Тема: «Безпечне користування побутовими електроприладами».

Про матеріал
Тема: «Безпечне користування побутовими електроприладами». Практична робота: «Визначення за технічним паспортом призначення та експлуатаційних характеристик побутового електроприладу». Мета уроку: забезпечити засвоєння учнями уявлення про побутові електроприлади; знання про загальні правила користування електропобутовими приладами; формування умінь знаходити видимі пошкодження електропобутових приладів; дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці й організації робочого місця, виховувати акуратність та обережність під час роботи з побутовими електроприладами. Обладнання, матеріали та наочність: побутові електроприлади, мультимедійна презентація «Побітові електроприлади».
Перегляд файлу

Тема: «Безпечне користування побутовими електроприладами».

Практична робота:  «Ознайомлення з побутовими  електроприладами».

Мета уроку: забезпечити засвоєння учнями уявлення про побутові   електроприлади; знання про загальні правила користування електропобутовими приладами; формування умінь знаходити видимі пошкодження електропобутових приладів;  дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці й організації робочого місця, виховувати акуратність та обережність під час роботи з побутовими електроприладами.

Обладнання, матеріали та наочність: побутові електроприлади, мультимедійна   презентація «Побітові електроприлади».

 Міжпредметні  зв’язки: фізика.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

   І. Організаційний момент.

Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку.

   ІІ. Виявлення знань та вмінь учнів.

  1. Прочитайте вірш Н.Забіли (Слайд 1)

Той струм дає заводам міць,
трамваї водить дзвінко,
яскравим світлом блискотить
у кожному будинку,
і хліб пече,
й живиться приймач,
пере й прасує одяг,
і поїзди могутні, бач,
без пару  й диму водить.

  1. Про що ми будемо говорити на уроці?
  2. Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати. Погляньте на карту нашої подорожі (Слайд 2)
  3. Завдання ви будете виконувати у спеціальних зошитах, а для того, щоб заробити гарну оцінку потрібно збирати смайлики.

   ІІІ. Інтелектуальна розминка

Станція 1 «Ауді». Назвіть прилад звук, якого ви почуєте

  1. Що об’єднує всі розгадані нами об’єкти?
  2.  Як називається техніка, яка допомагає людині виконувати різні види діяльності в своєму будинку?
  3.  Чому цю техніку відносять до електричних приладів?
  4.  Де можна придбати побутову техніку? Які товари можна ще придбати в торгівельній мережі?

   IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

    Ми звикли , прокидаючись вранці й натискаючи на кнопку  вимикача, освітлювати своє помешкання, і з цієї миті електроенергія з нами поряд . Ми готуємо їжу на електроплиті, вмикаємо кавоварку, телевізор, відеомагнітофон, фен, пральну машину,  праску , пилосос, інші побутові електроприлади та інструменти.

    Але слід  пам’ятати,  що електрика може принести й багато лиха, якщо  не вміти  вірно користуватися нею.

   V. Повідомлення теми уроку.

   VI. Визначення завдань для учнів на урок.

Учні повинні:

  • мати уявлення про різні групи побутових електроприладів;
  • знати загальні правила користування електропобутовими приладами;
  •  вміти розпізнавати пошкодження електропобутових приладів;
  • пам’ятати, яку небезпеку несуть пошкоджені  побутові  електроприладами.

    VII. Вивчення нового матеріалу.

СТАНЦЦІЯ «ТЕХНОЛОГІЧНА» Слайд 3

    В сучасному житті людей техніка має дуже важливе значення. Кожного дня  людина  використовує  побутову електротехніку  різного призначення.

    Важко відповісти, яким би було наше життя, якщо б у ньому не було місця побутовим приладам?  Просто уявіть, протягом якого часу ви можете дивитися телевізор, прати, зберігати в холодильнику продукти, користуватися праскою, тостером, мікрохвильовою піччю? Побутова техніка настільки сильно вплинула на життя людини й тісно пов'язана з нею, що окреме існування обох просто неможливе. Але так було не завжди

СТАНЦІЯ «ІСТОРИЧНА» Слайд 4

Чарівне перетворення праски.

     Знаєш, яким найціннішим був подарунок нареченій в день весілля в Київській Русі? Велика важка праска. Цей подарунок означав, що наречену вважають рукодільницею і відмінною господинею. Річ берегли як реліквію, вона переходила від матері до доньки.
     Прасці всього близько 500 років. Як же прасували до її винайдення?
Сидить на скрині господиня, а під нею випрана і складена купкою білизна. Жінка не просто сидить, вона працює — білизну прасує. Бабусею праски вважають... сковорідку. В неї насипали гарячих вуглинок і, взявши за ручку, прасували.
     Наступним прикладом для прасування в Київській Русі був рубель. Рубель — це хвиляста дошка з ручкою. На палицю намотували білизну чи одяг, а
потім качали по ньому рубель. Цей пристрій ще й зараз можна знайти в українських селах. Потім з'явились важелезні праски, повністю відлиті з чавуна. Щоб ними можна було прасувати, їх нагрівали на плиті. Відомості про таку праску в нашій країні датуються 1636 роком. Пізніше в середину прасок поміщали вугілля, гас і навіть спирт.
     Та найрозумнішою виявилась електрична праска, яка вміє сама включатися і виключатися, зволожувати тканину, регулювати температуру. Але вона не пробачає необережного поводження з собою.

Електрочайник

  Чайник вважають прибульцем з далекого минулого. Родом він з Китаю. Хоча багато хто чув і про японську чайну церемонію. Тому помилково про істинну батьківщину чаювання забувають. Винахідники створювали чайники, що потребували стороннього джерела теплоти – звичні нам на кухнях із газовими плитами; чайники, що не потребують стороннього джерела теплоти: чайники на вугіллі, спиртові чайники.

    Свідчення про те, коли з’явився перший електричний чайник, є  різні. Одні джерела датують цю подію 1891-м, інші — 1894-м, треті — 1900-м роком. Нам відомо, що німецька фірма “AEG” в середині 90-х років 19 століття вже випускала 80 різних електричних приладів для домашнього використання: чайники, праски, фени та інші.

   Спочатку електричний нагрівальний елемент чайника розміщувався в нижній частині корпуса, під дном. У наступних моделях винахідники перемістили нагрівальний елемент усередину чайника. Використовують трубчастий електронагрівник, хоча є моделі з дисковим нагрівником. Сучасні електрочайники виготовляють з пластмаси, з автоматичним вимикачем на основі біметалічної пластини, прозорим віконцем для контролю рівня води й електричною контактною підставкою, яка дає змогу від’єднувати чайник від дроту. Деякі прилади оснащують фільтрами води. Але техніка розвивається швидко і винахідники працюють над новими моделями електричних чайників.

Пилосос.

Чи знаєш ти, що пилосос винайшли не зразу? Перший крок у цьому напрямку зробив містер Біссель з американського штату Мічиган, у якого була крамниця порцеляни. Солома, у яку загортали товар, викликала у хазяїна крамниці алергію і він винайшов щітку зі змінними насадками, що збирала сміття у спеціальний мішок.

 Другий крок зробив Сесіль Бут. Він помітив, що пил краще не здувати, а всмоктувати. В серпні 1901 року Бут запатентував цей винахід і організував компанію з очистки. Його пилосос був розміром з вантажний автомобіль і працював на бензиновому двигуні.

Останній крок зробив Вільям Гувер, який у 1913 році в США налагодив виробництво пилососа на основі електричного вентилятора. Зараз існує безліч моделей пилососів. Вони чистять, білять, фарбують, лакують, оббризкують рослини. У Франції винайшли пилосос, що збирає з гілок каштани.

   СТАНЦІЯ «РОЗУМОВА»

1. Побутовий електроприлад — це електричне або електромеханічне

обладнання, що виконує корисну роботу в домашньому  господарстві, наприклад, приготування  їжі, прибирання, нагрівання, прання  тощо.

2. Розподіли зображені на малюнках електроприлади за принципом дії

    Побутові електроприлади поділяють на різні групи:

  • для приготування  їжі (електроплитки, електрогрилі, електровафельниці, електрокаструлі);
  • для додаткового опалення житлових приміщень (електрокаміни, електровентилятори, електрорадіатори );
  •  для підігріву води ( водонагрівачі, елекрочайники, електросамовари, кип’ятильники);
  •  для особистої гігієни і прасування ( електрогрілки, праски, фени );
  •  електроінструменти нагрівальні (електропаяльники, електроприлади для випалювання по дереву )
  •  крім цих приладів ми ще користуємося телевізором, холодильником, швейною  та пральною машино, музичними центрами, пилососами та ін.

СТАНЦІЯ «РУХЛИВА»


СТАНЦІЯ «ЗАГАДКОВА» Відгадайте загадки.

 

 

Всю білизну позбирає

І старанно покупає.

Буде знову вся чистенька,

Незабруднена, гарненька.         (пральна машина)

 

Дуже любить він тканини,

Сукні, светрики, гардини.

Всі їх складочки знайде!

Розізлиться – пара йде!                            (праска)

 

Суп, морозиво, ковбаси,

Сало, м’ясо, яйця, кваси...

Все в животику ховає

І свіженьким зберігає.                    (холодильник)

 

Сніг зимою, сонце літом,

Поле, що чарує цвітом -

Все на чіп він зберігає –

Дуже добру пам’ять має!                   (фотоапарат)

 

Де кого нагородили,

Де супутник запустили...

Фільми, казочки, новини

Нам транслює щохвилини.                      (телевізор)

 

Сміття все попідбирає,

До пилинки позбирає.

Нам надійний помічник,

Працьовитий робітник.                            (пилосос)

 

Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти...

Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає.                     (комп’ютер)

 

Може моркву покришити,

Свіжий сік для нас зробити.

Непотрібно йому рук -

Має функцій безліч штук.        (кухонний комбайн)

 

Розморожувати вміє,

Що потрібно – розігріє.

Піцу зробить за хвилину,

Нагодує всю родину.             (мікрохвильова піч)


 

СТАНЦІЯ «БЕЗПЕЧНА»

 Правила поводження з електроприладами побутового призначення.

  1. Розгадаємо « Кросворд» Слайд 5 (Групова робота)

 

          1.Техніка для зберігання продуктів (холодильник)

  1. Прилад для збивання тіста, кремів (кремів)
  2. Переносний комп’ютер (ноутбук)
  3. Прилад для сушіння волосся (фен)
  4. Техніка для передачі зображення та інформації (телевізор)
  5. Прилад для приготування їжі (плита)
  6. Прилад для спілкування (телефон)
  7. Водонагрівальний прилад (чайник)
  8. Машина для виготовлення одягу (швейна)
  9. Прилад для подрібнення м’яса (м’ясорубка)

2.Перевіримо себе. Обмін відповідями. Слайд 6

Вчитель: Яке слово ви прочитали у  виділених клітинках? НЕБЕЗПЕЧНО! Чому це слово виділене?

Слайд 7  . Роздивіться малюнки  і зробіть висновки.

 Слайд 8. Висновок: Вода і металеві поверхні пропускають електричний струм

3.Вчитель: Електроприлади несуть не лише користь, а й небезпеку. Перш ніж використовувати їх, потрібно добре засвоїти елементарні правила безпеки.

4.  Індивідуальна робота у робочих зошитах

  •       Впиши пропущені слова

1. Ознайомитися з _________________________ користування електроприладом.

2. Користуватися тiльки _______________________________ електроприладами.

3. Побутові електроприлади ______________________ й _____________________

лише в присутності дорослих.

4. Не вмикати одночасно ____________________ кiлькiсть електроприладiв. Вiд цього перегрiваються електропровiдники й може виникнути пожежа.

5. Перед умиканням електропобутових приладів у мережу перевірити, чи не ______________________________електрошнур.

6. Вилку електрообладнання вмикати й вимикати з розетки, тримаючись за її корпус лише ________________________________ руками.

7. Праски, тостери, духові шафи, обігрівачі й iншi електро-нагрiвальнi прилади ставити на _____________________та _________________________ пiдставки.

8. Під час роботи з міксерами, блендерами, соковижималками й електром’ясорубками звертати увагу на ___________________________, _________________________________ частини приладів, що можуть поранити.

9. Не ____________________________ на __________________________ час увімкнені електроприлади без нагляду.

10. Після закінчення роботи вчасно______________________ електроприлади.

  •       Допиши, які можуть бути несправності побутових електроприладів. Пошкоджений корпус, відсутність світіння індикаторної лампочки, зміна швидкості роботи,_____________________________________________________
  •       Які з перелічених дій не слід виконувати, щоб уникнути ураження електричним струмом?
  1.          Витягнути електричну вилку з розетки, потягнувши за шнур.
  2.          Стояти навпроти електричної розетки на відстані 1 м від неї.
  3.          Вмикати подовжуючі пристрої
  4.          Усі перераховані вище дії.

 При виникненні пожежі потрібно телефонувати за номером ___________ та викликати ________________________________________.

 Скласти алгоритм твоїх дій при виявленні несправностей у побутовому електроприладі.____________________________________________________

   VIII. Осмислення учнями вивченого матеріалу. Практична робота.

1.Захист міні проектів  

2. Практична робота  «Визначення за технічним паспортом призначення та експлуатаційних характеристик побутового електроприладу».

Вступний інструктаж:

Кожен електроприлад має своє призначення, він розрахований на певні умови використання, має певні електричні характеристики. Ці дані записуються в технічному паспорті, а найбільш значущі у вигляді таблички кріпляться на корпусі приладу. На ній зазначають електричні характеристики, дату випуску, завод-виробник тощо. До кожного побутового електроприладу додається інструкція-паспорт, де зазначаються технічні характеристики, будова і принцип роботи, правила безпечної експлуатації та інші дані. Тож перш ніж використовувати той чи інший електроприлад, слід уважно ознайомитися з його характеристиками та правилами використання.

Поточний інструктаж: цільові обходи робочих місць з метою надання допомоги учням у виконанні завдання практичної роботи.

    ІХ. Рефлексія.

  1. Що нового дізнались на уроці?
  2. На які групи поділяють побутові електроприлади?
  3. Яких правил безпечної роботи потрібно дотримуватись при використанні електроприладів?
  4. Де можна використати набуті знання?

Х. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.

ХІ. Завдання додому. Підготувати повідомлення про українську вишивку

ХІІ. Прибирання робочого місця.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Палій Роман
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Винокур Оксана
Додано
16 червня 2021
Переглядів
1342
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку