Урок вивчення нового матеріалу

Про матеріал
На даному уроці урок з критичного мислення розглядаються розумові стратегії та операції високого рівня для формулювання обгрунтованих висновків, прийняття рішень та розуміння поставленої проблеми учнями.
Перегляд файлу

Основи здоровя

ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Очікувані результати

Після цього уроку учні/учениці зможуть:

  • пояснювати поняття « люди з особливими потребами»;
  • знатимуть  в яких закладах здійснюється охорона здоров’я дітей;
  • обґрунтовувати  власну думку;
  • аналізувати життєвий досвід і порівнювати його з матеріалами підручника;
  • формулювати поради;
  • формулювати власне ставлення до людей з особливими потребами;
  • вмітимуть співпрацювати з іншими, вирішуючи певні проблеми.

                        

                        План змісту уроку

1.Як здійснюється охорона здоров’я дітей.

2.Що означає « гуманне ставлення до люди з особливими потребами.

 

                 Регламент уроку

     1. Вступна частина – до 10хвилин.

2.Основна частина- до25хвилин.

     3.Заключна частина – 5 хвилин

Обладнання: малюнки до теми.

Ключові поняття: охорона здоров’я, медичні й оздоровчі заклади, люди з особливими потребами, гуманізм, гуманне ставлення.

                             Організація пізнавальної діяльності учнів

І.  Вступна  частина.

1. Гра «Так чи ні?».

- Якщо ви згодні з твердженням, скажіть «Так» - і плесніть у долоні.

1) Туберкульоз - інфекційна хвороба. (Так).

2) Збудники туберкульозу - мікобактерії. (Так).

3) Збудники туберкульозу відкрив не Роберт Кох. (Ні).

4) Туберкульоз часто вражає легені. (Так).

5) Бактерії туберкульозу передаються під час спілкування з носієм збудника хвороби. (Так).

6) Туберкульозом не можна заразитися через предмети побуту, заражені хворою людиною. (Ні).

7) Щоб запобігти туберкульозу, новонародженим роблять щеплення. (Так).

8) ВІЛ не передається через рукостискання. (Так).

9) ВІЛ передається під час розмови. (Ні).

10) Якщо сидіти за однією партою з ВІЛ-інфікованим учнем, то можна заразитися від нього. (Ні).

2. Обговорення ситуацій ( робота в малих групах).

1) Дмитро сказав батькам, що не буде ходити до спортивної школи, тому що дізнався, що там тренується ВІЛ-інфікована дитина.

- Чи правильно вчинив Дмитро? Відповідь обґрунтуйте.

2) Іринка, хвора на туберкульоз легень, прийшла гратися надвір разом з іншими дівчатками.

- Чи правильно вона вчинила? Відповідь обґрунтуйте.

3) Вправа «Асоціативний кущ»( охорона здоров’я дітей ).

 

 II. Основна частина.

Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо говорити про охорону здоров’я дітей і про гуманне ставлення до людей з особливими потребами.

-Що ви очікуєте від уроку?

     Вивчення нового матеріалу.

1.Об’днуються в малі групи і складають список закладів охорони здоров’я для дітей ,  пояснюють їх призначення.

 Вислуховуємо відповіді дітей.

 

- Наша держава і суспільство вживають різноманітних заходів, що забезпечують профілактику захворювань і сприяють нормальному розвитку дітей. В Україні діють дитячі поліклініки, лікарні, санаторії, диспансери, табори відпочинку. У цих закладах діти проходять медичні обстеження, лікуються і відпочивають.

2. Робота в малих групах. Групи отримують картки зі словами ( терапевт, ортопед, стоматолог,ЛОР,травматолог,окуліст). Завдання пояснити значення слів.

 3.Вправа « Незакінчене речення»  (приклади з життєвих ситуацій).

Я звертався до…( якого лікаря і чому?).

 4. Фізкультхвилинка.

5.  Вправа « Читання в парах/ узагальнення в парах» ( с.90- 94).

( Після читання та обговорення кожного абзацу міняються ролями.)

- Читайте узагальнюючи, та ставте запитання за текстом – абзац за абзацом. Представляйте найбільш цікаві запитання та відповіді класові.

  Проведення словникової роботи.

    6.  Ознайомлення з оповіданням Василя Сухомлинського «Як Сергійко навчився жаліти».

  7. Практична робота в групах.

Розігрування ситуацій допомоги людям з особливими потребами.

1гр.) Ви граєтеся з друзями в сніжки. З під’їзду виїхала людина на візку й застрягла в снігу.

- Як ви будете діяти?

2 гр.) До вашого класу прийшов новий учень, який кульгає.

- Як ви будете поводитися з ним?

3 гр.)Під час екскурсії, переходячи дорогу не працював світлофор. Біля переходу метушився сліпий чоловік.

- Як ви будете діяти?

4гр.)Діти в санаторії гралися в гру « Гуси». В стороні стояла дівчинка з вадами рухового апарату.

- Як ви будете діяти?

2. Робота в зошиті на с. 35, 36.

·       Обговорення і виконання завдання 1.

·       Самостійне виконання завдань 2-4 з подальшою перевіркою.

3. Опрацювання загадок.

1) Якого лікаря ми додому викликаємо,

Коли від застуди страждаємо? (Педіатра, терапевта).

2) Цей лікар лікує очі,

А якщо бачиш погано -

Пропише він тобі окуляри. (Окуліст).

3) Він для кожної людини Ліки має й вітаміни,

Прочита рецепт уважно,

Що і як робити скаже. (Аптекар).

 Гра «Відвідування лікаря».

Обирають учнів, які будуть розігрувати сценки про відвідування лікарів у поліклініці (педіатра, окуліста, ЛОРа, тощо).

6. Вправа «Хвости».

- До яких лікарів ви звернетеся? Закінчіть речення.

1) Якщо в мене болить зуб, я звернуся до...

2) Якщо в мене температура і погане самопочуття, я звернуся до...

3) Якщо в мене болить хребет, я звернуся до...

4) Якщо в мене болить вухо, я звернуся до...

5) Якщо в мене погіршився зір, я звернуся до...

VI. Підсумкова частина  уроку.

1. Результати очікування.

На  уроці я дізнався…

Знаю…

Умію…

Ціную…

2.На завершення пропоную обговорити у загальному колі:

-Що означає  словосполучення «охорона здоров’я дітей».

- Як слід ставитися до людей з особливими потребами?

- Які є способи надання допомоги людям з особливими потребами?

- Чим ви можете допомогти людям з особливими потребами?

 

 

Додатковий матеріал.

1.Заклади охорони здоров’я:

 Поліклініка (з грецької polis - місто та klinike - мистецтво лікувати) - лікувально-профілактичний заклад, призначений для надання населенню спеціалізованої медичної допомоги.

Лікарня - лікувально-профілактична установа, що надає населенню стаціонарну кваліфіковану і спеціалізовану медичну допомогу.

Санаторій - лікувально-профілактичний заклад для лікування та оздоровлення з допомогою природних факторів (клімат, мінеральні води, лікувальні грязі, морські купання, сонцелікування тощо) у поєднанні з іншими заходами (дієтотерапія, фізіотерапія, медикаментозне лікування тощо). Існують санаторії загального типу і спеціалізовані - відповідно до певних груп захворювань. Наявні дитячі санаторії, призначені для доліковування в них дітей після тяжких захворювань і операцій.

Диспансер - спеціальний лікувально-профілактичний медичний заклад, що надає медичну допомогу певним групам населення і здійснює систематичний нагляд за станом їхнього здоров’я. Наприклад, туберкульозний диспансер.

Дитячий табір - заклад дитячого дозвілля (оздоровлення і відпочинку), що надає комплекс освітніх, оздоровчих та інших послуг. Дитячі табори призначені для оздоровлення, відпочинку і розвитку дітей.

2. Терапевт (з грецької therapeutes - той, хто доглядає хворого) - лікар, який має відповідну освіту з питань діагностики, профілактики та лікування хвороб внутрішніх органів.

Окуліст (офтальмолог) - лікар, який займається діагностикою та лікуванням захворювань очей і допоміжних органів - повік, слізних залоз.

Стоматолог - лікар, який лікує зуби.

ЛОР, отоларинголог - лікар, який займається діагностуванням, лікуванням і профілактикою хвороб носа, горла і вух.

Ортопед - лікар, який займається профілактикою, діагностикою та лікуванням кістково-м’язової системи. Метою ортопедії дитячого віку є профілактика, усунення деформацій і порушень функції опорно-рухового апарату.

Хірург - лікар, який лікує хвороби за допомогою оперативного (хірургічного) методу.

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
27 січня 2020
Переглядів
511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку