Повторення і закріплення основних понять з основ інформатики та обчислювальної техніки. Формування і розвиток пізнавального інтересу до комп'ютерних наук.
Мета: повторити і закріпити основні поняття, вміння і навички з основ інформатики та обчислювальної техніки; формувати і розвивати пізнавальний інтерес до комп’ютерних знань, активність, комунікабельність та самостійність учнів, їх логічне мислення; виховувати зацікавленість учнів та їх творчість, повагу до вчителів і своїх товаришів, сприяти розвитку уваги, пам’яті.
Обладнання: картки із завданнями та запитаннями до гри.
Підготовча робота: перед грою учні узгоджують з учителем назви своїх команд і слова до конкурсу «Отакої...»
Ведучий 1
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім — машини
І кожному — як би пізнать
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
Тож не барімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та школярів умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
Ведучий 2. Доброго дня, шановні вчителі, дорогі друзі!
Ведучиіі 1. Привіт! Вже не вперше ми з вами збираємося у цьому гарно прибраному залі, щоб розважитись та отримати дозу гарного настрою.
Ведучий 2. Наша сьогоднішня зустріч невипадкова та незвичайна. Сьогодні ми будемо подорожувати загадковою країною Інформатикою. Ми є представниками XXI століття, настав час обживатися в новому тисячолітті.
Ведучий 1. Щодо нового тисячоліття — не в хронологічному, а історичному значенні цього слова, — то можна впевнено сказати, що почалося воно значно раніше. В той момент, коли на арені людської історії з’явилися комп’ютери.
Ведучий 2. Коли ж настало нове століття? В кінці 40-х років, коли, власне, і з’явилися перші зразки обчислювальних машин? Або в 70-х, коли завдяки винайденню мікропроцесора комп’ютери стали компактними й доступними? Чи в 80-х, коли світ вперше побачив персональний комп’ютер? Чи в 90-х, з народженням Інтернету?
Ведучий 1. Але залишимо роздуми на цю тему історикам, а наше завдання — влитися в нове століття і постаратися пристосуватися до його швидкого плину. Сьогодні в світі немає такої галузі науки і техніки, яка розвивалася б так швидко, як інформатика. Майже кожні два роки відбувається зміна поколінь апаратних і програмних засобів обчислювальної техніки. Такого розвитку однієї галузі історія науки і техніки не знала. Фактично, ми можемо говорити про те, що в останні роки відбулася комп’ютерна революція, яка зачепила всі сфери соціальної, культурної, наукової і виробничої діяльності людей.
Ця комп’ютерна революція ще не завершена і недавно ввійшла в черговий етап, пов’язаний з Інтернетом. Все іде до того, що всього через 5-7 років у світі не залишиться людей, яких не зачіпали б зміни, викликані існуванням цього єдиного світового інформаційного поля, наскільки б далекі вони не були від обчислювальної техніки і персональних комп’ютерів.
Ведучий 2. До професійної діяльності уже приступило покоління молодих людей, які народилися, виросли і одержали освіту в епоху персональних комп’ютерів. Цьому поколінню так само неможливо уявити світ без ПК, як і без телевізора або автомобіля. Правда, і з телевізором, і з автомобілем не відбувається таких змін, як з комп’ютерами. Прийоми експлуатації цих пристроїв не міняються десятиліттями, а кожний цикл оновлення обчислювальної техніки супроводжується змінами прийомів і методів роботи з ними.
Ведучий 1. Отже, шановні гості, запрошуємо вас до мандрівки в країну, де царює його величність Комп’ютер. Сподіваємося, що після подорожі інформатика стане цікавим і корисним захопленням. Бажаємо вам приємно провести час.
Ведучий 2. Сьогоднішня гра у нас дещо незвичайна. Це — гра «Показуха», яка сьогодні присвячена інформатиці.
Ведучий 1. Коли виникає потреба врятувати друга з біди (а що є справжньою бідою, як не те, коли тебе викликали відповідати, а в голові — жодної розумної думки), тут і настає зоряний час справжньої «показухи». Друзі поспішають на допомогу. Хто жестами, а хто мімікою намагається допомогти і щось підказати. І деколи їм це зовсім непогано вдається.
Ведучий 2. Сьогодні ми подивимося, яких успіхів досягли наші учасники у цьому жанрі учнівського мистецтва. Але щоб підказувати на уроках комусь іншому, треба насамперед самому мати знання. Тому наш конкурс назвемо «Показуха+». У грі беруть участь команди 10-хі 11-х класів.
Ведучий 1. За ходом гри слідкуватиме рахункова комісія, що лічитиме зароблені командами бали та стежитиме за часом, відведеним для конкурсів.
Ведучий 2. Кажуть, що перемога залежить від підтримки вболівальників.
Ведучий 1. Своє задоволення або незадоволення діями учасників ви можете виражати оплесками, ми можемо нагородити вболівальників за хорошу підтримку учасників, але й маємо право зняти з них бали. В нашій грі не можна вигукувати з місця, підказувати.
Ведучий 2. Усі приготування зроблено, тепер можна і познайомитися.
Ведучий 1. Але як же можна знайомитися, коли у наших команд немає назв?
Оголошую перший етап нашої гри: «Називалки». Запрошуємо представників команд, які мають найкращі художні здібності, зобразити зашифровану назву своєї команди, не використовуючи літер, так, щоб суперники змогли відгадати цю назву. За відгадану назву команда отримує 2 бали. (Приклади назв команд: «Інтернет», «Модем», «Мишки».)
Ведучий 2. Поки художники працюють, перевіримо інтелектуальні здібності інших учасників під час конкурсу «Бліц». За 1 хв вам потрібно правильно відповісти на якомога більшу кількість запитань. Одна правиль- на відповідь — 1 бал. Запитання можна пропускати, а якщо залишиться час, повертатися до них.
Запитання першій команді
Запитання другій команді
(Його дочка Ада Лавлейс була першою у світі жінкою-програмістом)
(Підбивають підсумки конкурсу.)
Ведучий 1. А зараз подивимося, що намалювали наші художники. Давайте відгадаємо назви команд.
(Повідомляють результати.)
Ведучий 2. От ми вже й познайомилися. Вважаю що, учасники готові до складніших «показушних» завдань.
Етап гри «Показуха»
Ведучий 1. Оголошую другий етап гри — «Показуха».
Ведучий 2. Один учасник команди має показати мімікою деяке слово, а іншим учасникам слід це слово відгадати. Ваша перемога — у ваших руках. Час показу — ЗО с. за правильно назване слово — 2 бали. Прошу учасників підійти до столу і взяти слова. (Варіанти слів для показу, дисковод, пам’ять, ярлик, вентилятор)
(Оголошення результатів.)
Ведучий 1. А зараз ми перевіримо художньо-музичні здібності наших учасників.
Етап гри «Малювалки»
Ведучий 2. Наступний етап гри —- «Малювалки».
Ведучий 1. Учасникам гри слід намалювати пісню. Правила майже такі самі. Один учасник з кожної команди отримує текст відомої пісні і малює її назву або зміст. Ніяких слів, чисел писати не можна. Єдина підказка — у словах кожної пісні є числа. За відгадану пісню — 5 балів. (Можливі назви пісень: «Одна калина», «Двічі в одну річку не ввійдеш».)
Ведучий 2. А тим часом вболівальники для підтримки своєї з команди (зрозуміло ж у балах) виконають свій номер.
(Виступ команд. Оголошення результатів за намальовані пісні.)
Етап гри «Отакої»
Ведучий І. Наступний конкурс називається «Отакої...». Кожна команда може підсунути «свиню» команді суперників у вигляді слова, яке ті повинні показати глядачам. Глядачі відгадають слово — команда отримує 5 балів. Коротеньке нагадування: кожне слово має стосуватися інформатики і на його показ відводиться 30 с.
(Виступ команд.)
Етап гри «Ерудит»
Ведучий 2. А зараз ми перевіримо вашу ерудицію. Оголошую конкурс «Ерудит». Ваше завдання —з поданих слів скласти кросворд. Чим більше перетинів у вашому кросворді — тим вищий бал. (Слова для кросворду: клавіатура, модем, дискета, байт, принтер, вінчестер, плотер, гігабайт, біт, сканер, процесор, форматування, інформатика, мегагерц, Інтернет.)
Ведучий 1. Запрошуємо вболівальників другої команди виконати свій художній номер.
(Підбиття підсумків конкурсів за художні номери і за складений кросворд.)
Фінал «Обганялки»
Ведучий 2. Розпочинаємо фінал. Він має назву «Обганялки». Для кожної команди написано по 10 слів. Один учасник з команди їх бачить, решта — ні. Він повинен показати за 2 хв ці слова товаришам, а вони — назвати їх. За кожне назване слово — 1 бал.
(Виступи команд.)
Слова для показу
I команда II команда
Дисплей клавіатура
калькулятор рахівниця
Мишка дискета
Диск колонки
Принтер вмикач
килимок для мишки мишка
системний блок вікно
Пароль трекбол
Папка файл
Вірус архів
(Виступи команд.)
Ведучий І. Все, фініш! Оголошення переможців.
Ведучий 2. На жаль, гра закінчилася. Думаю, сьогодні всім було весело. Подякуємо за це нашим командам і привітаємо переможців.
Ведучий 1. Дякуємо всім, що завітали сьогодні до нас! До побачення!