою. Ви маєте зрозуміти суть ще однієї дії та навчитися знаходити її результат.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

Завдання 3.                                                         Слайд 13

Прочитайте задачі. Зіставити їх.

-Чим схожі?

-Про що розповідається?

-Про що треба дізнатися?

-Чим відрізняються?

Розв’яжіть виразами.

Задача 1.                                                            Слайд 14

-         Про скільки об’єктів іде мова у задачі?

-         Запишемо коротко, що відомо про перший об’єкт (другий, третій).

-         Про що треба дізнатися?

-         Накреслимо схему до задачі?

-         Який вираз складемо, щоб дізнатися скільки деталей конструктора використали?

Задача 2.                                                       Слайд 15

- Скільки об’єктів?

- Що відомо про ці об’єкти?

- Як коротко написати про 3 однакові об’єкти?

- Хто накреслить схему до задачі?

- Хто складе вираз?

 - Як відмінність у задачах впливає на розв’язання?

- Якою дією можна замінити суму однакових доданків?

 

 

                                                                          Слайд 16

Суму однакових доданків можна замінити іншою арифметичною дією – множенням. Арифметичну дію множення позначають знаком « • ».

-         Тобто, частинку 5 взяти 3 рази. Частину домовлялися позначати трикутником, ціле – колом. А як будемо позначати кількість разів?

Робота у групі.

Придумайте позначення.

Змініть вираз на додавання виразом на множення.

Запишіть відповідь до задачі.

Слайд 17. Фізкультхвилинка.

 

4. Закріплення вивченого.

Завдання 4..                        Слайд 18.

Заміни суму однакових доданків дією множення.

Завдання 5.                                         Слайд 19.

Для того, щоб знайти результат дії множення, можна замінити множення додаванням однакових доданків. Закінчи обчислення.

 

Завдання 6.                                                Слайд 20.

Обчисліть вирази.

98 * 4 – 98 * 3 =

89 * 7 – 89 * 6 =

138 * 7 – 138 * 6 =

Зобразіть вираз на схемі.

5. Підсумок

-За допомогою якої дії (крім додавання та віднімання) сьогодні виконували обчислення? Для чого потрібна дія множення?

7. Рефлексія                                  Слайд 22

Оберіть відповідну цеглинку лего. Створимо пірамідку нашого настрою.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку