Базові алгоритмічні структури повторення та розгалуження.Розробка даного уроку розрахованя на знання учнів з попередніх років навчання.В даній розробці містиця теоритичний матеріал та приклади виконання алгоритмів .Розробка уроку створення з урахуванням (Компетентнісних підходів).
6 –А,Б (05.03.18)
Тема: Базові алгоритмічні структури повторення та розгалуження
Мета:
Формування ключових компетентностей:
Формування предметної компетентності:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу.
Сядьте, діти, всі рівненько.
Посміхнімося гарненько,
Налаштуймось на роботу,
Щоб не було нам турботи.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- У минулому році, ми з вами ознайомилися із командами та виконавцями. Тож зараз давайте пригадаємо дещо.
- Що ми називаємо командою?
- Що таке алгоритм?
- Як називається той, хто виконує команду?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми познайомилися з алгоритмічною структурою слідування та навчилися складати лінійні алгоритми. У них команди виконуються послідовно та за будь-яких умов. Але в житті таке трапляється не часто. Частіше людина планує в залежності від обставин: «якщо встигну…», «якщо зустріну…», «якщо вистачить…» тощо (наприклад, «подивитися телевізор, якщо зроблено уроки»). Команди в алгоритмах можуть повторюватися певну кількість разів (наприклад, «посадити 15 дерев»); повторюватися, якщо виконується певна умова (наприклад, «якщо є помилки», то «виправити помилку») або повторюватися, поки не виконається певна умова і ми не досягнемо результату (наприклад, «вчити вірш» до тих пір, «поки його не буде вивчено»). Такі команди використовуються в інших алгоритмічних структурах.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні продовжимо ознайомлення з алгоритмічними структурами та розглянемо ще дві структури: розгалуження та повторення. Ми на прикладах навчимося розрізняти три основні алгоритмічні структури: слідування, розгалуження і повторення.
V. Вивчення нового матеріалу.
Алгоритми можуть подаватися багатьма способами.
Словесна форма подання алгоритму — запис алгоритму у вигляді послідовності команд, кожна з яких має свій порядковий номер і записана людською мовою спілкування.
Також, є ще графічна форма подання алгоритму — подання алгоритму блок-схемою. У цьому випадку кожну вказівку записують у зображенні геометричної фігури (блоці) певного вигляду. Блоки з’єднують між собою стрілками, які вказують напрям переходу до виконання наступної вказівки.
Стрілками блок-схемах вказують переходи між кроками виконання.
Базові структури алгоритмів (керуючі структури) – це способи керування процесом обробки даних.
Існує три базові структури алгоритмічної конструкції:
1. Лінійні алгоритми (слідування;
2. Умова (розгалуження);
3. Цикли (повторення).
Основні елементи схем алгоритму.
Розглянемо блок-схему
Порівняємо вигляд блок-схеми , та алгаритму в програмному середовищі.
VІ. Практичне завдання.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Назвіть складові вікна програми
Учні займають місця біля комп’ютерів.
Давайте пригадаємо як працювати у середовищі Скретч.
Алгоритм складання програм у середовищі Скретч.
1. Вибрати потрібний набір команд |
|
2. Перетягнути потрібну команду у вікно для складання програми. |
|
Обговорення роботи даної програми.
VIІ. Підсумок уроку.
Рефлексія. На уроці …Я дізнався…Я навчився…Мені сподобалось…Я маю труднощі…
Фронтальна бесіда.
VIІ. Домашнє завдання: п.12, п.14, вправа 2, ст. 103.