Тема. Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. (6 клас)

Про матеріал
Під час та після уроку учні зможуть: • сформувати поняття про атмосферу та її будову; • називати склад атмосферного повітря; • розповідати про вивчення атмосфери; • продовжити формувати навички роботи в малих групах; • розвивати вміння аналізувати, робити висновки; • самостійно опрацьовувати матеріал та ділитися інформацією з іншими учнями; • виховувати толерантне ставлення один до одного.
Перегляд файлу

Тема. Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. (6 клас)

Очікувані результати уроку.

Під час та після уроку учні зможуть:

  •      сформувати поняття про атмосферу та її будову;
  •      називати склад атмосферного повітря;
  •      розповідати про вивчення атмосфери;
  •      продовжити формувати навички роботи в малих групах;
  •      розвивати вміння аналізувати, робити висновки;
  • самостійно опрацьовувати матеріал та ділитися інформацією з іншими учнями;
  •      виховувати толерантне ставлення один до одного.

Обладнання : схема будови атмосфери та складу атмосферного повітря, підручник, завдання для груп.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

План уроку

  1. Організаційний момент (до 1 хв).
  2.   Мотивація навчальної діяльності (до 10 хв).
  3.   Оголошення теми уроку та очікуваних результатів (до 3 хв).
  4.   Надання необхідної інформації  (до 2 хв).
  5.   Інтерактивна технологія « Робота в малих групах» ( випереджальні завдання)

(20 хв).

  1. Підбиття підсумків, інтерактивна вправа «Мікрофон»,  ( до 5 хв).
  2.   Домашнє завдання ( до 4 хв).

Організація діяльності

  1.   Організаційний момент (до 1 хв.).

Учитель вітає учнів і пропонує їм, як завжди, підготувати свої робочі місця.

  1.   Мотивація навчальної діяльності (до 10 хв).

Розповідь  учителя.

«Необхідно, як  повітря». Ви, напевно, часто чули цей вислів? Так говорять, коли відчувають нагальну потребу в чому- небудь. Отже, зустрічайте  гостю, яка буде  нас відвідувати  протягом 12 уроків. Зараз ви самі зрозумієте,  хто вона.

Заходить учениця - Атмосфера.

Я – атмосфера , повітряна оболонка Землі. Чи замислювалися ви, чому існує життя на Землі? Чому Земля, єдина з планет Сонячної системи, має таке розмаїття рослин і тварин? Чому існує людство? Чому не загинуло від смертоносного випромінювання невідомої енергії Всесвіту? Забезпечую життя на Землі саме я, повітряна оболонка землі - атмосфера.

Учитель. Ви вже знаєте, що атмосфера є частиною географічної оболонки. Разом з атмосферою до географічної оболонки входять .... ( схема на дошці), учні називають складові географічної оболонки.

Діти, прочитайте й запишіть до зошита визначення поняття «атмосфера».



Учитель.

Запитує Атмосферу, як вона з'явилася на Землі.

Розповідь учениці.

На думку вчених, первинна атмосфера утворилася з газів, що виділялися із земних надр під час виверження вулканів. Спочатку в ній було багато вуглецю й водяної пари. Згодом склад атмосфери змінився, у першу чергу, завдяки живим організмам, які в процесі життєдіяльності постійно взаємодіють із повітряною оболонкою.

Учитель. Шановна Атмосферо, скажи нам, будь ласка, який склад повітря ти маєш зараз?

Атмосфера розповідає, вказуючи на схему, що вона має такий склад.

Учні записують до зошита.

Азот - 78%, кисень - 21%, інші гази.

Учитель.

Крім основних газів, у повітрі є різні домішки: водяна пара, вулканічні гази, сажа, пил та інші речовини. Охорона атмосферного повітря від забруднення - нагальна проблема, запорука життя на Землі.

Атмосферне повітря завжди навколо нас: заповнює всі тріщини та щілини, розчиняється у воді, міститься в грунті.

Подякуємо  гості та запросимо її залишитися з нами, щоб ще більше дізнатися про повітряну оболонку Землі.

  1.    Оголошення теми уроку та очікуваних результатів (до 3 хв).

Ви зрозуміли, що ми  розпочинаємо вивчення атмосфери повітряної оболонки Землі. Які знання ви отримаєте, вивчаючи атмосферу,  дізнаєтеся з  підручника . Діти читають за підручником.

Тема нашого уроку „ Атмосфера, її склад та будова”.

Очікувані результати.

Під час та після уроку ви зможете:

  •      сформувати поняття про атмосферу та її будову;
  •      називати склад атмосферного повітря;
  •      розповідати про вивчення атмосфери;
  •      продовжити формувати навички роботи в малих групах;
  •      розвивати вміння аналізувати, робити висновки;
  • самостійно опрацьовувати матеріал та ділитися інформацією з іншими учнями;
  •      виховувати толерантне ставлення один до одного.
  1.    Інтерактивна технологія «Робота в малих групах» (випереджальні завдання) - 20 хв.

Наша гостя вже розповіла  про те, як утворилася атмосфера, який склад повітря має. Отже, ми переходимо до наступного етапу уроку, починаємо в групах малих ми роботу.

Кожна група отримала випереджальне завдання. Настав час прозвітувати про виконану роботу.

Розповідь учителя.



Із давніх - давен люди прагнули піднятися до небес. Перші спроби освоїти й вивчити небесний простір були пов’язані з небезпекою, і деякі дослідники поплатилися життям за свій зухвалий виклик небесам.

Група 2. Дослідники підготували повідомлення про перші спроби вивчення атмосфери.

Розповідь учнів про швейцарського вченого О. Пікара, який першим у 1931 році піднявся до нижніх шарів стратосфери,  та англійців Глешера й Коксвеля, які в 1862 р. вирішили піднятися на повітряній кулі вище хмар.

Учитель. Тепер ми здійснимо свою подорож в атмосферу й вивчимо її будову.

Дані запишемо до таблиці.( Звіт груп. які працювали над вивченням будови атмосфери. І група 3 - тропосфера, група 4- стратосфера, група 5-верхні шари атмосфери).

Будова  атмосфери.


Шари

атмосфери

Межі (до висоти... км)

Характеристика шарів атмосфери

Примітки

1. Тропосфера

8-10 км у полярних широтах.

16-18 км - екваторіальних

Містить 80% усієї маси повітря.майже всю водяну пару. Температура знижується з висотою на 1 км на 5- 6 С. Менше кисню – нижчий атмосферний тиск.

Відбу ваються усі атмосферні явища.

2. Стратосфера

До 50-55 км

Повітря розріджене, холодне, сухе. Хмар майже немає.

3 висоти 20 км температура повітря підвищується, але не на багато.

3. Озоновий шар

20-25 км

Шар найбільшої концентрації газу озону

Саме озон поглинає ультрафіолетове випромінювання Сонця, згубне для всіх живих організмів.

4. Верхні шари

атмосфери:

мезосфера.

термосфера.

екзосфера

У мовно обмежують висотою 2000-3000 км

Повітря розріджене, на висоті понад 200 км. настільки розріджене, що його називають

відкритим космосом

На висоті 100-1000 км можна спостерігати в полярних широтах, полярні сяйва це дуже красиве явище у вигляді різнокольорових смуг.

 



Учитель. Яке значення має атмосфера? ( Звіт групи 1).


 

Атмосферне повітря розсіює сонячні промені вдень, уночі захищає Землю від охолодження. На Місяці, де атмосфера відсутня, денна температура досягає +12 градусів, а вночі опускається до -160 градусів С.

Атмосфера захищає землян від смертоносних космічних променів, як скафандр -космонавта.

Кожний з газів, що входить до складу атмосфери, виконує свою роль.

Кисень забезпечує дихання та горіння. Азот входить до складу білків - речовин, з яких складається все живе. Вуглекислий газ необхідний рослинам для фотосинтезу.

  1.   Підбиття підсумків, інтерактивна вправа «Мікрофон»

(до 5 хв).

Учитель.

Настав час підвести підсумки уроку.

Інтерактивна вправа „Мікрофон”.

Закінчи речення...

  •      Атмосфера - це  ...
  •      Земна атмосфера - це складна суміш газів, основний серед них - це ...;
  •      21 % складає...;
  •      Крім основних газів, у повітрі є різні домішки - це...;
  •      Найнижчий і найщільніший шар атмосфери - це...;
  •      Розташований на висоті 20-25 км, у стратосфері, захищає Землю від згубного ультрафіолетового випромінювання - це...;
  •      Атмосфера, наче ковдра , «зігріває”» Землю від... (охолодження).
  •      У тропосфері з висотою температура повітря знижується на 1 км на...

Дякую всім за плідну роботу.

І нам залишається  запитати Атмосферу, чи сподобалося їй бути нашою гостею на сьогоднішньому уроці,  й запросити ще залишитися на деякий час.

  1.    Домашнє завдання ( до 4 хв)
  1.   рівень. Опрацювати матеріал параграфа  підручника.

 

  1. рівень. 1 рівень + географічна задача. Пасажирський літак знаходиться на висоті 10 тис. метрів. Розрахуйте температуру за його бортом, якщо відомо, що температура повітря біля земної поверхні +20 градусів С.
  2. рівень. 1рівснь+2 рівень + підготувати розповідь «Моя уявна подорож атмосферою» ( до 7 речень).

 

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
1390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку