Тема: БЕЗПЕКА ШКОЛЯРА. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС МАСОВИХ ШКІЛЬНИХ ЗАХОДІВ

Про матеріал
формувати поняття про правила безпечної поведінки під час масових заходів; вчити учнів діяти у випадках надзвичайних ситуацій, які можуть виникнути в людних місцях, на спортивних змаганнях, у культпоходах, під час відзначення колективних свят, в школі; ознайомити із можливою небезпекою перебування дитини у місцях великого скупчення людей; розвивати поміркованість, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки та чуже горе; формувати навички культурної поведінки.
Перегляд файлу

                              Конспект уроку_______                                                               Дата_________

Тема: БЕЗПЕКА ШКОЛЯРА. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС МАСОВИХ ШКІЛЬНИХ ЗАХОДІВ

           (с.98-101)

Мета: формувати поняття про правила безпечної поведінки під час масових заходів; вчити учнів діяти у

            випадках надзвичайних ситуацій, які можуть виникнути в людних місцях, на спортивних змаганнях,

            у культпоходах, під час відзначення колективних свят, в школі; ознайомити із можливою небезпекою

            перебування дитини у місцях великого скупчення людей; розвивати поміркованість, розсудливість,

           почуття відповідальності за свої вчинки та чуже горе; формувати навички культурної поведінки.

Обладнання: презентація, план евакуації школи, тлумачний словник, картки, підручник Основи здоров’я

           4 клас  І.Д.Беха

Тип уроку: урок формування умінь і навичок

Хід уроку:

І. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань.

1. Розгадування ребусів

                                                   

 

                                                  НЕБЕЗПЕКА                                       НАТОВП

2. Бесіда.

  - Що таке натовп і чим він може бути небезпечним?

  - Чи доводилось вам бути у натовпі?

  - Як ви там почувалися?

  - Чи може стати натовп загрозою для життя кожного з його учасників?

3. Розгляд ілюстрацій: на стадіоні, в кінотеатрі, під час відзначення новорічного свята, на пероні тощо.

- Яка надзвичайна ситуація може виникнути в кожному із зображених випадків?

- Чи знаєте ви, що робити у таких ситуаціях, щоб уникнути травмування чи інших загроз для життя і

   здоров’я?

ІІІ.  Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником. Читання тексту на с. 98.

 а) Бесіда за змістом тексту.

  - Назвати людні місця. Чому їх називають масовими? (метро, магазин, вокзал, кінотеатр, стадіон, школа, громадський транспорт)

  - Що може виникнути в середовищі скупчення великої маси людей?

Небезпечна подія, що загрожує здоров’ю і життю людей, називається екстримальною ситуацією. Під час таких ситуацій виникає масова паніка. Люди не контролюють свою поведінку, дбають тільки про свій порятунок.

  - Що таке паніка?

б) Робота з тематичним словником (під час опрацювання вивішую ці слова до словничка слів)

   Натовп - велике скупчення неорганізованих людей.

   Паніка - страх, розгубленість, втрата контролю за своєю поведінкою через небезпеку, нездатність       

    правильно  оцінити ситуацію.

    - Уже десять років науковці з німецького міста Юліха досліджують поведінку людського натовпу. Їхня мета - запобігати трагічним загибелям внаслідок тисняви під час масових заходів.

                           (Перегляд відеоролика «Експерименти з натовпом заради безпеки»)

  Його неможливо передбачити і контролювати. Часом він страшніший стихійного лиха і катастроф. Він руйнує все навколо і хаотично обирає собі жертв. І найстрашніше – його заручником може стати кожен з нас. Натовп - як піддатися його впливу!?

- Якими стають люди під час паніки?

- Відомі такі факти

    У 1999 р. у Мінську під час концерту просто неба почалася злива. Ховаючись, усі побігли в підземний перехід. Взуття на тонких підборах зачіплювалося за покриття переходів. Люди падали, а піднятися в на-товпі не могли. Від тисняви та переломів 53 людини загинули, серед них 42 школярі.

- Як діяти, щоб не постраждати під час небезпечних ситуацій?

2. Робота в групах

- Об’єднайтеся в групи

1 група ( слабші учні):

    - Опрацюйте статтю в підручнику на с. 99 і підготуйте виступ про те, як діяти, щоб не постраждати в

      натовпі.

2 група (сильніші учні):

 - Опрацюйте в тлумачному словнику значення слова евакуація та план евакуації у нашій школі в нашому корпусі. І представте свої напрацювання на загал.

- Де ви могли бачити план евакуації?

- А коли ми намагалися правильно евакуюватися? (під час навчальної тривоги в день цивільної оборони)

3. Представлення роботи груп

 а) Виступ 1 групи про те, як діяти, щоб не постраждати в натовпі за статею підручника

 б) Виступ 2 групи  і ознайомлення з планом евакуації школи.

   Евакуація - організоване виведення (вивезення) людей, установ та різних матеріальних цінностей з

    небезпечних місць.

 в) Узагальнення роботи груп.  Бесіда.

- Отже підсумуємо сказане вами і запам’ятаємо головні правила поведінки в натовпі  лайд).

                                                    Головні правила поведінки в натовпі:

- Уникати великого скупчення людей.

- Не йти проти натовпу.

- Знати, де знаходиться запасний вихід

- Триматися далі від скляних дверей, вітрин, дерев, огорож.

- Не тримати руки в кишенях.

- Рухатися так, щоб не впасти.

- Не кричати, не панікувати

       - Не піднімай речі, які впали

       - Зверни увагу на план евакуації

- Головне в екстремальній ситуації – перебороти свій страх, розгубленість, не піддаватися паніці.

4. Робота з підручником опрацюйте статтю на с. 100 «Як одягнутись у багатолюдне місце»

5. Розв’язування проблемних ситуацій

 а) Випадок із життя.

На пероні зібралася чимала кількість пасажирів. До приходу поїзда залишалися лічені хвилини. І ось уже з’явилася «голова» поїзда. Пасажири почали скупчуватись, бігти за своїм вагоном. Раптом почувся крик. На пероні утворилась купа людей, котрі падали один на одного.

- Поміркуйте, що могло статися.

- Чому трапилась така ситуація?

- До чого вона могла призвести?

- Як треба було діяти пасажирам?

- Яких помилок припустилися пасажири?

б) Як ти вчиниш?

  Ваш клас зібрався в поїздку. Всі учні стоять в колоні, чекаючи на автобус. Ваше місце в автобусі - останнє. Коли підійде автобус, ви:

  а) побіжите наперед, щоб зайти першими;

  б) чекатимете своєї черги.

  в)  Якими будуть ваші дії?

  Від бенгальського вогню і хлопавок під час святкування новорічного ранку  виникнула пожежа, яка

  призвела до непередбачених дій ігрових персонажів, з’явилася паніка. Склалася ситуація, яка

  загрожує  здоров’ю і життю учасників свята.

                                             (Діти обґрунтовують правильність вибраного рішення)

   Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

 1. Перегляд відео «Магія натовпу»

 2. Вправа «Закінчи речення»

   - Збираючись у громадське місце, треба заздалегідь подбати про свій... ( одяг, настрій)

   - Якщо це можливо треба уникати ... (натовпу)

   - На захід виставу слід приходити... (раніше)

   - Цей час потрібен, щоб ... (знайти своє місце, ознайомитись з приміщенням)

   - З сторонніми людьми не слід ...(вести довірливу розмову, погоджуватися на їх пропозиції)

   - Під час виникнення непередбаченої ситуації не слід піддаватися ...(паніці)

   - В цій ситуації слід діяти ...(розважливо, згідно правил)

3. Робота в групах за картками

   - Складіть розповідь за ситуативними картками.

4. Рухові відповіді на запитання з теми

   - Що ви робитимете, потрапивши у натовп? Якщо ви згодні плескаєте в долоні, якщо ні, то топаєте ногами.

1. Після концерту на стадіоні тебе відтіснили від батьків. Ти їх не бачиш. На виході виникла тиснява, люди

    запанікували. Твоя сумка впала під ноги. Твої дії:

  - кричатиму, кликатиму батьків  (топають)

  - триматимусь усередині натовпу. Після проходження вузьких місць постараюсь вибратися з    

      нього(плескають)

  -  намагатимусь розштовхати людей і знайти батьків  (топають)

  -  нахилюся за сумкою (топають)

  - шукатиму батьків після закінчення штовханини  (плескають)

  - не зважатиму на сумку, зосереджуся, застібну одяг (плескають)

2.  Під час святкування Дня міста на майдані утворився натовп. Зібралося багато молоді, що чекала на концерт. Ти прийшов з друзями, але в натовпі відстав і залишився сам. Люди поруч стоять дуже щільно, концерт ось-ось почнеться. Твої дії:

-  кричатиму, кликатиму друзів (топають)

- триматимусь усередині натовпу. Після закінчення концерту постараюсь вибратися з нього (плескають)

-  намагатимуся розштовхати людей і знайти друзів  (топають)

- якщо є мобільний телефон, скористаюсь ним, щоб домовитися про місце зустрічі з друзями (плескають)

- шукатиму друзів після концерту  (плескають)

- виберусь з натовпу на примітне місце (рекламний щит, вхід до будинку, зупинка), зателефоную друзям чи

   батькам, повідомлю, де чекаю на них  (плескають)

- виберусь з натовпу, пройду на заздалегідь вибране місце зустрічі та чекатиму друзів  (плескають)

3. Ти збираєшся з батьками на футбольний матч. Що із запропонованого можна одягти або взяти із собою?

   Чому?

- довгий в’язаний шарф  (топають)

- туфлі на високих підборах(топають)

- джинси   (плескають)

- товстий ланцюжок на шию(топають)

- кросівки    (плескають)

- довгу парасольку (топають)

- рюкзак  (плескають) 

- іграшкового ведмедика  (топають)

- широкий довгий плащ   (топають)

- вузькі штани  (топають)

-  спортивну куртку  (плескають)

-  сумку на довгому ремінці  (топають)

V. Підсумок уроку.

1. Бесіда

   - Що таке натовп?

   - Як виникає паніка?

   - Як поводитись у натовпі?

docx
Додав(-ла)
Гаврилюк Віра
Додано
15 січня 2020
Переглядів
2956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку