Тема. Безпечна робота в інтернеті.
Мета. Сформувати свідомі знання в учнів про безпечну роботу в інтернеті, правила безпечного електронного листування; розвивати аналітичні вміння, логічне та критичне мислення; виховувати ввічливість, повагу до співрозмовника, інтерес до уроку інформатики.
Обладнання: мультимедійна презентація, відео матеріал, роздатковий матеріал.
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку:
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
- Мене звати Анна Миколаївна і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.
- Діти, перевірте, чи все необхідне ви приготували до уроку та чи все зайве прибрали.
- Діти, перевіримо чи пам’ятаєте ви алгоритм написання нового листа.
- Розташуйте зазначені на дошці пункти у правильній послідовності.
- Діти, зараз я казатиму вам твердження. Якщо ви почуєте помилку, підійміть руку та виправте мене.
1. Починай текст листа підписом. (Ні, привітанням)
2. Намагатися писати грамотно не обов’язково. (Ні)
3. Завершуй лист підписом. (Так)
4. Не потрібно бути ввічливим у електронному спілкуванні. (Ні)
- Інтернет містить багато корисних і цікавих відомостей. Проте користування Інтернетом несе в собі й багато небезпек. Щоб їх уникнути, потрібно знати правила безпечної роботи в Інтернеті. Вони допоможуть тобі вільно й безпечно мандрувати Інтернетом та спілкуватися в мережі.
- Отже, сьогодні ми вивчимо правила безпечної роботи в Інтернеті.
- Діти, я пропоную вам переглянути відео про дівчинку Оленку яка вчиться безпечній роботі в інтернеті, тож давайте їй допоможемо.
А) Відео 1 (01.44)
- Чи можна повідомляти свій номер телефону в мережі?
- Як потрібно вчинити Оленці? Чому?
- Давайте поглянемо, що б могло статися якби дівчинка повідомила свій телефон.
Б) Відео 2 (01.05)
- Чому не можна повідомляти свого номера в Інтернеті?
В) Відео 3 (01.01)
- Чи варто Оленці писати свою адресу у відкритому доступі усім користувачам Інтернету?
- Давайте поглянемо, що б могло статися якби дівчинка повідомила свою адресу.
Г) Відео 4 (00.42)
- Чому не можна повідомляти своєї адреси в Інтернеті?
Д) Відео 5 (0.36)
- Чи відповісти Оленці на повідомлення незнайомої людини?
- Давайте поглянемо, що б могло статися якби дівчинка відповіла на повідомлення незнайомої людини.
Е) Відео 6 (0.35)
- Чому не можна відповідати на повідомлення від незнайомих людей?
- Чим може загрожувати повідомлення конфіденційної інформації незнайомим людям, наприклад номеру телефону, адреси, графік роботи батьків, фінансову інформацію сім’ї тощо?
- Отже, якою інформацією не можна ділитися в мережі? (номер телефону, адреса, графік роботи батьків, фінансова інформація сім’ї)
- Діти, відкрийте, будь ласка, свої підручники на 99 сторінці.
- До вашої уваги наведені правила безпечної роботи в Інтернеті.
- Хто бажає зачитати 1, 2, 3, … правило?
- Про які нові правила безпечної роботи в Інтернеті ви дізналися?
- Хто може перелічити напам’ять правила безпечної роботи в Інтрнеті?
А) Задання 1
- Діти, які правила потрібно знати щоб уникнути небезпек при користуванні Інтернетом?
- Чим вам допоможе дотримання цих правил?
- Діти, відкрийте зошит на сторінці 40. Закінчіть речення у першому завданні.
Б) Завдання 2
- Діти, а зараз самостійно позначте правильні на вашу думку твердження із завдання №2.
- Які твердження ви позначили?
В) Завдання 4
- На сторінці 41 у 4 завданні упишіть в порожні клітинки квадратів такі числа або знаки, щоб утворились істинні рівності.
- Давайте перевіримо. (відповіді на екрані)
- Чи у всіх так?
- Підійміться, будь ласка, із-за парт. Настав час трохи перепочити, тож виконаємо рухавку.
- У кожного на партах знаходяться картки із завданнями, для виконання яких вам доведеться задіяти логічне мислення.
Колос, рота, ваза;
молоко, нерест, тарган;
кора, лото, боксер;
баран, рана, банщик;
монета, лошак, корова.
- Перевіримо завдання. Увага на екран.
- На запропонованих картках розмалюйте відповідним кольором рамки малюнків, щоб показати кому та що ти можеш віддати. За відсутності потрібних кольорів використайте олівець та ручку.
- А тепер зробіть відмітку в клітинці тих предметів, які ви завжди можете забрати назад.
- Назвіть основні правила безпечної роботи в інтернеті.
- Чому потрібно дотримуватись цих правил?
- Для чого потрібно дотримуватись правил безпеки електронного листування?
- Назвіть декілька правил безпеки електронного листування.
- Продовжить речення:
- Сьогодні я навчився (-алась) …
- Я зрозумів (-ала) що…
- Мені було важко зрозуміти …
- Діти, підрахуйте свої жетони.
- Підійміть руки ті, хто має більше 5 штук. Ви отримуєте 11 балів за урок.
- Хто має 4 жетони? Це 10 балів.
- 3 жетони – 9 балів.
- 2 жетони – 8.
- Наш урок добіг кінця. До побачення.