Тренінг до Дня безпечного Інтернету

Про матеріал
Матеріал містить розробку тренінгу з учнями старших класів, який можна використовувати для виховних цілей щодо безпечного користування Інтернетом
Перегляд файлу

Безпечний Інтернет

Мета: ознайомити дітей з правилами спілкування в Інтернеті, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті. Розвивати вміння спілкуватись в соціальних мережах та чатах. Провести психологічні вправи  з метою виховання культури спілкування. Визначити правила безпечного використання Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань.

 

Хід тренінгу

Вступне слово вчителя:

Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?

100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?
Що ви розумієте під словами безпечне користування Інтернетом?

Сьогодні ми звами проведемо тренінг на тему, що пов’язана з безпекою в інтернеті і має назву: «Безпечний Інтернет».

Вправа 2:  Гра «Квітка»

Мета:  знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи

Метод:  індивідуальна робота

Опис вправи:  Перед початком вправи вчитель прикріплює квітку, зроблену із кольорового паперу  без пелюстків на дошці (малюнок 1).

Вчитель роздає кожному учню стікери та дає завдання учасникам вигадати собі прозвисько («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в Інтернет просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах. Кожнен учень виходить із стікером, називає нікнейм, своє реальнее ім'я та хобі та наклеює стікер з нікнеймом на квітку, так щоб стікер став пелюстком квітки. Після виконання вправи квітка залишається для наступної вправи (Дивіться малюнок 2).

 

 

Вправа 3: Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

Мета: в ігровій формі розповісти про один із можливих випадків шантажу та проговорити основні правила знайомства в Інтернеті.

Метод: метод гри, індивідуальна робота.

Опис вправи:

На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).

Слова ведучого-тренера:

- Ми пропонуємо до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.

На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).

- Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.

(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

- Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)

- У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло.

 Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

 Що було необхідно зробити інакше?

Для кращого ефекту, можна використати відео «Казка про скріпочку»:

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:

  • не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;
  • погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;
  • повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою.

Перегляд блоку відео, пов’язаних з безпекою в інтернеті.

Вправа 4: Правила розумного користувача Інтернету

Мета: визначити правила безпечного використання Інтернету

Метод: обговорення в групі

Опис вправи:

Пропонуємо учасникам тренінгу відповісти на питання:

- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?

- Так.  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».

 

Шість правил розумного користувача Інтернету:

  1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2. Я буду залишати негарні веб-сайти.
  3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

 

Вправа 5: 4. Створення колажу.

 Складання колажу «Корисне та небезпечне від Інтернету»

Корисне

Небезпечне

Цікава розвага

Відвертаєувагувід уроків та іншихважливих справ.

Джерело спілкування

Обмеженістьспілкування

Джерело інформації

Джерело безграмотності

Розвиток мислення та інтелекту, уяви.

Інтернет-шахрайство

Безкоштовністьотриманняінформації Газету треба купувати, за Інтернетсплачувати.

Перевантаженістьінформацією

 

 Самовдосконалення

 Шкідливо для здоров’я

 

 

Вправа 6: Гра «Хто надіслав тобі листа?»

Мета: показати учням на прикладі що в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.

Метод: метод гри, індивідуальна робота

Опис вправи:

  Для цієї вправи вчитель використовує «Квітку» з попередньої вправи. Вчитель видає учням стікери і просить кожного  написати позитивне побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким зі стікерів з нікнеймами на аркуші з квіткою. Кожен учень має наклеїти побажання до чужого нікнейму так щоб власники нікнеймів не бачили хто надає їм побажання. Учасники отримають побажання до свого нікнейму і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення» (дивіться Малюнок 3). У 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення.

Вчитель робить висновок, що так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою.
Якщо учасники групи добре знайомі між собою, вони можуть вгадувати відправника за почерком. У такому випадку вчитель робить висновок, що в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.

 

  1. Анкетування-гра учнів та гостей

Користуватися комп’ютером, Інтернетом ввійшло нам у звичку. Іноді ми навіть не задумуємося над тим, що це шкодить нашому здоров’ю. Зараз кожен з вас створить свою «Квітку здоров’я».

Вам будуть запропоновано ряд питань, на які можливі лише відповіді «так» чи «ні». Ви будете прикріплюватипелюсточки квіточки  жовтого та помаранчевого кольору в залежності від обраної вами відповіді. Після кожного запитання я буду говорити: якщо «так» – жовта, якщо «ні» – помаранчева, або навпаки. 

Анкета
1. Чиробитеви перерви, працюючидовгий час? (так – жовтий, ні – червоний)
2. Чиробитеви гімнастику для очей? (так – жовтий, ні – червоний)
3. Чи легко вивідриваєтесь від гри? (так – жовтий, ні – червоний)
4. Ви краще поспілкуєтесь з другом, ніж посидите над новою комп’ютерною грою чи в Інтернеті? (так – жовтий, ні – червоний)
5.Чи користуєтесь комп’ютером більше 5 років? (так – червоний, ні – жовтий)
6. Ви спершу почитаєте повідомлення з електронної пошти, ніж нову цікаву книгу? (так – червоний, ні – жовтий)
7. Чи втомлюються у вас очі під час роботи за комп’ютером? (так – червоний, ні – жовтий)
8. Ви віддаєте перевагу посидіти біля комп’ютера в інтернеті, ніж зайнятись спортом?(так – червоний, ні – жовтий)
9. Комп’ютер для вас є насамперед предметом першої необхідності?
(так – червоний, ні – жовтий)
10. Ви вважаєте, щоспілкування через комп’ютеркраще, ніжбезпосереднє?
(так – червоний, ні – жовтий)
11. У вас часто мерзнуть руки під час роботи з комп’ютером?(так – червоний, ні – жовтий)
12. Після роботи з комп’ютером у вас з’являються крапки перед очима?
(так – червоний, ні – жовтий)
13. Ви проводите за комп’ютером більше 2 годин в день?
(так – червоний, ні – жовтий)
15. Після роботи за комп’ютером, вивідчуваєтебіль у шиї та в спині?
(так – червоний, ні – жовтий)

.
Уявіть собі, що квітка  – це ваше здоров’я, і жовтіпелюсточкипідтримуютьйого. А помаранчеві – це та шкода, яку ви наносите своєму здоров’ю, ставлячи комп’ютер та Інтернет на перше місце перед спортом, спілкуванням з друзями та нехтуючи правилами безпеки для роботи з комп’ютером. Тому, чимбільшепомаранчевихпелюсточків на вашій квіточці, тимбільшепотерпає ваш організм. 

  
Вправа 7: Підсумки (вправа «Валіза»)

Мета: підвести підсумки особистої участі у тренінгу

Метод: обговорення в групі, виконання індивідуальних творчих завдань

Опис вправи:

  • На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні зрозумів ...”
  • Тренер на листі ватману малює валізу, пральну машинку і корзину для сміття (або має  домашню заготовку).
  • Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на тренінгу», за принципом:
  • якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було

        було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;

  • якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної машини;

        якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та

        втілювати в життя.

     

 

doc
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
1221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку