Тема. "Безпечна робота в інтернеті"

Про матеріал
Мета. Сформувати свідомі знання в учнів про безпечну роботу в інтернеті, правила безпечного електронного листування; розвивати аналітичні вміння, логічне та критичне мислення; виховувати ввічливість, повагу до співрозмовника, інтерес до уроку інформатики.
Перегляд файлу

Тема. Безпечна робота в інтернеті.

Мета. Сформувати свідомі знання в учнів про безпечну роботу в інтернеті, правила безпечного електронного листування; розвивати аналітичні вміння, логічне та критичне мислення; виховувати ввічливість, повагу до співрозмовника, інтерес до уроку інформатики.

Обладнання: мультимедійна презентація, відео матеріал, роздатковий матеріал.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку:

  1. Організаційна частина
  1. Привітання

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

  1. Представлення

- Мене звати Анна Миколаївна і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.

  1. Перевірка готовності до уроку

- Діти, перевірте, чи все необхідне ви приготували до уроку та чи все зайве прибрали.

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Фронтальне опитування «Розташуй у потрібній послідовності»

- Діти, перевіримо чи памятаєте ви алгоритм написання нового листа.

- Розташуйте зазначені на дошці пункти у правильній послідовності.

  1. Відкрий поштову скриньку.
  2. Вибери посилання Написати листа в лівій частині вікна.
  3. У поле Кому введи адресу електронної пошти отримувача.
  4. У поле Тема введи слово або кілька слів, що коротко пояснюють зміст листа.
  5. Вибери кнопку Надіслати. Лист буде надіслано адресату.
  1. Гра «Виправ мене»

- Діти, зараз я казатиму вам твердження. Якщо ви почуєте помилку, підійміть руку та виправте мене.

1. Починай текст листа підписом. (Ні, привітанням)

2. Намагатися писати грамотно не обовязково. (Ні)

3. Завершуй лист підписом. (Так)

4. Не потрібно бути ввічливим у електронному спілкуванні. (Ні)

  1. Мотивація навчальної діяльності
  1. Оголошення теми та мети уроку

- Інтернет містить багато корисних і цікавих відомостей. Проте користування Інтернетом несе в собі й багато небезпек. Щоб їх уникнути, потрібно знати правила безпечної роботи в Інтернеті. Вони допоможуть тобі вільно й безпечно мандрувати Інтернетом та спілкуватися в мережі.

- Отже, сьогодні ми вивчимо правила безпечної роботи в Інтернеті.

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Інсценування «Безпечна робота в інтернеті» (з опорою на відеоматеріал)

- Діти, я пропоную вам переглянути відео про дівчинку Оленку яка вчиться безпечній роботі в інтернеті, тож давайте їй допоможемо.

А) Відео 1 (01.44)

- Чи можна повідомляти свій номер телефону в мережі?

- Як потрібно вчинити Оленці? Чому?

- Давайте поглянемо, що б могло статися якби дівчинка повідомила свій телефон.

Б) Відео 2 (01.05)

- Чому не можна повідомляти свого номера в Інтернеті?

В) Відео 3 (01.01)

- Чи варто Оленці писати свою адресу у відкритому доступі усім користувачам Інтернету?

- Давайте поглянемо, що б могло статися якби дівчинка повідомила свою адресу.

Г) Відео 4 (00.42)

- Чому не можна повідомляти своєї адреси в Інтернеті?

Д) Відео 5 (0.36)

- Чи відповісти Оленці на повідомлення незнайомої людини?

- Давайте поглянемо, що б могло статися якби дівчинка відповіла на повідомлення незнайомої людини.

Е) Відео 6 (0.35)

- Чому не можна відповідати на повідомлення від незнайомих людей?

  1. Перевірка первинного усвідомлення

- Чим може загрожувати повідомлення конфіденційної інформації незнайомим людям, наприклад номеру телефону, адреси, графік роботи батьків, фінансову інформацію сім’ї тощо?

- Отже, якою інформацією не можна ділитися в мережі? (номер телефону, адреса, графік роботи батьків, фінансова інформація сім’ї)

  1. Робота за підручником

- Діти, відкрийте, будь ласка, свої підручники на 99 сторінці.

- До вашої уваги наведені правила безпечної роботи в Інтернеті.

- Хто бажає зачитати 1, 2, 3, … правило?

- Про які нові правила безпечної роботи в Інтернеті ви дізналися?

- Хто може перелічити напамять правила безпечної роботи в Інтрнеті?

  1. Робота в зошиті

А) Задання 1

- Діти, які правила потрібно знати щоб уникнути небезпек при користуванні Інтернетом?

- Чим вам допоможе дотримання цих правил?

- Діти, відкрийте зошит на сторінці 40. Закінчіть речення у першому завданні.

Б) Завдання 2

- Діти, а зараз самостійно позначте правильні на вашу думку твердження із завдання №2.

- Які твердження ви позначили?

В) Завдання 4

- На сторінці 41 у 4 завданні упишіть в порожні клітинки квадратів такі числа або знаки, щоб утворились істинні рівності.

- Давайте перевіримо. (відповіді на екрані)

- Чи у всіх так?

  1. Рухавка (електронна)

- Підійміться, будь ласка, із-за парт. Настав час трохи перепочити, тож виконаємо рухавку.

  1. Робота на картках

- У кожного на партах знаходяться картки із завданнями, для виконання яких вам доведеться задіяти логічне мислення.

  1. Складіть нове слово з перших складів наведених нижче слів.

Колос, рота, ваза;

молоко, нерест, тарган;

кора, лото, боксер;

баран, рана, банщик;

монета, лошак, корова.

  1. Знайдіть 10 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального.

Кросворд

- Перевіримо завдання. Увага на екран.

  1. Хвилинка-цікавинка
  1. У Китаї працюють спеціальні табори для лікування людей, залежних від інтернету.
  2. Кожен день зламується близько 30 тисяч сайтів.
  3. Між вченими точаться суперечки про те, чи включати до списку психічних розладів інтернет-залежність.
  4. Перша web-камера була розроблена в Кембриджському інституті, співробітники придумали це пристрій від ліні, щоб не відходячи від робочого місця перевіряти, чи  приготувалася кава в апараті.
  5. Кожну хвилину інтернет-користувачами відправляється 204 мільйонів листів.
  6. 70% всіх надісланих електронних листів є спамом.
  7. Назва Wi-Fi нічого не означає, вона була придумана творцем з того, що римується зі словом Hi-Fi.
  8. На даний момент середньостатистичний сайт новин має стільки інформації на своєму сервері, скільки могла вивчити одна людина за все своє життя в 18 столітті.
  9. Найнижчий відсоток користувачів інтернету — в Північній Кореї, в той час, коли найбільший — в Ісландії.
  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Гра «Для кмітливих»

- На запропонованих картках розмалюйте відповідним кольором рамки малюнків, щоб показати кому та що ти можеш віддати. За відсутності потрібних кольорів використайте олівець та ручку.

- А тепер зробіть відмітку в клітинці тих предметів, які ви завжди можете забрати назад.

 

  1. Підсумок уроку
  1. Узагальнююча бесіда

- Назвіть основні правила безпечної роботи в інтернеті.

- Чому потрібно дотримуватись цих правил?

- Для чого потрібно дотримуватись правил безпеки електронного листування?

- Назвіть декілька правил безпеки електронного листування.

  1. Рефлексія

- Продовжить речення:

- Сьогодні я навчився (-алась) …

- Я зрозумів (-ала) що…

- Мені було важко зрозуміти …

  1. Оцінювання

- Діти, підрахуйте свої жетони.

- Підійміть руки ті, хто має більше 5 штук. Ви отримуєте 11 балів за урок.

- Хто має 4 жетони? Це 10 балів.

- 3 жетони – 9 балів.

- 2 жетони – 8.

  1. Прощання

- Наш урок добіг кінця. До побачення.

docx
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку