Тема: Базові алгоритмічні структури повторення та розгалуження 6 клас

Про матеріал

Базові алгоритмічні структури повторення та розгалуження.Розробка даного уроку розрахованя на знання учнів з попередніх років навчання.В даній розробці містиця теоритичний матеріал та приклади виконання алгоритмів .Розробка уроку створення з урахуванням (Компетентнісних підходів).

Перегляд файлу

6 –А,Б (05.03.18)

Тема:   Базові алгоритмічні структури повторення та розгалуження

Мета:

  • навчальна: навчити розрізняти структури  повторення та розгалуження в алгоритмах із  життя та навчальної діяльності, сформувати вміння записувати алгоритми у вигляді послідовності команд виконавця, виконувати алгоритми у визначеному середовищі; створити уявлення про форми  подання алгоритму;
  • розвивальна: розвивати пам’ять, мислення, увагу, інтерес до вивчення інформатики;
  • виховна:виховувати повагу до праці інших, інтерес до знань, старанність, відповідальність перед товаришами, любов до предмету.

Формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися – уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу;
  • загальнокультурна – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу підручника й додаткової літератури;
  • здоров’язбережувальна – знати правила безпечної роботи з комп’ютером, вчитись безпечно поводитися в комп’ютерному класі; формувати режим роботи. 

Формування предметної компетентності:

  • ознайомити з базовими алгоритмічними структурами, зокрема повторення і розгалуження, вивчити запис даних структур у вигляді блок-схем, навчити розрізняти ці структури в алгоритмах із життя та навчальної діяльності;
  • розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
 

Хід уроку

І. Організація класу.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Посміхнімося гарненько,

Налаштуймось на роботу,

Щоб не було нам турботи.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- У минулому році, ми з вами ознайомилися із командами та виконавцями. Тож зараз давайте пригадаємо дещо.

- Що ми називаємо командою?

- Що таке алгоритм?

- Як називається той, хто виконує команду?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Чи можна уявити своє життя без алгоритмів?

Ми познайомилися з алгоритмічною структурою слідування та навчилися складати лінійні алгоритми. У них команди виконуються послідовно та за будь-яких умов. Але в житті таке трапляється не часто. Частіше людина планує в залежності від обставин: «якщо встигну…», «якщо зустріну…», «якщо вистачить…»  тощо (наприклад, «подивитися телевізор,  якщо зроблено уроки»). Команди в алгоритмах можуть повторюватися певну кількість разів (наприклад, «посадити 15 дерев»);  повторюватися, якщо виконується певна умова (наприклад, «якщо є помилки», то «виправити помилку») або повторюватися, поки не виконається певна умова і ми не досягнемо результату (наприклад, «вчити вірш» до тих пір, «поки його не буде вивчено»). Такі команди використовуються в інших алгоритмічних структурах.

 

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні продовжимо ознайомлення з алгоритмічними структурами та розглянемо ще дві структури:  розгалуження та повторення. Ми на прикладах навчимося розрізняти три основні алгоритмічні структури: слідування, розгалуження і повторення.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь з елементами бесіди.

Алгоритми можуть подаватися багатьма способами.

Словесна форма подання алгоритму — запис алгоритму у вигляді послідовності команд, кожна з яких має свій порядковий номер і записана людською мовою спілкування.

Також, є ще графічна форма подання алгоритму — подання алгоритму блок-схемою. У цьому випадку кожну вказівку записують у зображенні геометричної фігури (блоці) певного вигляду. Блоки з’єднують між собою стрілками, які вказують напрям переходу до виконання наступної вказівки.

Стрілками блок-схемах вказують переходи між кроками виконання.

Базові структури алгоритмів (керуючі структури) – це способи керування процесом обробки даних.

Існує три базові структури алгоритмічної конструкції:

1. Лінійні алгоритми (слідування;

2. Умова (розгалуження);

3. Цикли (повторення).

Основні елементи схем алгоритму.

http://posibnyky.vntu.edu.ua/vah/Table_topic5.png

Розглянемо блок-схему

Порівняємо вигляд блок-схеми , та алгаритму в програмному середовищі.

VІ. Практичне завдання.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.

  • Повторення

Назвіть складові вікна програми

Учні займають місця біля комп’ютерів.

  1. Як завантажити середовище Scratc?
  2. Які є виконавці у середовищі Scratch?
  3. З чого складається вікно програми  Scratch?
  4. Як створюється програма (скрипт)?

Давайте пригадаємо як працювати у середовищі Скретч.

Алгоритм складання програм у середовищі Скретч.

1.  Вибрати потрібний набір команд

2.  Перетягнути потрібну команду у вікно для складання програми.

Похожее изображение

Обговорення роботи даної програми.

 

 

VIІ. Підсумок уроку.

Рефлексія. На уроці …Я дізнався…Я навчився…Мені сподобалось…Я маю труднощі…

Фронтальна бесіда.

  • Що таке алгоритм?
  • Поясніть відмінність між словесною та графічною формами подання алгоритму.
  • Назвіть базові структури алгоритмів

 

VIІ. Домашнє завдання:  п.12, п.14, вправа 2, ст. 103.

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
3726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку