Тема: БЕЗПЕКА ОСЕЛІ
Мета
Поглиблення знань і відпрацювання навичок безпечного користування засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
•називають чотири основні причини виникнення пожеж, види і небезпеки паливних газів, правила користування пічним опаленням;
•наводять приклади горючих речовин і джерел запалювання та ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом;
•демонструють уміння користуватися побутовими газовими приладами.
Обладнання і матеріали
• Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.
Що підготувати заздалегідь
•Зразки засобів побутової хімії із застереженням: «Не давати дітям!» (із розрахунку по одному на групу з трьох осіб).
•Картки для об'єднання в трійки (за кількістю учасників). На третині карток — назви горючих речовин, на третині — джерел запалювання, на третині — напис «Повітря».
Домашнє завдання
• Підручник, § 7, зошит, с 25 — 27. Разом з батьками перевірити пожежну безпеку свого помешкання та вміння користуватися газовими приладами (підручник, с. 54).
Актуалізація теми
Стартове завдання
Важкозаймисті: Легкозаймисті:
Волога деревина рідини (бензин, спирт,
цупкі тканини розчинники), природний газ
Запитання до учнів.
Чи всім цим речовинам для того щоб горіти, необхідний безпосередній контакт з джерелом запалювання? (Ні, є такі, що загоряються при контакті з іншими речовинами Н: папір і бавовна з деякими кислотами, мастила з киснем). Для них характерне самозаймання.
Отже,
Негорючі — ті, що не горять за будь-яких умов.
Важкогорючі — ті, що загоряються, тліють чи обвуглюються під дією вогню, але перестають горіти, якщо джерело запалювання видалити чи загасити;
Легкозаймисті — ті, що загоряються від джерела запалювання і продовжують самостійно горіти, коли це джерело видалити;
Робота в колі.
Причини виникнення пожеж
Вчитель роздає картки, а діти розглядають і по черзі озвучують зображення і називають чи може зображена дія бути причиною виникнення пожежі.
(тютюнопаління (особливо в нетверезому стані), порушення правил експлуатації електричних і газових приладів, необережне поводження з вогнем і розряди блискавки…)
Робота в групах.
Завдання Розглянути роздатковий матеріал дати відповіді на запитання, які небезпеки можуть очікувати нас при користуванні … яких правил необхідно дотримуватись, щоб уникнути небезпеки?
1 група Газ
2 група Електрика
3 група Вода
4 група Свічка
5 група Хімія
Групи роблять презентацію.
Отже, при користуванні засобами комунікації та побутовою хімією необхідно дотримуватись правил безпечної поведінки.
Бліц турнір.
Чому всі засоби побутової хімії необхідно зберігати в оригінальній упаковці?
Чому всі засоби побутової хімії необхідно зберігати в недоступному для дітей місці?
За необхідності лак чи фарбу можна розігріти на плиті?
Святкову електричну гірлянду вигідніше виготовляти самому?
Чому неможна користуватися печами, які мають тріщини?
Навіщо чистити піч і димохід від сажі?
Чому неможна забивати цвяхи поблизу електричних розеток?
Чому не слід користуватися електроприладами під час купання у ванні?
Чому перед заміною перегорілої електролампи треба обов'язково вимкнути освітлювальний прилад з розетки або вимкнути електрику на щитку?
Навіщо під грубою металева бляха?
Чому маскарадні костюми з вати чи паперу краще просочити вогнезахисним розчином?
Навіщо у ванній кімнаті резиновий килим?
Чому краще користуватися електронним термометром, а ніж ртутним?
Робота в групах
Завдання групам. Перша допомога при:
1 група Перша допомога при ураження електричним струмом
2 група Перша допомога при хімічних і термічних опіках
3 група Перша допомога при отруєннях
4 група Перша допомога постраждалому на пожежі
Презентація робіт групами.
Висновок. Пам'ятати як необхідно діяти в ситуаціях, що виникли.
Підсумкове завдання
Робота в колі.
Роздати етикетки. Проаналізуйте зміст етикеток засобів побутової хімії. Знайдіть застереження і піктограми?
Висновок: Забави із пожежонебезпечними чи вибухонебезпечними сумішами речовин найчастіше призводить до втрати пальців, очей, до небезпечних опіків. Нерідко трапляються й смертельні ушкодження.
Домашнє завдання параграф 7 підручник і зошит.
Завершення тренінгу. Взялись за руки. Хай тепло, яке є в наших серця нас тільки зігріває і ніколи не переростає у колючий вогонь.
Тема: БЕЗПЕКА ОСЕЛІ
Мета
Поглиблення знань і відпрацювання навичок безпечного користування засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
Обладнання і матеріали
• Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.
Що підготувати заздалегідь
Домашнє завдання
• Підручник, § 7, зошит, с 25 — 27. Разом з батьками перевірити пожежну безпеку свого помешкання та вміння користуватися газовими приладами (підручник, с. 54).
Актуалізація теми
Де ви почуваєте себе в безпеці? (Діти називають своє ім’я і місце де вони себе почувають в безпеці).
Чи можна назвати дім абсолютно безпечним місцем? Чому?
Вправа «Ланцюжок»
Які небезпеки можуть бути в оселі? (Може виникнути пожежа, можна отримати травму, отруїтися, обпектися, порізатись, впасти, синець набити, витік газу, витік води, вколотися, за поріг перечепитися…)
Отже, абсолютної безпеки не існує. Щоб запобігти пожежам, побутовим травмам, отруєнням, повторимо те, що вивчали в 5-6-му класах, і дізнаємось дещо нове.
Стартове завдання
Які умови необхідні, щоб відбувся цей процес?
Ми називали ці умови як «Трикутник вогню».
Речовини і матеріали поділяються на:
Негорючі: Важкогорючі: Горючі: Вибухонебезпечні:
Вода деякі пластмаси стиснені та зріджені
горючі гази, пари
розчинників та ін..
Важкозаймисті: Легкозаймисті:
Волога деревина рідини (бензин, спирт,
цупкі тканини розчинники), природний газ
Запитання до учнів.
Чи всім цим речовинам для того щоб горіти, необхідний безпосередній контакт з джерелом запалювання? (Ні, є такі, що загоряються при контакті з іншими речовинами Н: папір і бавовна з деякими кислотами, мастила з киснем). Для них характерне самозаймання.
Отже,
Негорючі — ті, що не горять за будь-яких умов.
Важкогорючі — ті, що загоряються, тліють чи обвуглюються під дією вогню, але перестають горіти, якщо джерело запалювання видалити чи загасити;
Легкозаймисті — ті, що загоряються від джерела запалювання і продовжують самостійно горіти, коли це джерело видалити;
Робота в колі.
Причини виникнення пожеж
Вчитель роздає картки, а діти розглядають і по черзі озвучують зображення і називають чи може зображена дія бути причиною виникнення пожежі.
(тютюнопаління (особливо в нетверезому стані), порушення правил експлуатації електричних і газових приладів, необережне поводження з вогнем і розряди блискавки…)
Робота в групах.
Завдання Розглянути роздатковий матеріал дати відповіді на запитання, які небезпеки можуть очікувати нас при користуванні … яких правил необхідно дотримуватись, щоб уникнути небезпеки?
1 група Газ
2 група Електрика
3 група Вода
4 група Свічка
5 група Хімія
Групи роблять презентацію.
Отже, при користуванні засобами комунікації та побутовою хімією необхідно дотримуватись правил безпечної поведінки.
Бліц турнір.
Чому всі засоби побутової хімії необхідно зберігати в оригінальній упаковці?
Чому всі засоби побутової хімії необхідно зберігати в недоступному для дітей місці?
За необхідності лак чи фарбу можна розігріти на плиті?
Святкову електричну гірлянду вигідніше виготовляти самому?
Чому неможна користуватися печами, які мають тріщини?
Навіщо чистити піч і димохід від сажі?
Чому неможна забивати цвяхи поблизу електричних розеток?
Чому не слід користуватися електроприладами під час купання у ванні?
Чому перед заміною перегорілої електролампи треба обов’язково вимкнути освітлювальний прилад з розетки або вимкнути електрику на щитку?
Навіщо під грубою металева бляха?
Чому маскарадні костюми з вати чи паперу краще просочити вогнезахисним розчином?
Навіщо у ванній кімнаті резиновий килим?
Чому краще користуватися електронним термометром, а ніж ртутним?
Робота в групах
Завдання групам. Перша допомога при:
1 група Перша допомога при ураження електричним струмом
2 група Перша допомога при хімічних і термічних опіках
3 група Перша допомога при отруєннях
4 група Перша допомога постраждалому на пожежі
Презентація робіт групами.
Висновок. Пам’ятати як необхідно діяти в ситуаціях, що виникли.
Підсумкове завдання
Робота в колі.
Роздати етикетки. Проаналізуйте зміст етикеток засобів побутової хімії. Знайдіть застереження і піктограми?
Висновок: Забави із пожежонебезпечними чи вибухонебезпечними сумішами речовин найчастіше призводить до втрати пальців, очей, до небезпечних опіків. Нерідко трапляються й смертельні ушкодження.
Домашнє завдання параграф 7 підручник і зошит.
Завершення тренінгу. Взялись за руки. Хай тепло, яке є в наших серця нас тільки зігріває і ніколи не переростає у колючий вогонь.
Розповідь учителя. Малюнок Башні.
З історії пожежної охорони. Перші пожежники зявились в нашій країні понад два століття тому. Двоповерхова споруда з високою вишкою (каланча) мала назву «пожежне депо». На першому поверсі розміщували коней, вози з діжками, наповненими водою, та протипожежний інвентар. На другому – жили пожежники, яким заборонялось відлучатись, вони мали бути завжди напоготові. Як тільки черговий помічав пожежу, на каланчі одразу піднімали сигнальні знаки, дзвонили в дзвони , і з воріт на коні вилітав вістовий. Він розвідував обстановку на пожежі й мчав назад. Потім поспішали пожежники. Трубники рятували людей і гасили пожежу водою зі шлангів, сокирники рубали дах, щоб випустити з приміщення дим, а качальники й водопостачальники поповнювали запаси води в діжках.
1